![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Het is een hoax ja, en dat is in 99% van zulke gevallen die je te horen krijgt via e-mail zo.
Wees kritisch, geloof nooit zomaar wat je op internet leest...altijd effe checken bij betrouwbare bronnen. |
|
||||
|
||||
Zone Hoax heeft in sommige gevolgen wel zwaardere gevolgden dan een virus.
Ge hebt dus idd mensen die dus al die bestanden verwijderen, en soms zijn dat dus idd nodige bestanden om op te starten ofzo. Op de site van Mcafee staat ergens ne lijst me allemaal Hoaxen denk ik trouwens...
|
||||
|
||||
Quote:
en nu pas doorhebben wat nen hoax is!!! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik werk als analist-programmeur en wordt (tot mijn grote ergernis) bijna dagelijks geconfronteerd met dergelijke valse waarschuwingen. ![]() Dus al degenen die al zoveel maal geprobeerd hebben de file jdbgmgr.exe te verwijderen zou ik aanraden daarmee te stoppen aangezien jullie bezig zijn met een systeembestand te verwijderen en dat kan wel nare gevolgen hebben. Lees dit artikel maar eens (bron: www.hbvl.be) Ze duiken de laatste dagen weer massaal op in de mail-boxen: de nep-viruswaar-schuwingen of de zogenaamde hoaxen. Heel wat computergebruikers trapten deze week in de jdbgmgr.exe-hoax, een e-mail die mensen aanspoort om snel het genoemde bestand van hun schijf te wissen omdat het een virus zou bevatten. Dit is slechts één van de meest recente voorbeelden in een lange reeks van hoaxes die telkens weer heel wat goedgelovige mensen weten te strikken. Wat is een hoax? De vertaling van het Engelse woord ‘hoax’ is ‘bedrog’, ‘grap’ of ‘mop’. In de computerwereld werd het al vlug de verzamelnaam voor allerhande nepberichten van flauwe grappenmakers die via e-mail de ronde doen. Tal van bekende hoaxen blijven vaak jarenlang wereldwijd door het internet spoken. Meestal gaat het om valse viruswaarschuwingen, maar ook bedrieglijke kettingmails zijn hoaxen. Een voorbeeld hiervan is de recente oproep om een 4-jarige jongen met leukemie te helpen door de e-mail naar anderen te zenden. De Nederlandse internetprovider ‘Het Net’ zou per e-mail een bedrag doneren aan de ouders van de jongen. De zieke jongen bestaat echter niet. Hoax-schrijvers worden gedreven door dezelfde motieven als virusontwikkelaars: zoveel mogelijk mensen bereiken en op die manier ‘roem’ verwerven. Maar omdat een hoax zich niet zelf verspreid zoals bij een virus, wordt aan de computergebruikers zelf gevraagd om de hoax-mail door te sturen. Wat ertegen doen? U legt best steeds het nodige scepticisme aan de dag wanneer u een op het eerste gezicht indrukwekkend of sentimenteel bericht ontvangt. Stuur het bericht niet verder. Zo vermijdt u heel wat overlast bij anderen. Kijk eerst maar eens op een van de volgende websites of het niet om een flauwe grap gaat: www.virusalert.nl/?show=hoaxes www.europe.f-secure.com/hoaxes/ http://vil.mcafee.com/hoax.asp? |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|