View Single Post
Old 30-01-2008, 15:50
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular

Dubbel quoten, tis nie gemakkelijk.

Quote:
Originally Posted by Jan
Quote:
Originally Posted by Jochie
Ik heb Le Mans event nog niet echt meegemaakt maar diegenen die Le Mans boven de Nurburgring zetten qua sfeer zonder het Nurburgring event beleefd te hebben, tja vind dat nogal ongefundeerd, vandaar dat ik het omgekeerd ook niet doe.
Dat doe je eigenlijk wel, lees je bericht van 29/01/2008 nog maar eens na
Je hebt gelijk, vond dat er wat tegengas mocht gegeven worden

Quote:
Originally Posted by Jan
Quote:
Originally Posted by Jochie
Vandaar dat ik het ook zo aanhaalde in mijn post en stelde dat ik enkel de locatie sfeer kon vergelijken er van uit gaande dat de vlakte van Le Mans niet kan opboksen tegen het Eifel woud en gebergte ... ?
Zolang je er niet geweest bent kan je het niet beoordelen hé. Ik ken mooie vlaktes en mooie gebergtes
Mja ik vergeleek het Eifelgebergte met LeMans vlakte.
Dit deel van de discussie kan ik misschien afsluiten door te zeggen dat ik al meermaals op de locatie Le Mans geweest ben (maar dus niet tijdens de 24h)

Quote:
Originally Posted by Jan
De macht van het getal weegt hier niet op tegen de kwaliteit van de LMP en GT wagens (en hun piloten) die in Le Mans aantreden. De 24 uren van de Ring bieden inderdaad een bont allegaartje aan GT's en toerismewagens, maar per slot van rekening blijft het een hoofdzakelijk Duits onderonsje met vooral veel amateurs.
Niet echt akkoord met Duits onderonsje en hoofdzakelijk amateur niveau.
Ik werkte vorig jaar tijdens 24h bv voor teams uit Australie, US, Frankrijk, Japan, UK, Noorwegen.

Er is idd een amateur aanvulling maar neem van de 175 teams de top xx teams (xx = aantal deelnemers in Le Mans) en je zou wel eens serieus kunnen verschieten qua organisatie en piloten.
Aan de Nurburgring 24h nemen ook veel veteraan toppiloten (DTM, F1, ...) en up en coming fabrieksrijders van fabrikanten deel, snel genoeg om top ronde tijden te zetten in een 24h koers en aantrekkelijk voor de toeschouwer.

Quote:
Originally Posted by Jan
Inderdaad, en ruim een kwart miljoen toeschouwers "aus aller Welt" is ook niet niks hé.
Tuurlijk niet.
Le Mans is niet voor niets het antwoord dat bij iedereen opkomt.
Ik twijfel er alleen aan of Le Mans zomaar wint als je even naast prestige kijkt en andere zaken begint te vergelijken.
Zou eens moeten opzoeken hoeveel toeschouwers er naar NBR afzakken, dacht 200k maar kan ernaast zitten.
Reply With Quote