De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Slotcars
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-12-2005, 21:33
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Met al die info kunnen we al een heel eind op weg!
Merci in naam van den Huudo en mezelf!

@Huudo: toch niet kwaad als ik efkes overneem?
Old 28-12-2005, 00:39
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by MFahrer
Uitsluitsel komt vandaag zeker nog... ik maak detailfoto's met afmetingen bij van alles wat je wil weten ivm het chassis...

Normaal ging het vroeger geweest zijn... maar ik ben redelijk ziek geweest... en geen courage gehad om iets te doen...

Tot straks...

G.
Geen probleem, beterschap gewenst!

Quote:
Originally Posted by Dominique
Met al die info kunnen we al een heel eind op weg!
Merci in naam van den Huudo en mezelf!

@Huudo: toch niet kwaad als ik efkes overneem?
- lol

Reply With Quote
Old 28-12-2005, 19:22
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Bon, geen al te leutige modelbouwdag achter de rug...

De motoren kwestie

Foto 9
Eerst een electromotor met aandrijflijn nagebouwd. Als basis diende een omkapseling die ik nog liggen had in de scrapbox van zo'n oudere Tamiya kit.

Foto 10
Toont hoe het een en ander er uitziet als het op zijn plaats zit. Er blijft weinig plaats over voor de kitmotor... (let maar niet op de schuursporen, ik schuur altijd me 320 eerst op)

Foto 11 & 12
Het onderste van de motor is al weggezaagd, wat er bovenop zit is de airbox, maar in foto 12 zal je zien dat er eigenlijk nog meer weg moet, zodanig dat er NIETS meer overblijft van de kitmotor... goe bezig...

Foto 13
De airbox komt nog veel te ver boven de dak lijn uit. Dus als datgene wat er nu nog van motor aanzit, ook nog afmoet, kunnen we net zo goed geen motor erin steken. Van een natuurgetrouwe weergave is er dan ook geen sprake meer...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	nsx-09.jpg
Views:	45
Size:	59.9 KB
ID:	354   Click image for larger version

Name:	nsx-10.jpg
Views:	43
Size:	48.5 KB
ID:	355   Click image for larger version

Name:	nsx-11.jpg
Views:	53
Size:	115.6 KB
ID:	356   Click image for larger version

Name:	nsx-12.jpg
Views:	40
Size:	50.4 KB
ID:	357   Click image for larger version

Name:	nsx-13.jpg
Views:	62
Size:	38.9 KB
ID:	358  

Reply With Quote
Old 28-12-2005, 19:32
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

De interieurkwestie

Foto 14 & 15
De electromotor komt ver in de cockpit naar binnen. Bovendien is die ook erg breed, waardoor er geen sprake kan zijn van de kitcockpit te gebruiken. Bovendien blijft er maar zeer weinig plaats meer over voor een evt. stoel. En hier maakt het niet uit of er een lexan of kit exemplaar gebruikt wordt. De ruimte van een NSX is te smal. Breed op de snuit, maar ter hoogte van de cockpit gaat ie sterk naar binnen. Wat nu?

Foto 16
In de scrapbox zat ook nog dit interieurtje (van diezelfde oude Tamiya kit)! Ultraplat en misschien wel geschikt...

Foto 17
Het lijkt er net in te passen...

Foto 18
Maar zelfs dat is nog te dik, de achterkant wordt gewoon enkele centimeters opgetild... Ook niet bruikbaar dus. Ook hier geen realistische representatie mogelijk.
Attached Thumbnails

Name:	nsx-14.jpg
Views:	27
Size:	36.5 KB
ID:	359   Click image for larger version

Name:	nsx-15.jpg
Views:	26
Size:	46.7 KB
ID:	360   Click image for larger version

Name:	nsx-16.jpg
Views:	30
Size:	61.2 KB
ID:	361   Click image for larger version

Name:	nsx-17.jpg
Views:	41
Size:	64.8 KB
ID:	362   Click image for larger version

Name:	nsx-18.jpg
Views:	49
Size:	47.6 KB
ID:	363  

Reply With Quote
Old 28-12-2005, 19:36
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

De bodykwestie

De body vooraan is allesbehalve sterk. Bij de diverse manipulaties merkte ik dat vandaag. Dat ding plooit dat het geen naam heeft. Bij de eerste de beste crash is dat ding naar de vaantjes...

foto 19
Geeft de neus in normale toestand weer.

foto 20
Geeft de neus onder druk weer. Je merkt duidelijk hoe ver dat ie naar binnen plooit, en de druk die ik erop uitoefende was zelfs niet groot te noemen.
Attached Thumbnails

Name:	nsx-19.jpg
Views:	39
Size:	63.9 KB
ID:	364   Click image for larger version

Name:	nsx-20.jpg
Views:	46
Size:	65.6 KB
ID:	365  
Reply With Quote
Old 28-12-2005, 19:41
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Besluit

We zijn er sowieso al met gemengde gevoelens aan begonnen aan de FIA-GT, blijkt ook nog dat we de verkeerde keuze hebben gemaakt van auto, waar eigenlijk niks deftigs van te bouwen is en waar de constructie ook nog een zeker risico inhoudt. Een risico wat er op neerkomt dat je uren en uren werk in een handomdraai kan kapot rijden.

