![]() |
|
|
||||
|
||||
24H Daytona 2008, kwalificatie en race...
Goossens zet een mooie 3de tijd neer in de kwalificatie
![]() Oswaldo Negri op pole. Heylen op een 6de plaats in de GT klasse. Van de Poele heeft geen tijd neer gezet ![]() (Overigs stond er zeer snel na afloop van de qualy een artikel op pitstop, ferm Joost ferm ![]() |
|
|||
|
|||
Eventueel ergens foto's te vinden?
Een mooi prestatie van Goossens en Heylen! Mvg... |
|
||||
|
||||
Motorsport.com in de foto sectie.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Daytona is inderdaad close racing en grote namen aan de start, maar toch vind ik Le Mans 10x interresanter. Wat ik opvallend vind is dat er, ondanks een strak technische reglement, bijna alleen maar Riley's aan de start staan. Dit "eenheids klasse" effect is natuurlijk ook een van de redenen dat het erg close is.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Grand-Am ~ Porsche supercup, maar dan met meer diversiteit en vooral, meer toppiloten.
|
||||
|
||||
En lelijke hokken als auto's. Die mogen nog zo dicht bij elkaar staan vooraan, vind er geen lol aan om te zien.
|
|
||||
|
||||
Die mening deel ik, hoewel het soms echt wel spannende races zijn.
|
||||
|
||||
Is er ergens live de stand te volgen?
|
|
|||
|
|||
|
||||
|
||||
Na 9u race nog steeds 7 wagens in dezelfde ronde!
En het teams van Goossens in stevig bezig: 5e positie, en dus nog in zelfde ronde als de leiders! Wel al meer dan 2u caution geweest precies, das wel al veel.
|
||||
|
||||
Quote:
en ik vind die wagens nog niet zo slecht uitzien eigelijk ! te hopen kan het team van goossens volhouden, want ze gaan goed ![]() |
|
||||
|
||||
Na 450 ronden leidt AJ Allmendinger met ongeveer 16 sec voorsprong op Dario Franchitti en 46 sec op Marc Goossens.
Eric van de Poele rijdt rond op de 12de positie met een achterstand van 20ronden. Jan Heylen rijdt rond op de 20ste plaats algemeen en 7de in de GT-klasse.
|
||||
|
||||
O'Connel is van de baan gegaan met de Riley van Goossens en hebben nu een achterstand van 18 ronden. Ze hebben ook een radiator moeten vervangen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
In Le Mans is het na enkele uren al duidelijk wie het sterkste is, en dan is het afwachten of die sterkste begeeft. In Daytona hebben 15 teams op kop gehangen, toch wel interessant denk ik...? In Daytona hing de Top 6 na 16 uren race nog binnen 1 ronde. Daarna begonnen de foutjes zich op te stapelen door het hoge tempo en kwam er pas verschil... Mega race, net zoals vorig jaar toen ik daar was. Grand-Am is véél interessanter dan LMS e.d. Wat die Riley's betreft : Als de Audi's en Peugeots normale prijzen zouden verkocht worden, dan kan Le Mans misschien ook eens een spannende leuke race opleveren met meer dan 2 teams die voor de overwinning gaan. Nu gaat het tussen de enkele fabriekswagens en dar houdt het op.
|
|