![]() |
|
|
|||
|
|||
Het heeft er toch even gestaan?!
Is dit dan nogal gebeurd, aangezien er "Opnieuw" als eerste post in uw staat...
|
|||
|
|||
Ja met een ITV van Christian Lahaye
|
|
|||
|
|||
Mooie quote:
"A final word directed at the promoters from the dsc Editor DSC and its predecessor sites have covered Belcar and Belgian GT for well over a decade. We've celebrated its triumphs and we've tried to offer constructive comment when things have been more difficult. A sensible promoter will value the more direct engagement that unfettered media coverage brings - We owe it to our readers to report it as we see it. We'll continue to do just that in Belcar's new era. " |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Wat zijn forums toch mooi, een vrij geluid mag hier nog gelezen worden. Dat forums macht hebben? 100% zeker, afhankelijk van hoe bepaalde gesprekken op 19 oktober verlopen zal ik na die datum mijn "memoires" wereldkundig maken. Als het positief verloopt dan is het een zachte versie ![]() ![]() Terug naar de toekomst van de circuitsport in BE. De aanwas en continuiteit voor BE is in gevaar. Autosport is een bedrijf, coureur/team zijn de klanten. Elk gezond bedrijf moet ieder jaar een bepaald percentage aanwas hebben van nieuwe klanten. Bestaande klanten verdwijnen naar de concurrent (lees: de vrouw, kinderen, etc) en sommige klanten overlijden/stoppen (lees: geldgebrek, marktomstandigheden, minder sponsors, failliet etc). Je moet dus nieuwe klanten winnen om je onvermijdelijke verlies te compenseren. Ook al ben je nog zo goed, er gaan altijd klanten verloren. Zie de situatie in BE voor Autosport vanaf 2010: Er ligt wel een verdomd hoge drempel om in te stappen. Per direct krijg je drie dagen wedstrijd voor je kiezen. De aanwas van nieuwe teams/coureurs zal minimaal zijn. Vanaf 2011 ga je die pijn voelen. Je mist dus een regionale/provinciale instapklasse, de voedingsbodem is dus zeer mager voor de toekomst voor de aanwas. Kijk ik naar mezelf. Stel: ik wil racen in de situatie waarin ik nu verkeer. Ja, een racewagen (Clio, generatie enkele edities terug) kan ik kopen. Operationele kosten lukt ook nog wel met een aangepaste levenstijl, wellicht nog enkele bevriende relaties die me een paar honderd euro geven in het kader van relatie-management ![]() 2010? Meteen van start in de Belcar? Ik mis simpelweg twee elementaire leerstappen! Anders gezegd: ik kom nooit aan racen toe! Wederom een prospect verloren voor de circuitsport ![]() ![]() Uiteindelijk graaft de RACB op deze manier haar eigen graf m.b.t. circuitsport en het voortbestaan van Zolder & Spa. Niemand kan alleen leven van internationale meetings. De komende jaren zal het percentage bedrijfs-incentives drastisch afnemen. Trackdays gaan op geen enkele manier de leemte opvullen van ontbrekende bedrijfs incentives en weinig opleverende nationale meetings gezien het verwachte aantal deelnemers. Wie gaat dit gat opvullen? Na dit epistel ingetikt te hebben ga ik geloof morgens eens bellen met een bepaalde meneer in NL. Ga ik eens voorstellen om een BE filiaal te openen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Huub V.?
![]() |
|
||||
|
||||
2010? Meteen van start in de Belcar? Ik mis simpelweg twee elementaire leerstappen! Anders gezegd: ik kom nooit aan racen toe! Wederom een prospect verloren voor de circuitsport
![]() ![]() QUOTE] Mark, je vergeet de BHC, een echte sprintersklasse en betaalbaar. In klasse 3 mogen youngtimers (Golf, BMW 3 reeks etc) meerijden. Hoeft echt niet duur te zijn en perfect als leerschool. Mvg Jerry |
|
|||
|
|||
Blijkbaar stelt niemand zich de vraag WAAROM de VAS geen organisatie meer doet (tip : of mag doen) op het circuit ? Misschien ligt in dat antwoord wel de sleutel waarom er geen opstapklasse meer is. Daarover is blijkbaar niets of niet veel over bekend. Ik heb er alleszins nergens iets over gelezen....
C U |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Volgens informatie uit een toch wel zeer betrouwbare bron zijn circuitwedstrijden onder VAS of ASAF vanaf 2010 niet uitdrukkelijk verboden. Maar vanaf 2010 mogen deze wedstrijden geen directe of indirecte concurrentie vormen met de nationale kampioenschappen Omloop. |
|
||||
|
||||
Zal niet zo gauw gebeuren ivm de problemen die de DNRT heeft met Zolder. Er waren de afgelopen keer problemen met de geluidsnorm,teams willen
niet meer komen,op spa mogen door de weeks geen wedstrijden gereden worden, alleen testen of vrij rijden. In het weekend Zolder of spa af te huren is gewoon te duur. Wat betreft GT3 deze doen het toch niet zo slecht, de 24 van zolder is gewonnen door een GT3 en op spa verrasten de AUDI R8 toch ook. |
|
|||
|
|||
Was Skylimit events niet bezig met een opstapklasse?!
|
||||
|
||||
Dat was een GT2 van de vorige generatie met een GT3 krachtbron...
|
||||
|
||||
En die Audi was al meer een GT1 2010
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Dat klopt voor een gedeelte maar ook hiervoor moet je eerst de "nationale zooi" in huis halen. Dat lijkt me voor veel mensen toch een grote drempel.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|