![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zitten jullie maar te rekenen in de kart. Zal ik wel jullie voorbij stuiven dan ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Ook de wedstrijd in Bilzen is nog te schrappen, daar hebben jullie "maar" 14 punten behaald. Als jullie die schrappen komen er 3 teams op 100 punten. Dan komt het er op aan om beter te scoren dan Rhino's en Vanzelf ( die moeten ook nog schrappen ). Jullie hebben dus alles in eigen handen ... BTW. Dit geldt uiteraard ook voor Rhino's en alle andere teams hé. |
|
|||
|
|||
Als wij Bilzen zouden schrappen hebben we toch maar 86 punten normaal omdat wij daar onze joker ook hebben ingezet.
|
|
||||
|
||||
Quote:
De joker staat daar los van. Je "verliest" er dus maar 14 ... Een klein "foutje" in het reglement dat me is opgevallen na de eerste wedstrijd. Dieter had toen reeds z'n joker ingezet. Maar door mechanische problemen heeft hij daar niet het verhoopte resultaat kunnen neerzetten en wou hij ook al schrappen. Nu heb ik jullie wel al genoeg geholpen zeker ![]() 'k Zou eigenlijk moeten zeggen "Lees het reglement" ... ![]() |
|
||||
|
||||
Mmm zijn er meedere reglementen?
![]() Quote: Originally Posted by jurgen L. Als wij Bilzen zouden schrappen hebben we toch maar 86 punten normaal omdat wij daar onze joker ook hebben ingezet. Quote:
![]() Effe het reglement dat ik online vind op de site er bij halen. Joker "Een joker-resultaat dient om één wedstrijd dubbele punten te scoren voor het kampioenschap." Dus 14 punten scoren en jokeren geeft 2 x 14 = 28 punten En 0 punten scoren en jokeren geeft 2 x 0 = 0 punten Schrapresultaat "De punten van de vorige wedstrijd worden geannuleerd en zullen niet meetellen voor het kampioenschap." Dus 14 punten gewonnen. Deze punten worden geannuleerd en dan krijg je 0 punten. Of 28 punten gewonnen dankzij het jokeren en dan schrappen (dus zoals het reglement zegt: "schrappen = de punten van de vorige wedstrijd worden geanulleerd") geeft 0 punten. ![]() Samengevat volgens het reglement: Joker verdubbeld de gescoorde punten. Schrapresultaat schrapt de punten van de wedstrijd. Maakt dan zelfs niet uit hoe je het bekijkt want: - 14 punten gescoord en deze schrap je. Dan heb je 0. Verdubbel je deze punten dan heb je nog steeds 0. - 14 punten gescoord en verdubbeld geeft 24 en schrap je deze dan heb je ook 0. ![]() Mijn persoonlijke conclussie: Je kan schrappen en verdubbelen. Maar dan is je puntensaldo van de race 0 punten. Tot binnenkort. ![]() |
|
|||
|
|||
Volgens het reglement heb je wel een punt vind ik, maar het is nu blijkbaar zo dat als je jokert op 14 punten en achteraf je toch zou willen schrappen, je eigenlijk je joker wegschrapt en niet de gescoorde punten van de race.
Zo vat ik het toch op, heb daarom ook even naar de puntenstand van Dieter gekeken en daar blijkt het toch zo. |
|
||||
|
||||
Inderdaad. Vond dat die punten bij dieter ook al zo vreemd waren. Kloppen dus volgens mij niet. Volgens het reglement zou dieter dan inderdaad 0 punten moeten hebben bij die race.
Hij jokerde die race maar scoorde maar 1 punt. Dit leverde 2 punten op. Omdat dit zelfs met joker te weinig was had hij dan besloten om ook maar meteen te schrappen. Dan was ie ook al meteen zijn schrapresultaat kwijt. 0 punten voor die race zou dus juist zijn. Want zie nergens een punt int reglement staan dat zegt dat je bij het schrappen de joker blijft behouden of iets dergelijk. Maar alleen dat als je schrapt dat de punten van de vorige race geanuleerd worden. |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Nee grapje, want eigenlijk heeft hij gelijk. Ik snap niet dat ik voor die race nog een punt gekregen heb. Dit kan op geen enkele manier verantwoord worden met een of andere regel uit het reglement. Vertigo heeft volledig gelijk mijns inziens |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|