De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 13-03-2008, 03:40
RS4ever's Avatar
RS4ever RS4ever is offline
De Paddock Rookie

Thumbs up

Quote:
Originally Posted by Raikkie View Post
Hoi ! Welkom in de DTM zou ik zeggen
Om eventjes op je vragen te antwoorden:
1) ARD zendt elke DTM race live uit (maar kan soms al eens te laat beginnen uitzenden door Tour de France of laat de race gewoon vroeger of later starten...) en die zender kan je dus gewoon in België ontvangen. Motors TV is Franstalig, kan je o.a. via TV Vlaanderen ontvangen en zendt ook alle races uit.
2) De 'nieuwe' auto's (die uit 2008) wegen het meest, de auto's uit 2007 moeten iets minder wegen en de auto's uit 2006 nog minder. Maar na elke race wordt er in elke categorie (dus nieuw, oud, ouder) gekeken naar welk merk er eerst was. Dit merk krijgt dan 5 kg extra gewicht en het andere merk mag 5 kg minder wegen. Er is dus de volgende race een verschil van 10 kg tussen de twee merken. Er kan maximum 15 kg bijkomen en 10 kg afgaan van het basisgewicht.
(dit is toch de gewichtsregeling van vorig jaar, ik weet niet in hoeverre het reglement ondertussen veranderd is)
3) Bij de 'nieuwe' auto's is er per merk maar één team: bij Mercedes is dat HWA en bij Audi is dat Abt. Bij de oude auto's (2007) heb je meerdere teams per merk, bij Mercedes Mücke en Persson (dat laatste team is meestal iets sterker) en bij Audi heb je Phoenix en Team Rosberg (geen idee welk team er beter is). Mercedes zet dit seizoen geen auto's meer in uit 2006, maar bij Audi zet Futurecom TME nog twee oudere auto's in.

Zo ! Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is
Hier is nog een filmpje van de voorbije tests : http://www.bild.de/BILD/video/clip/s.../ralf-dtm.html
Thx voor de goede uitleg en het filmpje! Nog een vraagje ( vrees dat ik nog meer vragen zal hebben naarmate het seizoen vordert, maar langs de andere kant hoop ik snel mee te zijn uiteraard!)
Het is me opgevallen dat Ralf rondrijdt met nr 11, maar op de foto's van www.dtm.com zie ik tevens een andere Duitser met datzelfde nr rijden (Engel denk ik...) Hoe komt dit??

Btw, ik kan ook niet vinden bij welk team Ralf zal rijden (enkel dat het met een spec car is van 2007)... weet jij dit mss?
Reply With Quote
Old 13-03-2008, 11:22
Raikkie's Avatar
Raikkie Raikkie is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by RS4ever View Post
Thx voor de goede uitleg en het filmpje! Nog een vraagje ( vrees dat ik nog meer vragen zal hebben naarmate het seizoen vordert, maar langs de andere kant hoop ik snel mee te zijn uiteraard!)
Het is me opgevallen dat Ralf rondrijdt met nr 11, maar op de foto's van www.dtm.com zie ik tevens een andere Duitser met datzelfde nr rijden (Engel denk ik...) Hoe komt dit??

Btw, ik kan ook niet vinden bij welk team Ralf zal rijden (enkel dat het met een spec car is van 2007)... weet jij dit mss?
Bij de tests wordt er meestal afgewisseld tussen rijders van een zelfde team, omdat er maar één auto per team wordt meegenomen. Ik denk dus dat Engel en Ralf allebei bij Mücke gaan rijden, maar heb hier nog geen officiële bevestiging van gezien.
Reply With Quote
Old 15-03-2008, 18:35
Raikkie's Avatar
De Paddock Rookie

Een artikel met lof voor Ralf én de bevestiging dat hij voor Mücke rijdt : http://www.motorsport-aktuell.ch/artikel_1469.html
Reply With Quote
Old 17-03-2008, 11:35
RS4ever's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Een artikel met lof voor Ralf én de bevestiging dat hij voor Mücke rijdt : http://www.motorsport-aktuell.ch/artikel_1469.html
Thx Raikkie!!
Reply With Quote
Old 17-03-2008, 17:28
Raikkie's Avatar
De Paddock Rookie

Graag gedaan

Goed nieuws over het reglement: teamorders worden ook in de DTM verboden! Geen taferelen à la Zandvoort meer ! (bron: Motorsport Aktuell)
Reply With Quote
Old 19-03-2008, 14:06
RS4ever's Avatar
De Paddock Rookie

Over Zandvoort gesproken, ik twijfel om een ticket te kopen voor de race dit jaar. Is DTM niet veel losser dan F1 op dat vlak? Denk je dat er in DTM meer mogelijkheid is om de piloten te zien? Zou graag Ralf eens ontmoeten Hoewel ik denk dat hij in de DTM wel een pak populairder zal zijn dan laat ons zeggen z'n laatste jaren in F1...

Nog zoiets, zijn er sites waarop je merchandise enz kan kopen ivm DTM (van Formule 1 is alles toch makkelijker te vinden hoor, of ligt dat aan mij )?
Reply With Quote
Old 19-03-2008, 14:23
Raikkie's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by RS4ever View Post
Over Zandvoort gesproken, ik twijfel om een ticket te kopen voor de race dit jaar. Is DTM niet veel losser dan F1 op dat vlak? Denk je dat er in DTM meer mogelijkheid is om de piloten te zien? Zou graag Ralf eens ontmoeten Hoewel ik denk dat hij in de DTM wel een pak populairder zal zijn dan laat ons zeggen z'n laatste jaren in F1...

Nog zoiets, zijn er sites waarop je merchandise enz kan kopen ivm DTM (van Formule 1 is alles toch makkelijker te vinden hoor, of ligt dat aan mij )?
Als ik jou was zou ik niet twijfelen Je zal zeker de kans hebben om Ralf te ontmoeten als je een paddock ticket (20 euro) koopt ! Bij de DTM is het echt geen probleem om even een praatje te slaan met een piloot. Je kan wel best op vrijdag je slag slaan. Zaterdag en zondag is het een stuk drukker en hebben de piloten ook minder tijd, maar dan heb je wel weer interview- en handtekeningensessies. Als je echt een rustig moment zoekt, kan je best 's morgens heel vroeg komen of wachten tot 's avonds.

Officiële merchandising wordt vanaf een van de eerste races verkocht aan het circuit, maar je kan ook eens kijken op de site van de online shop van Mercedes-Benz, al denk ik niet dat er nu al Ralf-petjes ofzo zullen zijn. Op de site van de DTM kan je gewoon neutrale DTM-merchandising kopen.
Reply With Quote
Old 20-03-2008, 02:12
RS4ever's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Als ik jou was zou ik niet twijfelen Je zal zeker de kans hebben om Ralf te ontmoeten als je een paddock ticket (20 euro) koopt ! Bij de DTM is het echt geen probleem om even een praatje te slaan met een piloot. Je kan wel best op vrijdag je slag slaan. Zaterdag en zondag is het een stuk drukker en hebben de piloten ook minder tijd, maar dan heb je wel weer interview- en handtekeningensessies. Als je echt een rustig moment zoekt, kan je best 's morgens heel vroeg komen of wachten tot 's avonds.

Officiële merchandising wordt vanaf een van de eerste races verkocht aan het circuit, maar je kan ook eens kijken op de site van de online shop van Mercedes-Benz, al denk ik niet dat er nu al Ralf-petjes ofzo zullen zijn. Op de site van de DTM kan je gewoon neutrale DTM-merchandising kopen.
Oké, zalig! Nu nog iemand vinden om me te vergezellen Kan je de tickets gewoon op de site van zandvoort kopen of moet je dat anders doen?
Reply With Quote
Old 21-03-2008, 13:09
Raikkie's Avatar
De Paddock Rookie

Je kan gewoon via de site van de DTM tickets bestellen : http://www.dtm.com/tickets.php Bij Silver tickets zit de paddock al in de prijs inbegrepen, dan moet je dus geen extra paddockticket meer bestellen!

Nog Ralf-filmpjes: http://www.motorsport-total.com/dtm/videos/
Reply With Quote
Old 25-03-2008, 14:12
RS4ever's Avatar
De Paddock Rookie

Question

Quote:
Je kan gewoon via de site van de DTM tickets bestellen : http://www.dtm.com/tickets.php Bij Silver tickets zit de paddock al in de prijs inbegrepen, dan moet je dus geen extra paddockticket meer bestellen!

Nog Ralf-filmpjes: http://www.motorsport-total.com/dtm/videos/
Hey, sorry, maar ik snap het allemaal niet zo goed...
-Kan het dat alle silver tickets voor Zandvoort al zijn uitverkocht?
-Wat moet je kiezen; "Vollpreis ..." of "Vollpreis ... ermäßigt" ??
-En laatste vraag, als alle silver tickets uitverkocht zijn, hoe raak je dan aan die paddock tickets in combinatie met zo'n bronzen of zelfs een gold ticket? Ik vind dat écht niet
Reply With Quote
Old 29-03-2008, 23:09
Raikkie's Avatar
De Paddock Rookie

Hoi,

- Ja ik zie ook geen Silver tickets meer staan, maar misschien komen er binnen een paar weken ofzo nog tickets vrij? Het lijkt me vreemd dat alles al uitverkocht zou zijn. Je kan ook altijd bij Mercedes Benz tickets bestellen (via www.mercedes-benz.com/motorsport ).
- Ermässigt is voor kinderen en gehandicapten.
- Je kan dan gewoon een Gold (zo is er maar ééntje meer over precies) of Bronze ticket bestellen en dan apart een Fahrerlager/Paddock ticket bestellen (staat in de lijst met de tickets).
Reply With Quote
Old 05-04-2008, 11:19
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

Albers bevestigd bij Futurecom.

touringcartimes.com / dtm.de
Reply With Quote
Old 14-04-2008, 14:13
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

De nieuwe Audi A4 was enorm snel dit weekend. Het was mij tijdens de wintertesten niet opgevallen hoe radicaal de aerodynamica van de wagen (vooral achteraan) veranderd is.

Ter vergelijking de 2007 wagen:
Reply With Quote
Old 19-04-2008, 18:31
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Een goed interview met Albers: http://www.touringcartimes.com/news.php?id=2191

Vooral de uitleg over het tankslag incident geeft een andere kijk op de zaak. Hij heeft interesse om in 2009 naar Le Mans te gaan.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules