De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 17-04-2006, 09:38
Flitser's Avatar
Flitser Flitser is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by bluelite
Hebben ze bij FKI al eens nagedacht over een nieuw timingsysteem inclusief computer? Het is toch zeker niet de eerste keer dat de timing kuren heeft?
Het had inderdaad niets met het timingsysteem te maken. De automatische updates van het windowssysteem waren wellicht de oorzaak van het vastlopen van de hele computer.

Over het feit of ze al eens nagedacht hebben over een nieuw timingsysteem: Zeker en vast, maarre... weet je ook hoe onbetaalbaar dat wel is?
Om u een idee te geven;
Buying License - Complete Software Version 2005.07c.Win2K (or higher): 19,000.00 € (excl. VAT)

En daar houdt het uiteraard niet mee op...
Enfin, dit om u een idee te geven waarom men niet zo snel van timingsysteem zal veranderen. Enne, in 80% van de kartings hier in België werken ze met datzelfde systeem.

Wat de race betreft; als toevallige deelnemer kwam ik terecht in het team Born to race. We haalden een 7e startplaats al had ik serieus problemen met de pedalen. Mijn lange benen raakten amper onder het stuur, achteraf zou blijken dat de verstelbare pedalen blijkbaar niet in hun verste stand stonden waardoor ik mijn linkervoet bijna niet van het rempedaal kon afhouden

Enfin, niet geklaagd en doorrijden maar. Voor zover ik kon zien hield de piloot op de tweede stek ons serieus op maar niemand sloeg er blijkbaar in om voorbij te raken tot plots de hele boel dichtzit aan de bocht voor de cafetaria en tot overmaat van ramp moeten we enkele ronden later herstarten.

De tweede start verloopt voor mij beter dan de eerste maar na enkele ronden krijg ik meer en meer last met het rempedaal. Ik probeer het euvel te verhelpen maar tot overmaat van ramp slaat dat verstelbaar systeem nogmaals over en blijkt de pedaal nog verder naar achter te zijn gekomen

Er zat niets anders op dan even aan de kant te gaan staan en de pedaal terug op zijn juiste plek te krijgen. Gevolg iedereen gepasseerd en achteraan aansluiten. Heb dan nog een mooie inhaalrace gereden maar vooral veel tijd verloren achter Ivan (van The Curbies?) die de boel echt wel ophield. Er reden al twee piloten achter hem maar die hadden blijkbaar niet door dat ze elkaar konden gebruiken om Ivan te passeren en vochten het liever onderling uit

Ik kon één van hen voorbij en ik merkte dat mijn voorligger regelmatig kans had om naast Ivan te komen maar hij eigenlijk de snelheid miste. Aangezien ik steeds in de ankers moest gaan om hem niet te raken begon ik hem dan maar te duwen elke keer Ivan een "slippertje" maakte maar in plaats van gas te blijven geven en zo meer snelheid te halen dan Ivan ging hij dan op zijn rem duwen

Gelukkig kwam op dat moment de eerste achter ons opgedoken waardoor blauw werd gegeven. Ik liet hem voor en dook daarna handig mee in het gat dat mijn voorligger moest laten om hem door te laten. Zo kwam ik eindelijk zelf achter Ivan terecht en kon ik enkele ronden later ook hem voorbij al schrijft dit wel makkelijker dan dat het op circuit verliep

De voorliggers waren net iets te snel om nog tot bij hen te raken en zo strandde ik weer op onze startpositie (7e) alvorens het stuur over te geven aan Koen. De rest van de race heb ik niet meer gezien dus dat laat ik aan hem over
Old 17-04-2006, 13:19
Frederik's Avatar
Frederik Frederik is offline
De Paddock Rookie

Zelf ga ik nog eventjes iets toelichten . Vermits de race zo hard was uitgelopen kon in onmogelijk het podium afwachten vermits ik ergens heen moest. Het was inderdaad een van de meest bizarre races ooit Zelf lukte het me niet echt uit te springen, in tegenstelling tot Herselt,waar calamitas racing de puntjes op de i zette. Zoals al werd aangegeven door Vanzelf racing denk ik dat Rhino racing 1 wel zou gewonnen hebben, al is het moeilijk te gokken. Wijzelf hebben een tamelijk goede race gereden, tamelijk constante tijden. FKI ligt me wel,alleen is het zo klein dat je praktisch niet kunt voorbijsteken. Bij deze wens ik ook te verwijzen naar het mooie verdedigings werk van The old men. Moest ik er zijn voorbij geraakt, tijdens de eerste race , dan had ik misschien kunnen aanklampen bij rhino 1. Nuja, we zijn erdoor geraakt. Na de finish te hebben gezien ben ik zeer blij, immers een 2e plaats behalen tussen zeer sterke teams cf kartgrid rijders,... is zeer leuk. Toch verliep het niet op een al te eerlijke manier, immers zij die de eerste stint reden werden op de proef gesteld wat betreft fysieke capaciteiten. Ikzelf was kapot ,misschien omdat ik de dag zelf nog heb moeten werken,...nuja we zijn er geraakt ,na veel crashes van het systeem.
Op naar de volgende race,met hopelijk een beter verloop van de race .
Proficiat voor de Old men, en naar iedereen toe, goed gereden Greetz, Frederik
Old 18-04-2006, 19:04
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular

Dit was inderdaad de meest onnozele wedstrijd die ik ooit heb gezien ...
Alles is hier door jullie reeds duidelijk gemaakt.
Laat ik even iets toelichten over de uiteindelijke punten die toegekend zijn.
Van de eerste 3 plaatsen wisten we zeker dat die correct zijn.
Namelijk 1. The Old Men, 2. Calamitas 1 en 3. Rhino 1.
Deze teams hebben de correcte punten gekregen die ze verdiend hebben ( 10, 9 en 8 ).
Alles wat daarachter kwam was nogal onduidelijk en niet meer zeker te achterhalen wie op welke plaats gefinished is.
Daarom hebben we besloten dat iedereen 4e geworden is en bijgevolg allemaal 7 punten verdiend hebben.
De extra punten voor de qualificaties en eventuele jokers laten we deze keer uiteraard vallen.
Hopelijk brengen we het er de volgende keer beter vanaf
Reply With Quote
Old 18-04-2006, 19:48
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Toch typisch dat m'n eerste Mak-karting race zo moest verlopen

Ik zat echt niet goed in mijn kart, pedalen zaten te ver (dichter zetten was geen optie want dan zaten m'n knieën haast tegen m'n stuur) en m'n been zat gewoon gedraaid.

Tijdens de kwalificaties en vrije training geen problemen gekend en reed net niet onder de 30 (was m'n eerste keer in Machelen), maar toen ik tijdens de race in m'n kart stapte, kreeg ik toch wel een kramp in mijn voet zeker! Na 5 rondes was het gelukkig wat verminderd maar iedere keer ik mijn gas doorduwde, was dat een marteling. Het was doorbijten tot het afvlaggen en kon nadien gewoon 5 minuten lang niet op m'n voet staan van de pijn. Heb dan ook een schot in m'n knie erdoor gekregen en dat voel ik jammer genoeg nog altijd. Dus nee, die kart lag me echt niet. Maar heb er toch nog een 29.7 of 29.8 (ontsnapt mij) kunnen uitpersen. En nu gedaan met mijn geklaag!
Het circuit zelf vond ik wel tof met leuke bochtcombinaties, al was het redelijk kort qua afstand.

Ik kijk al uit naar de race in Antwerpen en zal hoogstwaarschijnlijk opnieuw aantreden onder The Curbies 2, aangezien de sfeer heel goed meeviel.

On to the next!

www.born2race.be www.bokkenrijders.net

Last edited by Belle; 18-04-2006 at 20:04.
Reply With Quote
Old 21-04-2006, 18:45
vertigo's Avatar
vertigo vertigo is offline
De Paddock Regular

Na exames enzo eindelijk wat tijd gehad om de site up te daten.
Op http://www.rhino-racing.be vind je een kleine 20 foto's van de MAK race in Machelen.
Veel plezier er mee en hier alvast een teaserke:

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules