De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 14-10-2003, 19:17
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Quote:
Originally posted by flugel
Mij hebben ze altijd geleerd om nooit achterom te kijken, een snellere piloot "voel" je wel, maar die snellere piloten moeten ook beseffen dat het niet "tik-uit de weg-doorlaten" is... soit
Same here. Nooit achteruit kijken. Een snellere "voel"je of hij geeft een zacht tikje.

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 14-10-2003, 19:38
Gikke's Avatar
Gikke Gikke is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Flitser
Dat is er idd te veel aan...

Je liet inderdaad passeren, maar laten we misschien even bekijken waar en hoe je dat deed...
Jammer genoeg regelmatig op een verkeerd moment en op een verkeerde plaats wegens (volgens mij) een gebrek aan ervaring.
Ik heb er zelf geen last van gehad maar heb het regelmatig opgemerkt wanneer ik aan het rechte stuk stond te kijken.

Soms was het echt onmogelijk om je te ontwijken, geloof me, ik hield soms mijn hart vast als ik zag wat sommige piloten moesten uitsteken om je te ontwijken bij het opkomen van het rechte stuk of bij het verlaten ervan... De meesten kozen er dan ook voor om je aan te tikken zodat ze zelf hun weg konden verder zetten in plaats van hun boeltje dicht te slaan en te riskeren dat ze zelf serieus in de problemen kwamen... ook niet de goeie oplossing, maar dat moeten ze dan zelf maar weten...

Goed opgemerkt

Onze eigen W.W. was zeker ook niet van de snelste maar ik denk toch dat hij van de race heeft genoten. Zijn manier van doorlaten leek me dan ook vrij efficiënt. Het haalt niks uit van voor jeplaats te vechten als je drie seconden trager bent dan de rest. Je leert meer door een sneller iemand te proberen volgen dan ervoor te blijven hangen met het risico dat die achter je het beu wordt...

De teamverantwoordelijken worden hier dan ook voor verwittigd, iets wat de kwaliteit van de race alleen maar ten goede kan komen vind ik persoonlijk. Teams die inschrijven en die niet bekend zijn bij Dimi worden verzocht eerst eens lang te komen om te laten zien dat ze wel degelijk weten wat karten inhoudt.
Mensen zoal Joost, die Dimi goed kent, en die een team inschrijven krijgen het vertrouwen van goeie piloten mee te brengen. Ook toen ik op zoek ging naar piloten voor ons fun-team heb ik duidelijk verwittigd dat de nodige ervaring gewenst was. Piloten van wie ik niet wist hoe ze zich uit de slag konden trekken op het circuit konden helaas niet inschrijven. Het klinkt misschien hypocriet in sommige mensen hun oren maar het is nu éénmaal zo.

Ik denk dat W.W. het levende bewijs was dat trager rijden dan 52 geen probleem was indien men over de nodige ervaring beschikte.

Helaas kan men nooit goed doen voor iedereen.
En ik denk dat alle deelnemers die er vorig jaar ook bij waren kunnen beamen dat het er dit jaar veel gemoedelijker aan toe ging dan vorig jaar en dit ondanks het ontbreken van de blauwe vlaggen. Wat mij betreft volgend jaar op dezelfde manier maar dan ook nog zonder de extra bescherming op de karts zodat het opzettelijk aantikken extra kan worden afgestraft.

Ik vind het jammer dat je hier slechte herinneringen aan overhoudt Gikke maar misschien heb je nu ook wel gezien dat je zeker nog ervaring mist. Speesman en W.W. zijn niet van de magerste en hebben wat mij betreft toch wel duidelijk bewezen dat het ook anders kan.

Ok misschien heb je wel gelijk wat die ervaring betreft, ik zal dan zorgen dat ik die elders kan gaan opdoen dan in superkoersen, samen met anderen die hetzelfde denken.
Spijtig, want bij andere grotere koerskes lukt het dus wel (Bokkencup bvb).
Wat dat achterom kijken betreft, als je al niet zo heel veel ervaring hebt concentreer je je meestal op de voorkant van uw kart, ik toch. Als er dan niet gevlagd wordt heb je soms niet direkt besef van wie achter je rijdt en hoeveel. Misschien kartjes met achteruitkijkspiegel ?
Trouwens, in mijn volgende stints (nrs 2 t/m 5) heb ik al eens achterom gekeken en trager gereden en doorgelaten. Het ging dan toch al beter. Met de laatste stint (11 uur zondag) was het dan weer om zeep (laatste loodjes voor iedereen ????)
Enfin, dank voor de reactie Flitser, ben er ook iets wijzer op geworden.
Old 14-10-2003, 20:29
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by flugel
Mij hebben ze altijd geleerd om nooit achterom te kijken, een snellere piloot "voel" je wel, maar die snellere piloten moeten ook beseffen dat het niet "tik-uit de weg-doorlaten" is... soit
Nooit achteruit kijken vind ik teveel, maar af en toe es kijken, op plekken waar ge een goed uitzicht hebt op de baan, is goe. Ge moet natuurlijk niet alleen achterom kijken, anders knalde ergens op.
Reply With Quote
Old 14-10-2003, 20:31
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Niettegenstaande ik enkel als "toeschouwer" aanwezig was, wil ik toch ook eventjes mijn mening kwijt. Het valt me op, dat races die door kartinguitbaters (uitbuiters) zelf worden georganiseerd, over het algemeen als een "ramp" kunnen worden beschouwd, en daar was deze 24u echt een schoolvoorbeeld van.

Een uitbater die zich wil laten gelden door het opzetten van een "groot bakkes", die zelf reeds van in het begin de zaak in het honderd laat lopen, die zijn trouwe karters zelf gaat demotiveren en die tijdens de race overal te bespeuren valt, behalve op de plaatsen waar het nodig is. Uitleggen is één ding, uitvoeren is iets anders... FKI, bij mij zijn jullie afgeschreven, jullie hebben dit weekend qua score zowat NUL komma NUL behaald, en hopelijk verdwijnen jullie zeer snel van alle kalenders, want een race zoals deze maakt het indoorkarten kapot. Dat jullie nu tien teams minder hadden als in het verleden, lijkt me dan ook niet meer dan logisch. Indien jullie het niet over een andere boeg gooien, dan gaan jullie volgend jaar met 5 teams rijden... Voor occasionele karters kunnen jullie dan misschien goed zijn (enkel voor een kwartiertje, want allles wat meer is, kunnen jullie blijkbaar niet aan !), en voor dergelijke wedstrijden waren jullie overduidelijk niet in staat om deze in goede banen te leiden. AFVOEREN, DIE HANDEL !

Last edited by Mistery; 14-10-2003 at 20:34.
Reply With Quote
Old 14-10-2003, 20:45
JFL's Avatar
JFL JFL is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Flitser
En ik denk dat alle deelnemers die er vorig jaar ook bij waren kunnen beamen dat het er dit jaar veel gemoedelijker aan toe ging dan vorig jaar en dit ondanks het ontbreken van de blauwe vlaggen. Wat mij betreft volgend jaar op dezelfde manier maar dan ook nog zonder de extra bescherming op de karts zodat het opzettelijk aantikken extra kan worden afgestraft.
Tja,
Ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik er vorig jaar ook bij was, en dat ik vond dat het er dit jaar juist veel agressiever aan toe ging! Nochtans meen ik dat ik er op dat jaar tijd zeker niet trager op geworden ben. Als na mijn eerste stint het verdomde scorebord al niet naar dee knoppen was, had ik ook nog geweten hoe snel (alleszins in de 52's, da's toch niet om beschaamd over te zijn zeker - trouwens erg frustrerend, als je positie tegen middernacht al hopeloos is, en je vooral tegen jezelf en je beste tijd zit te racen...)

Toch was het de hele tijd racen met dat onzalige gevoel van een snellere deelnemer in mijn nekvel. Feit is dat het niveau gewoon waanzinnig veel hoger lag dan vorig jaar (de eerste vijftien waren topteams, die misschien beter gewoon onder mekaar hadden gekoerst - inderdaad Flugel).

