De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Slotcars
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 21-02-2007, 00:34
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Volvo 850 saloon

Ben begonnen aan de 850, een tweede wagen voor de Fisa 2L. Daar de BMW 320i Jagermeister in de vitrine komt te staan. (zie andere thread)

hier al in zijn witte kleur. 2 grondlagen witte primer van Tamiya en twee lagen TS 26. Mat gewreven en een eerste laag vernis. Afgeplakt voor de raamrubbers en voor het eerst met de hand geschilderd.

De raamrubbers zijn in XF63 en zijn redelijk gelukt. Waarom niet meer met de airbrush, om tijd te winnen.
Hier begonnen met de decals maar hier loopt het mis. Zie thread bij Algemeen en vraagbaak.

Ik hou jullie op de hoogte

J.
Reply With Quote
  #2  
Old 21-02-2007, 10:06
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Aj das jammer van die decals...

Hoe zijn je bevindingen van het schilderen van de raamrubbers met de hand?

G.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 21-02-2007, 13:06
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Wel ik ben er content van. Je ziet bijna geen verschil van met de air-brush. Je moet wel letten dat je verf vloeibaar genoeg is, als het te dik is zie je strepen. Natuurlijk is het egaler met de air-brush maar je moet al goed kijken.
Het is ook veel rapper gedaan.

J.
Reply With Quote
  #4  
Old 23-02-2007, 13:03
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Ik heb dus de decals versneden zodat ze kleiner worden. Dat gaat redelijk maar dan met de sol erover blijven er nog kreuken achter


Wat kan ik nu nog doen buiten een beetje insnijden en sollen?

Groeten, Johan
Reply With Quote
  #5  
Old 23-02-2007, 13:11
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Voila... dat kom ik nu ook tegen sie, zoals op de Seikel Porsche! En dat zie je niet bij bijvoorbeeld Huudo z'n 307!

Is dat puur talent en ervaring? Of is er meer?

G.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 23-02-2007, 14:14
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Hoe vaak heb je sol aangebracht?

Modelbouw doe je zoals je met vrouwen omgaat. Geduldig, niet te bruut, voorzichtig en voor decals, waarbij je sol gebruikt, komt daar nog bij: "You'll have to keep it wet!"



Wat dus zoveel wil zeggen als: je brengt de decal aan, zorgt ervoor dat er zoveel mogelijk water, en dus ook lucht, onderuit is. Dan breng je de sol aan, dit mag overvloedig zijn. Wanneer je ziet dat de sol begint op de drogen aan de buitenkant, breng je opnieuw sol aan. Maar ga hierbij voorzichtig te werk. Zoveel te meer sol je aanbrengt, zoveel te kwetsbaarder wordt je decal. En zo blijf je verder doen totdat ie goed zit. De laatste stukjes die dan echt niet willen, kan je wat "helpen" door er met je natte penseel druk op uit te oefenen. Als dat dan nog niet helpt, maak je op het einde je vingertop nat met sol en druk je zachtjes aan. Dan kan het zijn dat ze nog wat omhoogkomen, dan wacht je tot alles redelijk, maar nog niet helemaal, is opgedroogd en druk je met je natte vinger nog eens een keertje.

Dan zou alles redelijk moeten goed zitten. Voor wat de Volvo hier betreft, niet wanhopen, dit kan nog perfect in orde gebracht worden. Gewoon opnieuw sollen en blijven sollen tot ze goed zitten.
Reply With Quote
  #7  
Old 23-02-2007, 20:42
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
"You'll have to keep it wet!"
...

Dan kan het zijn dat ze nog wat omhoogkomen, dan wacht je tot alles redelijk, maar nog niet helemaal, is opgedroogd en druk je met je natte vinger nog eens een keertje.
...

Dan zou alles redelijk moeten goed zitten.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #8  
Old 23-02-2007, 23:07
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Ge moogt natuurlijk niet bepaalde delen uit de context trekken. Tijdens heel het proces hou je we nat, maar op het einde moet het wel drogen natuurlijk. Dán is het de moment om nog een laatste duwtje te geven.
Reply With Quote
  #9  
Old 23-02-2007, 23:50
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
Ge moogt natuurlijk niet bepaalde delen uit de context trekken. Tijdens heel het proces hou je we nat, maar op het einde moet het wel drogen natuurlijk. Dán is het de moment om nog een laatste duwtje te geven.
Ooh, het gaat over decals.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #10  
Old 22-03-2007, 15:51
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Voila, decallen is gedaan, eindelijk
Het is redelijk meegevallen.



Rare kleuren maar wel de juiste...

Twee onderdelen van het interieur die ik ga lijmen in het lexan interieur...


De velgen afgedraaid...

De uitlaat gemaakt van alu, niet hetzelfde als de echte maar veel mooier vind ik...


Groetjes, Johan
Reply With Quote
  #11  
Old 22-03-2007, 18:37
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
Ziet er toch nog goed uit
Reply With Quote
  #12  
Old 22-03-2007, 19:13
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
Modelbouw doe je zoals je met vrouwen omgaat. Geduldig, niet te bruut, voorzichtig en voor decals, waarbij je sol gebruikt, komt daar nog bij: "You'll have to keep it wet!"
Zoals ik ooit al eens zei: perfect gezegd, maar dat "wet" gedeelte hoort ook bij de vrouw hoor...

Maar ik zie dat er meerderen rare ideeën kregen...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #13  
Old 28-03-2007, 21:44
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Iets verder gedaan met het interieur terwijl de body aan het uitharden is van zijn eerst vernislaag.



Dit is de velginsert met schijfrem.



J.
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 28-03-2007, 22:11
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
Dat oogt knap
Reply With Quote
  #15  
Old 29-03-2007, 08:54
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Hééééééél erg knap! Ben benieuwd om dat op het circuit te zien staan!!! Dat de FISA 2 Liters maar snel op de weg komen!!!

G.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.