De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Slotcars
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 08-08-2007, 17:57
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
Tzal wel zijn dat dit karretje gaat racen! Racewagens horen te racen... niet in een kast te staan! G.
Les goûts et les couleurs ne se discutent pas...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 08-08-2007, 19:36
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Knap gedaan MFahrer. Enne met je threads jeukt het steeds meer om er ook eens eentje te maken om deel te nemen. Maar ik laat het idee voorlopig varen. Ik mag niet teveel hooi op mijn vork nemen. Lijkt me wel een idee voor 2008.

Welke klasses hebben jullie allemaal, dan kijk ik eens waarin ik misschien eens kan komen deelnemen... Of kan ik daarvoor op je site terecht??

Grtzzz
Reply With Quote
Old 09-08-2007, 01:05
Mech@niC's Avatar
Mech@niC Mech@niC is offline
De Paddock Regular

Terwijl buiten de nacht viel, heb ik het lichtsetje er ook meteen ingezet. Beestig effect toch... enkel moet ik de LEDs goed zien af te sluiten, want nu lijkt het of gans de kont in brand staat!

Ik heb bij mijn Porsche de LED's overschilderd met matzwart (Tamiya), het licht schijnt nu niet meer door (nog niet op deze foto's) en beter is 2X schilderen.

Groet en succes,
Maurits
Reply With Quote
Old 09-08-2007, 07:49
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Les goûts et les couleurs ne se discutent pas...
Sennake, ik bedoel gewoon: ik bouw racewagens om mee te racen op onze circuits... dus die moeten ook racen! Ik steek niet voor niets een chassis van om en bij de 85 euro onder zo'n wagentje om hem dan in de kast te laten staan! Statische modellen moeten uiteraard in een kast staan! Zo heb ik in mijn vitrine boven ook een hoop die nooit zullen bollen hé!

Maar je hebt gelijk, Les goûts et les couleurs ne se discutent pas...

@ Mech@niC: Mijn leds zijn overplakt met zwarte afplaktape en nu komt er ook niets meer door. Later op de dag volgen er foto's!
Mooie Porsche trouwens! Waar rij je daarmee? In een club? Of thuis?

@ Loeten: Voor die klasses kan je op ons forum terecht! Je komt op het forum via de site die achter m'n banner steekt! In een rapke denk ik: FIA GT, Le Mans 70-74, Le Mans 75-80, Group A 82-89, FISA 2 Liter 94-98, Mini Challenge, V8 Stars, Gumball... In de toekomst Ferrari 430 Challenge, Group 5, ...

Als je ooit overweegt om te beginnen racen of slotcars te bouwen, mag je altijd eens op voorhand langskomen!

G.

Last edited by MFahrer; 09-08-2007 at 07:55.
Reply With Quote
Old 09-08-2007, 07:57
Mech@niC's Avatar
De Paddock Regular

By the way ik zag een blad, waar ik een abonnement op heb, Car-On-Line (D)
een site van PatSlotRacer met diezelfde welke jij bouwt in slotcar.

www.patslot-racer.de/martini%20935.html

Nog een vraag,
Welk merk en type chassis heb je gebruikt?
Want het ging hier toch ook om een slotcar hè?

Ik heb hier nog niet veel ervaringen mee.
Welke chassis' zijn fijne??

De porsche 934/5 welke je ziet heeft gewoon een White-Point chassis
maar ik ben al stilletjes een 936/78 (Tamiya) aan het voorbereiden met een Plafit Excel expert kit (messing). Ik heb 'm al een beetjeafgesteld en de bandjes al geslepen etc. Moet nu nog de body schuren en primeren.

Ennu, bij mij gaat het niet om het racen maar meer om het bouwen van een mooi model welke nog kan racen ook, snap je.
Racen kan ik ook totaal niet.. (komt misschien nog wel..ahumm..)

Ben van de winter van plan om de Carrera baan welke we hebben aan het plafond in de huiskamer te gaan maken d.m.v. katrolletjes.
Want mijn zolder is te klein om m'nog te kunnen herbergen.
En er moet meer geracet worden.
Reply With Quote
Old 09-08-2007, 12:01
De Paddock Regular

Chassis en een Schöler Striker (2mm alu), motor is een C3.

Jammer dat Poppel zo ver van Gent ligt... die Vaillant Kremer zou perfect passen op onze Le Mans 75-80 grid!

G.
Old 09-08-2007, 12:59
De Paddock Regular

Glow is weg, afplaktape doet hier uitstekend werk:

Beestje in actie: deze foto's hebben me overtuigd om zo snel mogelijk mijn circuit eens van gras en reklameborden te voorzien! Door al dat bouwen aan de wagens is het er nog niet van gekomen! Volgende week wordt het groot circuit opgezet in de garage, maar als dat eind september weer opgeborgen wordt, begin ik aan de scenery van dit circuit!

G.
Old 09-08-2007, 19:12
Futse's Avatar
Futse Futse is offline
De Paddock Rookie

Prachtig gewoon! Op die laatste foto ontbreken gewoon de vlammen uit de uitlaat, anders zou je denken dat je hier "the real deal" aan het werk ziet - nu ja, een beetje slotenthousiasme mag altijd é...

Enne, bij Patslot zijn die Porsche dus te verkrijgen, volledig gebouwd, vanaf 290 euro. Vanaf... Ideetje voor een nieuwe carrière Gunther?

T is inderdaad jammer dat Poppel zo ver weg ligt. Die Porsche ziet er namelijk ook héél mooi uit, is origineel en zou dus een heel mooie aanvulling zijn voor onze grids...

B
Old 09-08-2007, 23:27
Mech@niC's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Futse View Post
T is inderdaad jammer dat Poppel zo ver weg ligt. Die Porsche ziet er namelijk ook héél mooi uit, is origineel en zou dus een heel mooie aanvulling zijn voor onze grids...
Ik wil best een keer naar Gent bollen, als ik ben uitgenodigd tenminste....?
Rijden kan ik voor geen meter, ik bouw ze alleen maar voor de thuisbaan.
Maar ik vind het zéééker zo interessant om alles te bewonderen en te komen babbelen.

En Mfahrer, wat een puike (MDF neem ik aan) baan heb je, is dat nu Petit LeMans? Volgens mij ga ik je site maar eens bekijken.

Ja en die 934/5 is best wel een uniek modelletje hè? Ik vind modellen waar er weinig van zijn het gaafste eigenlijk.
Ook ben ik nu bezig aan een 936/78 Martini met zoals gezegd een Plafit Excel chassis.
Die motor (C3) waar jij Mfahrer het over hebt is dat het merk of type en is dat een 12V of 18V motortje?

Nou ik lees het wel,
Groet Maurits
Reply With Quote
Old 09-08-2007, 23:31
Mech@niC's Avatar
De Paddock Regular

Sorry,

Maar ik bedoelde natuurlijk Petit Spa.
Ik durf bijna niet meer te komen ahummm...
Reply With Quote
Old 09-08-2007, 23:45
Mech@niC's Avatar
De Paddock Regular

Zo, ik heb ff op jullie Petit-Spa site gekeken.
Jullie zijn net zo'n stelltje leipo's als ik.

Ik heb hier ook nog zo'n 40-tal kits liggen waarvan de helft geschikt is om slotcars van te bouwen.

Echt te gek...
Reply With Quote
Old 10-08-2007, 09:58
De Paddock Regular

t' Is inderdaad Petit Spa en niet Petit Le Mans, maar dat je je tussen de twee vergist neem ik eerder als een compliment op hoor! Petit Le Mans is een prachtig afgewerkt circuit!

Je bent uiteraard welkom om eens te komen bollen met je Porsche (of andere wagens...). De komende staat wel het groot circuit op en niet dit wat je hier ziet op de foto's.

Hou ons forum in de gaten ivm welke dagen we rijden... als één van die dagen je past, laat dan iets weten en ik geef je het adres door! Als we group A rijden, kan je zelfs meebollen met een reservewagen die we hier staan hebben!

Motortje is een "witte producten versie" van de Ninco C3 motor!

G.
Old 17-08-2007, 13:25
De Paddock Regular

Morgen gaan we in team een Group 5 endurance gaan rijden... Petit Spa komt als team met de Porsche 935 aan de start. De teamtruck moest uiteraard ook aangepast worden hé!

Het Martini Petit Spa Racing Team is er dus helemaal klaar voor! Nog rap eens testen of de camion rijdt als de antenne wordt meegebogen aan de achterkant van de trekker! Zo lijkt het nog iets echter hé!

G.
Old 17-08-2007, 18:33
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Fantastisch!!

Veel succes ermee!
Reply With Quote
Old 20-08-2007, 09:15
De Paddock Regular

Zaterdag was inderdaad een succes voor Petit Spa! In een startveld van 18 Group 5 wagens, waaronder enkele thuisteams, de rest van de Belgische top én een team van een meervoudig wereldkampioen Scale Model Racen, hadden we ons 5e gekwalificeerd. Normaal gezien rijden we zelfs niet mee in het Group 5 kampioenschap, enkel voor deze endurance hadden we een uitzondering gemaakt! De wedstrijd zelf was ook zeer goed! Ondanks enkele technishe problemen en pitstops zijn we 6de geworden in het algemeen klassement!

De mooiste wagen was al gans het seizoen door het team van de wereldkampioen gewonnen, maar tijdens deze concours d'élégance viel het Petit Spa team ook net dat ietsje meer op dan de andere wagens!

... met dit als gevolg!

Ik wou toch even meedelen dat dit ook dankzij de modelbouw tips en tricks van de vaste bouwers hier is! Waarvoor nog eens een "bedankje"!

G.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules