De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-10-2009, 23:00
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

en het wordt stilaan officieel, volgend jaar BTCS en Belcar Endurance Championship.
www.autosport.be
Old 07-10-2009, 06:24
ikke's Avatar
ikke ikke is offline
De Paddock Rookie

ben maar een bescheiden volger maar nu snapt ik het niet meer zo goed.
Eerst zitten ze te roepen BTCS voor tourismewagen en Silhouettes en Belcar voor GT cq Belcar Endurance.
Wat lees ik nu op autosport.be "De Toerismes die opteren voor endurancewedstrijden kunnen dus blijven in het BELCAR Endurance Championship"
GT3 en GT4 klasse 1 & 2 wedstrijden van 125 tot 240 minuten. dacht dat het de bedoeling was het GT kampioenschap als sprint te houden..
Old 07-10-2009, 08:52
Drivejay's Avatar
Drivejay Drivejay is offline
De Paddock Rookie

Dus als ik het goed begrijp zijn de oude GT1 en nieuwe GT2 auto's niet welkom in de nieuwe Belcar formule. Hoe zit het dan met oude GT2 auto's, bvb een GT2 Viper?

Mvg
Jerry
Old 07-10-2009, 09:27
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Drivejay View Post
Dus als ik het goed begrijp zijn de oude GT1 en nieuwe GT2 auto's niet welkom in de nieuwe Belcar formule. Hoe zit het dan met oude GT2 auto's, bvb een GT2 Viper?

Mvg
Jerry
Een oude GT2 Viper is een GT1 Viper.
Old 07-10-2009, 10:26
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by RKG View Post
en het wordt stilaan officieel, volgend jaar BTCS en Belcar Endurance Championship.
www.autosport.be
Schitterend nieuws!
Old 07-10-2009, 16:06
Drivejay's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey View Post
Een oude GT2 Viper is een GT1 Viper.
Het zal wel aan mij liggen maar zou je dat even kunnen toelichten?
Het is nogal belangrijk omdat ik gepland had volgend jaar met een Viper RT/10 (geen Oreca GTS dus) deel te nemen.

Thanks
Jerry
Old 07-10-2009, 19:56
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Quote:
Het zal wel aan mij liggen maar zou je dat even kunnen toelichten?
Het is nogal belangrijk omdat ik gepland had volgend jaar met een Viper RT/10 (geen Oreca GTS dus) deel te nemen.

Thanks
Jerry
Een Viper die uit het atelier van ORECA komt zit in het huidige systeem onder GT1 geklasseerd. In de jaren 96-97-98 behoorde de Viper net zoals de Porsche Turbo e.d. wagens tot de GT2 klasse. Reden? GT1 was toen bezet door de Mercedes CLK, Porsche 911 GT1, McLarren F1 GTR, Panoz GTR...

Maar als je nu af vraagt waar een Viper GTS-R geklasseerd zou worden is het zonder twijfel in GT1, tenzij je dit in FIA GT doet waar hij in G2 kan starten.

Nu een Viper RT/10 dat is een gewoon straat model....??? Kun je wat precieser zijn omtrent je model... jaar..
Reply With Quote
Old 08-10-2009, 01:05
Drivejay's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Nu een Viper RT/10 dat is een gewoon straat model....??? Kun je wat precieser zijn omtrent je model... jaar..

Het is een 1993 RT/10 die in 2000 omgebouwd is naar GT2 specificatie in Duitsland. Hij heeft ook een DMSB wagenpas en de oude inschrijvingspapieren zijn erbij waaruit blijkt dat hij tot 99 gewoon op straat heeft gereden.
Dit kan toch niet als GT1 aanzien worden? Of vergis ik me daarin?

Last edited by Sennake; 08-10-2009 at 06:46.
Reply With Quote
Old 08-10-2009, 12:03
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Aangezien de wagen in 2000 omgebouwd is naar de toen geldende GT2 specificaties doet vanaf dat ogenblik de voorgeschiedenis van de wagen niet meer ter zake. Vanaf de ombouw is het een racewagen. De toenmalige benaming GT2 is nu dus GT1, zoals Bart VDC terecht opmerkte. Dus vrees ik dat die wagen niet in aanmerking komt voor de ´nieuwe´ Belcar...
Reply With Quote
Old 08-10-2009, 12:09
Drivejay's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Dries DS View Post
Aangezien de wagen in 2000 omgebouwd is naar de toen geldende GT2 specificaties doet vanaf dat ogenblik de voorgeschiedenis van de wagen niet meer ter zake. Vanaf de ombouw is het een racewagen. De toenmalige benaming GT2 is nu dus GT1, zoals Bart VDC terecht opmerkte. Dus vrees ik dat die wagen niet in aanmerking komt voor de ´nieuwe´ Belcar...
Dag Dries,

bedankt voor de info. Bestaat er bij jouw weten ergens een site waar ik de juiste omschrijvingen van GT1 - 2 - 3 enz kan vinden? Ik heb al bij de FIA gekeken maar ik vind er niet zo direkt iets op terug.
Old 08-10-2009, 13:21
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Dries DS View Post

Volgens mij is dit niet correct. In 2000 was de viper al gt1( de oreca versie ).
Dit is geen oreca exemplaar en viel in 2000 onder de gt2 klasse.
Dus was de bedoeling dat hij de strijd aanging met de porsche 996 en de ferrari 360. En bij mij weten valt hij dus onder de oude generatie gt2.
En die zijn toch toegelaten niet?
Reply With Quote
Old 08-10-2009, 13:35
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Kan zijn hoor, fenixracing.
Maar de benamingen liepen in die tijd zo door elkaar (afhankelijk van de diverse kampioenschappen) dat er soms geen klare kijk op was. Zie maar naar het naamgebruik bij bvb de Vipers... Zo spreekt de ene van een GTS, de andere van een GTS-R als ze het over dezelfde wagen hebben. Nochtans is een GTS niet hetzelfde als een GTS-R. De DMSB specificaties uit 2000 voor een GT2 blijken dan weer op FIA gebied dezelfde te zijn als de GT1 specificaties (toen GT genoemd bij de FIA, de actuele GT2 werd toen N-GT genoemd). Dus: zelfde specificaties, gewoon andere benaming (althans, dat vertelde een ´kenner´ aan mij, ik heb het ook niet zelf uitgevonden ).

Ik denk daarbij bijvoorbeeld ook terug aan de goede oude Belcar tijd, toen bij diverse BMW´s de benaming GTR wel eens op de proppen kwam, ook al waren deze wagens geen GTR´s. Het is maar welke naam je aan het kind geeft hé .

Last edited by Dries DS; 08-10-2009 at 13:53.
Reply With Quote
Old 08-10-2009, 13:51
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

Ja hallo zeg .... en dan zijn er mensen die klagen dat de éénzitterij onoverzichtelijk is !

Voor een toevallige passant zoals ik zijn die GT/Toerwagen/endurance zaken op zijn minst even ingewikkeld : GT 1-2-3-4 en dan de verschillende cups, niveaus van FIA GT, SRO, alle nationale wedstrijden en dan smijten we er nog eens toerwagens tussen, ook minstens in 4 klassen ... Plots lijkt de zoveelste Formule zus-of-zo in de éénzitterij mij dan toch niet zo ingewikkeld. ;Daar weet je tenminste wat het is : dat chassis met die motor en die banden.
Reply With Quote
Old 08-10-2009, 14:40
Drivejay's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by fenixracing View Post
Volgens mij is dit niet correct. In 2000 was de viper al gt1( de oreca versie ).
Dit is geen oreca exemplaar en viel in 2000 onder de gt2 klasse.
Dus was de bedoeling dat hij de strijd aanging met de porsche 996 en de ferrari 360. En bij mij weten valt hij dus onder de oude generatie gt2.
En die zijn toch toegelaten niet?
We zullen ons licht eens opsteken bij de FIA en hopen dat er toch een manier gevonden wordt om hem in te zetten, t zou zonde zijn dat het niet zou mogen.
Ik begrijp trouwens ook niet waarom die auto's nu ineens moeten geweerd worden, ze brengen spektakel en zijn mooi om te zien rijden...
Old 08-10-2009, 17:05
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Ik begrijp trouwens ook niet waarom die auto's nu ineens moeten geweerd worden, ze brengen spektakel en zijn mooi om te zien rijden...
Omdat je die auto al vind voor 100.000 euro terwijl een nieuwe GT3 meer dan het dubbele kost, zelfs een GT4 kost meer.

http://www.racecarsdirect.com/listin...Mans_1999.html

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules