![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Resultaat: van een zekere derde naar een vijfde plaats voor de 332. (met dank aan het uitstekende technische team van Perdieus of de vijfde plaats was niet mogelijk geweest!) |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Ik vond het een leuke race, met vele schuivers. (en heel veel safety-cars.)
Vele wagens, mooie inhaalacties,... Wat de gele vlaggen betreft, ik heb maar weinig mensen gezien die niet inhaalde onder geel. Enkel wanneer iedereen achter de safety-car was, zag ik geen inhaal acties meer. |
|
||||
|
||||
tja, ik heb het ook meegemaakt dat vele piloten niet naar de gele vlaggen keken, zelfs niet onder safety car. Ik ben zelfs net voor de raidillon toen ik instuurde hard voorbij gestoken door de 51. Ik hadhet eerste safety car bord gezien na de stavelot, net voor blanchimont! Ik begin op pace car modus te rijden en heb geprobeerd in de mate van het mogelijke om anderen bewust te maken van de gele vlaggen door tekens te doen of andere manoevres! Velen kijken precies niet goed uit hun doppen!
hieronder ons verslagje! ------------------------ Perdieus Motorsport slaagt in opzet en doet gouden zaak! De 25uren van Francorchamps beloofden uiterst moeilijk te worden voor het Mechelse team. Niet minder dan 152 wagens kwamen aan de start van de langste race ter wereld. Onder de deelnemers vonden we naast Belgen, ook Fransen, Italianen, Duitsers, Spanjaarden, Nederlanders, en ja zelfs Amerikanen! Een bont gezelschap dat 25 uren lang heeft gestreden voor de overwinning van deze 10de editie. Wagen 32 van Perdieus begon niet optimaal aan het weekend. Er werden geen topsnelheden opgetekend zoals het hoorde. Blijkbaar een probleem met een halfopenstaande gasklep. De kwalificatie was hierdoor niet optimaal met een 59ste plaats op de grid tot gevolg. Gelukkig werd het probleem gevonden voor de race begon. Dries Heyman nam de start en kwam na een dubbele stint binnen op een schitterende 9de plaats algemeen. De bolide van Perdieus Motorsport zat op een andere pitstop strategie als haar concurrenten, waardoor ze afhankelijk van de pitstops tussen de 7de en de 13de plaats bengelden. Na een zeer constante race van de vier piloten Dries Heyman, Ward Sluys, Pieter en Maarten Perdieus, werden de inspanningen beloond. Een lekke band van Maarten, door het afbreken van de voorspoiler dreigde nog roet in het eten te gooien. Gelukkig kon hij de 6de plaats op dat ogenblik opnieuw veroveren. De laatste stint van Ward werd bemoeilijkt door stijgende temperaturen in de auto. Ward moest het tempo laten zakken om nog aan de finish te geraken. Een schitterende 8ste plaats was het resultaat voor dit kwartet dat voor het eerst samen reed. Alleen maar tevreden gezichten bij Perdieus Motorsport die een gouden zaak doen in het kampioenschap. ‘We stonden op plaats 7 voor deze race, en nu eindigen er maar 3 teams voor ons die ook in de tussenstand voor ons staan. Hoeveel we naar voren springen is nog niet duidelijk, maar we zitten sowieso in de top 5!” aldus Maarten Perdieus. De biplace van Perdieus vertrok zoals de andere tweezitters vanuit de pitlane. De genodigden van Winterthur konden hun geluk niet op tijdens deze onvergetelijke copiloot-ervaringen. Lange tijd vertoefde ook deze bolide binnen de top 3 van de klasse. Op 3 uur van het einde besliste de toenmalige 2de in het algemene klassement er anders over en hij katapulteerde Marc Perdieus en zijn copiloot in de muur. Na het binnenbrengen van de wagen werd snel een herstelling uitgevoerd door ons excellent technisch team onder leiding van Kris Van Der Geest. De wagen viel terug tot op de 5de plaats onder de tweezitters. Naast dit ongeval reden Paul Grutman, Raf Bleeckx, Anneke en Marc Perdieus eveneens een snelle 25 uren race. Ook hier dus tevreden gezichten. Door het grote aantal deelnemers waren contacten in deze race niet uitgesloten. Het wordt zaak om de carosserie van beide auto’s opnieuw onder handen te nemen voor de volgende race die in Zolder plaats vindt begin oktober. Allen daarheen dus! Perdieus Motorsport
|
||||
|
||||
waar zitten de fervente fotografen
![]()
|
||||
|
||||
Na mijn persoonlijke berekeningen staan we momenteel op de 5de plaats in het kampioenschap als de resultaten van de buitenlanders worden geschrapt.
Het is een 4de plaats, dicht bij de derde CEO D&D Financials (twee punten?), als de resultaten van de buitenlanders en dus het totale deelnemersveld in rekening wordt gebracht. Maar veel hieromtrent vind ik niet in het officiële sportieve reglement terug! Lijkt me logisch dat het de laatste uitslag is, indien niet, dan is perdieus motorsport op een 6de plaats geëindigd volgens het Belgisch Klassement! Ik ben eens benieuwd, want het uiteindelijke klassement is nog steeds niet bekend! Misschien moet ik eens bij PRC gaan werken, ik had de top 15 gisteren op een uurtje bij mekaar. We zijn nu al 2 weken verder en nog niets van de officiële kant! ciao Maarten
|
|