Bovendien had het een eenvoudig tussendoortje moeten zijn, maar dat is het dus niet. Er liggen hier nog een x-aantal kits te wachten om gebouwd te worden en ik verkies dan toch om deze mensen niet te laten wachten tot deze FIA-GT op zijn poten geraakt. Bovendien zijn de vakanties net de periodes waarin ik wat achterstand kan goedmaken.

Dus, na intern crisisberaad, hebben Juha en ik besloten om ons terug te trekken. Sorry chaps, maar het is nu niet anders. Shit happens.
Reply With Quote
Old 28-12-2005, 19:48
Dominique's Avatar
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by Huudo
De bodykwestie

De body vooraan is allesbehalve sterk. Bij de diverse manipulaties merkte ik dat vandaag. Dat ding plooit dat het geen naam heeft. Bij de eerste de beste crash is dat ding naar de vaantjes...
De neus schijnt aan de dunne kant te zijn boven de wielkassen. Kan je dat daar niet verstevigen met een goeie klad putty of een stuk plasticcard?
Als je een stuk plasticcard zou lijmen onder de motorkap en die laat doorlopen tot vóór de wielkassen? Just a quick idea ...
Old 28-12-2005, 20:38
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Ge gaat nu toch niet opgeven omdat ge "Pebble Peach" niet gaat kunnen winnen ?
Zet die carrosserie nu toch gewoon eens op een chassietje en bekijk wat je ermee kan aanvangen.
Reply With Quote
Old 28-12-2005, 21:20
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Huudo,

Ik snap dat je er terug een prachtwerk wilt van maken... en van de eerste keer competen "with the best" (niet dat ik het hier over mezelf heb hé), omdat je naast een schitterend modelbouwer eenmaal een competitief mens bent. Maar ik moet Pat gelijkgeven... probeer voor eens met iets minder content te zijn... en toch deel uit te maken van dit event... Je model zou in een echte competitie zowiezo het max van de punten halen...

Wat de motor betreft... maak de achterruit gewoon zwart zoals je eerst had gedacht... maak dat de luchthapper er mooi opstaat (neemt geen plaats onder de achterruit)... Zoals je zelf gezegd hebt, is dit slotten misschien wel iets voor "depaddockers"... zit er misschien wel toekomst in... laat dit je toch niet van je idee brengen... Wie weet als het je echt bevalt, heb je ooit een eigen chassis waar je perfect alles rond kunt bouwen zoals je 100% wilt... maar nu is het moeilijker omdat je het chassis niet onder je neus hebt liggen.

Dat zou al één probleem van de baan brengen...

Wat de neus betreft... wees blij dat ie zo buigzaam is... dan breekt ie niet... Die bodies zijn echt sterker dan je denkt... ik dacht in het begin ook dat ik na twee ronden enkel nog wat deuren ging over hebben... maar da's echt niet zo...

Wat het interieur betreft... Ook in de Group A's komt de motor zeer ver naar voren... waardoor ik soms een deel uit het zeteltje moet halen om de motor er te laten inpassen... het is niet natuurgetrouw... maar scaleracen is een compromis tussen het plezier van het racen en het maken van een zo natuurgetrouw-mogelijke wagen... 100% reeel is nooit mogelijk... het blijft een compromis...

Ik ben 100% zeker dat jij dit tot een goed einde kan brengen zonder te overstressen en zonder andere projecten te moeten laten liggen...

Je hebt de motor van de NSX al "bewerkt"... een natuurgetrouwe NSX maak je er niet meer mee toch? Probeer het aub... jij was wel nog één van de enthousisastste mensen daar...

Ik hoop dat ik hiermee het idee om te quitten uit je hoofd haal... Ik zou je graag aan de start zien komen... het is puur voor de fun hé!

G.
Old 28-12-2005, 21:31
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

@MFahrer
Welke chassis' gebruik jij feitelijk ?
Ik heb er tijdens mijn zoektocht naar de Porsche nu al enkele zien passeren en wou nu toch eens weten wat jij gebruikt ...

Weet het ... beetje off topic ...
Reply With Quote
Old 28-12-2005, 21:33
racefreak's Avatar
racefreak racefreak is offline
De Paddock Rookie

ik moet Mfahrer gelijk geven in wat hij zegt over de body's, hoe flexibeler hoe meer ze de crash absoberen en niet breken, ik zou zo zeggen ga verder met het bouwen van de NSX

greetz
Reply With Quote
Old 28-12-2005, 21:39
Dominique's Avatar
Frecking Nuts ...

Allee komaan jong
Old 28-12-2005, 21:55
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Heel spijtig, keek echt uit naar het resultaat. Het ware mischien beter geweest om gewoon iedereen vrije keus te geven, het gaat hem toch vooral over het plezier denk ik.
Maar goed, wie ben ik en wat ken ik van slotracen. MFahrer heeft al aangegeven dat er wel degelijk veel verschil op de chasis' zit...
Toch heel jammer
Old 29-12-2005, 17:49
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Huudo,

Ik snap dat je er terug een prachtwerk wilt van maken... ........

Maar ik moet Pat gelijkgeven... probeer voor eens met iets minder content te zijn... en toch deel uit te maken van dit event... Je model zou in een echte competitie zowiezo het max van de punten halen...

enz.

G.
bon, ge moet natuurlijk wel consequent blijven. Sta me toe te citeren uit het reglement, door jullie zelf opgesteld nota bene...

Quote:
1.3 Verdere body-specificaties

Het koetswerk moet zo goed mogelijk de werkelijkheid benaderen. Alle volgende onderdelen die meegeleverd zijn met de bouwkit, moeten gemonteerd worden:

- bumpers
- spiegels
- klinken
- uitlaat
- lichtblokken
- spoilers
- ruitenwissers

Extra’s zoals bijkomende mistlampen op de voorbumper zijn vrij te kiezen. Als ze geplaatst worden moeten ze wel in een behuizing zitten en ongeveer op de plaats komen waar ze op de 1:1 racewagen zitten. Het is niet toegelaten extra led’s te plaatsen in wat luchtopeningen of –happers vormen.

Het koetswerk moet verplicht een duidelijke race-livery (sponsors-stickers) en een startnummer hebben.
Als iemand beslist om een straatversie om te vormen tot een FIA GT race-versie, moet de meest vitale race-onderdelen ook monteren (denk maar aan venturi’s, achterspoilers, uitlaten, voorspoilers…). Het is bijvoorbeeld niet toegelaten de Revell Viper zonder al deze items in te zetten in deze race. Het is bijvoorbeeld wel toegelaten die items zelf te maken of over te nemen van een andere bouw-kit.
Quote:
1.4 Interieur:

Om de realiteit zo dicht mogelijk te benaderen wordt er gewerkt met een zo volledig mogelijk interieur, en niet met enkel een minimalistisch lexan interieur uit één vorm gegoten. Het interieur van de kit wordt zoveel mogelijk gebruikt: het dashboard met stuur, de binnenspiegel, de rolkooi, de versnellingspook en de brandblusser zijn verplichte items die worden overgenomen uit de originele kit. Indien het om een omgebouwde straatversie gaat, wordt er verwacht om toch een eenvoudige rolkooi (bijvoorbeeld uit de staafjes die de onderdelen van de kit samenhouden of uit aangepaste rolkooi van een andere doos) en brandblusser (bij een Q-model interieur zit er altijd een extra brandblusser) aan te brengen.
Het interieur moet zodanig geplaatst zijn dat er geen enkel onderdeel van het chassis zichtbaar blijft door de ruiten.Uiteraard moet er een 1/24 piloot en zetel in de wagen geplaatst worden (bijvoorbeeld een Q-Model interieur). Lexan interieurschaaltjes met rijder, zetel, en brandblusser zijn makkelijk te krijgen bij: http://www.scaleracing-shop.de/. De interieuronderdelen staan onder Q-Model.
Wat is dat dan??

Een reglement dient toch om nageleefd te worden, of niet? Nu moet ik het in ene keer allemaal niet zo nauw nemen of wat?

Quote:
Ik ben 100% zeker dat jij dit tot een goed einde kan brengen zonder te overstressen en zonder andere projecten te moeten laten liggen...
G.
Wees daar maar niet zo zeker van.

Quote:
Je hebt de motor van de NSX al "bewerkt"... een natuurgetrouwe NSX maak je er niet meer mee toch? ... G.
Hoe denk je dat anders mijn scrapbox vol geraakt is door de jaren heen. Die dingen komen vroeg of laat wel van pas. Zoals gezegd, shit happens, daar zit ik niet echt mee in.

Quote:
jij was wel nog één van de enthousisastste mensen daar...
Dat klopt wel, maar bij het zien van al die Gr.A's leek het allemaal redelijk simpel.

Quote:
Ik hoop dat ik hiermee het idee om te quitten uit je hoofd haal... Ik zou je graag aan de start zien komen... het is puur voor de fun hé!
Ik kom er enkel nog op terug als er een andere timing opgesteld wordt.

Quote:
het is puur voor de fun hé!
Dan vraag ik me toch af waarom we niet zelf mochten kiezen welke kit we gingen gebruiken en waarom de FIA-GT verplichting erwas, inclusief reglement.

Last edited by Guido; 29-12-2005 at 17:59.
Reply With Quote
Old 29-12-2005, 23:10
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Huudo Huudo Huudo Huudo ......

Komaan jongens,we gaan supporteren voor onze Huudo zodat hij toch verder doet.

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules