De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 31-10-2006, 20:55
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by jurgen L. View Post
Ik vind net niet dat wij ons lot nog in handen hebben . Stel nu even, we winnen zelfs 2 keer wat natuurlijk nooit zal gebeuren dus nemen we 20 punten op 40 want 20 punten zijn dan verloren door het schrappen. Dan komen we op 134 te staan. Dus is het toch enkel zaak voor Rhino racing 1 om op 2 races 34 punten te sprokkelen wat best goed mogelijk is. Ofwel moeten we al het riskeren om laatste te starten en zo dan nog eens proberen te winnen , Dan halen we het wel . Greetz
Maar dan moeten ze al wel telkens bij de eerste 3 zeker zitten om kans te maken.
Zitten jullie maar te rekenen in de kart.
Zal ik wel jullie voorbij stuiven dan .
Reply With Quote
Old 31-10-2006, 21:13
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular

Quote:
Stel nu even, we winnen zelfs 2 keer wat natuurlijk nooit zal gebeuren dus nemen we 20 punten op 40 want 20 punten zijn dan verloren door het schrappen
Wie zegt dat jullie één van de komende wedstrijden moeten schrappen ?
Ook de wedstrijd in Bilzen is nog te schrappen, daar hebben jullie "maar" 14 punten behaald.
Als jullie die schrappen komen er 3 teams op 100 punten.
Dan komt het er op aan om beter te scoren dan Rhino's en Vanzelf ( die moeten ook nog schrappen ).
Jullie hebben dus alles in eigen handen ...
BTW. Dit geldt uiteraard ook voor Rhino's en alle andere teams hé.
Reply With Quote
Old 01-11-2006, 01:55
jurgen L. jurgen L. is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Giovanni View Post
Wie zegt dat jullie één van de komende wedstrijden moeten schrappen ?
Ook de wedstrijd in Bilzen is nog te schrappen, daar hebben jullie "maar" 14 punten behaald.
Als jullie die schrappen komen er 3 teams op 100 punten.
Als wij Bilzen zouden schrappen hebben we toch maar 86 punten normaal omdat wij daar onze joker ook hebben ingezet.
Reply With Quote
Old 01-11-2006, 23:47
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular

Quote:
Als wij Bilzen zouden schrappen hebben we toch maar 86 punten normaal omdat wij daar onze joker ook hebben ingezet.
Neen, jullie verliezen enkel de punten die je verdient heb in de wedstrijd.
De joker staat daar los van.
Je "verliest" er dus maar 14 ...
Een klein "foutje" in het reglement dat me is opgevallen na de eerste wedstrijd.
Dieter had toen reeds z'n joker ingezet.
Maar door mechanische problemen heeft hij daar niet het verhoopte resultaat kunnen neerzetten en wou hij ook al schrappen.
Nu heb ik jullie wel al genoeg geholpen zeker
'k Zou eigenlijk moeten zeggen "Lees het reglement" ...
Reply With Quote
Old 10-11-2006, 20:36
vertigo's Avatar
vertigo vertigo is offline
De Paddock Regular

Mmm zijn er meedere reglementen?

Quote:
Originally Posted by jurgen L.

Quote:
Originally Posted by Giovanni View Post
Neen, jullie verliezen enkel de punten die je verdient heb in de wedstrijd.
De joker staat daar los van.
Je "verliest" er dus maar 14 ...
Een klein "foutje" in het reglement dat me is opgevallen na de eerste wedstrijd.
Dieter had toen reeds z'n joker ingezet.
Maar door mechanische problemen heeft hij daar niet het verhoopte resultaat kunnen neerzetten en wou hij ook al schrappen.
Nu heb ik jullie wel al genoeg geholpen zeker
'k Zou eigenlijk moeten zeggen "Lees het reglement" ...
Het rekenwerk van Jurgen lijkt me inderdaad te kloppen. 14 punten zijn er gescoord. De joker verdubbeld deze en dat maakt dan 28 punten. Schrap je de punten dan heb je 0 punten. Want de punten die je scoorde zijn 0 en als je deze door te jokeren verdubbeld dan heb je 0 punten. 2x0=0. Alé dat hebben ze mij op school toch altijd verteld.

Effe het reglement dat ik online vind op de site er bij halen.

Joker
"Een joker-resultaat dient om één wedstrijd dubbele punten te scoren voor het kampioenschap."
Dus 14 punten scoren en jokeren geeft 2 x 14 = 28 punten
En 0 punten scoren en jokeren geeft 2 x 0 = 0 punten

Schrapresultaat
"De punten van de vorige wedstrijd worden geannuleerd en zullen niet meetellen voor het kampioenschap."
Dus 14 punten gewonnen. Deze punten worden geannuleerd en dan krijg je 0 punten.
Of 28 punten gewonnen dankzij het jokeren en dan schrappen (dus zoals het reglement zegt: "schrappen = de punten van de vorige wedstrijd worden geanulleerd") geeft 0 punten.

Samengevat volgens het reglement:
Joker verdubbeld de gescoorde punten. Schrapresultaat schrapt de punten van de wedstrijd. Maakt dan zelfs niet uit hoe je het bekijkt want:
- 14 punten gescoord en deze schrap je. Dan heb je 0. Verdubbel je deze punten dan heb je nog steeds 0.
- 14 punten gescoord en verdubbeld geeft 24 en schrap je deze dan heb je ook 0.

Mijn persoonlijke conclussie:
Je kan schrappen en verdubbelen. Maar dan is je puntensaldo van de race 0 punten.

Tot binnenkort.
Old 10-11-2006, 21:06
jurgen L. jurgen L. is offline
De Paddock Rookie

Volgens het reglement heb je wel een punt vind ik, maar het is nu blijkbaar zo dat als je jokert op 14 punten en achteraf je toch zou willen schrappen, je eigenlijk je joker wegschrapt en niet de gescoorde punten van de race.
Zo vat ik het toch op, heb daarom ook even naar de puntenstand van Dieter gekeken en daar blijkt het toch zo.
Reply With Quote
Old 11-11-2006, 14:13
vertigo's Avatar
vertigo vertigo is offline
De Paddock Regular

Inderdaad. Vond dat die punten bij dieter ook al zo vreemd waren. Kloppen dus volgens mij niet. Volgens het reglement zou dieter dan inderdaad 0 punten moeten hebben bij die race.
Hij jokerde die race maar scoorde maar 1 punt. Dit leverde 2 punten op. Omdat dit zelfs met joker te weinig was had hij dan besloten om ook maar meteen te schrappen. Dan was ie ook al meteen zijn schrapresultaat kwijt.
0 punten voor die race zou dus juist zijn. Want zie nergens een punt int reglement staan dat zegt dat je bij het schrappen de joker blijft behouden of iets dergelijk. Maar alleen dat als je schrapt dat de punten van de vorige race geanuleerd worden.
Old 11-11-2006, 14:18
snelle snelle is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by vertigo View Post
0 punten voor die race zou dus juist zijn. Want zie nergens een punt int reglement staan dat zegt dat je bij het schrappen de joker blijft behouden of iets dergelijk. Maar alleen dat als je schrapt dat de punten van de vorige race geanuleerd worden.
Wil je wel eens van mijn putenn blijven teammaat

Nee grapje, want eigenlijk heeft hij gelijk. Ik snap niet dat ik voor die race nog een punt gekregen heb. Dit kan op geen enkele manier verantwoord worden met een of andere regel uit het reglement.
Vertigo heeft volledig gelijk mijns inziens

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules