![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Overwinning voor de 01 van Ganassi Racing.
3de keer op rij voor het team dat ze de 24H winnen, de 2de keer voor Montoya. Van de Poele nipt beste Belg (7de), gevolgd door Goossens (8ste) Heylen 6de bij de GT's. |
|
|||
|
|||
Een discussie Le Mans versus Daytona is eigenlijk verschillende dimensies met elkaar vergelijken. Onmogelijk dus. Of hoe één van de grootste endurancejournalisten ter wereld zijn Daytona samenvatte:
"PS. I just calculated the total caution time 6 hours, 8 minutes, 35 seconds (95 laps) i.e., longer (in time) than an LMS race. I blurted that statistic out loud with some exclamation. The irrepressible and like-minded Gordon Kirby is sitting behind me. He had just finished a rant about ,"This is NOT sports car racing!" When I called out that statistic he retorted, "Can you imagine the Targa Florio with full-course cautions? The Sicilians would kill you." Gordon refers to this place as the "World Center of Orwellian Racing". And so to Sebring... |
|
|||
|
|||
Heb een beetje dubbel gevoel: voor het eerst (?) was de Daytona 24 (grotendeels) live te volgen via Eurosport2. Veel (gemaakte) competitie en veel, vooral kleinere incidenten gezien. Veel grote namen die er zichtbaar plezier in hadden om elkaar met min of meer gelijkwaardige wapens te betwisten.
Waarom dan toch dat dubbele gevoel? Het is 1 grote cuprace - en dat 24 uur lang! Ook het circuit kan niet bekoren, een endurance race op een (r)oval.... En dan die wagens (Daytona Prototypes)..... Volgend jaar wordt de naam van de serie trouwens gewijzigd van GrandAm in Nascar Sportscar Series. ![]() Al met al een redelijk geslaagde onderbreking van de winterslaap! ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
?
Ik vind LM gewoon meer hebben dan Daytona. Daytona mag dan een spannende strijd hebben bij de DP's, het GT veld kan niet tippen aan dat van LM. En met Peugeot in LMP1 verwacht ik de komende jaren ook een spannende strijd in deze klasse. Bovendien vind ik Daytona, op het oval gedeelte na, geen leuk circuit. Smaken verschillen. |
|
||||
|
||||
Ik heb het ooit "de kolderbrigade" genoemd die daytona proto's.
![]() Alhoewel ik de wagens zelf nog altijd oerlelijk vind is de graad van competitie van een hoog niveau geworden. Heb de race af en toe kunnen volgen op verplaatsing en deze was meer dan genietbaar. OK het is en blijft racen op z'n Amerikaans, maar ze hebben een vol veld met grote namen en een spannende race. En ze hebben daar verstand van marketing en hoe ze dus hun zaak moeten verkopen. Daar past ook die naamswijziging in natuurlijk. En wees maar gerust, de banken zullen er binnen een paar jaar vol zitten. Qua uitstraling kan de race niet (meer) tippen aan Le Mans toestanden voor mij, maar als race op is ze meer genietbaar als Le Mans. En laat ons vooral de puike prestaties van onze Belgen daar niet vergeten he. |
|
||||
|
||||
Le Mans is natuurlijk specialer dan deze race, maar qua competitie kan het toch echt niet eraan tippen. Tot een paar uur voor de finish nog 5 wagens in de ronde van de leider.
Ach ja goed begin van het seizoen (weer) nu maar hopen dat Montoya in zijn momentum in NASCAR kan voorzetten ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
Race was volgens 'insiders' beduidend minder spannend dan voorgaande jaren. En niets vergeleken bij de ALMS show in de laatste 2 races van het afgelopen jaar! (Petit Le Mans + Laguna Seca). ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|