![]() |
|
#16
|
|||
|
|||
De afgelopen dagen heb ik me bezig gehouden met de spuitcabine. Een klerenkast fungeert nu als spuitcabine.
In de ‘werkplank’ een gat uitgezaagd, vervolgens een rand uitgefreesd zodat in het verzonken deel een dubbel BBQ rooster kan liggen met daartussen filterdoek. Direct onder de tafel een kist gehangen waarop de afzuiger zit aangesloten. Er moet alleen nog verlichting in (high power leds 6000K of hoger) een tochtstripje zodat bij gesloten deuren de naad ook dicht is. T.z.t komen de nodige haakjes en andere zaken er wel in en aan om spuitwerk aan op te kunnen hangen. De kast is door het fineer makkelijk schoon te maken en kan na het spuiten gesloten worden zodat het model stofvrij kan drogen. Ik ben er content mee. ![]() ![]() ![]() Dan heb ik nog een hulpstukje gemaakt om het subframe fatsoenlijk in elkaar gelijmd te krijgen. Begin van het subframe is er. ![]()
__________________
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Met de 'stoom methode' krijg ik die spanning er niet uit, iemand een idee? ![]() ![]()
__________________
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre. Last edited by Haddewade; 05-06-2013 at 00:12. |
#18
|
|||
|
|||
Nou, om de boel recht te dwingen wordt het denk ik een hoek profiel achter het brandschot langs in de cabine. Aan de tekeningen te zien zit daar niks in de weg.
__________________
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre. Last edited by Haddewade; 05-06-2013 at 16:37. |
#19
|
||||
|
||||
Dat gaat volgens mij niet werken. Als er zoveel spanning op zit, dan is er maar 1 methode: de boel verwarmen en hem dwingen een correcte vorm aan te nemen. Dan LANGZAAM laten afkoelen, anders komt hij alsnog in de oorspronkelijke vorm terug. Volgens mij gaat het het best werken in een oven, hoe vreemd dat dat ook moge klinken voor een plastic onderdeel.
Verwarmen op - laten we zeggen 40 graden - en stelselmatig opbouwen met 5 graden per poging totdat je ziet dat het plastic reageert. Hem in de juiste vorm opspannen in een mal, en hem in de oven leggen. Dan opnieuw met stapjes van 5 graden laten afkoelen. En last but not least: hopen dat de methode heeft gewerkt. Tweede methode: een nieuw onderdeel maken. Het is niet moeilijk om een plastic, of beter nog een aluminium of messing onderdeel van die vorm te maken. Het is een makkelijke vorm, dus ik zou ook die methode overwegen.
__________________
Groetjes, Domi. |
#20
|
|||
|
|||
Erika! Zit ik net in de garage beetje om me heen te kijken en wat te overpijnzen, valt mijn oog op mijn vliegertas. Plenty 4, 6 en 8 mm carbon excel extreme stokken. Extreem licht en heul sterk. Die ga ik met 2 componentenlijm onder de tunnel onder de voorstoelen lijmen. Op die maat kan er maar een toegeven en dat is het chassis. Die stokken die buigen niet op die 15 cm.
__________________
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre. Last edited by Haddewade; 05-06-2013 at 20:38. |
#21
|
|||
|
|||
Goed, het chassis met vliegerstokken. Veel valt er over deze fase niet over te vertellen.
Allereerst een werkplank gemaakt die ik in de bankschroef kon inklemmen, stokjes op maat gezaagd, twee houtblokjes gleufjes in gevijld, en na de pas sessie de 2k lijm aangemaakt, de stokjes met houtblokjes erop op de plek en aanklemmen. Dit alles heeft ruim 18 uur gedroogd en ziet er nu zo uit. Ik weet nu denk ik ook waar het spanningspunt in de plaat zat, die knik moet er dus nog uitgehaald worden. En vandaag kwam ook mijn bestelling 50 ml pet flesjes met pipet binnen. Voor ietsje meer dan 0,52 eurocent per stuk. Voor geïnteresseerden, deze http://www.plaza33.com/shop/ webshop verkoopt alle soorten flesjes wie je je maar kunt bedenken, en tegen veel aantrekkelijkere bedragen dan de gemiddelde modelbouwshop. Tijd voor foto's; Chassis in de klemmen te drogen: ![]() Chassis eruit met nog een knikje nabij het brandschot: ![]() Chassis met de kokerbalk: ![]() En een flesje: ![]()
__________________
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre. |
#22
|
|||
|
|||
De aanpassingen aan de bodemplaat zijn nagenoeg klaar en hij ligt nu lekker door te drogen.
Even een vraagje, van welk materiaal maken jullie de trekveertjes van? op het model moeten een aantal trekveertjes aangebracht worden alleen van welk materiaal?..... tin is te slap en lasdraad weer veel te stug. Van een gestripte UTP kabel o.i.d. zou kunnen maar dat is koper. Dat kan ik uiteraard spuiten maar dat lijkt me allemaal erg bewerkelijk.
__________________
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre. |
#23
|
|||
|
|||
Niet om vervelend te doen maar dit topic zal hier niet langer voortleven. Ik ben na een zoektocht overgestapt naar een ander forum waar ze actiever in de 'normale' auto's e.d. zijn. No hard feelings please, maar ik vond het wel zo netjes om het even te melden.
__________________
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre. |
#24
|
|||
|
|||
Dat is jammer om te lezen.
Waar kan ik dat dan verder volgen. Ik heb dit nog maar pas ontdekt.
__________________
Greetz, ExSerCo |
#25
|
||||
|
||||
Spijtig, maar ik waardeer je oprechtheid en om het ons even te melden.
![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#26
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ga hier verder, http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=10206
__________________
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|