![]() |
|
|
||||
|
||||
Goe bezig.
![]()
|
||||
|
||||
En hier zijn we weer maar eens met die voorbumper.
Ik heb nog de gaten onderaan de bumper groter gemaakt en vooral open gemaakt en dan met het nodige plastic bijgewerkt. Ook heb ik de rechterkant nog wat moeten opvullen aan de stijl van de de grille onder de motorkap. Anders zou het glaasje van de lamp niet passen. Echt een krom ding is dit. Voor: Na: |
|
||||
|
||||
Eens alle aanpasingen klaar, wat opvulwerk gedaan met secondelijm en bloem. Dan goed opgeschuurd en een eerste laag grondlak gezet.
hier werd duidelijk, dat het allemaal redelijk goed zit. Ook is nu goed te zien waar er nog wat schuurwerk is. En dan even de vergelijking: Voor: Na: |
|
||||
|
||||
Dat ziet er inderdaad al stukken beter uit.
![]()
|
||||
|
||||
Nu de body gelakt moet worden en dat even droogtijd nodig heeft, heb ik het dashboard terug boven gehaald. Even het geheugen opfrissen.
Dit ding zat bij de kit en is helemaal niet juist: Het moet meer hierop gaan lijken: De ombouw was al een stuk opgeschoten en te zien op de vorige pagina, en dan is het nu tijd om wat details toe te voegen. Ten eerste heb ik de nis onderaan in het midden onder handen genomen. Dat moest namelijk hierop lijken: Heb dan ook een stukje carbon geplaatst en enkele tuimelschakelaars van stukjes ijzerdraad. Voorts een stroomonderbreker gemaakt van een PE-plaatje en gelijmd op een stukje plastic buis en het geheel rood gemaakt. En dan met fijne plastic strips proberen de zekeringen na te bootsen. En alles in zijn juiste kleur heb ik nu dit: Wordt vervolgd... |
|
||||
|
||||
amaai, chic nagemaakt !!
![]()
|
||||
|
||||
Dank u wel.
Ik ben al weer wat opgeschoten met het dashboard. Zo heb ik alle knoppen van de radiator zo goed en zo kwaad mogelijk proberen te maken en werden ook de overige knopjes erbij geplaatst. Ook heb ik nog de kabeltjes voorzien aan de stroomonderbreker. Verder de klokken aangebracht en het turbodrukmeterke. Deze werden van een foto uit het interiur overgenomen en geplastificeerd. Dan met een beetje houtlijm aangebracht. Op de foto's is het resultaat niet echt optimaal te zien door de weerkaatsing van die vervelende flits ![]() ![]() Op de eerste foto is nog te zien dat de tripmaster al werd aangebracht, maar het ding stond veel te laag. Is dus terug verwijderd met ook een stukje verf van het dashboard ![]() Zal hersteld worden... |
|
|||
|
|||
na een aardig staaltje modelbouwkunsten op de voorbumper, nu ook eentje op het dashboard
ziet er echt natuurgetrouw uit |
|
||||
|
||||
Ik heb vandaag de body vernist, gelukkig voor de decals, want het is misgegaan.
![]() Heb geprobeerd er een foto van te maken, maar telkens is het niet goed zichtbaar. Er zijn namelijk allemaal gaatjes in de venis gekomen. ![]() ![]() Ik weet begod niet hoe het komt en al evenmin hoe ik dat moet gaan oplossen. Ik zou liefst de witte lak niet willen beschadigen. Is dat mogelijk, en wat kan ik zoal doen hieraan? Alvast bedankt. ![]() Grt, Guido.
|
|||
|
|||
Guido,
Zonder foto van het "slechte" result is het moeilijk de ware toedracht te achterhalen... Ik geef u een opsomming van wat er mogelijk is misgegaan; Slechte (verouderde) vernis, Niet goed opgeschud, Body niet ontvet, Spuitafstand, Tweede "wet-coat" té snel na de eerste, Het zijn maar enkele mogelijkheden en de lijst is zéker niet volledig! Kom je naar Jabbeke? Breng maar mee dan zoeken we samen een oplossing. Grtz, G |
|
||||
|
||||
Zou het geen chemische reactie kunnen zijn door verschillende merken verf te gebruiken?.
Remolie is ook geen optie, ik denk dat de voorbumper dit niet zou overleven... |
|
||||
|
||||
Hey Gert, alvast bedankt, heel misschien kan ik toch op zaterdag daar geraken. Maar dat weet ik morgen. Ik hoop dat ik dan nog wat modellen mag meebrengen, zo op het laatste moment.
En Kristof, beiden, lak en vernis, zijn van Motip.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Dat geeft niet, ik wacht wel tot volgende week. Breng hem zo mee.
![]()
|
||||
|
||||
Omdat we zaterdag op de beurs niet direct een oplossing konden vinden voor het probleem van de 'blaasjes', ben ik met de body ten rade gegaan bij een carrossier en goede maat van me en hij had meteen een verklaring. Hij noemde de gaatjes 'visogen' die voortkomen uit een chemische reactie die kan komen van simpelweg gel in het haar of aftershave. Zelfs handen wassen met een chemisch samengestelde zeep kan de oorzaak zijn.
Zijn oplossing: voorzichtig nat opschuren met 1200 en vooral opletten met hoeken en randen, anders zit ik direct door de lak. Dan naschuren met 4000 en dan opnieuw 3X vernissen. Eén mistlaag en 2 natte lagen. En daarna goed polieren en dan zou het moeten weg zijn. Het opschuren is gelukt en de mistlaag is reeds gespoten en het ziet er nu al veel beter uit. Benieuwd wat het wordt. Heb vandaag wat gewerkt aan de bodemplaat. Heb geprobeerd om ook die schaduw aan te brengen op zijn TVD's, en moet zeggen, niet simpel en heb veel bewondering voor hoe hij dat doet. ![]() Het is dan ook niet hetzelfde en zal nog wat moeten oefenen. Ook heb ik de raad van Guido ter harte genomen en wat bruin gebruikt om de bodem te bevuilen. Het is nog geen 'Mud in the pot' ![]()
|
|