Misschien lag het ook aan het feit dat er dit jaar tien tragere teams minder waren, waardoor je minder dat buffereffect van tragere deelnemers had. Enfin, ik heb me zeker niet slecht geamuseerd, maar had zo het gevoel dat ik in de verkeerde klasse aan het racen was.

N.B.: Gikke, chapeau voor deze wedstrijd. Je had aan het begin van de wedstrijd zeker nog veel te leren. Ik denk dan ook dat sommige kritieken terecht zijn. Maar wat ik niet wil vergeten is de vooruitgang die ik gezien heb van zaterdag op zondag. Ik denk dat dit dus wel een enorme kart-ervaring is geweest...
Reply With Quote
Old 14-10-2003, 20:53
JFL's Avatar
JFL JFL is offline
De Paddock Rookie

Trouwens, nog één zaak:

Als ik in FKI leerde karten hebben ze me altijd geleerd om te ROEPEN wanneer je achter een tragere deelnemer zit. Werkt perfect en het is veel minder storend dan dat getik!

In dezelfde filosofie: weg met die rubberen lappen!! Ik heb Dimi voor de wedstrijd al gewaarschuwd dat het ongepast was. Dit zet alleen maar aan tot nog harder tikken. Karten hoort tot nader onder nog steeds niet tot de full-contact sporten, dacht ik zo...
Reply With Quote
Old 14-10-2003, 20:56
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Dacht ik ook, maar ja, als de uitbater zelf al begint te toepen en te schreeuwen, dan lokt die het wel degelijk zelf uit hé... Die mens (?) moet dringend es zich gaan bezinnen, me dunkt !
Reply With Quote
Old 14-10-2003, 21:03
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Mistery
Niettegenstaande ik enkel als "toeschouwer" aanwezig was, wil ik toch ook eventjes mijn mening kwijt. Het valt me op, dat races die door kartinguitbaters (uitbuiters) zelf worden georganiseerd, over het algemeen als een "ramp" kunnen worden beschouwd, en daar was deze 24u echt een schoolvoorbeeld van.

Een uitbater die zich wil laten gelden door het opzetten van een "groot bakkes", die zelf reeds van in het begin de zaak in het honderd laat lopen, die zijn trouwe karters zelf gaat demotiveren en die tijdens de race overal te bespeuren valt, behalve op de plaatsen waar het nodig is. Uitleggen is één ding, uitvoeren is iets anders... FKI, bij mij zijn jullie afgeschreven, jullie hebben dit weekend qua score zowat NUL komma NUL behaald, en hopelijk verdwijnen jullie zeer snel van alle kalenders, want een race zoals deze maakt het indoorkarten kapot. Dat jullie nu tien teams minder hadden als in het verleden, lijkt me dan ook niet meer dan logisch. Indien jullie het niet over een andere boeg gooien, dan gaan jullie volgend jaar met 5 teams rijden... Voor occasionele karters kunnen jullie dan misschien goed zijn (enkel voor een kwartiertje, want allles wat meer is, kunnen jullie blijkbaar niet aan !), en voor dergelijke wedstrijden waren jullie overduidelijk niet in staat om deze in goede banen te leiden. AFVOEREN, DIE HANDEL !
Dit is nu een schoolvoorbeeld van ongelijk hebben ze.

Dimi heeft bij mijn weten nog nie zo'n groot bakkes als sommige anderen. Bij mijn weten is er nie veel fout gelopen waar da hij iets aan kon doen. Mij heeft m alvast nie gedemotiveerd en ik ben hem zelfs meermaals tegengekomen, op en naast het circuit.
En van mij MOET die race er blijven.

100% ONGELIJK.
Reply With Quote
Old 14-10-2003, 21:10
JFL's Avatar
JFL JFL is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by redje
Bij mijn weten is er nie veel fout gelopen waar da hij iets aan kon doen.
Niet dat ik aan deze scheldpartij wil deelnemen, maar:

- Na 5 minuten training met een kapotte kart aan de kant staan. De huid volgescholden krijgen, om dan een kwartier later toch een nieuwe kart en excuses te krijgen (er stond ergens een ijzeren paalke vlak achter de stootband). Dat gaf geen goeie indruk.

- Scorebord kapot vond ik toch wel erg storend. Als piloot in de nacht is dat je enige houvast.

Daarnaast waren er natuurlijk andere kleinigheden, zoals de behoorlijk onterechte zwarte vlag van Joeri in zijn tweede of derde ronde, wat ik niet op rekening van Dimi schrijf. Maar het geeft je geen goed gevoel.

En als Joost erg brutaal de banden in gezet wordt, en blijkt dat de marshal in kwestie staat te grijnzen en nog zijn duim omhog steekt...

Last edited by JFL; 14-10-2003 at 21:36.
Reply With Quote
Old 14-10-2003, 21:29
Gikke's Avatar
Gikke Gikke is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by JFL

N.B.: Gikke, chapeau voor deze wedstrijd. Je had aan het begin van de wedstrijd zeker nog veel te leren. Ik denk dan ook dat sommige kritieken terecht zijn. Maar wat ik niet wil vergeten is de vooruitgang die ik gezien heb van zaterdag op zondag. Ik denk dat dit dus wel een enorme kart-ervaring is geweest...
Yep, JFL het was een enorme ervaring toch wel.
Ik zou graag aan iedereen willen vragen om op te houden mekaar verwijten naar het scherm en het hoofd te slingeren. Ik vrees dat deze discussie gaat escaleren waar het voor niks nodig is. Iedereen leert uit zijn fouten, ik als eerste, maar daarvoor moet je wel eerst fouten màken ........

Ik heb sinds zaterdag inderdaad veel dingen geleerd en zal daar in de toekomst rekening mee houden.

Er is van gedachten gewisseld, heb ik met Dimi trouwens ook al gedaan, zonder verwijten. Laat het ons hierbij houden.
Old 14-10-2003, 21:32
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by JFL
Niet dat ik aan deze scheldpartij wil deelnemen, maar:

- Na 5 minuten training met een kapotte kart aan de kant staan. De huid volgescholden krijgen, om dan een kwartier later toch een nieuwe kart en excuses te krijgen (er stond ergens een ijzeren paalke vlak achter de stootband). Dat gaf geen goeie indruk.

- Scorebord kapot vond ik toch wel erg storend. Als piloot in de nacht is dat je enige houvast.

Daarnaast waren er natuurlijk andere kleinigheden, zoals de behoorlijk onterechte zwarte vlag van Joeri in zijn tweede of derde ronde, wat ik niet op rekening van Dimi schrijf. Maar het geeft je geen goed gevoel.
Een kapotte achteras door tegen die paaltjes te rijden is eigen schuld, Dimitri wil gewoon dat de piloten t circuit niet beginnen 'verhuizen', dat gebeurt anders enorm hard, ik heb t zelf een bikke gedaan op een stuk da nie vaststond.

En scorebord is electrisch hé, zo'n zaken kunnen wel eens kapot gaan, t ws pas gerepareerd, maar t heeft nie mogen zijn.

En ik wil hier niet beginnen schelden hoor, maar ik vind het totaal ongegrond wat hij beweert.

En gikke, no offence maar t niveau van de bokkencup ligt wel veel lager dan dat van de 24uursraces. Da's eerder à la MAK, en op 24uursraces rijden toch veel piloten uit echte competities mee. Een klein vb. int weekend was er een race van goudenf1 en daar reden piloten van Sloebs racing mee, da's freedom challenge, Giovanni, Stefaan en ik waren ongeveer ne seconde trager. Als men verder dan t podium kijkt, was da minstens 2 seconden.
Reply With Quote
Old 14-10-2003, 21:38
casper's Avatar
casper casper is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Mistery

wat nen uitleg toch... ik vond dat op de organisatie niks aan te merken was... en dat de uitbater is roept tsja zal wel normaal zijn zeker... welke baas roept nu eens niet... maar als toeschouwer is kommentaar geven snel gedaan he... neem dan is het touw zelf in handen in organiseer zelf een 24uren... dan zullen wij is kommentaar komen geven op u... het is nu al 9jaar dat ik kart en niet alleen indoor en verhuur en de 24uren van FKI zijn toch zowat altijd de best georganiseerde 24uren op een indoorkarting...

