De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 23-11-2005, 17:25
Frederik's Avatar
Frederik Frederik is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: Zaventem
Posts: 116
Fijn jullie weer terug te hebben p&p! Wel, idd het moet organiseerbaar blijven natuurlijk. Misschien dat wij er mee kunnen helpen. Omdat dit seizoen al van start ging in februari ben ik al beginnen na te denken over volgend seizoen. Alles hangt af van het aantal deelnames. Zoals p&p zegt, dat het seizoen te lang gerokken wordt is wel waar. Zo zou ik zeggen sommige maanden 2 wedstrijden, maar dat wordt dan misschien kostelijk. Een 2 uurs race mag erbij om de pret hoog te houden, en de qualifregel vind ik geslaagd. Natuurlijk hangt et van Giovanni af hoe en wat hij wil doen Wij kunnen slechts ideeen geven. 1 ding moet blijven, het karten Ciao
__________________
Calamitas Racing Team 1
Reply With Quote
  #17  
Old 23-11-2005, 19:29
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Wil je met de huidige regeling in staat zijn om voor de titel te gaan, dan moet je ervoor zorgen dat je aan elke race kan deelnemen. Dus je moet zo goed als een heel jaar paraat staan en je vakanties goed regelen.

Voor nog meer races zou ik eerlijk gezegd niet kiezen. 10 is volgens mij zo ongeveer het maximum. Er een endurance-race tussenzetten had Giovanni al willen doen, maar om de een of andere reden is dat niet doorgegaan.
Reply With Quote
  #18  
Old 23-11-2005, 20:00
Breezz's Avatar
Breezz Breezz is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2001
Location: Mechelen
Posts: 219
Quote:
Originally Posted by redje
Wil je met de huidige regeling in staat zijn om voor de titel te gaan, dan moet je ervoor zorgen dat je aan elke race kan deelnemen. Dus je moet zo goed als een heel jaar paraat staan en je vakanties goed regelen.

Voor nog meer races zou ik eerlijk gezegd niet kiezen. 10 is volgens mij zo ongeveer het maximum. Er een endurance-race tussenzetten had Giovanni al willen doen, maar om de een of andere reden is dat niet doorgegaan.
Maar soms kan je om bepaalde redenen niet meedoen aan alle wedstrijden hé, 10 wedstrijden is veel, dus er zal altijd wel 1tje zijn die niet zo goed gelegen komt.. En het is niet altijd even makkelijk om je situatie daaraan aan te passen (qua werk, andere verplichtingen enz...)
Reply With Quote
  #19  
Old 23-11-2005, 20:01
Scalle's Avatar
Scalle Scalle is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2004
Location: Gent
Posts: 60
Hi MAKkers
Door dit forum ben ik sinds een tijdje jullie kampioenschap aan het volgen en is het beginnen kriebelen om ook deel te nemen. Om eens kennis te maken met de sfeer, het niveau etc zullen we de laatste race op JPR meerijden de 17de dec. 'k Vrees dat de Calamitas-crew bijhouden misschien wat hoog gegrepen is , maar we rekenen toch op een leuke, sportieve race.
Wat het kampioenschap betreft ben ik zeker ook een enorme voorstander van een (minimum) 2u race(s) als afwisseling op de sprintraces van 1u.

Wens jullie alleszins veel succes met jullie race zaterdag !

Tot de 17de bij JPR !

Greetz
Reply With Quote
  #20  
Old 23-11-2005, 20:11
TOM's Avatar
TOM TOM is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2004
Location: Brasschaat
Posts: 145
Ben dit jaar ook al naar een 2 tal races komen kijken (indoor in antwerpen), want ik wou het niveau is inschatten. Normaal gezien ga ik volgend jaar ook mee doen.
Reply With Quote
  #21  
Old 23-11-2005, 20:18
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
2 uursrace klinkt wel eens leuk maar wanneer ga je die dan doen? Er zijn niet veel uitbaters die hun karting zomaar 2 uur lang willen verhuren enkel aan 15 karters ofzo. Het lijkt mij ook wel leuk om er 1 of 2 bij te doen maar de standaard van 1 uur is goed vind ik. Wat dat niet altijd meedoen betreft daar hadden we dit jaar het schrapresultaat voor.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #22  
Old 23-11-2005, 20:49
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally Posted by raceboy
Wat dat niet altijd meedoen betreft daar hadden we dit jaar het schrapresultaat voor.
Yup, maar eerst en vooral is het toch de bedoeling om toffe en spannende wedstrijden te krijgen, dan is zo'n schrapresultaat niet zo belangrijk.
Dat wij niet meer meededen heeft enkel en alleen te maken met het feit dat ik niet mocht karten, ik kon trouwens met moeite werken dan weet je dat het kampioenschap voorbij is.

Maar wat me wel opviel is is dat er veel teams/piloten afgehaakt hebben in de loop van het seizoen. Aan wat dat ligt weet ik niet, ik zie enkel dat er bijvoorbeeld bij 4ever elke koers meer om meer teams deelnemen, dit is idd geen kampioenschap maar het bied wel een goede prijs/kwaliteit, en daar moet Giovanni misschien ook eens aan denken, minder circuits maar goeie afspraken maken waardoor ze misschien iets extra's doen en waardoor de kwaliteit van de wedstrijden omhoog gaat..
Dit is zeker geen kritiek, maar gewoon een bedenking :-)
Reply With Quote
  #23  
Old 23-11-2005, 20:50
vertigo's Avatar
vertigo vertigo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: heusden zolder
Posts: 439
Een op voorhand vastgelegde wet-race en/of dark-race zou misschien ook wat kunnen helpen voor de afwisseling? Maar das minder simpel om te organiseren denk ik... . Bij circuits die zelden van layout veranderen en waar we dan eventueel 2x op een seizoen naar afzakken zou miss een race in de tegengestelde richting mogelijk zijn ?
En de joker dat weet ik niet goed of die nu goed is of niet. Voordeel is dat het kampioenschap hierdoor minder voorspelbaar wordt maar langst de andere kant is een misstap met de joker een wereld van verschil in het kampioenschap.
Wat aantal races betreft lijkt me ook dat 10 races zowat het maximum is. Gelukkig is er wel een schrapresultaat. Misschien overwegen om 2 schrapresultaten in te voeren ?

Tzijn maar ideetjes ...
__________________
Reply With Quote
  #24  
Old 24-11-2005, 00:54
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus
 
Join Date: Mar 2002
Location: Kessel-Lo
Posts: 1,017
Denk dat er hier al een aantal goede ideeen gegeven zijn. Kan het mak kampioenschap alleen maar verbeteren. En er is zeker vraag naar een kampioenschap zoals de mak, daar ben ik 200% overtuigd van!!!

Wat al een aantal keren hier gezegd is en waar ik het absoluut mee eens ben: 10 races is het absolute max en zelfs een beetje naar de hoge kant. Denk dat 8 races beter is.
Reply With Quote
  #25  
Old 24-11-2005, 12:11
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Ik heb het altijd een leuke boel en gezellige wedstrijden gevonden. De reden waarom De Paddock Racing Team niet meer zoveel aan de wedstrijden deelneemt, is (gedeeltelijk) te wijten aan het feit dat we ons dit jaar hebben toegelegd op het rittensport-kampioenschap.

Ik ben echter de discussies, raceverslagen en uitslagen op het forum en IRL blijven volgen. We komen zeker nog terug maar misschien niet voor een heel kampioenschap.

Ik vind het ook leuk dat er steeds op het einde van het seizoen een discussie op gang komt over het goede en het slechte van het kampioenschap. Steeds een volwassen discussie die gespijsd wordt met goede alternatieven. Nog positiever is dat Gio in de mate van het mogelijke rekening houdt met deze voorstellen en het reglement in die richting aanpast.

Je moet wat de data betreft er echter ook rekening mee houden dat Gio gebonden is. Hij heeft namelijk nog andere activiteiten in de racerij en is gebonden aan andere kalenders...

Misschien eens wat input geven van alternatieve data, want tot op heden vonden de wedstrijden steeds plaats op een zaterdagavond.

Wat denken jullie van wedstrijden op weekdagen ????
Wat denken jullie van wedstrijden op feestdagen, die niet in het weekend vallen ??? Of op de vooravond van feestdagen, die niet in het weekend vallen ???
Wat denken jullie van wedstrijden op zondag(voormiddag) ???

Misschien biedt alterntieve data al een oplossing... Brainstormen maar...

C U
Reply With Quote
  #26  
Old 24-11-2005, 13:31
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally Posted by Pascal
Misschien eens wat input geven van alternatieve data, want tot op heden vonden de wedstrijden steeds plaats op een zaterdagavond.

Wat denken jullie van wedstrijden op weekdagen ????
Wat denken jullie van wedstrijden op feestdagen, die niet in het weekend vallen ??? Of op de vooravond van feestdagen, die niet in het weekend vallen ???
Wat denken jullie van wedstrijden op zondag(voormiddag) ???

Misschien biedt alterntieve data al een oplossing... Brainstormen maar...

C U
Weekdagen lijken mij heel moeilijk, ik denk niet dat iedereen een "nine to five" job heeft. Het is te doen hé, maar dan moet je de wedstrijden al later gaan programmeren en dan nog..
Maar feestdagen, of vooravonden daarvan lijken mij een heel goed idee, en het kan het voor Giovanni makkelijker maken een kalender op te stellen.
Zondagvoormiddag is denk ik op weinig kartings een optie omdat er vele dan een soort van kinderkarting organiseren.. alhoewel kan ook leuk zijn
Reply With Quote
  #27  
Old 24-11-2005, 14:16
Frederik's Avatar
Frederik Frederik is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: Zaventem
Posts: 116
Qua data vind ik het kampioenschap in orde. Als je aan data begint te sleutelen, ga je altijd wel negatieve kritiek krijgen. Tot op heden is zaterdagavond voor iedereen acceptabel, me dunkt. Daaraan heb ik niet zoveel nood om deze te veranderen. En dat Giovanni gebonden is aan andere racekalenders,daar ga ik volledig mee akkoortd. De mak is al een "leuke boel", wat ik wil is het nog leuker maken in de mate van het mogelijke. Door 15 min qualifs te reduceren tot 1 snelle ronde per team, zodat je moet keuzes maken,welke teammaat gaat die qualif neerzetten. 10 races zijn meer dan ok.
Welke kartingbanen maakt niet zoveel uit, er is altijd wel een wat de een beter ligt dan de ander. 1 suggestie mss, antwerp outdoor eruit :| . Een langere endurance erin plaatsen van 2 uur. Wat ik dan weer minder vind is het circuit attractiever te maken, zoals fictieve belichting, natspuiten van banen...Zo wordt het volgens mij geen serieuzere race meer, maar dat is mijn mening. Als je per se natte circuits wilt, dan kunnen we beter op zoek gaan naar outdoorcircuits, in belgië regent het toch merendeel van het jaar Maar dat wordt dan weeral kostelijk. Het is wikken en wegen. Gelukkig dat ik niet moet beslissen over misschien nieuwe invoeringen Greetz en tot overmorgen, Calamitas racing 2 kijkt er al naar uit ^^
__________________
Calamitas Racing Team 1
Reply With Quote
  #28  
Old 24-11-2005, 16:02
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally Posted by Breezz
Maar soms kan je om bepaalde redenen niet meedoen aan alle wedstrijden hé, 10 wedstrijden is veel, dus er zal altijd wel 1tje zijn die niet zo goed gelegen komt.. En het is niet altijd even makkelijk om je situatie daaraan aan te passen (qua werk, andere verplichtingen enz...)
Voor de meeste teams is dat inderdaad zo. Bij calamitas hebben we er dit jaar kunnen voor zorgen dat we dit mooi geregeld hadden zodat iedereen altijd kon, behoudens ziekte/ongeval. Zoiets zal niet altijd lukken en mensen die een gezin hebben of vriend(in), zullen het op dat vlak ook iets moeilijker hebben dan iemand zoals ik, die zich 100% kan aanpassen.

Zelfs als ik later niet meer zo flexibel zou zijn, zal ik nog met plezier meerijden, gewoon omdat het tof is om mee te doen. Maar zoals nu, als we echt voor het kampioenschap gaan, komt die fun wat meer op de achtergrond.
Reply With Quote
  #29  
Old 24-11-2005, 17:34
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Hasselt/Heverlee
Posts: 495
Ik heb ook een vaste job en daarbovenop een eigen zaak, maar de data zijn toch ver genoeg op voorhand bekend om ze in te plannen. Bovendien is er nog het schrapresultaat. Zondagvoormiddag is voor mij ook doenbaar, weekdagen wordt echter zeer moeilijk. Ik heb me de laatste 2 jaar echt gefocussed op de titel. Vorig jaar is dit gelukt en wie weet ook dit jaar. Ik doe volgend jaar zeker nog mee, maar het zal dan met een andere ingesteldheid zijn aangezien ik volgend jaar ga voor de crazycross titel in het plaatselijk kampioenschap en misschien ook eens wil proeven van een outdoorcompetitie of Eran.
Ik denk persoonlijk dat er niet meer teveel aan het MAK kampioenschap moet veranderen. Ik vind het persoonlijk het ideale kampioenschap om de basistechnieken van het karten (en misschien ook wel van de racerij in het algemeen) aan te leren. Het niveau is wel stevig omhoog gegaan intussen. Ik weet nog dat wij het eerste jaar steeds streden voor een 8e plaats ongeveer. Moesten we nu hetzelfde niveau rijden als toen eindigen we zeker laatste.
En dat hoge niveau kan misschien wel eens juist de zwakte van het kampioenschap worden en nieuwe (beginnende) teams afschrikken. Misschien moeten we dan eens nadenken over gewichtstraffen voor de winnende teams ofzo. Op die manier kunnen minder ervaren piloten ook meedingen voor een podiumplaats. Het is bovendien een eenvoudig te realiseren ingreep, enkele stukjes lood die bij de betreffende teams tegen de stoel worden geplakt.

FF
__________________
Calamitas R&S Team - www.calamitas.be
Reply With Quote
  #30  
Old 24-11-2005, 18:04
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally Posted by FastFons
En dat hoge niveau kan misschien wel eens juist de zwakte van het kampioenschap worden en nieuwe (beginnende) teams afschrikken. Misschien moeten we dan eens nadenken over gewichtstraffen voor de winnende teams ofzo. Op die manier kunnen minder ervaren piloten ook meedingen voor een podiumplaats. Het is bovendien een eenvoudig te realiseren ingreep, enkele stukjes lood die bij de betreffende teams tegen de stoel worden geplakt.

FF
Gewichtstraffen 't Idee kan wel goed zijn... maar of Giovanni dit leuk gaat vinden, dit vraagt serieuze controles en elke wedstrijd wegen.

Heel in het begin als wij meededen, toen nog als DB racing met mijn neef, eindigden wij ook steevast achteraan, maar elke wedstrijd voel je wel dat het beter gaat, en trouwens ik denk dat iedereen graag wint op een normale manier, zeker als het gaat over "evenwaardig" materiaal.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.