![]() |
|
|
|||
|
|||
Gelukkig was mijn wiel nog optijd klaar. Het ventiel was de oorzaak van al de last.
Ik heb me trouwens goed geamuseerd op een nat circuit. Had eerst heel veel schrik om tussen al dat Porsche geweld een natte baan op te gaan. Maar ben uiteindelijk heel blij dat ik het gedaan heb. Ik heb tijdens mijn sessie geen incidenten gezien, alles verliep goed en de Porsches hadden ook al wat meer vertrouwen denk ik ![]() Heb wel een BMW aan de kant zien staan tegenover een beschadigde bandenmuur. Ik heb me weer geamuseerd en kan tevreden de winterstop ingaan. |
|
||||
|
||||
Van die BMW daar in de bianchi schoot precies niet veel over !
Veel volk op de baan vandaag precies. Sommige van die mannen met hun porsche's kropen echt over de baan ![]() |
|
||||
|
||||
Het was een natte maar plezante dag. Ondanks het slechte weer zijn er veel deelnemers komen opdagen. Tijdens de cursus was iedereen heel rustig. Iedereen bleef op de gladde baan en allemaal waren ze tevreden. Anders werd het in de namiddag. De Porsches van Club Francorchamps mengden zich met onze vaste klanten. Vandaag werd weer eens duidelijk dat een achterwielaangedreven wagen moeilijker te besturen is in de regen. Eerst de bovengenoemde BMW die een serieuze klapper maakte in de Bianchibocht. Eerst links over de borduur, dan de baan overgestoken en tegen de muur geknald en dan opnieuw de baan over tot tegen de vangrail. Piloot was gelukkig OK. Daarna ging het mis voor één van de Porsche in de Jacky Ickx Bocht die op à la Joyce De Troch van de baan ging. Ook de BMW van first motorsport werd redelijk gekreukt en op het einde nog een andere Porsche in de Bianchi. Maar de andere deelnemers bleven beter op de baan, of hadden meer geluk tijdens hun schuivers. Feit is wel dat men meer kan leren op een natte baan dan op een droge. Meerdere Fun Cup wagens en Mini's reden de hele namiddag zonder problemen. Al bij al toch weer vooral positieve reacties gekregen wat voor ons als organisator toch wel heel belangrijk is. Voor de volgende Eran Racing dag is het wachten tot in februari maar u hoort nog van ons...
|
|||
|
|||
Het was inderdaad een nat dagje, maar zoals Andy al zei : een dag die voldoening schonk. Het is steeds leuk mensen te begeleiden die hun eerste meters op een circuit rijden. Nog meer voldoening krijg je dan als je opmerkt dat ze enkele uren later toch al een paar knepen van het vak kennen.
Ook vandaag samen met Philip Daniëls een test gedaan van de Ford Prototype. We zijn tot enkele opmerkelijke en leerrijke vaststellingen gekomen. Een paar kleine euveltjes moeten nog verholpen worden, en dat zal dan ook gedurende de komende wintermaanden gebeuren. Ik kan jullie verzekeren dat het toch een kik geeft om in zo'n open prototype over een nat wegdek te scheuren. Je houdt er natuurlijk wel een nat pak aan over, maar dat was het waard! Heeft iemand trouwens foto's van deze proto ? Bart ? Raceaholic ? |
|
|||
|
|||
Nog te vermelden : twee paddockers hebben vandaag een circuitdoop meegemaakt met de BMW M3 in volle raceconfiguratie. Bart (Spaey) en Isabelle (Uselli) konden genieten van tot wat deze wagen allemaal in staat is, zelfs op een natte omloop. Beiden waren onder de indruk...
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
|||
|
|||
Nie direct, anders was de bovenste helft wel droog gebleven hé... tenzij...
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Ik ook een circuitdoop gehad ale niet mijnen eerste maar mijn 1e rit in ne mini en dan op't nat met Guino Kenis aan het stuur
![]() Amai da gaat eigenlijk wel vooruit zo ne mini , hoewel schuin veel plezanter is ![]() |
|
||||
|
||||
Was idd weer plezant nog eens in de regen mijn grijs BMWke op de baan trachten te houden.
BODI ging wel goed op de natte baan. De Peugeot heeft daar weinig last van in vergelijking met de achterwiel aandrijvers. Hebt ge wat filmkes kunnen draaien BODI? M545i |
|
||||
|
||||
Ik heb 1 uur aan opnamebeelden. Ik probeer dit weekend te editeren zonder al te veel van mijn eigen schuivers eruit te filteren
![]() Ben 2 keer serieus geschoven en dan nog eens 2 keer bochtje afgesneden ![]() Het in orde brengen van de camera heeft wel voor wat kopbrekens gezorgd. Bij aankomst en laatste controle van het materiaal bleek ineens mijn filmbandje om zeep te zijn, en volgens de wet van Murphy had ik natuurlijk geen reserve bij. Ben dan in vliegende vaart naar een fotozaak in de buurt gereden om alsnog opnames te kunnen maken (ik hoop dat 'ze' van mij ook geen opname gemaakt hebben ![]() Had nu nieuwe banden (Goodyear Eagle F1) en die maakten een ongelooflijk verschil. Het waren nogthans geen regenbanden, ben benieuwd wat die dan nog op het droge zouden doen... Ben ook benieuwd naar mijn rondetijden.. De Fons heeft zich ook ongelooflijk geamuseerd, die vond dat schuiven blijkbaar wel plezant ![]() Wat ik nog wou vragen is of er mensen zijn die hun wagen in actie op het ge-editeerd filmpje willen terugzien. Ze moeten dan wel gereden hebben tussen 16u20 en 18u en hun type wagen even op het forum zetten zodat ik weet naar waar ik moet uitkijken. Uiteraard komen alle geregistreerde schuivers sowieso in de compilatie terecht ![]() 't was weer heel plezant! Andy, Ik weet niet of ik veel van uw tips heb opgestoken, ge moet dat dan maar zelf eens verifieren op de beelden. ![]() Binnen een paar dagen post ik wel waar ze te bekijken zijn. Vriendelijke groeten, BODI. |
|
||||
|
||||
Mij hebt ge ingehaald juist na de berg tussen 17en 18u. Ik was met de grijze BMW E21 en misschien heb je ook beelden van de donker blauwe BMW635csi?
Alvast bedankt, M545i |
|
|||
|
|||
In de regen hebben de achterdrijvers het inderdaad wel moeilijk.
Heb eeb tijdje achter een Sierra Cosworth gereden om te genieten ![]() Hij mocht zijn gaspedaal niet aanraken of het ging dwars, cool om te zien maar snel ben je er niet door. Heb hem uiteindelijk kunnen paseren, iets wat op het droge nooit zou lukken. |
|
||||
|
||||
Gisteren tot 16u in Nijvel rond gehangen terwijl ze mijn motor er terug ingestoken hebben ... en dan nog geprobeerd om af te komen maar alles zat vast richting Leuven ter hoogte van Sterrebeek (the usual stuff) ...
Maar de motor heeft nu welgeteld 108 kleine paardjes ... 10 meer dan vorige rebuild ... en dit enkel door de compressie wat te verhogen ... Maar het wordt wachten tot volgend ... of ik moet volgende maand nog eens naar Croix-en-Ternois rijden ... In search of Idea's ... Ik wil mijn FV laten herspuiten deze winter, een ander look geven ... maar elke ... let me know ... ![]()
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zou het kunnen omschrijven als het kermisgevoel van vroeger dat nog eens terugkwam, compleet met duizelig hoofd en al. En ondertussen weet ik ook al wat de volgende cadeau voor mijn vader wordt! ![]() |
|
||||
|
||||
Mijn middagje Zolder is letterlijk in de regen gevallen... 4 rondjes voor mij, 3 rondjes voor Leon.... toen maar besloten te stoppen.
![]() ![]() ![]() We hadden ingeschreven voor 2 uurtjes rijden , maar uiteindelijk zaten we al na 50 minuten in de Ot(t)o Bar..... maar ach da's ook geen straf ![]() Kortom...... een afgang ![]() (Zo kut moeten die WRC'ers zich hebben gevoeld op die Michelins in de regen ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|