De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
Old 10-01-2005, 22:03
vertigo's Avatar
vertigo vertigo is offline
De Paddock Regular

Ikzelf zie nog een jaartje volgens de formule van vorig jaar zitten. Veel deelnemers, leuke races, teamgevoel tijdens de races door met 2 samen op een kart elkaar af te lossen, enz. ... .

Enkele wijzigingen kunne altijd wel interressant zijn. Zit overal wel wat leuks tussen in al die iedeeen. Maar elk ding heeft zo zen pluspunten en minpunten. Tis aan Giovanni om te kijken of hij onder het motto "never change a winning ..." verder zal gaan of wat lichte of drastische wijzigingen zal invoegen.

Hopelijk wordt het wat goeds zodat er weer veeeeeel deelnemers zullen zijn.
Old 24-01-2005, 18:10
Frederik's Avatar
Frederik Frederik is offline
De Paddock Rookie

Thumbs up Opwerping :-)

Hallo, als trouwe MAK-piloot wilde ik tussen de examens door ook eens wat reactie geven op wat er de voorbije 3 pagina's is gezegd geweest hehe. Zoals gezegd vind ik het systeem van het voorbije jaar dik in orde. Wat spanning in het kampioenschap betreft hadden we zeker niet te klagen, immers het ene circuit ligt het ene team beter dan het andere en is er dus actie genoeg op de baan. Zoals Machelen nu op het begin van het seizoen Omdat de gewichten in onze klasse geen rol spelen en alle karts hetzelfde zijn vind ik het vrij 'onredelijk' straffen op te leggen voor zij die eens op de 1e plek staan, zoals de uit de cyclus van het leven blijkt; er zijn altijd straffere mensen als uzelf En daarom is het wat spijtig voor hen die eens , na lang trainen en zwoegen voor die uiteindelijke 1e plek te bemachtigen, ineens voor hun inspanning zouden 'bestraft' worden!
Daarmee vind ik het onlogisch op deze manier het kampioenschap spannender te maken!
Verandering is ok,maar te drastisch mag het niet zijn, wel vind ik het goed dat er 10 ipv 8 circuits zouden zijn, en prijsgericht zou dit wel vragen kunnen met zich teweegbrengen, maar... je houdt van karting of niet :d
Opt moment komt me voor de rest niks binnen, alleen dat ik graag zou weten hoe de kalender er van het seizoen 2005 zal uitzien, greetz kartingfanaten

Last edited by Frederik; 24-01-2005 at 18:14.
Reply With Quote
Old 24-01-2005, 18:44
jurgen L. jurgen L. is offline
De Paddock Rookie

Hey Giovanni, is er al nieuws omtrent de kalender van de MaK 2005. Het begint al wa te kriebelen om er in te vliegen
Reply With Quote
Old 24-01-2005, 23:43
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular

Ik beschik sinds vorige week over de kalenders waar ik rekening mee moet houden.
Aangezien deze nogal verschillen van degene die ik reeds uit verschillende bronnen had vernomen moet ik mijn huiswerk opnieuw gaan maken ...
Ten laatste overmorgen begin ik er aan, van zodra ik 10 datums heb krijgen jullie die als eersten te horen !!!
Reply With Quote
Old 26-01-2005, 00:58
Giovanni's Avatar
De Paddock Regular

Na veel gepuzzel en geschuif ben ik er eindelijk uitgeraakt.
Ik heb 10 datums gevonden.
Eerst en vooral wil ik toch even vermelden met welke kalenders ik rekening heb gehouden :
Belcar, Touring Cup, circuit Zolder en circuit Francorchamps.
Als er datums overlappen met andere wedstrijden die door jullie als belangrijk worden beschouwd laat het me dan asap weten. Er staat nog niks vast.
Uiteraard ga ik nu zo snel mogelijk beginnen kartings te contacteren om ook een locatie naast die datums te kleven.

MAK Karting 2005 :

1.) 26 februari
2.) 2 april
3.) 7 mei
4.) 11 juni
5.) 16 juli
6.) 20 augustus
7.) 24 september
8.) 29 oktober
9.) 26 november
10.) 17 december

1 wedstrijd valt op een vooravond van een Touring cup wedstrijd en 1 wedstrijd valt op de vooravond van een MCZ Rallysprint.
Aangezien dit beide geen 2-daagse wedstrijden zijn hoop ik dat dit geen probleem vormt.

Ik heb geprobeert om de kalender iets langer te maken, zoals door enkelen was gevraagd om zo ook tijdens het tussenseizoen nog eens de laatste weetjes "face-to-face" te kunnen uitwissellen.

20 augustus zou ik een speciale wedstrijd van willen maken.
Mijn eerste opzet was een 8-uur maar ik heb ondertussen moeten vaststellen dat dit te ambitieus zou zijn.
Daarom hoop ik om een 2- of zelfs 4 uurs wedstrijd te kunnen organiseren op een buitencircuit.
Bij deze wedstrijd zou ik minstens met dubbele punten willen werken, verdeeld zoals bij de meeste lange afstands wedstrijden - 50% na een kwart wedstrijd, 50% na de eerste helft en 100% aan de finish.

Wat het reglement betreft wil ik weinig wijzigen.
Wederom op vraag van enkelen voeren we een schrapresultaat én een joker in !!!
De joker moet voor de wedstrijd kenbaar gemaakt worden, het schrapresultaat voor de volgende wedstrijd.
Ik laat dus niet de mogelijkheid om te wachten met het schrappen tot het einde van het seizoen.
Teams die alle wedstrijden willen rijden zullen wel weten wat het circuit is dat hun het minste ligt én waar ze het beste presteren.
Ik ga proberen om het seizoen in 2 ronden op te delen zodat we bijna op alle circuits 2 maal rijden.
Zo kan men de eerste seizoenshelft nog afwachten.

Dit is het voorlopig, laat jullie opmerkingen maar komen

Vragen, opmerkingen, suggesties, ... zijn steeds welkom op Giovanni@GiovanniHerbots.com
Reply With Quote
Old 26-01-2005, 01:43
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

kan je het schrapresultaat laten tellen wanneer je een race niet kan rijden?
Lijkt me wel interessant ....
Voorlopig lukken die datums mij wel precies, al weet ik mijn kalender voor komend jaar nog niet volledig hé, thesis enzo van die dingen moeten ook ingecalculeerd worden, extra races met fun cup, congé, examens, tweede zit, ... Maar soit, ik denk dat Mighty M na een afwezigheid van 2jaar wel eens terug regelmatig kan meedoen, als mijn collega dat ziet zitten hé
Old 26-01-2005, 03:02
Pascal Pascal is offline
A4993

7 mei 2005 : 24 uur van de Ring !!!!

C U
Reply With Quote
Old 26-01-2005, 13:39
kartmonster's Avatar
kartmonster kartmonster is offline
De Paddock Rookie

da ziet er goe uit.
zolang we ma kunnen karten he
Old 26-01-2005, 13:48
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

7 mei zal voor mij dan het schrapresultaat worden.
Reply With Quote
Old 26-01-2005, 15:19
snelle snelle is offline
De Paddock Rookie

ziet er goed uit!
reglement wordt niet te drastisch gewijzigd, integendeel...

'the countdown' kan beginnen

ps: nice work gio!
Reply With Quote
Old 26-01-2005, 15:24
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Het ziet er idd niet slecht uit!!!
Ik ga het komende seizoen wel niet meer alle races rijden , omdat dit bijna onmogelijk te combineren is met BIK, kartgridcup, eigen kart, .... (daarom ook dat Calamitas Racing 1 normaal gezien zal bestaan uit Karel en Joris). Maar dit wil uiteraard niet zeggen dat ik geen enkele races zal meerijden. Ik ga er toch een paar proberen mee te doen (schat max ongeveer 50%). Dus als er ooit iemand eens een vervanger nodig heeft voor een bepaalde race, mag die het altijd laten weten

Heb ook een paar praktische opmerkingen/suggesties, maar die zal ik wel doormailen.
Reply With Quote
Old 26-01-2005, 15:53
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Dat ziet er goed uit. Misschien dat er een van mijn vakanties tijdens een race valt, maar dat zal dan een schrapresultaat worden.
Verandert het uurschema van de wedstrijden eigenlijk? Als het zo blijft, moet ik eigenlijk met geen andere evenementen rekening houden.
Reply With Quote
Old 26-01-2005, 18:28
jurgen L. jurgen L. is offline
De Paddock Rookie

Ziet er goed uit . Keep up the good work
Reply With Quote
Old 26-01-2005, 19:41
vertigo's Avatar
vertigo vertigo is offline
De Paddock Regular

Ziet er super uit !
Lange kalender en progressieve wijzigingen. Knap !

Als het schrapresultaat ook telt als je een wedstrijd niet kan meedoen is het ook een zeer goeie weiziging in mijn ogen.

Wat houdt de joker exact in ? Kan me wel iets inbeelden maar weet niet hoe het hier juist werkt.

De puntentelling blijft deze hetzelfde, wijzigt deze of ben je er nog niet uit?
Old 26-01-2005, 21:12
Giovanni's Avatar
De Paddock Regular

OK, even tijd om enkele dingen duidelijk te maken :

Quote:
Originally posted by Maarten
kan je het schrapresultaat laten tellen wanneer je een race niet kan rijden?
Het schrapresultaat telt uiteraard als je een race niet kan/wil/mag meerijden.
Zolang je dit maar laat weten VOOR de volgende wedstrijd.
Dit doe ik omdat het volgens mij niet kan dat je een joker vooraf moet bekend maken en anders je met het schrapresultaat zou kunnen wachten op je slechtste resultaat.
Voor teams die alle wedstrijden willen rijden geldt dus ook dat ze beide opties MOETEN gebruiken.

Quote:
Originally posted by Pascal
7 mei 2005 : 24 uur van de Ring !!!!
Daar had ik niet aan gedacht, ik zal eens bekijken of we die nog kunnen verleggen.

Quote:
Originally posted by speesman
Dus als er ooit iemand eens een vervanger nodig heeft voor een bepaalde race, mag die het altijd laten weten
Als er iemand een overwinning nodig heeft zeker

Quote:
Originally posted by redje
Verandert het uurschema van de wedstrijden eigenlijk?
Indien mogelijk wil ik het uurschema hetzelfde houden, op uitzondering van de langere wedstrijd ( als ze er komt ).
Die past dan niet meer in dat schema.

Quote:
Originally posted by vertigo
Wat houdt de joker exact in ?
De puntentelling blijft deze hetzelfde, wijzigt deze of ben je er nog niet uit?
Bij het schrapresultaat laat je een wedstrijd vallen.
Bij de joker krijg je dubbele punten !!!
Spring er dus voorzichtig mee om ...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules