De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-12-2005, 00:11
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Dank u voor de clipjes! Nu kan ik mij toch ongeveer een beeld vormen over de verlichting en zo. Het ziet er wel donker uit...ofwel ligt dat eerder aan de video.

Ik heb wel zin om mij in te schrijven, maar ik vrees dat het niveau een beetje te hoog ligt voor mij. Ik zal er nog even moeten over nadenken!

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 23-12-2005, 00:16
4ever_karting's Avatar
4ever_karting 4ever_karting is offline
De Paddock Rookie

Hey Belle,

Ik heb je mailtje gezien en reeds beantwoord. Jij kan gerust meerijden: rijderspubliek is altijd erg gevarieerd en er is telkens een sportieve sfeer.

Clipjes tonen inderdaad wel een donker scenario, maar voor het rijden zelf valt dit goed mee. Ook zullen we enkele wijzigingen aanbrengen naar de volgende dark race die het nog beter en leuker zullen maken.

Groetjes & een fijne Kerst,

Frederik
Old 23-12-2005, 00:21
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by 4ever_karting
Hey Belle,

Ik heb je mailtje gezien en reeds beantwoord. Jij kan gerust meerijden: rijderspubliek is altijd erg gevarieerd en er is telkens een sportieve sfeer.

Clipjes tonen inderdaad wel een donker scenario, maar voor het rijden zelf valt dit goed mee. Ook zullen we enkele wijzigingen aanbrengen naar de volgende dark race die het nog beter en leuker zullen maken.

Groetjes & een fijne Kerst,

Frederik
Zag je mailtje net, bedankt voor het antwoord.

Ik ga het er mij op wagen...ge kunt maar extra ervaring opdoen en zo'n dark race is toch iets speciaals.

Nu alleen nog een teammaat zoeken, want dat zou wel handig zijn!

Last edited by Belle; 23-12-2005 at 00:23.
Reply With Quote
Old 23-12-2005, 00:36
4ever_karting's Avatar
De Paddock Rookie

Een teammaat moet wel lukken, neem gewoon een vriend of vriendin mee. Er zijn altijd nog wel beginners die voor een eerste keer ook eens willen meerijden.

En proficiat met je website, knap fotomateriaal!

Groeten,

Frederik
Old 23-12-2005, 00:43
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by 4ever_karting
Een teammaat moet wel lukken, neem gewoon een vriend of vriendin mee. Er zijn altijd nog wel beginners die voor een eerste keer ook eens willen meerijden.
Ken er wel wat maar die zijn zoveel sneller dan mij, dat ik hun race nie wil 'verbrotten'!
Ik zie wel...kheb nog wat tijd hé. En kan desnoods alleen rijden als ik niemand vind...50 minuten is niet overdreven lang.

Quote:
En proficiat met je website, knap fotomateriaal!
Thanks voor het compliment.

Reply With Quote
Old 28-12-2005, 10:04
4ever_karting's Avatar
De Paddock Rookie

De 1e race is intussen volboekt. We willen voor de komende special dark race maximum zo'n 22-23 teams op de piste plaatsen i.p.v. 25-27 teams zodat alle piloten wat meer ruimte hebben in dit speciale verduisterde scenario.

Voor de 2e race die avond is het een uurtje later verzamelen, om 22u dan. Hierbij staan nog voldoende teamplaatsen open.

Prettige feestdagen intussen & een fijn Oudejaar!

Groeten,

Frederik
Old 28-12-2005, 15:40
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Frederik, als ge beslist om alleen te rijden, moet je dan een keertje binnenkomen en rond de kart lopen of mag je de 50 minuten gewoon door blijven rijden?

Kun je trouwens al een deelnemerslijst posten voor de eerste race?

Thanks!

Reply With Quote
Old 28-12-2005, 18:36
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

Gewoon je stop doen en een 5 tal seconden blijven zitten.
Als je rond je kart gaat lopen word je duizelig.
Reply With Quote
Old 28-12-2005, 20:56
4ever_karting's Avatar
De Paddock Rookie

Ja, zoals Mario zegt: enkele tellen blijven zitten in je kart, 3 sec. is voldoende.

En definitieve deelnemerslijst van race 1 volgt nog: eerst nog alle teamnamen en betalingen binnenkrijgen. Ik hou je op de hoogte.

Greetz,

Frederik
Old 01-01-2006, 17:30
4ever_karting's Avatar
De Paddock Rookie

Eerst en vooral een gelukkig Nieuwjaar en een fijn, gezond en leuk 2006 toegewenst!

Nu al een post op 1 januari om je volgend nieuws mee te geven:

De eerste special 50' dark race met verzamelen om 21u te JPR Karting is reeds volboekt. Voor de 2e race verzamelen we een uurtje later (om 22u) en hierbij staan er nog voldoende teamplaatsen open. JPR heeft voor deze special dark race ook nieuwe verlichting aangeschaft en dus zullen we terug een uniek en plezant kartingscenario hebben. Deze special dark races houden we enkel tijdens de wintermaanden, dus nu de uitgelezen kans om dit nog mee te maken. Vanaf februari zullen er weer andere races aan bod komen.

Wij zullen geen stylo's, post-its of snoepdoosjes uitdelen om je daarbij een gelukkig jaar te wensen. Nee, geen prullen, we willen je trakteren met iets waar je wat mee kan doen. Daarom zal elke piloot die deelneemt aan de special dark race ritkaarten kunnen aankopen tegen een speciale prijs: nl. 2 x 16' karten @ 20 EUR i.p.v. 30 EUR gewone prijs of 4 x 16' karten @ 40 EUR i.p.v. 60 EUR gewone prijs.

De briefjes van 20 EUR zijn dus belangrijk en de ritkaarten worden verkocht op de avond zelf: vrijdagavond 20 januari. Als je je ritkaarten nu al wil reserveren, kan je me gerust een mailtje sturen en het gewenste aantal doorgeven. De ritkaarten zijn onbeperkt geldig en kunnen op alle tijdstippen worden gebruikt.

Beste nieuwsjaarsgroeten,

Frederik
Old 06-01-2006, 00:04
4ever_karting's Avatar
De Paddock Rookie

Persartikel GVA 4ever Karting

Gisteren konden we onderstaand artikel terugvinden in de Gazet Van Antwerpen. Het is een leuke waardering voor de kartclub dat onze laatste Grand Prix race de persaandacht heeft gehaald. Dat was de special 50' dark race op zaterdag 16 december met 54 deelnemende teams.

Groeten & graag tot binnenkort,

Frederik
Old 14-01-2006, 16:21
4ever_karting's Avatar
De Paddock Rookie

Special dark races: laatste praktische info

Hey,

De special 50' dark race kende terug veel respons de voorbije weken en daarom zijn er 2 races ingelegd voor vrijdag 20 januari: een 1e race met verzamelen om 21u te JPR Karting en een 2e race met een uurtje later verzamelen, om 22u dan.

In totaal hebben we nu voorlopig 33 teams. Race 1 telt 20 teams en race 2 telt voorlopig 13 teams. Bij deze laatste race zijn er dus nog voldoende teamplaatsen open.

We hebben opnieuw een erg gevarieerd publiek van beginners, geoefende rijders en competitiekarters, dus wil ik aan iedereen vragen om de blauwe vlag (snellere rijder achter u laten voorbijgaan door buitenkant van de piste te nemen) goed op te volgen en botsingen te vermijden. Net zoals bij vorige races willen we die faire en sportieve sfeer op en naast de piste blijven behouden.

Nog enkele belangrijke praktische zaken:

1/ Daar ik voor m'n werk nu maandag 2 weken naar de US moet, kan ik er helaas zelf niet bijzijn. Ik heb dan ook goeie afspraken gemaakt met JPR en onze co-organisator Thomas Apers (0496/844.022), waardoor alles vlot en gewoon kan doorgaan.

2/ Alle teams die nog dienen te betalen (latere inschrijvingen via Thomas), kunnen dit gewoon ter plaatse doen (45 EUR/team). Er dient niet meer overgeschreven te worden.

3/ Om de organisatie en administratie voor Thomas doenlijk te houden, zullen de ritkaarten niet op 20/01 maar bij de volgende race in februari verkocht worden. Met de recente prijsverhoging die JPR heeft doorgevoerd (in lijn met de andere kartings en omwille van hogere kosten) zal deze speciale nieuwjaarsgeste beslist de moeite zijn: 2x16' karten aan 20 EUR i.p.v. 32 EUR nu of 4x16' karten aan 40 EUR i.p.v. 64 EUR nu.

De special dark races worden ook aangevuld met onze Sint-Niklase finaliste van Miss Sports Belgium 2006, Steffie Collier. Zij zal ook meerijden in een team met de 2e race, jullie een woordje brengen en vragen om haar te steunen in de verdere finale van Miss Sports Belgium 2006.

Have a great race!!!

Vele groeten & graag tot vrijdag,

Thomas - 0496/844.022
Frederik - afwezig dan

4ever Karting

http://www.4everkarting.be
Old 22-01-2006, 02:00
4ever_karting's Avatar
De Paddock Rookie

Echt tof om zo die reacties door te krijgen via Thomas. Ik kon er helaas niet bijzijn (ik lees m'n mail nu vanuit Detroit) en had die Dark Races graag willen meemaken. Bij volgende race ben ik natuurlijk terug van de partij, ik zie dat ik weer wat gemist heb.

Een proficiat aan Thomas om dit zo goed op te volgen en de avond zelf zo tof te laten verlopen!!

Groeten,

Frederik
Old 22-01-2006, 02:22
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Ik vond het alleszins een zeer geslaagde avond. De lichten waren nu zeker in orde...vooral het feit dat de lichten op de voorkant van de karts gemonteerd waren vond ik handig omdat ik zo mijn concurrent al vanop een afstand zag afkomen.

De 1ste race - waarin ik reed - verliep vlekkeloos, er waren geen incidenten en over het algemeen was er sportief rijgedrag. Ik dacht dat ik om de oren zou gereden worden door de snellere piloten, maar dat viel dus heel goed mee, ze pushten niet...
Ik moet wel zeggen dat ik halverwege de wedstrijd weinig blauwe vlaggen zag, wat het eerste half uur anders was. Dat vond ik soms vervelend want ik wist niet altijd of ik de kerel achter mij moest doorlaten of niet.

Maar ik vond het dus wel plezant. Ik aarzelde eerst wat omdat ik besloot om alleen te rijden maar al bij al viel dat heel goed mee. Toen ik onder de geblokte vlag reed, dacht ik dat nog maar een 30-tal minuten aan het karten was...om maar te zeggen dat die 50 minuten zo om zijn...

Ik vind het wel jammer dat het tijdenbord zo klein en ongestructureerd is. Ik vind er nooit mijn tijden op terug en kan moeilijk lezen hoeveel tijd er nog resteert... Kan de JPR daar niets aan doen?

Ben alleszins benieuwd naar de volgende race in februari op het nieuwe circuit. Wordt er dan ook in het donker gereden? Of niet omdat het circuit nog maar nieuw is?

Last edited by Belle; 22-01-2006 at 02:30.
Reply With Quote
Old 22-01-2006, 13:02
kartboyke's Avatar
kartboyke kartboyke is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Belle
Ik vind het wel jammer dat het tijdenbord zo klein en ongestructureerd is. Ik vind er nooit mijn tijden op terug en kan moeilijk lezen hoeveel tijd er nog resteert... Kan de JPR daar niets aan doen?
Je moet gewoon naar je kartnummer zien en dan zie je jou tijd erop staan.
De eerste keer is het een beetje zoeken naar de plaats van je nummer maar daarna valt het toch nog mee vind ik.
Ik denk niet dat het echt mogelijk is om het veel groter te maken want dan moeten sommige al bijna opzij kijken om hun tijd te kunnen lezen.
Het bord is eigenlijk al vrij groot als je er gaat naast staan.
En ik kan het weten hoor, toen ik er nog werkte ben ik daar al eens tegen gelopen met menne voorgevel.

Last edited by kartboyke; 22-01-2006 at 13:05.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules