De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-09-2004, 13:08
JV1's Avatar
JV1 JV1 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Ottooke
Zeer zware crash inderdaad. Dumbreck is ongedeerd.

Edit: Zojuist Paddocker JV1 op televisie gezien. Hey Robin
Inderdaad ik schijn op TV geweest te zijn, ik heb het nog niet gezien maar komt wel zo belangrijk is dat niet denk ik. De foto's die je hebt gepost zie je goed de crash, ik heb het allemaal half mee kunnen maken ik stond zelf op post 22 en daar ging hij al door de grindbak, toen raakte hij uit balans en ging hij vol de banden in bij post 23 dus ik moest met mijn bemanning ter assistentie naar post 23 en het zag er allemaal heel erg uit......gelukkig is alles goed met Peter Dumbreck

http://www.auto-sport.nu
Reply With Quote
Old 06-09-2004, 14:03
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Marshal
Via de duinen kom je altijd gratis binnen, daar schijnen altijd erg veel fietsen te staan Waarom zou dat beter geregeld zijn in Zandvoort dan in Spa

De files? Was te verwachten..........en is ook voor gewaarschuwd. Auto parkeren in Haarlem of Amsterdam, en dan met de trein verder tot aan het circuit. Een procedure die ze altijd, in samenwerking met de NS, toepassen bij grote evenementen. Hoorde vandaag dat de files tot 23.00 uur hebben aangehouden.

Met betrekking tot de veiligheid van het circuit heeft Zandvoort dit weekend geen beste beurt gemaakt in de ogen van de ITR. Eerst die klap van Dumbreck..........of een uitloopstrook of geen banden op die plaats.

In de F3 zijn er op zatertdag twee zeer zware crashes geweest waarbij de zandbak op het einde van de Tarzanbocht geen enkel nut had.

Crash van Dumbreck schijnt bij nader inzien te wijten te zijn aan een losgelopen wielmoer.

Ja, als je zo'n dingen weet is t natuurlijk heel handig. Maar was nog maar 2e maal op Zandvoort en aangezien ik de omgeving niet ken koos ik maar om aan te schuiven tot circuit. In het naar huis komen m'n voorzorgen genomen en naar de wagen gelopen en geen file gedaan.

Tja die veiligheid. Idd heb de plaats gezien. Voor missers is daar evenwel geen plaats. Een soort van asfalt uitloopstrook zoals er op vele circuits tegenwoordig is zou een must zijn in zo'n bochten.
Eigenlijk is het raar dat zo'n event nog kan op dergelijke baan. Neem nu de Hugenholz die is toch echt levensgevaarlijk. Ik mag er niet aan denken als iemand met hoge snelheid daar begint te tollen en er brokstukken over het hek komen.
Reply With Quote
Old 06-09-2004, 14:49
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Quote:
...Met betrekking tot de veiligheid van het circuit heeft Zandvoort dit weekend geen beste beurt gemaakt in de ogen van de ITR. Eerst die klap van Dumbreck..........of een uitloopstrook of geen banden op die plaats.

In de F3 zijn er op zatertdag twee zeer zware crashes geweest waarbij de zandbak op het einde van de Tarzanbocht geen enkel nut had...
Bij de crashes van de F3 had de zandbak inderdaad helemaal geen nut, maar de bandenmuur heeft wel de klap kunnen opvangen. Voor Dumbreck was het misschien beter geweest als daar geen banden hadden gestaan. Er is wel een verschil tussen Formule wagens en DTM wagens, maar het is toch quasi onmogelijk om voor ieder type wagen uitloopstroken/vangrails/bandenmuren al dan niet te zetten. Nog wat over die uitloopstroken: Goed idee in geval van een crash door een technisch defect, maar dan ga je ook weer piloten krijgen die sneller door de bocht willen gaan. Als die de bocht missen lopen ze immers niet meer het risico om in een zandbak vast te steken, maar kunnen ze terug op het circuit komen met weinig tijdsverlies. Alles heeft zijn voor- en nadelen, de laatste woorden over de veiligheidsvoorzieningen zijn nog lang niet gesproken.
Old 06-09-2004, 16:35
Pölö's Avatar
Pölö Pölö is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Met betrekking tot de veiligheid van het circuit heeft Zandvoort dit weekend geen beste beurt gemaakt in de ogen van de ITR. Eerst die klap van Dumbreck..........of een uitloopstrook of geen banden op die plaats.
Jaaa, gooi Zandvoort van de kalender en breng Zolder terug in de plaats!!!

Volgens GTO magazine was er gepolst naar de mogelijkheid om de DTM naar Francorchamps te halen, maar Francorchamps was te lang, zodat het aantal ronden beperkt zou moeten blijven.
Reply With Quote
Old 06-09-2004, 16:55
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Euhm, DTM was NIET tevreden over Zolder. Waarom zouden ze dan terug willen keren?
Old 06-09-2004, 17:23
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by JPMontoya
Ja, als je zo'n dingen weet is t natuurlijk heel handig. Maar was nog maar 2e maal op Zandvoort en aangezien ik de omgeving niet ken koos ik maar om aan te schuiven tot circuit. In het naar huis komen m'n voorzorgen genomen en naar de wagen gelopen en geen file gedaan.
Op zowat elke Nederlandse autosportpagina heeft dat advies gestaan. Trouwens je bent nu al vaker dan mij op Zandvoort geweest
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 06-09-2004, 17:37
Pascal Pascal is offline
A4993

Nu we het toch over Zandvoort hebben. Hoe deden de speakers het. Ik ken mensen die er niet tevreden over zijn

C U
Reply With Quote
Old 06-09-2004, 18:14
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Old 06-09-2004, 19:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by Pascal
Nu we het toch over Zandvoort hebben. Hoe deden de speakers het. Ik ken mensen die er niet tevreden over zijn

C U
Het commentaar van die twee op zaterdag en zondagmorgen was dit keer goed te pruimen, hun duitse gastcommentator was trouwens een plezierige aanvulling. Ja, ik ben goed op weg om op 30 oktober flink om mijn bek te gaan .........heel stilletjes hoop ik dat de live-stream dan niet goed werkt

Zonder gekheid, sinds ik die uitspraken heb gedaan let ik er wel meer op hoe zij en andere commentators hun werk doen op het circuit. Toch benieuwd hoe dat Pietje Bel verhaal gaat aflopen op de dertigste.

Terug naar de DTM, Albers heeft na de zoveelste vermaning nog steeds niet door hoe men in Duitsland het spelletje speelt. In de krant (er vanuitgaande dat de opgetekende woorden korrekt zijn weergegeven) laat ie merken dat hij eigenlijk zijn schouders ophaalt voor de kritiek van Haug en Company. Het wordt eens tijd om die Albers eens met zijn kop tegen de muur te slaan, wellicht dat ie dan wakker wordt. Van hero tot zero in de ogen van Mercedes Sport binnen één jaar, zijn er maar weinig die zoiets lukt
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules