De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-01-2008, 19:59
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by A.J. View Post
Le Mans heeft beetje meer traditie maar zelden een spannende race.
In Le Mans is het na enkele uren al duidelijk wie het sterkste is, en dan is het afwachten of die sterkste begeeft. In Daytona hebben 15 teams op kop gehangen, toch wel interessant denk ik...?
In Daytona hing de Top 6 na 16 uren race nog binnen 1 ronde. Daarna begonnen de foutjes zich op te stapelen door het hoge tempo en kwam er pas verschil... Mega race, net zoals vorig jaar toen ik daar was.
Grand-Am is véél interessanter dan LMS e.d.
Wat die Riley's betreft : Als de Audi's en Peugeots normale prijzen zouden verkocht worden, dan kan Le Mans misschien ook eens een spannende leuke race opleveren met meer dan 2 teams die voor de overwinning gaan. Nu gaat het tussen de enkele fabriekswagens en dar houdt het op.
Vergeet ook wel niet dat het veld artificieel, in mijn ogen veel te vaak, samen gehouden wordt door de vele caution periodes. Voor het minste worden cautions uitgeroepen en dat laat natuurlijk niet echt toe om de wagens weg te doen lopen van elkaar....
Reply With Quote
Old 27-01-2008, 20:21
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by JPMontoya View Post
Vergeet ook wel niet dat het veld artificieel, in mijn ogen veel te vaak, samen gehouden wordt door de vele caution periodes. Voor het minste worden cautions uitgeroepen en dat laat natuurlijk niet echt toe om de wagens weg te doen lopen van elkaar....
En dit verklaart tegelijk ook waarom ALMS als spannender wordt bestempeld dan LMS / Le Mans ...
Old 27-01-2008, 21:05
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Overwinning voor de 01 van Ganassi Racing.
3de keer op rij voor het team dat ze de 24H winnen, de 2de keer voor Montoya.

Van de Poele nipt beste Belg (7de), gevolgd door Goossens (8ste)
Heylen 6de bij de GT's.
Reply With Quote
Old 27-01-2008, 21:44
joost joost is offline
De Paddock Regular

Een discussie Le Mans versus Daytona is eigenlijk verschillende dimensies met elkaar vergelijken. Onmogelijk dus. Of hoe één van de grootste endurancejournalisten ter wereld zijn Daytona samenvatte:

"PS. I just calculated the total caution time 6 hours, 8 minutes, 35 seconds (95 laps) i.e., longer (in time) than an LMS race.

I blurted that statistic out loud with some exclamation. The irrepressible and like-minded Gordon Kirby is sitting behind me. He had just finished a rant about ,"This is NOT sports car racing!"

When I called out that statistic he retorted, "Can you imagine the Targa Florio with full-course cautions? The Sicilians would kill you." Gordon refers to this place as the "World Center of Orwellian Racing".

And so to Sebring...
Reply With Quote
Old 28-01-2008, 02:49
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular

Heb een beetje dubbel gevoel: voor het eerst (?) was de Daytona 24 (grotendeels) live te volgen via Eurosport2. Veel (gemaakte) competitie en veel, vooral kleinere incidenten gezien. Veel grote namen die er zichtbaar plezier in hadden om elkaar met min of meer gelijkwaardige wapens te betwisten.

Waarom dan toch dat dubbele gevoel? Het is 1 grote cuprace - en dat 24 uur lang! Ook het circuit kan niet bekoren, een endurance race op een (r)oval.... En dan die wagens (Daytona Prototypes).....

Volgend jaar wordt de naam van de serie trouwens gewijzigd van GrandAm in Nascar Sportscar Series.

Al met al een redelijk geslaagde onderbreking van de winterslaap!
Reply With Quote
Old 28-01-2008, 19:35
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by A.J. View Post
Le Mans heeft beetje meer traditie maar zelden een spannende race.
In Le Mans is het na enkele uren al duidelijk wie het sterkste is, en dan is het afwachten of die sterkste begeeft. In Daytona hebben 15 teams op kop gehangen, toch wel interessant denk ik...?
In Daytona hing de Top 6 na 16 uren race nog binnen 1 ronde. Daarna begonnen de foutjes zich op te stapelen door het hoge tempo en kwam er pas verschil... Mega race, net zoals vorig jaar toen ik daar was.
Grand-Am is véél interessanter dan LMS e.d.
Wat die Riley's betreft : Als de Audi's en Peugeots normale prijzen zouden verkocht worden, dan kan Le Mans misschien ook eens een spannende leuke race opleveren met meer dan 2 teams die voor de overwinning gaan. Nu gaat het tussen de enkele fabriekswagens en dar houdt het op.
Tot op zekere hoogte heb je gelijk, echter toch vind ik Le Mans spannender.
Reply With Quote
Old 28-01-2008, 19:44
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Tot op zekere hoogte heb je gelijk, echter toch vind ik Le Mans spannender.
Jij bent ook niet veel gewend zeker?
Reply With Quote
Old 28-01-2008, 20:05
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

?

Ik vind LM gewoon meer hebben dan Daytona. Daytona mag dan een spannende strijd hebben bij de DP's, het GT veld kan niet tippen aan dat van LM. En met Peugeot in LMP1 verwacht ik de komende jaren ook een spannende strijd in deze klasse. Bovendien vind ik Daytona, op het oval gedeelte na, geen leuk circuit. Smaken verschillen.
Reply With Quote
Old 28-01-2008, 23:08
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Ik heb het ooit "de kolderbrigade" genoemd die daytona proto's.
Alhoewel ik de wagens zelf nog altijd oerlelijk vind is de graad van competitie van een hoog niveau geworden.
Heb de race af en toe kunnen volgen op verplaatsing en deze was meer dan genietbaar. OK het is en blijft racen op z'n Amerikaans, maar ze hebben een vol veld met grote namen en een spannende race.
En ze hebben daar verstand van marketing en hoe ze dus hun zaak moeten verkopen. Daar past ook die naamswijziging in natuurlijk. En wees maar gerust, de banken zullen er binnen een paar jaar vol zitten.
Qua uitstraling kan de race niet (meer) tippen aan Le Mans toestanden voor mij, maar als race op is ze meer genietbaar als Le Mans.
En laat ons vooral de puike prestaties van onze Belgen daar niet vergeten he.

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 29-01-2008, 15:53
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular

Le Mans is natuurlijk specialer dan deze race, maar qua competitie kan het toch echt niet eraan tippen. Tot een paar uur voor de finish nog 5 wagens in de ronde van de leider.

Ach ja goed begin van het seizoen (weer) nu maar hopen dat Montoya in zijn momentum in NASCAR kan voorzetten .
Reply With Quote
Old 29-01-2008, 16:10
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by fish88 View Post
.... Tot een paar uur voor de finish nog 5 wagens in de ronde van de leider. ...
Mwwah, laatste paar uur van de race waren weinig opwindend, in beide klassen waren de kaarten al geschud, Montoya draaide rondjes die paar seconden langzamer waren dan de achtervolgers (logisch met een paar rondjes voorsprong).

Race was volgens 'insiders' beduidend minder spannend dan voorgaande jaren. En niets vergeleken bij de ALMS show in de laatste 2 races van het afgelopen jaar! (Petit Le Mans + Laguna Seca).
Reply With Quote
Old 29-01-2008, 19:03
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Coach Ep View Post
Mwwah, laatste paar uur van de race waren weinig opwindend, in beide klassen waren de kaarten al geschud, Montoya draaide rondjes die paar seconden langzamer waren dan de achtervolgers (logisch met een paar rondjes voorsprong).

Race was volgens 'insiders' beduidend minder spannend dan voorgaande jaren. En niets vergeleken bij de ALMS show in de laatste 2 races van het afgelopen jaar! (Petit Le Mans + Laguna Seca).
Je zegt het alsof hij langzaam was, maar toen de wagen op de 2de positie nog in dezelfde ronde waren reed hij rondes die sneller waren, toen die opeens problemen kreeg begonnen de tijdens opeens in seconden te zakken ze hadden zelfs tijd om aan de koeilingsproblemen te werken in de pit
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules