De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 19-03-2006, 19:25
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by speesman
Ben ook wel eens benieuwd naar de tijden, kwestie om te zien of ik had meegekunnen in deze race
"Your wich is my command"
Scans van de qualifs zijn hier te vinden, de wedstrijd krijg je hier te zien.

Ik heb gisteren een schitterende wedstrijd gezien waarbij er kennelijk een nieuw fenomeen de kop is komen opsteken.
Namelijk de kart met bijhorende trekhaak.
Enkele teams waren zo aan elkaar gewaagt dat ze niet los konden geraken van elkaar Prachtig om naar te kijken.
Er werd hard ( zoals te zien is aan de tijden ) maar fair gereden.
Enige minpunt was de pech die Stijn en Dieter mochten ondergaan.
Spijtig maar het blijft een mechanische sport.
Het toeval wil dat Dieter gisteren z'n joker heeft ingezet.
Net zoals vorig jaar loopt het die wedstrijd fout voor hem
Hierbij is reeds geweten wie er geen joker meer zal inzetten , in plaats van punten op te leveren kost het telkens punten ...
Enkele nieuwe teams hebben bewezen dat ze zich mooi kunnen stand houden.
Vanzelf Racing is er zelfs in geslaagd om bij hun eerste wedstrijd reeds op de 2de plaats te finischen !!!
Hou rekening met hen voor de eindeafrekening zou ik zeggen.
Hopelijk kunnen we dit niveau de rest van het seizoen aanhouden, op naar de volgende.
Reply With Quote
Old 19-03-2006, 20:14
snelle snelle is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Giovanni
Hierbij is reeds geweten wie er geen joker meer zal inzetten , in plaats van punten op te leveren kost het telkens punten ...
Ach volgende keer als ik mijn joker inzet rijd ik gewoon met een aanhangwagentje achter mijn kart rond. De inhoud zal bestaan uit een reservekart. Tegen dat de pech opduikt, moet ik enkel nog de reservekart op het circuit zetten en starten

Proficiat aan alle teams.
Het was een leuke, (voor ons frustrerende ) , prachtige race.
We hebben enkele spannende duels geleverd volgens het boekje...

Ook een voor de 'achterhoede' teams van zaterdag. Die steeds fair de deur openhielden wanneer ze een blauwe vlag kregen.
Zo blijft de Mak een van de sportiefste kampioenschappen.

Verslag van rhino racing 1 en rhino racing 2 is te lezen op www.rhino-racing.be
Reply With Quote
Old 19-03-2006, 20:18
TOM's Avatar
TOM TOM is offline
De Paddock Rookie

Het was gisteren een heel aangename race. Ik ben er met Vanzelf Racing mooi 2de geworden. Hadden we eigenlijk helemaal niet verwacht. We hadden gehoopt op een top 6. We waren er woensdag gaan rijden en de baan lag me niet echt. Ik ben dan de kwalificaties begonnen en had toen een 3de tijd gedraaid. Mijn teammaat deed dan nog wat van mijn tijd af, maar we bleven
3de.
Dan mijn teaammaat de race begonnen en er reden snel 3 teams weg. Calamitas was te sterk voor de rest. Dan waren er mooie duels voor plaats 2 en 3 en ook voor 4 en 5 en de rest reedt er als een treintje achter.
Dan was mijn teammaat als 2de binnengekomen en heb deze plaats gelukkig kunnen vasthouden.
Hopelijk kunnen we op dit rime door gaan, dan zou ik heel content zijn.
Reply With Quote
Old 19-03-2006, 23:33
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Quote:
Originally Posted by Giovanni
"Your wich is my command"
Scans van de qualifs zijn hier te vinden, de wedstrijd krijg je hier te zien.
Merci!!

Er is idd niet slecht gereden, maar Calamitas stak er toch precies wat bovenuit. Ze hebben bovendien 1 honderste rapper gereden dan mijn snelste tijd daar
Reply With Quote
Old 20-03-2006, 00:32
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by snelle
Ach volgende keer als ik mijn joker inzet rijd ik gewoon met een aanhangwagentje achter mijn kart rond.
Zie je wel dat er nieuwe karts met een trekhaak zijn ...
Je mag er zeker van zijn dat jij volgende keer zo eentje krijgt

Quote:
Originally Posted by speesman
Calamitas stak er toch precies wat bovenuit. Ze hebben bovendien 1 honderste rapper gereden dan mijn snelste tijd daar
Misschien een reden om de volgende keer eens te tonen wie de ECHTE master is ...
Reply With Quote
Old 20-03-2006, 00:48
Witte Witte is offline
De Paddock Rookie

Giovanni, kan je iets in het reglement zetten dat er op voorhand niet getraind mag worden.
Tijdens de kwalificaties behaalden we (VDHRacing) de laatste plaats.
In de race konden we echter opklimmen tot de zesde stek. Meer zat er door het veelvuldig treintje rijden echter niet in.
Op naar de volgende ...
Reply With Quote
Old 20-03-2006, 09:35
Frederik's Avatar
Frederik Frederik is offline
De Paddock Rookie

Met op voorhand trainen bedoel je dan de qualifs? Het maakt natuurlijk veel uit of je traint op voorhand of niet. Maar wat betreft dit circuit is het vrij makkelijk de lay-out te leren kennen. Des te meer omdat we er vorig jaar nog op gereden hebben. Grotendeels ken je het circuit nog. Neem daar dan bij dat je karts extreem veel grip hebben, en je draait tamelijk goede tijden. Omdat ik nerges tijd vond nog een heatje te gaan rijden hebben jurgen en ik maar besloten het aan het lot over te laten, dat in ons voordeel stemde . Ik ben eens benieuwd wat het volgend circuit gaat worden,als het maar niet Aalst indoor of Antwerp outdoor is Greetz, tot volgende race
Old 20-03-2006, 11:29
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Over dat trainen op voorhand...ik denk niet dat je zoiets in de hand hebt. En ik vind eigenlijk niet dat je daar iemand voor kunt weigeren. Voor mij is het zowiezo quasi onmogelijk om op voorhand te gaan trainen wegens tijdsgebrek en die afstanden die ik daar telkens voor moet afleggen. Ik denk ook dat dat voor velen het geval is (met uitzondering op de kartpistes die in de buurt liggen). Maar het geeft je inderdaad wel een groot voordeel, dat is een feit.

De volgende wedstrijd ben ik alleszins paraat! Gaat het nu door in de JPR of in Machelen?

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 20-03-2006, 17:25
Frederik's Avatar
De Paddock Rookie

Laten we hopen op Machelen Ligt tenminste iets dichter bij deur Niettemin is JPR ook een van da mooiere circuits,met snelle stukken in en tamelijk wat grip op de baan. Greetz
Old 20-03-2006, 18:13
kartmonster's Avatar
kartmonster kartmonster is offline
De Paddock Rookie

@ frederik:

Trainen maakt veel uit hoor!
ma ik vind niet dat men dit moet verbieden, trouwes, ik denk da witte dit als grapje bedoelde.

@ Tom

Anouk Vermeiren, zegt u da iet

IM racing heeft een jaar geen MAK wedstrijden meer meegereden en dit merkte we.
Het niveau stijgt elk jaar weer. Maar zoals al eerder vermeld werd, sportiviteit alom.... (vorig jaar zijn we door het agressieve gedrag van sommige kartteams , elders wedstrijden gaan zoeken, maar dit jaar gaan we terug MAK rijden)

Trouwens we mogen het ook zeggen:
Herselt is een micky mouse circuit, maar de marshals doen er goed hun werk

groeten en hopelijk JPR volgende keer
Old 20-03-2006, 18:21
Frederik's Avatar
De Paddock Rookie

Ja ik denk ook wel dat het als grap bedoeld was Maar inderdaad,trainen zou niet moeten verboden worden. We hebben er nu wel niet op voorhand gaan trainen,maar bij de meeste circuits is dat wel voor mij het geval. Immers biedt het voordelen om zo meteen al een snelle qualiftijd neer te zetten. Ga je niet trainen, dan zal alles afhangen van je eigen talent, het snel memoriseren van het circuit,en natuurlijk rekenen op geluk Of het nu JPR betreft of FKI, Calamitas racing zal zijn best doen om voor de overwinning te gaan, ciao
Old 20-03-2006, 20:48
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

En als iedereen ipv enkel en alleen aan t resultaat te denken volgende keer wat langer zou blijven hangen

Ik ga niet alles van Spees overnemen ze
Op de één of andere manier vond ik het één van de leukste wedstrijden in de mak tot nu toe.. en we hebben al veel betere uitslagen gereden dan een vijfde plaats dus daaraan zal het niet gelegen hebben.

@ Witte, treinen botsen normaal nie
Reply With Quote
Old 21-03-2006, 00:40
Speesman's Avatar
de snelste doctorandus

Quote:
Originally Posted by stefco
Wat The Old Men betreft, we hebben ons behoorlijk verdedigd, maar als voorlaatste vertrokken, was beter dan achtste finishen niet mogelijk.
Al bij al een degelijk resultaat.
Aangezien ik nog nooit gereden heb in Herselt, ben ik misschien iets te voorbarig, maar heb de indruk dat het niveau nog hoger ligt dan vorig jaar.
We zullen onze ambities maar een beteke terugschroeven
Nu, wij hebben alleszins de bedoeling om alle wedstrijden te rijden (ongeacht ons resultaat), maar wil bij deze al laten weten dat we voor de volgende wedstrijd een tweede piloot zoeken.
Nu er geen inschrijvingsgeld meer betaald moet worden, is het makkelijker om in te vallen.
Heb eens snel in mijn agenda gekeken en 15 april is nog vrij.

Als de volgende wedstrijd in FKI plaatsvindt, doe ik zeker mee (heb namelijk eind april enkele wedstrijden daar, dus kan wat oefening gebruiken). Als de volgende wedstrijd in JPR plaatsvindt, ga ik nog zien of ik meedoe. Binnenkort meer nieuws dus.
Reply With Quote
Old 23-03-2006, 21:37
Witte Witte is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by flugel
@ Witte, treinen botsen normaal nie
Normaal niet nee, maar de trein begon soms iets vroeger te remmen dan ik verwacht had, vooral voor de haarspeld voor de rechte lijn. Het was zeker niet de bedoeling om u al te hard te raken.

Ik heb in het begin een keer hetzelfde voor gehad met iemand van de curbies (dacht ik) waar ik een plaats kon winnen. Ik heb hem onmiddelijk terug voor gelaten. Nee, de ramtechniek is niet aan mij besteed, ik hou het liever sportief, alhoewel een tikje hier en daar bij close rijden niet te vermijden is.
Reply With Quote
Old 29-03-2006, 01:17
Speesman's Avatar
de snelste doctorandus

Is het al bekend waar de volgende race gaat doorgaan?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules