De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18-12-2005, 22:24
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

In de pitstraat was het eerst donker wat niet echt logisch was.Dit hebben ze snel opgelost.Is de verlichting van jpr zelf of van u?
Ik moet wel zeggen dat de uitdaging wel erg groot was.
Het leek wel een 24 uurs wedstrijd als le mans en dergelijke waar je s'nachts op de op de meeste delen van de omloop geen zicht hebt.
Dit was opgezet spel om marc goossens naar voor te helpen denk ik .
Reply With Quote
Old 18-12-2005, 22:37
4ever_karting's Avatar
4ever_karting 4ever_karting is offline
De Paddock Rookie

Ja, misschien wel een goeie truuk

Verlichting is van JPR, maar die extra led-verlichting op de karts werk ik nu uit. En ja, effect vond ik ook super. Ik ben echt aan het lachen geweest in m'n kart omdat ik het zo'n fijne ervaring vond. Het was een 24u- en een junglegevoel met die variërende verlichting.

Groeten,

Frederik
Old 18-12-2005, 22:52
senna's kingdom's Avatar
De Paddock Regular

Het wisseld effect van belichting kon je wel op het verkeerde spoor zetten zodat je de rijlijn met moeite kon volgen.
Er zijn wel redelijk wat rijders die het hier moeilijk mee hadden.Zelfs piloten die al wat ervaring op jpr hadden.
Al goed dat ik toch een ledje op de helm had geplakt.Net voor de wedstrijd ben ik nog snel een fluo stickje op mijn helm gaan plakken zodat het toch een klein beetje opvalt.Ik denk wel dat het zijn dienst bewezen had want in de meeste gevallen gingen de rijders voor me vlot aan de kant.
Qua sportiviteit viel het erg goed mee deze keer.Over het tikje dat ik van marc goossens heb gekregen zal ik maar zwijgen .
Verder geen tikken gehad.Gezien de laatste 2 keer was het dus een grote verbetering .
Reply With Quote
Old 19-12-2005, 10:16
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Mits wat aanpassingen kan het misschien wel een leuk concept worden denk ik. De verlichting was voldoende behalve bij enkele kleurveranderingen, als men dit dan zegt tegen iemand van JPR in de pits werd je bekeken alsof je van mars kwam Verlichting op de karts zou heel handig zijn, kwestie van niet te veel geramd te worden, ik dien niet graag als flexitrack
Hetgeen mij eigenlijk het meeste ergerde was het veel te lange wachten. Eerst bij de chrono's, dan nog eens bij de startopstelling... Ik heb geduld maar dit ging er een beetje over Vooral als je dan weet dat je bijna 20 minuten stilstaat voor eindelijk de startgrid gesteld stond en dit bij een temperatuur rond het vriespunt, dan heeft darkracen er meteen een dimensie bij. Kortom het idee en concept zijn misschien wel goed, maar of JPR een evenement van dit kaliber aankunnen?

Onze wedstrijd was een ramp, in de chrono's slaagden we er niet in een goeie tijd te klokken, voor een groot stuk te danken aan een oude bekende uit de mak die mij (en mij niet alleen precies ) als bumper gebruikte, hij heeft dacht ik zwart gekregen, maar als je niet snapt waarom je zwart krijgt ben je heeeel goe bezig
De race zelf, na 10 minuten binnengekomen ik voelde elk botje in mijn lijf kraken (bij wijze van spreken ) en ik vond het wat gevaarlijk worden op die manier. Karo heeft dan nog een tijdje gereden en is er ook meegestopt na een stevige aanrijding waar ze haar rug bij bezeerde.
Reply With Quote
Old 19-12-2005, 10:55
4ever_karting's Avatar
De Paddock Rookie

Ja, led-verlichting vooraan op karts zal het nog duidelijker en beter maken: je ziet een snellere karter goed aankomen en je kan de duels beter beoordelen dan.

Het was jammer van die vertraging bij de 1e race, de transponders deden even moeilijk. Bij de 2e race verliep alles vlot en bij de vorige races ging dit ook steeds goed, JPR heeft zeker de capaciteit en uitrusting. Ik vond het ook vervelend bij die 1e race, maar zo technische hinder kan je moeilijk voorzien. Net ervoor waren er nog verschillende sessies gereden en daarbij verliep alles perfect qua tijdsregistratie.

Voor sommigen was het misschien meer aanpassen om in een duister kader te rijden, maar het blijft onnodig om herhaaldelijk tikken uit te delen. Ikzelf heb per ongeluk 1 tik uitgedeeld en heb dan ook direkt m'n handen omhoog gehaald om excuses te bieden. Het zicht vond ik eigenlijk nog prima, maar het wordt zeker nog spannender met verlichting vooraan op de karts.

Groeten,

Frederik

Last edited by 4ever_karting; 19-12-2005 at 11:00.
Reply With Quote
Old 19-12-2005, 16:05
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

lijkt me echt een super fijne race.. alleen jammer dat sint-niklaas zo ver ligt van bilzen.. meschien als ik lang genoeg zeur een men pa zen kop komt het toch nog voor elkaar eens een race mee te doen...
Reply With Quote
Old 19-12-2005, 17:51
senna's kingdom's Avatar
De Paddock Regular

Flugel,
Het is eerder nog al gebeurd dat ze problemen hebben met de transponders.
Het ging niet om problemen met de dark race want eigenlijk viel dit erg goed mee.Het geen me het meeste stoort is zoals ik eerder al eens gezegd heb tegen de fré.De veiligheid van de marshals komen nu wel nog meer in het gedrang.Ik heb het altijd gevaarlijk gevonden en bij deze wedstrijd heb ik bijna iemand omver gereden omdat ik een tik kreeg van een achterblijver die ik net had ingehaald.Hun gele jasjes vallen wel wat op,maar het is nu wel erg donker en ze hebben geen veilige plaatsen om te staan.Ik zou me tich niet goed voelen moest ik iemand verwonden door een crash of dergelijke.
De fré ging dit normaal eens bespreken toen,maar ondertussen is dit al lang geleden.Misschien dat ze met een nieuwe baan wel rekening kunnen houden met een veilige staan plaats voor de marshals.
Fré,kan je eens de tijden van mijn eerste kwalificatie door sturen alstublieft?
Deze ontbreek ik.
Reply With Quote
Old 19-12-2005, 17:53
senna's kingdom's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by smiley
lijkt me echt een super fijne race.. alleen jammer dat sint-niklaas zo ver ligt van bilzen.. meschien als ik lang genoeg zeur een men pa zen kop komt het toch nog voor elkaar eens een race mee te doen...
Moet je echt eens doen.Jpr is 1 van de beste indoor banen van belgie.
Ze hebben vrij redelijke karts.De laatste tijd zit er wel redelijk wat verschil op de karts,maar binnenkort zouden er terug nieuwe karts komen.
misschien tot dan
Reply With Quote
Old 19-12-2005, 18:02
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by senna's kingdom
Flugel,
Het is eerder nog al gebeurd dat ze problemen hebben met de transponders.
Het ging niet om problemen met de dark race want eigenlijk viel dit erg goed mee.Het geen me het meeste stoort is zoals ik eerder al eens gezegd heb tegen de fré.De veiligheid van de marshals komen nu wel nog meer in het gedrang.Ik heb het altijd gevaarlijk gevonden en bij deze wedstrijd heb ik bijna iemand omver gereden omdat ik een tik kreeg van een achterblijver die ik net had ingehaald.Hun gele jasjes vallen wel wat op,maar het is nu wel erg donker en ze hebben geen veilige plaatsen om te staan.Ik zou me tich niet goed voelen moest ik iemand verwonden door een crash of dergelijke.
De fré ging dit normaal eens bespreken toen,maar ondertussen is dit al lang geleden.Misschien dat ze met een nieuwe baan wel rekening kunnen houden met een veilige staan plaats voor de marshals.
Fré,kan je eens de tijden van mijn eerste kwalificatie door sturen alstublieft?
Deze ontbreek ik.
'k Heb het zelf al meermaals meegemaakt dat er problemen zijn met de transponders, en ik weet ook dat Frederik daar niks kan aandoen Ik ben gewoon nogal nen ongeduldige mens vrees ik

Van die marshalls, dat klopt 100% diene gast die aan de pits stond riskeerde zijn leven ! Ik heb hem dan ook maar net kunnen ontwijken.
Reply With Quote
Old 19-12-2005, 18:23
senna's kingdom's Avatar
De Paddock Regular

Bij mij was het bij het uitkomen van de S-bocht.
Ik kreeg een serieuze duw van achteren waardoor ik niet kon insturen.
De persoon die daar stond ging wel wat te ver op de baan staan waardoor het wel even nipt was.
Reply With Quote
Old 19-12-2005, 23:30
4ever_karting's Avatar
De Paddock Rookie

Ik heb al doorgegeven aan JPR dat sommige marshalls wel eens dicht bij de karts staan of komen, 2 races terug viel dit ook op. Nu met de dark race was het nog anders en zal ik inderdaad voorstellen dat zij eventueel ook lichtjes aanhebben en zich veiliger opstellen. Het zal ook beter opvallen nu wanneer de karts zelf ook met verlichting zijn uitgerust. Veiligheid en sportiviteit boven alles.

De tijden van de chrono's heb ik niet, ik heb enkel de overzichten.

Greetz,

Frederik
Old 20-12-2005, 11:30
4ever_karting's Avatar
De Paddock Rookie

Het was een hele toffe race vrijdag en intussen zijn er enkele zaken die we graag willen aanpassen om het nog beter en leuker te maken:

- speciale extra verlichting aan die 180° bocht aan de ventilatoren
- led-verlichting op de karts vooraan, die voldoende lichtintensiteit hebben om je ook te begeleiden bij elke bocht. Hierdoor zullen de duels ook beter zichtbaar zijn en beter te beoordelen door de marshalls.
- verlichting pits zal blijven branden, zodat de teampiloten mekaar beter kunnen opmerken en de wissels/stops duidelijk kunnen gebeuren. Bij de eerste 10' wedstrijd van race 1 was het nog even donker in de pits.
- marshalls zullen goed gezien worden door led-verlichting op de karts en voor ieders veiligheid zal ik ook aan hen vragen om zelf al enige verlichting te dragen.

Sportiviteit en veiligheid boven alles!

De inschrijvingen voor deze special 50' dark race op vrijdag 20 januari kunnen vanaf nu reeds binnenkomen op kartingrace@yahoo.com. Hieronder vind je onze affiche met alle info.

Groeten,

Frederik

Old 20-12-2005, 16:59
kartmonster's Avatar
kartmonster kartmonster is offline
De Paddock Rookie

Nog een vraagje...

Mijn lidkaart is niet verlengd.... of gebeurt dat automatisch?

grts
Old 20-12-2005, 17:53
4ever_karting's Avatar
De Paddock Rookie

Als je het inschrijvingsformulier hebt ingevuld zijn je gegevens zeker veranderd in computer van JPR. Je kaartje kan je dan laten uitprinten als je een volgende keer bij JPR langskomt. Je kan gerust de referentie doorgeven van de dark race op 16/12 en jouw klantenkaartje wordt dan verlengd.

De klantenkaarten van 1 jaar zijn altijd mee inbegrepen in de prijs, dus alle deelnemers krijgen telkens nieuwe of verlengde klantenkaarten.

Groeten,

Frederik
Old 22-12-2005, 22:56
4ever_karting's Avatar
De Paddock Rookie

Beste kerstwensen & graag tot in 2006!

Bart Janssen van J&J Racing zorgde voor deze leuke filmpkes van de special 50' dark race op vrijdag 16 december:

http://users.skynet.be\BikerBoy\MVI_2985.AVI (*)

http://users.skynet.be\BikerBoy\MVI_2987.AVI (*)

(*) Online weergave, downloaden duurt tiental seconden.

Volgende special 50' dark race is er op vrijdag 20 januari.

Intussen wil ik ook m'n beste wensen voor 2006 doorgeven, een prettige kerst en een fijn Oudejaar!

Vele kerstgroeten & graag tot in 2006!

Frederik

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules