|
|
||||
|
||||
Oplossingen vraag 29 en 30
Hier zijn de oplossingen van vraag 29 en 30 : Vraag 29 :
Tip : “Ja lap, dat rijdt zomaar over mijn verse stoep!” moet de eigenaar van dit circuit gedacht hebben… Oplossing : “verse stoep” is een anagram van Steve Soper. Wij dachten bij het opstellen van de quiz dat het bewerken met Photoshop van relatief eenvoudige vragen-foto’s, zou leiden tot moeilijke vragen-foto’s. Niet dus. Zowel deze vraag als vraag 30 werden in het algemeen als zeer eenvoudig ervaren, getuige de talrijke correcte antwoorden. In schril contrast hiermee staan de 22 deelnemers die geen antwoord binnenstuurden. Gezien de blijkbaar lage moeilijkheidsgraad van de vragen kan dit geen argument zijn, en vragen we ons dus af waarom er ineens zoveel quizzers afhaken? Is de interesse ineens weggevallen? Duurt de quiz te lang? Heeft het nieuwe schooljaar er iets mee te maken (alhoewel we al van in januari bezig zijn en elke vraag minstens 2 weken bedenktijd heeft)… We weten het niet, maar horen het graag van jullie… Wat de correctheid van de antwoorden betreft, stippen we aan dat “BMW 318i” volstond als correct antwoord, hoewel “BMW 318iS” volledig is. “BMW 318” is net iets te weinig informatie om éénduidig deze wagen aan te duiden. De originele, onbewerkte foto van deze vraag zag er trouwens zo uit : Vraag 30 :
Tip : Met nederige netheid zong ’n vent het volkslied toen de piloten op het podium verschenen. Oplossing : “nederige netheid zong ’n vent” is een anagram van negentienhonderd zeventig, het jaartal waarin deze foto getrokken werd. Als je er dan ook nog bij weet dat McLaren in dat jaar alleen nr 11 droeg in Spanje, is de vraag eigenlijk opgelost.En laat dat nou net de enige informatie zijn die we laten staan hadden… De originele, onbewerkte foto van deze vraag zag er trouwens zo uit : Dit levert dus de volgende tussenstand op :
In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 31en 32! Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken. En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen Last edited by Sennake; 12-09-2005 at 20:52. |
|
||||
|
||||
In de gp van GB reed de Adamich ook met een Mclaren met n°11.
|
||||
|
||||
Quote:
"Als je er dan ook nog bij weet dat McLaren in dat jaar alleen nr 11 droeg in Spanje," eigenlijk bedoelt: ""Als je er dan ook nog bij weet dat Bruce McLaren in dat jaar alleen nr 11 droeg in Spanje," Hulme reed in Monaco ook met de N°11. Wat de vragen betreft, waren dit er 2 redelijk makkelijke. Bij 29 bracht de tip me bij de rijder, de serie was overduidelijk BTCC en de Laguna op de foto gaf uitsluitsel over 93 of 94 (aangezien ze in 93 nog met een Megane reden, en Soper in 95 niet meer bij BMW zat - denk ik) De rest was dan even de tabellen erbij halen. En als ik bij vraag 30 uit de bocht zou gegaan zijn had ik mezelf enkele dagen niet meer in de speigel durven aankijken. |
|
||||
|
||||
Quote:
Hulme had een zwarte helm, dus die viel af.
|
||||
|
||||
Sorry mannen, het is hier met 'GUY' , maar mijn zoon had ingelogd !
Vraag 29: Als fervent televisiekijker, herrinner je je natuurlijk nog veel zaken over die beruchte BTCC-duels, vandaar ! Deze foto stond immers nog enkele maanden geleden in Autosport. Vraag 30 was andere soep. Ik kon de tip niet ontcijferen en ben dan op zoek gegaan naar het model van Mc Laren. Met de speciale vorm achteraan, hebben ze niet zoveel wedstrijden gereden. Anderzijds herkende ik Bruce McLaren. Nu moet je weten dat deze in 1970, tijdens het testen van een McLaren Canam op het circuit van Goodwood, dodelijk verongelukte. Hij reed in 1970 maar drie wedstrijden, één daarvan met nummer 11, aldus..... PS. Waarom zoveel deelnemers afhaken , weet ik ook niet. Ik had er in het begin van het jaar nog voor gewaarschuwd. Misschien zijn deze laatste vragen niet direkt op internet te vinden en dien je dus enig opzoekwerk te verrichten. Ik weet het niet, maar ga wel, beste Sennake, met je zienswijze akkoord dat de quiz eigenlijk voor een zo breed mogelijk publiek bedoeld was. Nochtans zitten er , volgens mijn bescheiden mening, genoeg autofreaken op 'ons' forum..... Misschien kunnen we er wel, samen, iets op vinden.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Last edited by Guido; 04-09-2005 at 21:51. |
|
||||
|
||||
Quote:
Verder denk ik dat sommigen een burn-out hebben. Tot voor enkele gp's hadden velen nog kans op een goede markering, maar de hogere moeilijkheidsgraad zijn er toch al wat kostbare punten verloren gegaan. En met de huidige puntenregel zijn ze niet bepaald makkelijk terug te verdienen....
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Jep, snap ook niet waarom zoveel mensen afhaken. Foto van vraag 29 was inderdaad niet op het net te vinden, maar de aan de Laguna's kon je duidelijk afleiden uit welk jaar die kwam. Steve Soper mocht ook geen probleem zijn, zeker niet als je iets van autosport afweet en de rest is basic: BMW318iS, de kampioen dat jaar en BTCC... Voor waar vrij simpel dacht ik eigenlijk.
En vraag 30 ben ik toch zeker op een site of drie-vier tegengekomen. Weliswaar zonder al te veel uitleg, maar toch zeker niet onoverkomelijk dacht ik... nuja het zal mij een worst wezen, ik ga toch weer enkele plaatsjes vooruit. |
|
||||
|
||||
't Is al ff geleden dat ik deze vragen heb opgelost. In't begin vd vakantie had ik ineens 21-30 opgelost, zodat ik ook op Paddock-quiz-gebied van een welverdiende vakantie kon genieten.
Vraag 29 vond ik toch niet vd simpelsten. BTCC zag ge zo, en het jaar was ook tamelijk goed te vinden. Alleen dan welke rijder. Ben naar alle race-uitslagen van dat jaar gaan kijken, of de volgorde van die drie wagens nergens zo (ongeveer) voorkwam. En door de curbs kon ik ook al enkele circuits uitsluiten. Uiteindelijk heeft de tip toch nog het definitieve uitsluitsel moeten geven. Bij vraag 30 was ook alles tamelijk snel gevonden, enkel het circuit was wel moeilijker. Ik ben dezelfde foto uiteindelijk toch tegengekomen, en zo was ik ook meteen zeker. Op naar de volgenden, want mijn quiz-verlof is nu gedaan Over het lage deelnemersaantal, mss omdat het zo net op het einde vd vakantie is ofzo. Vorig jaar deed ik voor de 1e keer mee, en toen heb ik aan 't begin vd vakantie afgehaakt. Combinatie van begin vd vakantie, omdat ik dan sowieso wat minder achter de computer kruip, en dat er meer en meer tijd in begon te kruipen ook. Vorig jaar vond ik het precies toch moeilijker ook dan dit jaar, of is het door die "ervaring" dat het zo maar lijkt? Maar het blijft zeer leuk en vooral leerrijk!
|
||||
|
||||
Vraag 29 was niet moeilijk, en toch heb ik mij bijna doodgezocht naar de bevestiging of het al dan niet om een 318i of en 318is ging, en dan blijkt dat voor onze quizmasters van genen tel te zijn
Of het klopt weet ik nog steeds niet, maar er is een Japanse webstek waar al die BTCC en aanverwanten als Minichamps modellen te vinden zijn en na grondige analyse heeft de 318is een achterspoiler (zoals die van Soper) en de 318i niet. De "s" staat dus vermoedelijk voor spoiler, 't is maar een gedacht hé Ook qua jaartal heeft die Japanner mij op het goede spoor gebracht, want enkel in '94 hing er stickers en zonnebanden van Autosport op. Vraag 30 behoorde tot de eenvoudige categorie, hoewel, met typebenamingen bij McLaren weet je maar nooit (soms 5 à 6 verschillende op één seizoen). Het antwoord lag reeds weken in de schuif toen ik bij ons moeder thuis de zolder eens ging uitvlooien en tot mijn grote vreugde een verloren gewaande poster uit Motorensport/Sportmoteur terugvond, jawel, de donkergele McLaren van McLaren in Spanje Voor onze landgenoot Jacky Ickx was die GP echter minder fortuinlijk, maar daar zijn in vorige editie's van DePaddock On Line Quiz al eens vragen over gesteld. De vragen 31 en 32 zien er niet al te moelijk uit, toch voel ik mij stilaan net Raikkonen die tracht Guy Devreker alias Fernando Alonso van de kampioenstitel te houden. Ik hoop dus vurig op een kleine misser vooraan, en zal zelf tot op het laatste een foutloos parcours moeten afleggen. Om van Pompierkes briesende waterdamp naast mij maar te zwijgen. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|