De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
Old 27-08-2010, 01:15
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Razornord View Post
Dries, ik hoop dat we dit niet te letterlijk moeten nemen want anders gaan we nooit aan 70 wagens geraken volgend jaar he.
Beste. Geef toch graag even mee dat ik niet in de organisatie zit van de 24H. Niet dat dit veel extra had opgeleverd dit jaar hoor maar wou het toch even kwijt alvorens er opnieuw wilde verhalen de ronde gaan doen. Uiteraard wens ik Hans het allerbeste en ik weet niet wat sommigen hebben want ik was wel aanwezig en ik zag een spannende 24H, één van de betere van de laatste jaren. Te weinig deelnemers? Klopt, maar ook daar zijn de oorzaken gekend.
Te weinig publiek? Klopt, die oorzaken zijn al jaren gekend maar blijkbaar leert men niet uit de fouten.
25€ te duur? mmm bullshit in mijn ogen. Dagje pretpark, Pukkelpop, rally, F1, voetbal al eens betaald? Enkel het " waar voor mijn geld" gevoel is er niet en dan blijven de mensen weg. Daarover gaat mijn cirus verhaal. ALLE kosten dienen gedragen te worden door de teams, en deze willen (kunnen wel hoor) het niet meer ophoesten. Als ik als circus mijn publiek wil entertainen dan kan ik niet aan mijn clowns vragen om te betalen om te komen werken. Je kan als circuit niet en je circuit verhuren (waardoor vrij hoge inschrijvingen dienen betaald te worden) en je clowns ook nog eens verplichten inkomtickets te kopen om hun eigen sponsors uit te nodigen. Voeg daarbij de dure bandencontracten en iedereen weet dat het altijd uit de zak van de piloten dient te komen.

Mijn voorstel als niet marketeer:

Laat de teams gratis deelnemen (gevolg meer deelnemers) en geef hen 500 gratis inkomkaarten per wagen, behandel hen als klanten zodat ze naar behoeven hun sponsors, klanten en genodigden kunnen uitnodigen. Zorg voor een verdeelsleutel wat betreft de inkomtickets (zoals bij ons hier in Oostenrijk de skipassen) waarbij EN de promotor EN de circuits een deel van de opbrengsten krijgen. Maak de bandencontracten vrij zodat er weer normaal handel kan gedreven worden en de prijzen opnieuw zakken. Ik ben beschaamd als ik tegenwoordig een offerte dien te maken.

Ooit al geweten dat groepen op Pukkelpop dienen te betalen om te mogen optreden? Neen, het publiek en de sponsors betalen de rekeningen. Nu dienen er sponsors gezocht te worden om media aan te kopen en gaten te vullen in het financiele plan van teams die wegblijven.

Dit is mijn eigenwijze kijk op de zaken. Van 2 zaken ben ik dan wel zeker: Ik zal 50 wagens hebben en 25.000 man publiek. Komt er dan nog 10.000 man extra dan heeft het circuit 200.000€ en de organisatie 50.000€ verdiend. Zaterdag en zondagtickets?? Afschaffen die handel! 1 tickets, ik wil zelf bepalen wanneer ik kom kijken. Maak de parkings gratis en wees klantvriendelijk, van tunnel en bareel tot elke ingang waar dan ook. Zet 5 schermen op strategische plaatsen zodat publiek de situatie op de voet kan volgen. Geen marketingbudget om de mensen te informeren dat er een 24H gaat gehouden worden? Marketingpotje aanleggen en andere verlieslatende events van de kalender schrappen.

Laat Andre van Hoof of Speedlover morgen één van hun wagens in VISA of Mastercard kleuren steken en steek 1 gratis inkomkaart in elke maandelijkse afrekening die de mensen krijgen. 1 gratis + 1 betalende aan de kassa. Wij hebben dit reeds gedaan met Bobbejaanland en verdeelden zo voor 1.300.000€ gratis inkomkaarten. Resultaat: 12.336 extra betalende mensen aan de kassa x 31€, reken zelf maar uit. Vergeet niet dat die andere 12.336 mensen niets kosten om gratis binnen te laten en dat je in totaal bijna 25.000 mensen eten en drinken moet geven. Aan 3 consumpties zijn dat 75.000 consumpties aan normale prijzen van 2€ = 150.000€ enkel aan drank. Dito verhaal voor het eten. Of is de volgende stap het verbod op frigoboxen op de circuits.

Ik las dat circuit Zolder op zoek is naar een nieuwe directeur. Misschien moeten ze maar eens iemand nemen die tussen publiek en de piloten staat. Ik kan direct 3 namen opnoemen, maar deze zullen nooit genomen worden omdat velen dan nu al weten dat hun toekomst niet meer op circuit zal liggen. Toch zal een snelle wending noodzakelijk zijn. Indien ik hierin mijn steentje kan bijdragen graag.

Just to tell, bovenstaande is mijn eigen persoonlijke gevoel en niet bedoeld om wie dan ook een steen te werpen.
Reply With Quote
Old 27-08-2010, 01:27
Kevin V.I.'s Avatar
Kevin V.I. Kevin V.I. is offline
De Paddock Rookie

ben ook gaan kijken naar de 24u van zolder het was mijn 1ste keer dat ik gaan kijken ben naar de 24u van zolder.
Ik ben helaas zondag om 14 u al vertrokken het was niet meer intressant waar zijn al die ferrari's corvette's maserati's
ik begrijp wel dat de team's geen groot budget hebben om een extra wedstrijd mee te rijden (buiten de fia gt) maar dat de team's met iets kleiner rijden ik vind het leuker dat we met 35 wagens aan de start staan aan zolder dan maar 20 wagens waarvan er veel nog chrashen en ook helaas voor deze mensen met de m3 en de clio ze reden verloren het is voor hun ook geen plezier om alleen te rijden zonder deftige concurrentie (qua vermogen)

heb paddock bijbetaald maar ik zag het verschil niet ben het circuit volledig rondgegaan er was nergens een controlle voor paddock te betreden
Reply With Quote
Old 27-08-2010, 01:30
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Kevin V.I. View Post
heb paddock bijbetaald maar ik zag het verschil niet ben het circuit volledig rondgegaan er was nergens een controlle voor paddock te betreden
Bijbetaald? Zat jij wel op circuit Zolder?
Reply With Quote
Old 27-08-2010, 07:49
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Quote:
Iedereen kent die wel en kan zich het nut wellicht wel inzien. Als we dat nu extrapoleren richting Zolder dan kom ik uit bij het absolute nulpunt: als iemand een race wilt volgen en ge zijt niet vanaf de start te plaatse dan is het enige dat ge kunt zien een resem snelle auto's die rondjes achter elkaar aan rijden maar er is niemand die enig overzicht heeft van wie welke positie bekleedt. Dan zou een paal enig soelaas kunnen brengen. Vroeger waren er nog de papieren die we konden gaan afhalen bij de race-administratie maar ook daar zijn ze, uiteraard om begrijpelijk redenen, mee opgehouden.
Dit jaar stond in de paddock een groot scherm met de posities, dus dat euvel was al opgelost
Old 27-08-2010, 09:31
Razornord Razornord is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Dit jaar stond in de paddock een groot scherm met de posities, dus dat euvel was al opgelost
Tja dat hebt ge natuurlijk als ik niet ter plaatse ben geweest. Hopelijk blijft zo'n scherm in de toekomst permanent staan en liefst op verschillende plaatsen zodat we overal de races wat kunnen volgen. Dit is toch al een goed begin.
Reply With Quote
Old 27-08-2010, 10:16
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
Beste. Geef toch graag even mee dat ik niet in de organisatie zit van de 24H. Niet dat dit veel extra had opgeleverd dit jaar hoor
2 jaar geleden eens een voorstel gedaan om op het rechte eind een bord te plaatsen met "uw snelheid" tijdens de code 60. Er stond er dit jaar eentje op het einde van de pitlane. Heel handig want we wisten direct dat we een drive through hadden omdat Kurt een fractie te vlug op het gas ging 2km/u te snel...
Old 27-08-2010, 10:23
Razornord Razornord is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
Beste. Geef toch graag even mee dat ik niet in de organisatie zit van de 24H. Niet dat dit veel extra had opgeleverd dit jaar hoor maar wou het toch even kwijt alvorens er opnieuw wilde verhalen de ronde gaan doen. Uiteraard wens ik Hans het allerbeste en ik weet niet wat sommigen hebben want ik was wel aanwezig en ik zag een spannende 24H, één van de betere van de laatste jaren. Te weinig deelnemers? Klopt, maar ook daar zijn de oorzaken gekend.
Te weinig publiek? Klopt, die oorzaken zijn al jaren gekend maar blijkbaar leert men niet uit de fouten.
25€ te duur? mmm bullshit in mijn ogen. Dagje pretpark, Pukkelpop, rally, F1, voetbal al eens betaald? Enkel het " waar voor mijn geld" gevoel is er niet en dan blijven de mensen weg. Daarover gaat mijn cirus verhaal. ALLE kosten dienen gedragen te worden door de teams, en deze willen (kunnen wel hoor) het niet meer ophoesten. Als ik als circus mijn publiek wil entertainen dan kan ik niet aan mijn clowns vragen om te betalen om te komen werken. Je kan als circuit niet en je circuit verhuren (waardoor vrij hoge inschrijvingen dienen betaald te worden) en je clowns ook nog eens verplichten inkomtickets te kopen om hun eigen sponsors uit te nodigen. Voeg daarbij de dure bandencontracten en iedereen weet dat het altijd uit de zak van de piloten dient te komen.

Mijn voorstel als niet marketeer:

Laat de teams gratis deelnemen (gevolg meer deelnemers) en geef hen 500 gratis inkomkaarten per wagen, behandel hen als klanten zodat ze naar behoeven hun sponsors, klanten en genodigden kunnen uitnodigen. Zorg voor een verdeelsleutel wat betreft de inkomtickets (zoals bij ons hier in Oostenrijk de skipassen) waarbij EN de promotor EN de circuits een deel van de opbrengsten krijgen. Maak de bandencontracten vrij zodat er weer normaal handel kan gedreven worden en de prijzen opnieuw zakken. Ik ben beschaamd als ik tegenwoordig een offerte dien te maken.

Ooit al geweten dat groepen op Pukkelpop dienen te betalen om te mogen optreden? Neen, het publiek en de sponsors betalen de rekeningen. Nu dienen er sponsors gezocht te worden om media aan te kopen en gaten te vullen in het financiele plan van teams die wegblijven.

Dit is mijn eigenwijze kijk op de zaken. Van 2 zaken ben ik dan wel zeker: Ik zal 50 wagens hebben en 25.000 man publiek. Komt er dan nog 10.000 man extra dan heeft het circuit 200.000€ en de organisatie 50.000€ verdiend. Zaterdag en zondagtickets?? Afschaffen die handel! 1 tickets, ik wil zelf bepalen wanneer ik kom kijken. Maak de parkings gratis en wees klantvriendelijk, van tunnel en bareel tot elke ingang waar dan ook. Zet 5 schermen op strategische plaatsen zodat publiek de situatie op de voet kan volgen. Geen marketingbudget om de mensen te informeren dat er een 24H gaat gehouden worden? Marketingpotje aanleggen en andere verlieslatende events van de kalender schrappen.

Laat Andre van Hoof of Speedlover morgen één van hun wagens in VISA of Mastercard kleuren steken en steek 1 gratis inkomkaart in elke maandelijkse afrekening die de mensen krijgen. 1 gratis + 1 betalende aan de kassa. Wij hebben dit reeds gedaan met Bobbejaanland en verdeelden zo voor 1.300.000€ gratis inkomkaarten. Resultaat: 12.336 extra betalende mensen aan de kassa x 31€, reken zelf maar uit. Vergeet niet dat die andere 12.336 mensen niets kosten om gratis binnen te laten en dat je in totaal bijna 25.000 mensen eten en drinken moet geven. Aan 3 consumpties zijn dat 75.000 consumpties aan normale prijzen van 2€ = 150.000€ enkel aan drank. Dito verhaal voor het eten. Of is de volgende stap het verbod op frigoboxen op de circuits.

Ik las dat circuit Zolder op zoek is naar een nieuwe directeur. Misschien moeten ze maar eens iemand nemen die tussen publiek en de piloten staat. Ik kan direct 3 namen opnoemen, maar deze zullen nooit genomen worden omdat velen dan nu al weten dat hun toekomst niet meer op circuit zal liggen. Toch zal een snelle wending noodzakelijk zijn. Indien ik hierin mijn steentje kan bijdragen graag.

Just to tell, bovenstaande is mijn eigen persoonlijke gevoel en niet bedoeld om wie dan ook een steen te werpen.
Ik vermoedde dat ge mee in de organisatie zat omdat ge leek te reageren op een post alsof ge organisatie waart dus sorry daarvoor.

Gelijk ge zegt over die €25, de mensen krijgen geen waar voor hun geld. Terwijl als ge naar een pretpark gaat, naar pukkelpop etc. dan weet ge wat ge gaat krijgen voor dat geld terwijl dat op het circuit niet zo is. Als ge twee producten hebt met dezelfde prijs en van de ene weet ge dat de kwaliteit goed is en dat de kwaliteit van de andere misschien goed is, welke kiest ge dan? Ik vergelijk het eerder met aandelen: hoe beter de resultaten van een bedrijf zijn door het harde werk dat er geleverd is geweest, hoe meer het aandeel gegeerd is en bijgevolg hoe meer de prijs stijgt. Naar analogie op 't circuit: eerst moet het circuit een goed product afleveren (ik heb geen gedacht of dat van de promotor, van het circuit of van de combinatie afhangt) en naargelang kan de prijs opgedreven worden.

Het is goed dat ge eens een voorbeeld geeft van hoe het in concreto zou kunnen gaan want daar hebben wij als kleine forumgangers geen enkele notie van. Ik hoop dan ook er enkele invloedrijke personen meelezen hier op het forum zodat er eindelijk iets gaat veranderen.

Kan ik stellen dat het circuit op een eilandje leeft en dat ze blind zijn voor de noden?
Reply With Quote
Old 27-08-2010, 16:08
Mitchio Mitchio is offline
De Paddock Rookie

Eigenlijk geeft de 25 Uren van Spa VW Fun Cup het ideale voorbeeld. Oké, het is niet te vergelijken met de Belcar, maar het lokt wel meer toeschouwers, enorm veel deelnemers en geef nu toe ... wat een feest is het elk jaar. Het zijn zeker niet de snelste auto´s, maar als toeschouwer weet je op bepaalde plaatsen op het circuit soms niet waar eerst kijken van het spektakel.

Maar het succes lijkt me daar meer te zoeken in de stabiliteit van het kampioenschap. Het reglement verandert niet constant, nee, het reglement is al meer dan 10 jaar hetzelfde. De teams moeten geen zotte kosten doen om een andere wagen aan te schaffen, wat in de Belcar wel het geval is geweest. Als je wilt meedoen aan de top moet je een nieuwe GT3 kopen, terwijl je nu met een oudere Porsche Bi-turbo nog evenveel kans maakt op de overwinning.

Langs de andere kant is de organisatie op goede weg. Kijk naar de Belcar ... Van 15 deelnemers vorig jaar naar 35 dit jaar. Dat is een hele verbetering als je het mij vraagt!
Reply With Quote
Old 27-08-2010, 17:34
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular

Quote:
- Om te openen misschien een klein weetje: heeft er iemand een gedacht waar de naam poleposition (in de motorsport) vandaan komt? Het is afkomstig van de motor speedway in Indianapolis waar de posities van de rijders aangegeven wordt op de pole.

Iedereen kent die wel en kan zich het nut wellicht wel inzien. Als we dat nu extrapoleren richting Zolder dan kom ik uit bij het absolute nulpunt: als iemand een race wilt volgen en ge zijt niet vanaf de start te plaatse dan is het enige dat ge kunt zien een resem snelle auto's die rondjes achter elkaar aan rijden maar er is niemand die enig overzicht heeft van wie welke positie bekleedt. Dan zou een paal enig soelaas kunnen brengen.
Als ik dit jaar het scherm zag staan zei ik in mezelf, amaai, ze hebben het licht gezien.
Moet dit echt zolang duren?
Zo een positie paal is zeker te doen. Paar schermen op 3-4 plaatsen en de mensen kunnen tenminste mee volgen en het is leuker om te weten naar wat je kijkt. Wat animo aan de kanaalbocht en je trekt het volk ook die richting uit. Live timing enzelf live broadcasting vind ik in deze tijden zelfs geen overbodige luxe.

Reply With Quote
Old 27-08-2010, 17:52
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Zo'n polepostion is zeker geen overbodige luxe! Zo kon ik in Amerika wat rondlopen en toch de stand blijven volgen tijdens de Grand Am races. Dat gecombineerd met een aantal schermen (in de Chicane, Villeneuve, Eerste Linkse en Jacky Ickx bijvoorbeeld) en je bent al een heel eind verder.

Een aantal weken vóór de race kreeg ik een aantal mails van vrienden met de vraag wat nu de randanimatie/optredens inhield. Ze vonden daar nergens info over. Het enige wat ik daarover terugvond was een youtube video link die iemand op fb had gezet. Eigenlijk zou men zo'n info in een paar muiskliks moeten terugvinden, niet? Bovendien wisten velen niet eens dat er een nieuwe 24 Hours site was. Nu ja, zonder dit forum had ik het ook niet geweten. Aan de communicatie richting toeschouwers is er dus nog wat werk aan de winkel...

Zou een mogelijke samenwerking met Skylimitevents niet iets zijn? Zo haal je terug wat amateurteams in de race en krijg je de sfeer van weleer een beetje terug.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 27-08-2010, 22:59
Sir Kwietje's Avatar
Sir Kwietje Sir Kwietje is offline
De Paddock Regular

Whooppaa Racing For Limburg....

More Info

Reply With Quote
Old 27-08-2010, 23:49
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Gelijk ge zegt over die €25, de mensen krijgen geen waar voor hun geld. Terwijl als ge naar een pretpark gaat, naar pukkelpop etc. dan weet ge wat ge gaat krijgen voor dat geld terwijl dat op het circuit niet zo is.
Als ik naar een pretpark ga kan ik misschien alle attracties binnen/op, of ik moet aan elk goed 3 kwartier aanschuiven waardoor ik nog geen 30% heb kunnen doen voor hetzelfde geld.

Ga ik naar een festival (zoals ik ooit in Werchter mee heb mogen maken) om een bepaalde groep te zien en ze zegt in laatste instantie af heb ik héél veel geld gegeven en uiteindelijk niet gekregen wat ik verwachtte.

Dis 't is maar hoe je het bekijkt...
Reply With Quote
Old 27-08-2010, 23:52
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

als ge naar werchter gaat voor één groep, kunt ge beter die groep in de AB of zo gaan zien. da's goeikoper, en als de groep af zegt krijgt ge uw geld terug.
Old 28-08-2010, 14:38
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sir Kwietje View Post
Whooppaa Racing For Limburg....

More Info
Als mede simracer vind ik dit intressant.

Reply With Quote
Old 28-08-2010, 17:44
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
als ge naar werchter gaat voor één groep, kunt ge beter die groep in de AB of zo gaan zien. da's goeikoper, en als de groep af zegt krijgt ge uw geld terug.
Om nog effe off topic te blijven... er zijn groepen die niet elk jaar 10x optreden hoor, ik spreek over eentje die in 10 jaar 1x in België zou komen...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules