![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Mijn aanbeveling van de glansvernis is er eentje omdat ik denk dat je hiermee een realistischer resultaat zal behalen tegenover het verschillend 'inkleuren' met vernis. Bij weathering ben ik een fervent voorstander van het aanbrengen op schaal zoals het in de realiteit wordt aangebracht, zeker voor wat de basis betreft. Het "afwerken" kan dan naar believe en eigen goed dunken gebeuren. Dus, je koopt een blinkende CRX (ik denk niet dat er ooit vuile CRX'en in de toonzaal gestaan hebben) en daar ga je mee door het vuil rijden. Wat doe je dan op schaal? Je maakt je kas eerst volledig blinkend en gaat daarna pas je vuil aanbrengen, waarvan de andere tinten vernis de basis vormen. Het geheel zal mooier in elkaar "blenden(*)" op die manier. ![]() (*) overvloeien |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Anderzijd volg ik jou en Johny wel in het feit dat decalsgewijs er beter eerst een vernislaag over het mat komt. Maar dan heb ik wel een vraagje : Moet er echt de glanzende vernis over? Kan er eventueel ook af vernist worden met zijdemat, deze blinkt uit zichzelf al minder? Voor de rest, tja Gert, ik ga Dominique volgen, ik wil die blutsen ook zien. Als iemand hier op het forum dit kan dan ben jij het wel!
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reacties.
Toch nog even het volgende; De CRX is reeds verschillende jaren oud. ondertussen is hij reeds meerdere malen van nieuwe onderdelen voorzien. (lees een voorbumper van een blauw exemplaar, een linkerdeur van een rood CRX'ke en nog een motorkap van een zwarte...) Steeds is em terug zwart gespoten op een -min of meer- "semi-profesionele" manier. Hierin krijg je dan verschillende 'tinten' van zwart. De basis -ook bij een rallycross auto- blijft in de modelbouw ALTIJD hetzelfde. Blinkende vernis op het model om decals te zetten !!! Wat betreft de verwering ; Stof en modder zullen aanwezig zijn! Maar niet in die mate van mijn vorige model. Waarschijnlijk pas ik zelfs een andere manier toe van "bevuilen" meer iets in de trend zoals Guido voorstelt. We zullen nog wel zien. AH ja ,die blutsen... Het gaat ervan komen,echter niet bij dit model. Grtz, G ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Quote: