Quote:
Originally Posted by Guido
Er zijn zeker heroïsche gevechten geweest, maar er zijn zeker net zo goed een belangrijk aantal slaapverwekkende vertoningen geweest.
|
Dit ga ik zeker niet ontkennen, maar toch 2 bemerkingen:
1) Dit geldt net zo goed voor alle andere 24-uurs races, dus als criterium om daarom Le Mans niet te kiezen is het voor mij niet doorslaggevend (en per definitie dus ook niet om Le Mans WEL te kiezen natuurlijk)
2) Ik ben in Le Mans geweest in 2002 en 2003, en ik ben de eerste om toe te geven dat ik niet zat te wachten op nog maar eens een overwinning van Audi (die van Bentley kon me wel bekoren trouwens), maar eerlijk gezegd maakt dat voor de toeschouwer die op de 24 uur aanwezig is weinig uit: het is een feest dat op maandagochtend begint bij de scrutineering en dat onophoudelijk doorgaat tot en met zondagnacht. Behalve Daytona heb ik ook alle andere 24 uurs races bezocht en hoewel de sfeer daar ook wel speciaal is kan niets aan Le Mans tippen. Daar heeft de doorsnee TV-kijker niets aan natuurlijk, maar ik kan ook alleen voor mezelf spreken. Bovendien kijk ik elk jaar naar Le Mans op TV, en blijf ik toch een trouwe fan. Wat niet wegneemt dat ik stiekem hoop dat Peugeot nu eindelijk eens de hegemonie van Audi kan doorbreken.