greets casper
Reply With Quote
Old 14-10-2003, 21:41
Gilles forever!'s Avatar
Gilles forever! Gilles forever! is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Werner333
Same here. Nooit achteruit kijken. Een snellere "voel"je of hij geeft een zacht tikje.
Het is idd waar dat als je te veel achteruit kijkt je uit je ritme kan raken maar nooit zien is ook niet goed. Op een recht stuk kan je makkelijk ff achterom kijken om te zien wie er allemaal achter je zit. Als je een beetje oplet, hoeft die snellere niet te tikken, het is gewoon een kwestie van ff de deur open te laten en eventueel teken te doen langs waar hij/zij je voorbij kan steken, op die manier vermijt je misverstanden en verlies je zelf ook minder tijd.

Dat dimi die bumpers er nie afhaalt is ook ergens logisch, tijdens zo'n koers gebeurt er altijd wel een crash, en zonder die bumpers kan de schade wel es ferm oplopen (zeker omdat er ook geen uitloopzones zijn he).

Dat hem is ff onvriendelijk is tegen iemand is ook nie onbegrijpelijk, ik kan me voorstellen hoe stresserend het wel nie is om zoiets te organiseren (het circuit werd bijvoorbeeld in de nacht voor de start nog aangepast).

Sommigen hebben het gevoel dat ze in een te hoge klasse rijden?? Je wordt er alleen maar beter van als piloot

greets Gilles
________
1SexyVixen cam

Last edited by Gilles forever!; 17-08-2011 at 03:49.
Reply With Quote
Old 14-10-2003, 21:47
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by redje
Een kapotte achteras door tegen die paaltjes te rijden is eigen schuld, Dimitri wil gewoon dat de piloten t circuit niet beginnen 'verhuizen', dat gebeurt anders enorm hard, ik heb t zelf een bikke gedaan op een stuk da nie vaststond.

En scorebord is electrisch hé, zo'n zaken kunnen wel eens kapot gaan, t ws pas gerepareerd, maar t heeft nie mogen zijn.

En ik wil hier niet beginnen schelden hoor, maar ik vind het totaal ongegrond wat hij beweert.

En gikke, no offence maar t niveau van de bokkencup ligt wel veel lager dan dat van de 24uursraces. Da's eerder à la MAK, en op 24uursraces rijden toch veel piloten uit echte competities mee. Een klein vb. int weekend was er een race van goudenf1 en daar reden piloten van Sloebs racing mee, da's freedom challenge, Giovanni, Stefaan en ik waren ongeveer ne seconde trager. Als men verder dan t podium kijkt, was da minstens 2 seconden.
Meneer Redje ik heb u nog nooit op een bokkencup wedstrijd gezien, dus moeilijk oordelen dan me dunkt, dat het niveau zeer hoog lag daar zijn we het (denk ik) allemaal over eens...

Waar ik echter meer problemen mee heb dat dingen die hier gepost worden zomaar gekopieerd worden naar een ander forum waar de originele poster bijna niet opkomt... dus zich niet kan verdedigen tegen "lullige" uitspraken... sorry voor mijn taalgebruik maar sommige moeten echt 2 keer nadenken voor ze iets doen, want dit maakt een deftige discussie bijna onmogelijk.
Reply With Quote
Old 14-10-2003, 21:51
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Sorry hoor da k iets mis doe, missen is menselijk. Bokkencup kan dan wel hoog niveau zijn, maar da kan, volgens mij, niet t niveau halen van BKRO of zelfs Freedom, B&S...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules