![]() |
|
|
||||
|
||||
Met al die info kunnen we al een heel eind op weg!
Merci in naam van den Huudo en mezelf! @Huudo: toch niet kwaad als ik efkes overneem? ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Bon, geen al te leutige modelbouwdag achter de rug...
De motoren kwestie Foto 9 Eerst een electromotor met aandrijflijn nagebouwd. Als basis diende een omkapseling die ik nog liggen had in de scrapbox van zo'n oudere Tamiya kit. Foto 10 Toont hoe het een en ander er uitziet als het op zijn plaats zit. Er blijft weinig plaats over voor de kitmotor... (let maar niet op de schuursporen, ik schuur altijd me 320 eerst op) Foto 11 & 12 Het onderste van de motor is al weggezaagd, wat er bovenop zit is de airbox, maar in foto 12 zal je zien dat er eigenlijk nog meer weg moet, zodanig dat er NIETS meer overblijft van de kitmotor... goe bezig... Foto 13 De airbox komt nog veel te ver boven de dak lijn uit. Dus als datgene wat er nu nog van motor aanzit, ook nog afmoet, kunnen we net zo goed geen motor erin steken. Van een natuurgetrouwe weergave is er dan ook geen sprake meer... ![]() |
|
||||
|
||||
De interieurkwestie
Foto 14 & 15 De electromotor komt ver in de cockpit naar binnen. Bovendien is die ook erg breed, waardoor er geen sprake kan zijn van de kitcockpit te gebruiken. Bovendien blijft er maar zeer weinig plaats meer over voor een evt. stoel. En hier maakt het niet uit of er een lexan of kit exemplaar gebruikt wordt. De ruimte van een NSX is te smal. Breed op de snuit, maar ter hoogte van de cockpit gaat ie sterk naar binnen. Wat nu? ![]() Foto 16 In de scrapbox zat ook nog dit interieurtje (van diezelfde oude Tamiya kit)! Ultraplat en misschien wel geschikt... Foto 17 Het lijkt er net in te passen... Foto 18 Maar zelfs dat is nog te dik, de achterkant wordt gewoon enkele centimeters opgetild... Ook niet bruikbaar dus. Ook hier geen realistische representatie mogelijk. ![]() |
|
||||
|
||||
De bodykwestie
De body vooraan is allesbehalve sterk. Bij de diverse manipulaties merkte ik dat vandaag. Dat ding plooit dat het geen naam heeft. Bij de eerste de beste crash is dat ding naar de vaantjes... foto 19 Geeft de neus in normale toestand weer. foto 20 Geeft de neus onder druk weer. Je merkt duidelijk hoe ver dat ie naar binnen plooit, en de druk die ik erop uitoefende was zelfs niet groot te noemen. |
|
||||
|
||||
Besluit
We zijn er sowieso al met gemengde gevoelens aan begonnen aan de FIA-GT, blijkt ook nog dat we de verkeerde keuze hebben gemaakt van auto, waar eigenlijk niks deftigs van te bouwen is en waar de constructie ook nog een zeker risico inhoudt. Een risico wat er op neerkomt dat je uren en uren werk in een handomdraai kan kapot rijden. Bovendien had het een eenvoudig tussendoortje moeten zijn, maar dat is het dus niet. Er liggen hier nog een x-aantal kits te wachten om gebouwd te worden en ik verkies dan toch om deze mensen niet te laten wachten tot deze FIA-GT op zijn poten geraakt. Bovendien zijn de vakanties net de periodes waarin ik wat achterstand kan goedmaken. Dus, na intern crisisberaad, hebben Juha en ik besloten om ons terug te trekken. Sorry chaps, maar het is nu niet anders. Shit happens. ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Als je een stuk plasticcard zou lijmen onder de motorkap en die laat doorlopen tot vóór de wielkassen? Just a quick idea ...
|
||||
|
||||
Ge gaat nu toch niet opgeven omdat ge "Pebble Peach" niet gaat kunnen winnen ?
Zet die carrosserie nu toch gewoon eens op een chassietje en bekijk wat je ermee kan aanvangen. |
|
|||
|
|||
Huudo,
Ik snap dat je er terug een prachtwerk wilt van maken... en van de eerste keer competen "with the best" (niet dat ik het hier over mezelf heb hé), omdat je naast een schitterend modelbouwer eenmaal een competitief mens bent. Maar ik moet Pat gelijkgeven... probeer voor eens met iets minder content te zijn... en toch deel uit te maken van dit event... Je model zou in een echte competitie zowiezo het max van de punten halen... Wat de motor betreft... maak de achterruit gewoon zwart zoals je eerst had gedacht... maak dat de luchthapper er mooi opstaat (neemt geen plaats onder de achterruit)... Zoals je zelf gezegd hebt, is dit slotten misschien wel iets voor "depaddockers"... zit er misschien wel toekomst in... laat dit je toch niet van je idee brengen... Wie weet als het je echt bevalt, heb je ooit een eigen chassis waar je perfect alles rond kunt bouwen zoals je 100% wilt... maar nu is het moeilijker omdat je het chassis niet onder je neus hebt liggen. Dat zou al één probleem van de baan brengen... Wat de neus betreft... wees blij dat ie zo buigzaam is... dan breekt ie niet... Die bodies zijn echt sterker dan je denkt... ik dacht in het begin ook dat ik na twee ronden enkel nog wat deuren ging over hebben... maar da's echt niet zo... Wat het interieur betreft... Ook in de Group A's komt de motor zeer ver naar voren... waardoor ik soms een deel uit het zeteltje moet halen om de motor er te laten inpassen... het is niet natuurgetrouw... maar scaleracen is een compromis tussen het plezier van het racen en het maken van een zo natuurgetrouw-mogelijke wagen... 100% reeel is nooit mogelijk... het blijft een compromis... Ik ben 100% zeker dat jij dit tot een goed einde kan brengen zonder te overstressen en zonder andere projecten te moeten laten liggen... Je hebt de motor van de NSX al "bewerkt"... een natuurgetrouwe NSX maak je er niet meer mee toch? Probeer het aub... jij was wel nog één van de enthousisastste mensen daar... Ik hoop dat ik hiermee het idee om te quitten uit je hoofd haal... Ik zou je graag aan de start zien komen... het is puur voor de fun hé! G. |
|
||||
|
||||
@MFahrer
Welke chassis' gebruik jij feitelijk ? Ik heb er tijdens mijn zoektocht naar de Porsche nu al enkele zien passeren en wou nu toch eens weten wat jij gebruikt ... Weet het ... beetje off topic ... |
|
||||
|
||||
ik moet Mfahrer gelijk geven in wat hij zegt over de body's, hoe flexibeler hoe meer ze de crash absoberen en niet breken, ik zou zo zeggen ga verder met het bouwen van de NSX
greetz |
|
||||
|
||||
Allee komaan jong
|
||||
|
||||
Heel spijtig, keek echt uit naar het resultaat. Het ware mischien beter geweest om gewoon iedereen vrije keus te geven, het gaat hem toch vooral over het plezier denk ik.
Maar goed, wie ben ik en wat ken ik van slotracen. MFahrer heeft al aangegeven dat er wel degelijk veel verschil op de chasis' zit... Toch heel jammer ![]()
|
||||||||
|
||||||||
Quote:
Quote:
Quote:
![]() Een reglement dient toch om nageleefd te worden, of niet? Nu moet ik het in ene keer allemaal niet zo nauw nemen of wat? Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
![]() Last edited by Guido; 29-12-2005 at 17:59. |
|
||||
|
||||
Huudo Huudo Huudo Huudo ......
![]() ![]() ![]() Komaan jongens,we gaan supporteren voor onze Huudo zodat hij toch verder doet. Grtzzzzzzz Nismo ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|