De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 19-07-2005, 12:35
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular

Toch even meegeven dat BRI niet gestopt is omwille van een "strafpenaltie" maar omwille van het feit dat Calamitas 2 op 1 ronde 3 maal achterin reed in de remzone van een rechte lijn. Calamitas 2 was sneller dan BRI maar dat wil nog niet zeggen dat je er iemand moet uittikken op het einde van een rechte lijn. Als je niet op een sportieve manier iemand voorbij kan, blijf er dan achter.
Dat is de enige reden waarom ze gestopt zijn.

In Bilzen een proficiat voor de sportiviteit, in Antwerpen zouden ze over je gereden hebben als ze niet voorbij konden.
Reply With Quote
Old 19-07-2005, 13:18
jurgen L. jurgen L. is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Chauffeur
Toch even meegeven dat BRI niet gestopt is omwille van een "strafpenaltie" maar omwille van het feit dat Calamitas 2 op 1 ronde 3 maal achterin reed in de remzone van een rechte lijn. Calamitas 2 was sneller dan BRI maar dat wil nog niet zeggen dat je er iemand moet uittikken op het einde van een rechte lijn. Als je niet op een sportieve manier iemand voorbij kan, blijf er dan achter.
Dat is de enige reden waarom ze gestopt zijn.
Dus daarmee wilt ge zeggen dat ik mij op een onsportieve manier moet laten inhalen. Als hij mij niet zo zou ingehaald hebben, zou ik nooit hetzelfde terug gedaan hebben. Daar moeten ze dan maar tegen kunnen als ze het zelf eerst deden. En kwestie aantikken zal 2x ook wel goe zijn, ik heb hem op dezelfde plaats aangetikt waar hij mij er half uitduwde en dan enkel nog net voor de start, maar dat was ook te wijten omdat hij daar te vroeg remde. Sportief rijden moet ook van 2 kanten komen dan he.
Reply With Quote
Old 19-07-2005, 16:20
Frederik's Avatar
Frederik Frederik is offline
De Paddock Rookie

Ikzelf heb het niet zien gebeuren; maar 1 ding vind ik onnozel dat ze dan de karts stilleggen. Een zwarte vlag was ook goed geweest,of drive through of eender wat. Nuja, wie duwt kan natuurlijk een tegenreactie verwachten. Dat is autosport. Laten we dit circuit maar gauw vergeten en met goede moed naar herselt stappen. Greetz Frederik
Old 19-07-2005, 17:48
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

De kart is niet stilgelegd, Dries heeft gewoon zelf trager beginnen rijden en dan opgegeven.
Reply With Quote
Old 19-07-2005, 20:43
Frederik's Avatar
Frederik Frederik is offline
De Paddock Rookie

Waarom dan trager gereden en gewoon niet doorgezet :s Nuja, ik maak er geen ruzie om, greetz
Old 19-07-2005, 21:03
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular

Kijk Frederik,

Dries was 1 seconde trager dan de rest. Door de tikken die hij kreeg van onze vriend Jurgen L. werd hij nog trager omdat hij overal de deur moest dichthouden. Dries heeft Jurgen kunnen nemen doordat een andere hem aantikte en hij zo binnendoor kon. Hij heeft niet eens gezien dat het niet Dries was maar een ander die dat deed. Het enige wat moest gebeuren was de boel ophouden en zo de derde plaats veilig stellen. Na de derde tik in 1 ronde is Dries op de rechte lijn op de rem gaan staan om Jurgen L duidelijk te maken dat hij moest stoppen met duwen in de remzones na de rechte lijnen.
Toen kwam 4 man voorbij en had verder strijden geen enkele zin, kijk maar naar de tijden. Rijden met een kart die 1 seconde trager is heeft geen enkele zin. Het spijtige van de zaak is dat de 2 aanwezige marchalls alles gezien hebben maar niet ingrepen. Geen probleem, ook niet veel woorden aan vuilmaken, gewoon stoppen, uitstappen en koffie gaan drinken. Ik denk dat dat het verstandigste was wat er kon gebeuren. Even ging er bij mij een lampje branden van oei oei, daar gaat hij weer toen hij Jurgen L opwachte om revanche te nemen. Gelukkig kwam net op tijd het gezonde verstand terug om de boel in de pits te parkeren.
Ik vrees wel dat BRI terug zal komen om revanche te nemen op een sportieve manier, maar waar en wanneer? Als Calamitas 2 kans heeft om iets te winnen zullen ze zeker proberen dat te verhinderen, niet door te duwen, maar gewoon door te winnen en fair voorbij te steken. Remember Bilzen? 40 minuten jagen en geen één keer tikken!!! Kan niet gezegd worden van u Jurgen L.

Case closed
Reply With Quote
Old 20-07-2005, 10:33
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Chauffeur,

Zoals ik het verhaal hier begrijp, was het Dries zijn keuze om Jurgen zijn standpunt kenbaar te maken, en dus is dat plaatsenverlies zijn eigen schuld. Hij had evengoed gewoon teken kunnen doen ipv in t midden van een rechte lijn als een halve zot op zn rem te gaan staan.
Als BRI niet wil strijden met een kart die 1 sec trager is dan de rest, dan is dat hun keuze. Mij niet gelaten, maar iemand als Dries kan zelf met zo'n kart nog wel behoorlijk wat bereiken.

En in Bilzen heb ik Jurgen meer dan eens aangetikt, niet bewust, maar hij remde daar wel héél vroeg en ik zat er dan wel eens tegen. Geen van beide partijen kloeg daarover. Jurgen kan zeker fair strijden, dat heb ik al meer dan eens gezien. Het is niet omdat er hier iets misgaat, dat Jurgen ineens de onfairste piloot van het veld is. Ik heb met andere piloten al veel meer last gehad dan met hem.
Reply With Quote
Old 20-07-2005, 13:34
jurgen L. jurgen L. is offline
De Paddock Rookie

Dries heeft mij kunnen inhalen doordat hij mij naar buiten duwde, en daardoor kon hij binnendoor. Degene die gij zegt dat mij duwde, waardoor dries mij voorbij kon steken, heeft mij pas achteraf geduwd toen dries langs mij doorkwam omdat ik niet meer op de ideale lijn zat.
En nu ben ik opeens de unfairste van de hele boel aan uwe uitleg te verstaan.
Dan moet Dries naderhand ook niet zeggen dat hij int vervolg wa selectiever gaat uitkijken wie hij aantikt. Als het echt zo erg was, kon hij ook wel een woordje uitleg aan mij hebben komen vragen, niet , ma soit.
Ik zwijg erover, 't is gebeurd ,ipv hier opt forum te verkondigen dat ik niemand voorbij kan zonder hem eerst 3x per rondje aan te tikken.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules