![]() |
|
|
||||
|
||||
Knappe voortgang alweer Johny.
![]() Ik heb ook al vanalles geprobeerd om die naden in te kleuren en ben overlaatst uitgekomen op simpele waterverf die kinderen op school gebruiken. Dit in combinatie met diep en heel fijn uitkrassen. Ik heb dit voor het eerst toegepast op mijn 2 Oranje Jonas rallywagens en het is de eerste keer dat ik echt tevreden ben van de naadjes. Dit product van Tamiya heb ik nog niet geprobeerd.
|
||||
|
||||
Quote:
@ Loixrallyfan; Ik zal het potje vrijdag meebrengen.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 17-01-2013 at 01:01. |
|
||||
|
||||
Onze bzguy had me vrijdagavond de vraag gesteld waarmee ik mijn clearparts lijm. Daar ik me de naam niet meer herinnerde, geef ik bij deze het antwoord:
Mijn persoonlijke ondervinding bij deze lijm is dat hij steviger is dan oa Cristal Clear.
|
||||
|
||||
Bedankt Johny, staat op mijn boodschappenlijsten
![]() |
|
||||
|
||||
Ik had vandaag de keuze, een uurtje modelbouwen, of in slaap vallen tijdens het lezen van mijn krant. Nomaliter zou ik voor keuze 2 gegaan zijn, maar niet vandaag.
Kleine update: Plaatsen van lichtunits, zowel voor- als achterkant; Plaatsen van metal-stickers, zowel voor- als achteraan en rond de richtingaanwijzers; Ook de spiegels kregen hunne blinkende sticker; Weer een stapje dichter bij het eindresultaat ![]()
|
||||
|
||||
We zijn weer wat dichter bij de
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Dat mag, alhoewel met dit weer Jägermeister ook smaakt.
![]()
|
||||
|
||||
Daarmee dat het maar blijft sneeuwen...
|
||||
|
||||
Allé, het moest toch nog eens ne keer mislopen.
Aan de binnenkant van de voorste koplampglaasjes moet een oranje decal komen. Na hem even in de week te hebben gelegd, had ik plots 4 decals ![]() Dan maar op de ouderwetse manier; clear-orange aanbrengen. De achterlichtglaasjes zitten nu ook op hun plaats; Tot de volgende
|
||||
|
||||
Jawadde. Dat gaat hier nog slim komen tegen Jabekke
![]() ![]() Mvg, Lesley |
|
||||
|
||||
Dat is de bedoeling
![]() Vandaag de glaasjes van de voorste koplampen geplaatst. Ik had hier en daar al opgevangen dat het glaasje aan de linkerzijde zich moeilijk liet plaatsen, daarom had ik mijn voorzorgen genomen. Ik had de zijkanten van de glaasjes wat afgeschuurd. Bij het plaatsen liep het toch mis aan de linkerzijde. Geen schade, maar de lichtunit was los gekomen, oef. Deze gisteren terug vastgelijmd en vandaag een nieuwe poging om de glaasje te plaatsen, en dit zonder noemenswaardige problemen.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 30-01-2013 at 12:23. |
|
||||
|
||||
De binnendeurpanelen kregen een decalletje en werden vast gelijmd.
De raamomlijsting werd zijdeglans-zwart gemaakt, zowel links, rechts als bovenkant van de voorruit. Op de foto's is ook te zien dat de binnenkant werd zwart geschilderd. De lip onderaan de voorbumper werd eveneens zijdeglans-zwart geschilderd.
|
||||
|
||||
Dan werd het decaltime, De metertjes moesten nog allemaal aangebracht worden op het dashboard. Eerst het gps-scherm en de bedieningsknoppen, daarna de 3 kleine klokjes boven op het dasboard. Wat er mis is met de decals weet ik niet, maar ze scheuren als je ze uit het water haalt en van het papiertje afschuift. De 3 kleine decalletjes verpulverden zelfs. Indertijd heb ik me ooit de De Roos in Nieuwegein zo'n velltje decals gekocht met daarop allemaal dashboardmetertjes in allerlei groottes en variaties, zowel voor jongere als oudere wagens en deze kwamen me nu wel van pas.
Bij de decal van het bedieningspaneel ontbreekt een stukje, maar valt niet op met het blote oog, bij macro daarentegen. De beide nummerplaten kregen ook hun decal, nadat ze eerder deze week voorzien werden van een laagje primer en witte lak. Nu nog wat vernis eroverheen spuiten en dan kunnen we ze verder afwerken en aanbrengen. En nog wat detail in de kofferruimte aangebracht. Tot de volgende zitting. ![]()
|
||||
|
||||
Zeer mooi Johnny, en ook de details (Penthouse) ontbreken niet
![]() |
|
||||
|
||||
Tussen behangen, autorijles geven, kinesitherapie en werken gaan door heb ik dees week nog even de tijd gehad om het volgende te doen:
De nummerplaten werden, nadat ze gevernist werden, zowel voor als achter aangebracht. De deurklinken werden ook op hun plaats gelijmd
|
|