De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 04-10-2008, 17:54
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Dolby zat gewoon over zijn limiet, dat was duidelijk te zien op de beelden.

Achteraf op de persconferentie gaf Dolby zelf toe dat hij iets TE ging. Maar dat is nu eenmaal autosport é.

Wel een prachtprestatie van Meijer, hoedje af!

Mvg
Reply With Quote
Old 04-10-2008, 18:08
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Goede prestatie van Meijer.

Dolby valt me erg mee.
Reply With Quote
Old 06-10-2008, 08:57
DamonHill's Avatar
DamonHill DamonHill is offline
De Paddock Rookie

De verslagen en foto's van onze 'thuiswedstrijd' zijn terug te vinden op www.team-astromega.com in de 'News' rubriek.
Old 06-10-2008, 09:25
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Ik ben zondag geweest, en vond het best wel een interessante serie. Alleen jammer dat er bijna geen nevenprogramma was.

Toch veel voetbalsupporters. Mits wat meer reclame kunnen er veel meer supporters op afkomen van PSV, Anderlecht, Galatasaray en de Italiaanse ploegen.

Een vraag aan de marchalls hier op het forum. Bij race 2 komt de wagen van Corinthians in de grindbak van de chicane terecht. De wagens staat er volgens mij maar net in. In plaats van hem, wanneer de wagens doorgereden zijn, gewoon terug de baan op te trekken en zo aan de kant, gaat de jeep van race rescue hem feller in het grind trekken zodat de jeep zelf begint door te slippen. Bij die situatie staat er een Manitou aan de andere kant van de chicane, die in eerste instantie aanstalte maakt om uit te rijden, maar dan toch blijft staan totdat de wagen helemaal vastzit en dan wel moet komen helpen. Waarom werd die manitou niet direct gebruikt...?
Old 06-10-2008, 19:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by RKG View Post
In plaats van hem, wanneer de wagens doorgereden zijn, gewoon terug de baan op te trekken en zo aan de kant, gaat de jeep van race rescue hem feller in het grind trekken zodat de jeep zelf begint door te slippen. ..
Het komt weleens voor dat heren van race-rescue de situatie erger maken dan het in feite is. Dit specifieke geval? Geen idee. Het inzetten van een manitou of een wagen van race-rescue word bepaald door de wedstrijdleiding/veiligheid op de toren. Aan de hand van de beschikbare informatie via de tv-beelden en de info van de baanposten ter plaatse nemen zij dan een keuze. Handkracht via baanposten (indien mogelijk), manitou of race-rescue 4 * 4.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 06-10-2008 at 20:10. Reason: Edit: zie cursief
Reply With Quote
Old 06-10-2008, 19:47
SMM DOC SMM DOC is offline
De Paddock Rookie

Sorry hoor, maar bij dit incident heeft Race Rescue exact uitgevoerd wat hun door veiligheid/koersdirectie werd opgedragen.
Toen bleek dat dit niet werkte is er beslist over te schakelen op het scenario met de Manitou.
Old 06-10-2008, 23:22
Pascal Pascal is offline
A4993

En opnieuw klooien met de safety car, zowel in Race 1 als in Race 2.

Voor de rest een mooie formule en interessante races. Bij droog weer denk ik dat het echt snel gaat en spectaculair is.

Trouwens, er zijn plannen om volgend jaar in Zolder de openingswedstrijd van het kampioenschap te houden. Ergens eind juni... Beslissing ligt bij de promotor. CZ beperkt zich tot het verhuren van het circuit en tot bijstand bij de promotie.

Nadeel : het voetbalkamioenschap is dan nog niet bezig en promotie tijdens bvb wedstrijden zal niet kunnen...
Voordeel : het voetbalkamioenschap is dan nog niet bezig en de voetbalfans hebben dan tijd voor iets anders bvb autoraces...

Het ene heft het andere zo een beetje op.

C U
Reply With Quote
Old 07-10-2008, 23:18
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Conclusie na een weekendje SF op CZ.

Dit moet zowat het slechtse weekend op CZ zijn geweest in de afgelopen 10 jaar. Het programma van dit weekend was slechter dan slecht! Reeds voor 1700 uur stond ik thuis al onder de douche op te warmen. Heb ik veel autosport gezien? Nee, geloof dat we meer pauze hadden.

En toch, er zit potentie in! De wagens van de SF zien er mooi uit, klinken goed en de snelheid zit erin. Nivo van de coureurs en teams valt uiteindelijk ook mee, er zitten toch klinkende namen tussen bij de coureurs en de teams.

Het format van wedstrijd 2 van de SF heeft wel wat, de snelste mag van achteren starten. Daarmee kun je in de regen helden maken maar dat kwam er nu nog niet helemaal uit.

Tja, de SC's tijdens de SF-wedstrijden waren wederom een bevestiging dat het anno 2008 niet mogelijk is om deze wagen op het juiste moment de baan op te sturen. Geen idee wat de oorzaak is maar pas dan je werkwijze aan. Nu moesten weer een wagen of 12 op vol vermogen naar de SC rijden om aan te sluiten bij de nummers 1, 2 en 3 die ze eerder gemist hadden. Heeft mijn inziens niets meer met veiligheid te maken.

Inrichting van de paddock door de SF-club mag ook beter. Tijdens de langdurige pauzes was er niets te beleven. Of zijn de mensen van de voetbal dat gewoon? Stoorde me alleen aan die malloot van de discobar die voor 0 personen op vol vermogen stond te draaien.......zelfs voorbij post 13 was die knuppel te horen. Ja, dan mag wat mij betreft de buurman klagen.

Het is een try-out seizoen voor de SF-klasse maar het randprogramma moet echt beter. Het vrij rijden van de Euroboss (het is zeer zeker geen autosport) past hier niet in. Gezien het tijdschema was er zeker plaats voor meerdere support-races. Kan me nog voorstellen dat ze geen vertraging willen oplopen tijdens het SF-blok op zo'n dag door geen races te plannen tussen race 1 en race 2 van zo'n dag. Niks mis mee, maar ervoor en erna moet er zeker iets zijn..........tis geen F1. Zelfs die hebben enkele schaapjes gevonden die zonder zeuren als side-kick optreden.

Dan het concept. Ja, heb toch heel wat volk in de clubkleding voorbij zien komen. Als zelfs in deze barre weersomstandigeheden die doelgroep komt opdagen dan moet er toch potentie inzitten. De kleuren van PSV, AS Roma, Galastanogwat en Anderlecht heb ik regelmatig voorbij zien komen.

De wagens zie ik graag in 2009 nog eens voorbij komen op CZ hopenlijk is de rest dan ook beter.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 09-10-2008, 18:34
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Dat ze de "Saftycar " wat vroeger op de baan sturen,zodat ze de leider in de race oppikken en niet de achtervolgende groep. Probleem zit misschien bij de wedstrijd leiding of zit het bij de baanposten ? Ik weet het niet . Maar dat het beter kan is wel een feit. Of gaan we wachten op gevalen uit Francorchamps eerder dit seizoen ?
Old 13-10-2008, 20:58
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Volgens de Autosport van vorige week schijnen er toch 6000 bezoekers te zijn geweest. Dat is gezien het verdomd slechte weer best een aardig getal. Zou het concept dan toch slagen? Laten we het hopen! De invulling van de racedag was zwaar k..u..t.. maar de wagens waren mooi om te zien en te horen.
Reply With Quote
Old 13-10-2008, 23:48
De Paddock Enthousiast

Het lege randprogramma had ook te maken met de de Superleague Formula wat te laat is begonnen en de meeste kampioenschappen hun kalender al hadden vastliggen.

Ook de EuroBoss heeft voor dat weekend een extra weekend moeten inlassen en dat zagen we aan de deelnemers. Nog saaier dan bij de 45th tralala race te Zolder

Van mij mogen de SF volgend jaar zeker terug komen. Maar waarom geen Clio Cup en DSMEC in 't voorprogramma ofzo... DSMEC zou op zaterdag hun wedstrijd dan kunnen afwerken of na de laatste race van de SF op zondag...

Mvg
Reply With Quote
Old 14-10-2008, 21:20
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Volgens de Autosport van vorige week schijnen er toch 6000 bezoekers te zijn geweest. Dat is gezien het verdomd slechte weer best een aardig getal. Zou het concept dan toch slagen? Laten we het hopen! De invulling van de racedag was zwaar k..u..t.. maar de wagens waren mooi om te zien en te horen.
6000 bezoekers
Is dat geen nulletje te veel ?
Waar zaten die dan ? Heb ze niet gezien ze.

Last edited by Fonne; 14-10-2008 at 21:20.
Reply With Quote
Old 14-10-2008, 21:43
De Paddock Enthousiast

Dan heb je toch niet goed gekeken hoor.

Ik vond het op zondag behoorlijk druk. De zit tribune, chicane en heel de bovenkant van 't pitgebouw was goed volzet. De chicane natuurlijk iets minder maar op het pitgebouw kon je over de koppen lopen en de zit tribune zat zo goed als vol.

Mvg
Reply With Quote
Old 14-10-2008, 22:36
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Ahja, met zo'n weer dat het was zoekt iedereen een droge plaats
Reply With Quote
Old 15-10-2008, 08:30
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Was ook meer volk dan ik verwacht had.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat CZ 5000 man verwachtte, dus als het er meer waren, zo veel te beter.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules