De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 25-06-2010, 11:01
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by gert mertens View Post
@ Guido again ; Een stuk hout in de CRX... Da is der over.
de aanbeveling van de glansvernis onder de decals ? dat zijn élementaire basisregels in onze hobby !
En gekend .
De aanbeveling van glansvernis onder de decals... die laat ik voor rekening van Nismo. Ik zou niet durven om élemantaire basisregels des hobbies aan u voor te stellen.

Mijn aanbeveling van de glansvernis is er eentje omdat ik denk dat je hiermee een realistischer resultaat zal behalen tegenover het verschillend 'inkleuren' met vernis. Bij weathering ben ik een fervent voorstander van het aanbrengen op schaal zoals het in de realiteit wordt aangebracht, zeker voor wat de basis betreft. Het "afwerken" kan dan naar believe en eigen goed dunken gebeuren.

Dus, je koopt een blinkende CRX (ik denk niet dat er ooit vuile CRX'en in de toonzaal gestaan hebben) en daar ga je mee door het vuil rijden. Wat doe je dan op schaal? Je maakt je kas eerst volledig blinkend en gaat daarna pas je vuil aanbrengen, waarvan de andere tinten vernis de basis vormen. Het geheel zal mooier in elkaar "blenden(*)" op die manier.

(*) overvloeien
Reply With Quote
Old 25-06-2010, 16:06
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular

Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
De aanbeveling van glansvernis onder de decals... die laat ik voor rekening van Nismo. Ik zou niet durven om élemantaire basisregels des hobbies aan u voor te stellen.

Mijn aanbeveling van de glansvernis is er eentje omdat ik denk dat je hiermee een realistischer resultaat zal behalen tegenover het verschillend 'inkleuren' met vernis. Bij weathering ben ik een fervent voorstander van het aanbrengen op schaal zoals het in de realiteit wordt aangebracht, zeker voor wat de basis betreft. Het "afwerken" kan dan naar believe en eigen goed dunken gebeuren.

Dus, je koopt een blinkende CRX (ik denk niet dat er ooit vuile CRX'en in de toonzaal gestaan hebben) en daar ga je mee door het vuil rijden. Wat doe je dan op schaal? Je maakt je kas eerst volledig blinkend en gaat daarna pas je vuil aanbrengen, waarvan de andere tinten vernis de basis vormen. Het geheel zal mooier in elkaar "blenden(*)" op die manier.

(*) overvloeien
En toch klopt je denklijn niet helemaal. Ik denk dat je devolgende denkpiste moet volgen : Iemand koopt een nieuwe blinkende CRX in de toonzaal. Hij rijd daar enkele jaren mee rond totdat hij hem ofwel moe is ofwel de auto op is. Dan koopt iemand met een beperkt budget deze oudere afgetergde CRX en maakt er een rallycross wagen van. Meestal om in de VAS gaan te crossen. De oude kleur blijft er meestal opzitten, deze gasten hebben nl meestal niet het geld om er een mooie nieuwe shiny laklaag over te zetten.

Anderzijd volg ik jou en Johny wel in het feit dat decalsgewijs er beter eerst een vernislaag over het mat komt. Maar dan heb ik wel een vraagje : Moet er echt de glanzende vernis over? Kan er eventueel ook af vernist worden met zijdemat, deze blinkt uit zichzelf al minder?

Voor de rest, tja Gert, ik ga Dominique volgen, ik wil die blutsen ook zien. Als iemand hier op het forum dit kan dan ben jij het wel!
Old 25-06-2010, 21:21
gert mertens gert mertens is offline
De Paddock Regular

Bedankt voor de reacties.
Toch nog even het volgende;

De CRX is reeds verschillende jaren oud.
ondertussen is hij reeds meerdere malen van nieuwe onderdelen voorzien.
(lees een voorbumper van een blauw exemplaar, een linkerdeur van een rood CRX'ke en nog een motorkap van een zwarte...)
Steeds is em terug zwart gespoten op een -min of meer- "semi-profesionele" manier.
Hierin krijg je dan verschillende 'tinten' van zwart.

De basis -ook bij een rallycross auto- blijft in de modelbouw ALTIJD hetzelfde.
Blinkende vernis op het model om decals te zetten !!!

Wat betreft de verwering ; Stof en modder zullen aanwezig zijn!
Maar niet in die mate van mijn vorige model.
Waarschijnlijk pas ik zelfs een andere manier toe van "bevuilen" meer iets in de trend zoals Guido voorstelt.
We zullen nog wel zien.

AH ja ,die blutsen...
Het gaat ervan komen,echter niet bij dit model.

Grtz,
G
Reply With Quote
Old 25-06-2010, 22:40
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular

Quote:

AH ja ,die blutsen...
Het gaat ervan komen,echter niet bij dit model.

Grtz,
G
Awoe, Awoe! Wij willen blutsen, wij willen blutsen, wij willen blutsen!

Reply With Quote
Old 26-06-2010, 12:04
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Gegroet Paddockers,

Quote:
Originally Posted by Doc View Post
En toch klopt je denklijn niet helemaal. Ik denk dat je devolgende denkpiste moet volgen : Iemand koopt een nieuwe blinkende CRX in de toonzaal. Hij rijd daar enkele jaren mee rond totdat hij hem ofwel moe is ofwel de auto op is. Dan koopt iemand met een beperkt budget deze oudere afgetergde CRX en maakt er een rallycross wagen van. Meestal om in de VAS gaan te crossen. De oude kleur blijft er meestal opzitten, deze gasten hebben nl meestal niet het geld om er een mooie nieuwe shiny laklaag over te zetten.
Als ik naar de geposte foto kijk van de originele, want daar gaat het in dit specifieke geval over, dan zie ik toch nog een behoorlijke shiny laklaag op het dak van deze afgetergde CRX...

Quote:
Bedankt voor de reacties.
Toch nog even het volgende;

De CRX is reeds verschillende jaren oud.
ondertussen is hij reeds meerdere malen van nieuwe onderdelen voorzien.
(lees een voorbumper van een blauw exemplaar, een linkerdeur van een rood CRX'ke en nog een motorkap van een zwarte...)
Steeds is em terug zwart gespoten op een -min of meer- "semi-profesionele" manier.
Hierin krijg je dan verschillende 'tinten' van zwart.
OK voor de verschillende tinten zwart, maar dan denk ik dat je deze ook als dusdanig kunt aanbrengen, om die dan daarna weer allemaal samen te vernissen enz. Maar goed, ik heb mijn gedacht weergegeven, nu is't over aan de spuiter.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules