![]() |
|
|
||||
|
||||
Ik heb in ieder geval veel sympathie voor Heusden-Zolder, want da's een Limburgse club en daar bevinden mijn roots zich ook
![]() Plus, Heusden-Zolder speelt zijn thuiswedstrijden momenteel in het Fenix Stadion van jaja Racing Genk. Heusden-Zolder staat momenteel zelfs aan de leiding met 1 punt voor op Zulte-Waregem. |
|
||||
|
||||
Hamme gaat eraan volgende week al weet ik nog niet tegen wie er gespeeld zal worden. T'zou strombeek kunnen zijn maar evengoed RWDM of Fc Brussels. Afgelopen weekend stond RWDM op het scorebord, werden de truikes van Fc brussels gedragen en stond er op de tickets strombeek.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
In tweede klas heb ik wel sympathie voor Cercle Brugge,
das een ploeg die verdient om in eerste te staan. Al is het voor hun traditie , en om nog eens ne goeie ouwe Club - Cercle te zien |
|
||||
|
||||
Cercle Brugge met Josib Weber.....dat waren nog eens tijden
![]() Toen ging die Josib naar Anderlecht, kreeg een belgisch paspoort, kreeg geen strafschop toen Klinsmann en Völler (?) hem neerhaalden op het WK en brak toen z'n been of iets in die buurt. Nu zit-ie met z'n paspoort ergens terug in Kroatië, al lang vergeten ![]()
|
||||
|
||||
t was Helmer die hem neerhaalde, hij kreeg daarna een zware knieblessure en is op dit moment, denk ik, vertegenwoordiger voor een Waregems bedrijf in Kroatië. 'k moet wel zeggen da'k hem hier nog nie ben tegengekomen. In Brugge zelf vindt ge trouwens meer cercle supporters dan supporters van club.
|
|
||||
|
||||
Morgen een topper in 2de:
Geel (den topper ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Vandaag gaan kijken naar KFC VW Hamme - Zulte Waregem, en wat vooraf deels gevreesd werd (toch bij de supporters van Hamme) is uitgekomen, op den bond hadden ze blijkbaar de slimme beslissing genomen dezelfde scheids aan te stellen als diegene die de beslissende kampoeinschapswedstrijd in 3de nationale gefloten had verleden seizoen. Daar hij toen enkele bedenkelijke beslissingen nam waardoor wij Barrage's moesten spelen. Die pipo slaagde erin om het Zulte Waregem ontzettend makkelijk te maken door 2 penalty's (en de daaraan gekoppelde rode kaarten) te fluiten in de eerste helft... met 2-0 de rust ingaan tegen 12 man is een onmogelijke opdracht. Als wij dan nog de pech hadden 2 maal de paal te treffen kan je het helemaal vergeten. Wat een leuke middag voetbal moest worden is compleet verknald door de man in het zwart, zeker als je denkt dat Zulte Waregem maar 2 veldgoals maakten en geen enkele keer gevaarlijk waren. Oh ja Hamme kon nog een eerredder maken met 9 tegen 12... 1-4 was de TE zware uitslag.
|
|
||||
|
||||
Oh ja was ik nog vergeten zeggen... SCHITTERENDE sfeer zowel van de supporters van Zulte Waregem als die van ons... 5000 man is dan ook nie mis voor een 2de klassewedstrijd.
|
|
||||
|
||||
Match nie gezien, en op de gastenboeken zegt al wat van bij ons is dat het penalty was en al wat van Hamme is dat het er geen was. Ik kan mij dus niet uitspreken. Dat Zulte-Waregem niet echt indrukwekkend was, verbaast me niet echt: het is al heel het seizoen niet super op verplaatsing (was van eerste speeldag geleden dat we buitenshuis wonnen). Langs de andere kant: als je vrij vroeg voorkomt, kan je de tegenstander wat laten komen. Maar wat je zegt qua supporters is idd wel waar: zowel in Hamme als in Waregem en Zulte leeft het voetbal nog, wat van veel ploegen in tweede niet kan gezegd worden. Maar bon, zaterdag spelen we om op kop te komen, 't zou mooi zijn in ons eerste jaar tweede....
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Maar toch enkele bemerkingen, in voorverkoop moest je je identiteitskaart tonen voor tickets te kopen en aan de kassa blijkbaar niet... en dit was volgens de pers (en ordediensten) een 'semirisicowedstrijd' ik vond dit en wedstrijd met veel sfeer als men dit al een risico noemt tja... |
|
||||
|
||||
Tja, vorig jaar na de kampioensmatch een paar kleine schermutselingen, vandaar misschien? En verder is tweede klasse wel degelijk een vrij zielige reeks. In derde hebt ge dan nog veel meer derby's waar er veel volk op afkomt, maar in tweede zit er echt geen ploeg meer die nog tot de verbeelding spreekt. Ge moet maar eens de toeschouwersaantallen bekijken: welke ploeg is het waard naar eerste te gaan? Deinze en Heusden-Zolder staan 1 en 2: gemiddeld nauwelijks 1000 toeschouwers, als het er al zoveel zijn.
|
|
||||
|
||||
Das in Geel dan net wel wat anders met een gemiddelde van boven de 2000 man. Nu een paar keer op rij zien te winnen en we halen weer vlotjes de 3000
|
|
||||
|
||||
Quote:
Maar die scheidsrechters hé ![]() ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|