De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 19-09-2004, 18:19
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by FIRE
Ik meen dat er geruchten zijn geweest dat hij misschien een WK rally in de Skoda Fabia WRC mag rijden.
Jep, hij zou misschien met de 3de Fabia rijden in de laatste 2 Europese rallies: Corsica en Catalonië.

Dat zou mooie marketing zijn: DTM kampioen in rally laten deelnemen.
Reply With Quote
Old 19-09-2004, 18:45
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Albers heeft er vandaag niets van gebakken. De kerel had duidelijk zichzelf niet onder controle. Audi valt niets te verwijten. Die hebben het teamspelletje perfect gespeeld: Albers constant onder druk zetten en hem in de fout lokken ; wat dus ook enkele keren gelukt is.
Ook Mercedes-sportchef Norbert Haug was niet mals voor zijn piloot. In het interview tijdens de race bleef hij nog beleefd en zei hij dat Albers onbesuisd en overmoedig gehandeld had. Zijn gezicht stond echter op onweer. Daar zal achter de schermen nog wel een hartig woordje gesproken worden.
Toch wel jammer van Albers. Als je DTM-kampioen wil worden en F1-ambities hebt, moet je in de eerste plaats je zenuwen toch wel de baas kunnen blijven.
Reply With Quote
Old 19-09-2004, 20:01
dulu's Avatar
dulu dulu is offline
De Paddock Rookie

heb op www.DTMnews.net volgende commentaar gevonden op de gebeurtenissen rond de DTM race in Brno

Het was vandaag erop of eronder voor Christijan Albers. De Nederlander heeft zijn woord gehouden en gevochten tot de laatste snik. Vanaf de start reed Albers aggresief, wat hem uiteindelijk fataal werd. Wedstrijdleider Roland Bruynserade liet zich wederom van een slechte kant zien en hielp Albers een handje in zijn ondergang. De Belgische wedstrijdleider heeft duidelijk nog nooit gehoord van de Nederlandse uitdrukking: "waar twee vechten hebben er twee schuld".

Het begon bij de start waar Albers een plaats verloor aan Martin Tomczyk. Na de eerste pitstop leek Albers deze plek terug te gaan winnen, alleen sneed Christian Abt de uit de pitstraat komende Albers te hard af, waardoor Abt in het grind eindigde. Hierdoor kon Tomczyk, die een ronde later pitte, weer net voor Albers komen. Op het moment dat Albers een aanval plaatst gooit Tomczyk de deur dicht, waardoor deze spint en de Nederlander schade aan zijn voorkant heeft. Albers krijgt hiervoor een 'drive-through'-penalty, waardoor hij terug valt buiten de punten. Niet veel later besluit hij op te geven in de pitstraat.

Door de comotie op de baan schuift Tom Kristensen door naar de tweede plaats, gevolgd door Marcel Fässler. De Opel-coureur verliest de derde plaats echter bij de pitstops aan Gary Paffett. Emanuele Pirro haalt wederom belangrijke punten voor het team van Joest, terwijl Heinz-Harald Frentzen voor het eerst dit seizoen bij de eerste acht eindigt en daardoor ook eindelijk punten pakt. Timo Scheider en Jean Alesi completeren de eerste acht. Jeroen Bleekemolen eindigt als 17e en één-na-laatste.
Old 19-09-2004, 20:06
dulu's Avatar
dulu dulu is offline
De Paddock Rookie

wat ik me afvraag ??? zouden de reporters van dtmnews.net een andere race gezien hebben ??
als je dat zo doorleest zijn al de acties waarbij albers ocharme betrokken was allemaal de schuld van de anderen, en is de wedstrijdleider de grote stoute boeman ??
tja als je met zo een allures F1 wil gaan rijden .....

dulu
Old 19-09-2004, 20:59
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by gwyllion
Is uw frank nog altijd niet gevallen? Onverdiend en oververdiend zijn 2 totaal verschillende Nederlandse woorden ...
jah euhm sorry mijn excuses iets te snel gelezen
maja nu weet ge teminste ook mijn reactie als iemand dat dus wel hed geschreve
Reply With Quote
Old 20-09-2004, 00:03
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by gwyllion
Jep, hij zou misschien met de 3de Fabia rijden in de laatste 2 Europese rallies: Corsica en Catalonië.

Dat zou mooie marketing zijn: DTM kampioen in rally laten deelnemen.
Op diezelfde www.dtmnews.net (volgens wie Albert dikke pech gehad heeft en de race dus niet uit handen gegeven door zijn eigen aggresieve rijstijl), is het al zeker dat Ekström die 2 rallys zal meerijden.

Quote:

Aan het einde van dit DTM-seizoen zal Ekström meedoen aan twee rally's in het wereldkampioenschap in een Skoda Fabia WRC. In Adria maakte hij samen met
Dr. Wolfgang Ullrich alvast kennis met de auto.
Dit is nergens officieel gezegd, dus betwijfel ik de geloofwaardigheid van die site wel wat, vooral in combinatie met hun totaal andere visie op de rijstijl van Alberts...

Blijkbaar is zijn vriendin Tina Thörner, vorig jaar copiloot van McRae in de Dakar rally, het jaar ervoor van Ari Vatanen en vroeger van Jutta Kleinschmidt. Dat wist ik niet.
Reply With Quote
Old 20-09-2004, 06:54
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally posted by dulu
wat ik me afvraag ??? zouden de reporters van dtmnews.net een andere race gezien hebben ??
als je dat zo doorleest zijn al de acties waarbij albers ocharme betrokken was allemaal de schuld van de anderen, en is de wedstrijdleider de grote stoute boeman ??
tja als je met zo een allures F1 wil gaan rijden .....
Als ik dat stukje van dtmnews.net lees, gaan mijn haren toch rechtop staan. Dat is nu weer zo een typisch potje geouwehoer van boven de Moerdijk. O jeetje, het is de schuld van Bruynseraede. Het is de schuld van Abt. Het is de schuld van Tomczyk.
Neen, bende kletsmajoren. Het is de schuld van Albers zelf, die gereden heeft als een kip zonder kop; en die blijkbaar de stress van zo een kampioenschapsbeslissende race niet aankan.

Gelukkig zijn er ook Nederlanders die wel objectief kunnen blijven. Zo wordt er op Autosport.nl en Pittalk.nl een eerlijk en "to the point"-verslag uitgebracht van de DTM-race op Brno en de capriolen van Albers.

Last edited by Baron; 20-09-2004 at 07:39.
Reply With Quote
Old 20-09-2004, 10:59
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Albers maakte er echt een zootje van. De tik die hij aan Kristensen gaf was ook totaal onnodig om niet te zeggen gemeen.
Reply With Quote
Old 20-09-2004, 11:15
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by smiley
jah euhm sorry mijn excuses iets te snel gelezen
maja nu weet ge teminste ook mijn reactie als iemand dat dus wel hed geschreve
Daarvoor hadden we die misinterpretatie niet nodig. Dat weten we zo ook wel.
Nog een tipje, één vraagteken is wel goed hoor om iets duidelijk te maken

En wat Albers betreft, hij heeft inderdaad gevochten tot de laatste snik. Alleen had hij het iets intelligenter moeten aanpakken, zoals ook Norbert [] wist te vertellen tijdens de race zelf.
Reply With Quote
Old 20-09-2004, 11:53
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Scapa
Albers maakte er echt een zootje van. De tik die hij aan Kristensen gaf was ook totaal onnodig om niet te zeggen gemeen.
Ik denk dat er wat verwarring is. Toen Alberts na zijn pitstop terug op het circuit kwam, heeft hij Abt eraf getikt (de andere gele Audi, dus niet Kristensen). De Duitse commentaar was fout en heeft zich nadien nog snel gecorrigeerd.

Toen hij Tomczyk eraf duwde, was hij opnieuw veel te omstuimig.
Reply With Quote
Old 20-09-2004, 12:25
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Toen Kristensen Albers zeer knap inhaalde, is er ook nog een contact geweest hoor, mss dat Scapa die bedoelde?
Old 20-09-2004, 12:48
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by The Interceptor
Toen Kristensen Albers zeer knap inhaalde, is er ook nog een contact geweest hoor, mss dat Scapa die bedoelde?
Inderdaad

Die tik leidde ook tot de opgave van Burberry Albers...
Reply With Quote
Old 20-09-2004, 13:11
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by The Interceptor
Okay, dat was ik al vergeten. De aerodynamische vinnen achteraan zijn toen afgebroken en tussen Alberts rechtervoorwiel terecht gekomen.

Albers heeft er echt wel een zootje van gemaakt.
Reply With Quote
Old 20-09-2004, 15:52
De Paddock Enthousiast

Op autosport.nl staat een iets minder fraai artikel over Alberts te lezen: Albers toont zich geen al te beste verliezer

Alberts heeft zich zondag niet populair gemaakt bij de Duitse pers; hij is blijkbaar onmiddellijk vertrokken na zijn crash.
Reply With Quote
Old 24-09-2004, 15:36
De Paddock Enthousiast

Een beetje offtopic maar toch leuk om te lezen
Quote:
DTM - Frentzen en radiopresentator vechten duel uit op de grasmaaier

Een terloopse uitspraak van een Duitse radiopresentator heeft ervoor gezorgd dat er volgende week zaterdag een interessant duel plaatsvindt op de Hockenheimring. Opel-coureur Heinz-Harald Frentzen en SW3-discjockey Volker Janitz bevechten elkaar dan op twee opgevoerde grasmaaiers. De DJ had in een radioprogramma gezegd ‘van iedereen te kunnen winnen, ongeacht met welke vierwieler.” Een collega benaderde vervolgens HHF en de maaierfabrikant.

De beide heren geven hun maaiers zaterdag om 16.45 uur de sporen. Standaardvoertuigen zijn het uiteraard niet. De firma Sabo heeft beloofd de machines alvast grondig onder handen te nemen. Vectra-rijder Frentzen: “Mijn grasmaaier wordt daarna passend geprepareerd door mijn Opel-monteurs. Wat mijn concurrent doet moet hij zelf weten.” Welnu: die concurrent heeft zijn heil gezocht bij het ABT-team van DTM-kampioen Ekström. Foto’s en raceverslag volgen op zaterdag 2 oktober.
bron: autosport.nl
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules