De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Bevestigd Schumacher na afloop van de GP van Monza zijn afscheid?
Ja,.......... 12 24.49%
Nee,............ 8 16.33%
Ja, eindelijk......... 20 40.82%
Nee, gelukkig........... 6 12.24%
Het zal me een worst wezen...... 3 6.12%
Voters: 49. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-09-2006, 20:54
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Ja, eindelijk

Schumacher mag als één van de beste F1 rijders aller tijden beschouwd worden maar mag er volgend jaar zeker mee stoppen en de jongere kerels de kans gunnen om te laten zien wat ze in hun mars hebben.

Ook omdat ik een niet Schumacher M fan ben.

Mvg...
Reply With Quote
Old 07-09-2006, 21:16
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular

het zal me worst wezen...

Formule 1 is een soap...
Reply With Quote
Old 07-09-2006, 22:34
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Hi Mark,

Peter Baert heeft goed gekeken naar deze site...en zie :

Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Hij" is natuurlijk Michael Schumacher. Naar verluidt heeft Schumacher vorige week een beslissing genomen over zijn toekomst. En zowat iedereen is er stilaan van overtuigd dat de Duitser gaat stoppen.

Maar wat vind jij? Moet hij stoppen of doorgaan?

Geef je mening via onze poll op de homepage.
Bron: Pitstop
Reply With Quote
Old 07-09-2006, 22:51
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Ik zie hier een paar keer passeren dat "Kimi een gevaar is voor de positie van Schum" en dat ie daardoor zou stoppen.

Goedemorgen allemaal!

Kimi komt naar Ferrari net omdat Schum op pensioen gaat. ttz. Schum laat al enkele keren waaien dat ie er eventueel mee wil ophouden, Ferrari moet beginnen rondkijken naar een valabele vervanger. Alonso al bij McLaren (die waren slim), dus Kimi is de enige die overblijft. Dan Kimi al maar gecontacteerd voor het geval dat. Het is Schum die beslist wie er naast hem rijdt en niemand anders én het is Schum die beslist wanneer ie opstapt - en niet dat ie stopt omdat de druk te groot zouden worden van een teammaat. In het verleden zijn ze er nooit vies van geweest potente teammaats contractueel te kortwieken. En dan zou ie nu ineens van strategie veranderen? Dat kan ik echt niet geloven.
Reply With Quote
Old 07-09-2006, 23:11
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by Pegasus
Formule 1 is een soap...
Zo denk ik er (meestal) ook over.
Old 08-09-2006, 00:03
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Yvonne
Hi Mark,

Peter Baert heeft goed gekeken naar deze site...en zie :

Bron: Pitstop
Jij durft

Overigens een kind produceren en baren gaat sneller dan dat Schumacher iets zegt over zijn toekomst. Zou je toch niet van een F1-coureur verwachten Normaal de snelle Henkie op de baan, maar in de pers zo traag als dikke str..

Quote:
Seit rund neun Monaten bestimmt ein Thema die Formel 1: Was macht Ferrari-Pilot Michael Schumacher nach dieser Saison? Die Chronologie einer Gerüchtesammlung.

http://www.auto-motor-und-sport.de/s...ung.124219.htm
Weliswaar een Duits artikel, maar alle "feitjes" staan erin.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 08-09-2006, 11:04
MX1 MX1 is offline
De Paddock Rookie

Ik hoop ook dat hij stopt
Reply With Quote
Old 08-09-2006, 11:38
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Ja eindelijk!!

Al sinds Jerez '97 zit ik hier op te wachten
't Wordt tijd dat de man die zoveel heeft genomen in de F1, maar oh-zo-weinig heeft gegeven, het strijdtoneel verlaat.

Ga maar wat met de paarden spelen Michael
Reply With Quote
Old 08-09-2006, 12:10
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Wat moet hij dan geven ?
Los van wat ik van hem denk, ben ik er zeker van dat hij al ten eerste zeer veel van zichzelf gegeven heeft en dat de gemiddelde tifosi ook niet ontevreden kan zijn. Sta je aan de andere kant van het hek, tja, dan is het jaren verbijten geweest natuurlijk. Gewoon de kreet dat hij de F1 niets heeft gegeven, zonder voorbeelden of argumenten lijkt me zo'n dooddoener/cliché.

Last edited by Mario; 08-09-2006 at 14:36.
Reply With Quote
Old 08-09-2006, 15:23
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Mario
Los van wat ik van hem denk, ben ik er zeker van dat hij al ten eerste zeer veel van zichzelf gegeven heeft en dat de gemiddelde tifosi ook niet ontevreden kan zijn.
Daar wringt het schoentje juist volgens mij : je zal zien dat als Schumi vertrekt bij Ferrari, een groot aantal (voornamelijk Duitse) zogenaamde tifosi hun rode outfit opbergen en ineens geen tifosi meer zijn. Ik herinner me nog zeer goed Spa '95 toen de taluds rond Pouhon een echte blauwe Benetton-zee van bierdrinkende Duitsers waren, en een jaar later was die zee ineens rood geworden. Er is UITERAARD niets mis met het supporteren voor een piloot, zodat je hem volgt waar hij ook heengaat, MAAR dan ben je een Schumacher-fan, en GEEN Ferrari-fan...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 08-09-2006, 15:25
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Wat moet hij dan geven ?
Bv. TOE-geven dat hij enkele keren met opzet een concurrent van de baan gereden heeft, zoals trouwens ook Senna gedaan heeft (zowel het van de baan rijden als het toegeven).

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 08-09-2006, 15:41
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
Originally Posted by Sennake
Daar wringt het schoentje juist volgens mij : je zal zien dat als Schumi vertrekt bij Ferrari, een groot aantal (voornamelijk Duitse) zogenaamde tifosi hun rode outfit opbergen en ineens geen tifosi meer zijn. Ik herinner me nog zeer goed Spa '95 toen de taluds rond Pouhon een echte blauwe Benetton-zee van bierdrinkende Duitsers waren, en een jaar later was die zee ineens rood geworden. Er is UITERAARD niets mis met het supporteren voor een piloot, zodat je hem volgt waar hij ook heengaat, MAAR dan ben je een Schumacher-fan, en GEEN Ferrari-fan...
Dat neem ik best van je aan, Sennake, maar ik denk dat zelfs de Italiaanse tifoso door de band genomen blij, trots en al wat je wil is op de prestaties die Ferrari en Schumacher hebben geboekt.
Hij is niet zo flamboyant of charismatisch als bijvoorbeeld een René Arnoux of Eddie Irvine (of Senna, die daar in publiek echter ook een aantal jaar over heeft gedaan), maar da's de aard van het beestje. Hij is nu eenmaal ook een Duitser, dus een veel koelere kikker (en als mijn geheugen me niet in de steek laat ook verschrikkelijk gezelschap eens hij gedronken heeft ).

Zie mij hier nu Schumacher verdedigen... De wereld op z'n kop.
Bij mij is de interesse voor F1, maar eigenlijk autosport in het algemeen de laatste 5 jaar serieus gedaald. MS zit daar deels voor iets tussen, maar ik kan hem dat moeilijk verwijten. Die mens deed gewoon zijn werk en behoorlijk goed zelfs. Maar mogelijk zag hij het ook zo, als zijn werk en als superprofessioneel probeert hij dat ongetwijfeld zo goed mogelijk te doen, maar ontbreekt er iets dat het voor hem een passie maakt en kan hij het enthousiasme die hij er mogelijk voor voelt niet overbrengen op het publiek (op z'n mecaniciens duidelijk wel).

Enfin, ik heb niet gestemd, maar ik blijf het jammer vinden dat uitgerekend die zaadcel bij dat eicelletje is geraakt of dat hij niet gewoon is blijven voetballen.

Last edited by Mario; 08-09-2006 at 15:44.
Reply With Quote
Old 08-09-2006, 17:23
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Wat moet hij dan geven ?
Los van wat ik van hem denk, ben ik er zeker van dat hij al ten eerste zeer veel van zichzelf gegeven heeft en dat de gemiddelde tifosi ook niet ontevreden kan zijn. Sta je aan de andere kant van het hek, tja, dan is het jaren verbijten geweest natuurlijk. Gewoon de kreet dat hij de F1 niets heeft gegeven, zonder voorbeelden of argumenten lijkt me zo'n dooddoener/cliché.
Ik kan me bvb. hoegenaamd geen inhaalmaneouvre van Schumacher herinneren waar je van zegt... wow, dat is me in het geheugen gegrift.
Bij zijn naam denk ik onmiddellijk aan limieten van reglementen en het uitbuiten daarvan. Of dat aan hem ligt of aan zijn entourage doet er niet toe, hij voert ze namelijk uit. Ik vind het erg dat de meest succesvolle F1 rijder aller tijden, zoveel negatieve bijklank heeft. Dat bedoel ik met geven en nemen
Reply With Quote
Old 08-09-2006, 17:27
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan

Quote:
MS zit daar deels voor iets tussen, maar ik kan hem dat moeilijk verwijten. Die mens deed gewoon zijn werk en behoorlijk goed zelfs. Maar mogelijk zag hij het ook zo, als zijn werk en als superprofessioneel probeert hij dat ongetwijfeld zo goed mogelijk te doen, maar ontbreekt er iets dat het voor hem een passie maakt en kan hij het enthousiasme die hij er mogelijk voor voelt niet overbrengen op het publiek (op z'n mecaniciens duidelijk wel).
dat gevoel heb ik ook al jaren (eigenlijk van in het begin) dat hij een "gemaakte" piloot is. Gemaakt door zijn manager, teambazen, de media,.... . Alles is te geregeld, te mooi afgelijnd in zijn carrière. De man kan autorijden, versta me niet verkeerd en talent moet je ook hebben. En de ongelukkige beslissingen of maneuvers die er geweest zijn waren misschien wel het gevolg van een spontaan moment of om te laten zien hij hij ook maar een mens was.
Natuurlijk als je de ideale schoonzoon speelt en er gebeurt dan iets ongewoons dan ben je de pineut en zie je heel die achterban opgang komen om de situatie recht te trekken.

BSmodels
Reply With Quote
Old 08-09-2006, 17:34
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Dat neem ik best van je aan, Sennake, maar ik denk dat zelfs de Italiaanse tifoso door de band genomen blij, trots en al wat je wil is op de prestaties die Ferrari en Schumacher hebben geboekt.
Natuurlijk, en daar is helemaal niets mis mee. Maar die Italiaanse tifosi zullen volgend jaar of binnen 10 jaar nog altijd tifosi zijn, omdat ze voor de Cavalino Rampante supporteren, niet voor der Schumi.

Overigens mag ik mezelf direct bij de schare "niet-echte-tifosi" rekenen, want bij mij was het dan wel omgekeerd, ik heb afgehaakt als Ferrari-fan toen Schumacher er kwam rijden, maar dus ben ik net zo goed als die massa Duitse Schumi-aanhangers zelf ook een nep-tifoso. Eerlijk is eerlijk.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules