![]() |
|
|
View Poll Results: Welke F1 wil je eerst zien bouwen door Sennake? | |||
McLaren M23 Ford (Hunt - 1976) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 76.47% |
Lotus 78 John Player Special (Andretti - 1977) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 23.53% |
Voters: 17. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools |
Rating: ![]() |
#106
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
![]() |
#107
|
||||
|
||||
Het ziet er allemaal zeer gelikt uit!
![]() Het enige wat ikzelf anders zou gedaan hebben, is de bekabeling. Niet dat die op zich verkeerd is, enkel de kleuren van de draden lijken wat te vloeken met de rest van de wagen. Zo heb je de koppeling van de koeler achteraan wel wat donkerder gemaakt, maar de fel gele, rode, blauwe en witte kabel niet. Maar! Laat aub het model zoals het nu is. Het is zeer mooi en de kabels wat met Smoke bewerken zou een averechts effect kunnen hebben. Het enige was ik hiermee wil zeggen is dat je bij een volgende bouw misschien moet overwegen om deze felle kleuren te mijden. ![]() |
#108
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
#109
|
||||
|
||||
Hoe bedoel je?
M23 uit 1974 : geen sidepods, uitlaten goed zichtbaar: M23 uit 1976 : sidepods, uitlaten quasi niet zichtbaar: Last edited by Sennake; 19-04-2007 at 15:26. |
#110
|
||||
|
||||
Dat klopt. De metalen koppelingen waren gewoon stralend zilverkleurig en moesten echt wel een beetje gedowntoned worden, de andere kabels zien er in het echt wel een pak minder fel uit dan op de foto (met flash genomen). Ik vind dat het een vrij goed evenwicht bestaat in het echt, die je op de foto's niet zo goed kan zien, ook al omdat ik meestal alle foto's extra oplicht met photoshop om de details die in de donkere partijen liggen beter te kunnen zien.
|
#111
|
||||
|
||||
Dat bedoelde ik net ... dat ge u wel heel goed gedocumenteerd hebt alvorens te beginnen ... maar ja, eigenlijk is dat basis voor een goede bouwer!
![]() |
#112
|
||||
|
||||
Quote:
De gepostte referentiefoto's zijn uitermate interessant omdat je nu net daar geen enkele gekleurde kabel ziet lopen. ![]() ![]() |
#113
|
||||
|
||||
#114
|
||||
|
||||
Dat geeft niet, nu hebben we tenminste weer 2 mooie referentiefoto's te pakken.
![]() |
#115
|
||||
|
||||
Quote:
Al bij al moet ik wel zeggen dat ik na deze McLaren eens iets ga bouwen waarvan je de motor niet ziet, want na de Honda CBFour en deze F1 wil ik nog wel eens iets bouwen dat wat beter vooruit gaat. Het jaar is al bijna halfweg en ik heb nog niet eens 2 van mijn 12 te bouwen modellen afgewerkt. Tijd om het eens wat te laten vooruitgaan dus. ![]() |
#116
|
||||
|
||||
... ruik ik hier weer enkele 1/43 projecten?
|
#117
|
||||
|
||||
Allez vooruit, we hebben weer eens wat verder gewerkt.
De velgen werden voorzien van ventielen, die uit het zakje met horloge-onderdelen komen dat ik op de modelbouwbeurs in Dortmund gekocht heb. Ongelooflijk hoeveel bruikbare onderdelen daar in zitten! Daarna werden de velgen gespoten met metallic black van Testor's. De banden werden op de loopvlakken glad geschuurd zodat de gietnaden onzichtbaar worden. Maar ook de zijkanten werden geschuurd, om de "Good Year" letters die er in reliëf op gedrukt werden uit te vegen. Links op de foto zie je een "old school" band die met penseel en matwitte verf ingekleurd werden. De verf is ondertussen meer dan 20 jaar oud en begint af te bladderen. Realistisch ziet zo'n band er ook al niet uit. Daarom heb ik me enkele spuitmallen aangeschaft om de Good Year letters op de zijkant van de band te spuiten. Daarna werden ze overspoten met sterk verdund "clear yellow" (thanks Gulfie voor de tip) om ze er een beetje verweerd te laten uitzien. Eens alle velgen en banden op deze wijze behandeld werden heb ik ze eens samengelegd en er een foto van gemaakt. Ik moet de velgen nog wat drybrushen en de centrale wielmoer moet ook nog geschilderd worden, ook de ventielen worden nog een beetje in de verf gezet om ze beter tot hun recht te laten komen. En dan komen er ook nog balansgewichtjes in. Ze zijn allesbehalve klaar met andere woorden... De binnenzijde van de monocoque werd bekleed met BMF, en moet nog een laagje mat vernis krijgen omdat ze op dit moment echt wel te hard blinkt. tenslotte waren die cockpits in aluminium, niet in inox ![]() De achterspoiler werd ook al gemonteerd en de horizontale steunen werden vervangen door holle plastic buisjes die ik dankzij mini-schroefjes veel solider aan de verticale steunen kan bevestigen dan de plastic pennetjes die initiëel voorzien waren. Bovendien kan ik dankzij de schroefjes de achterspoiler perfect uitlijnen. Last edited by Sennake; 30-01-2015 at 19:02. |
#118
|
||||
|
||||
Dit ziet er weer TOP uit Guy! Hoe breng je die spuitmallen aan? Gewoon vastkleven op de band met tape of doe je het anders?
Tom |
#119
|
||||
|
||||
SJIEK hoor.
|
#120
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|