De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Welke F1 wil je eerst zien bouwen door Sennake?
McLaren M23 Ford (Hunt - 1976) 13 76.47%
Lotus 78 John Player Special (Andretti - 1977) 4 23.53%
Voters: 17. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 4 votes, 5.00 average.
Old 29-04-2007, 13:01
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Eens alle onderdelen in de juiste kleur gezet zijn, kan de montage beginnen. Op deze foto zie je de afgewerkte schokdempers zitten. Ik heb ook een setje pedalen uit de onderdelendoos gehaald en in de wagen bevestigd.

Aan de buitenzijde heb ik de zelfgemaakte onderdelen ook in de verf gezet, omdat ik de remleiding wou aanbrengen, en omdat het al moeilijk genoeg is om de onderdelen te verven zonder met het penseel het verkeerde stuk aan te raken heb ik de remleiding pas aangebracht nadat de verf droog was. Op de foto zie je ze vanuit de remcilinders naar de velgen lopen.

De brandblusser werd in kleur gezet en voorzien van spanbandjes van BMF. Daarna werd hij op de bodem van de cockpit aangebracht.

De inlaat trompetten van Bosica zijn ondertussen ook aangekomen (ik heb 3 setjes besteld). Elke trompet bestaat maar liefst uit 6 onderdelen! Eens aangebracht ziet de motor er weer een stukje realistischer uit.

Ook de wielen werden voltooid. Ze werden nog voorzien van wat drybrushing, balanceergewichtjes (gemaakt van platgeslagen soldeertin) en de wielmoeren werden in de juiste kleur gezet.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1976_mclaren_m23_101.jpg
Views:	762
Size:	555.4 KB
ID:	5856   Click image for larger version

Name:	1976_mclaren_m23_102.jpg
Views:	769
Size:	483.1 KB
ID:	5857   Click image for larger version

Name:	1976_mclaren_m23_103.jpg
Views:	741
Size:	378.9 KB
ID:	5858   Click image for larger version

Name:	1976_mclaren_m23_104.jpg
Views:	722
Size:	489.3 KB
ID:	5859   Click image for larger version

Name:	1976_mclaren_m23_105.jpg
Views:	732
Size:	627.7 KB
ID:	5860  

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 29-04-2007, 13:24
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!

Sprakeloos..........
Reply With Quote
Old 29-04-2007, 15:36
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Wederom zo mooi tot in de puntjes afgewerkt. Heerlijk om te zien gewoon!

Tom
Reply With Quote
Old 29-04-2007, 16:22
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular

Weer niet normaal zo een klasse
Greetz Viinnie
Reply With Quote
Old 29-04-2007, 18:22
Sennake's Avatar
Administrator

Eens alle interne werkzaamheden achter de rug waren, kon het chassis eindelijk aan de body gekleefd worden en kon ik de wielen bevestigen, zodat het model mooi op zijn poten gaat staan. Daarna kon ik wat details toevoegen aan het geheel. De neuspartij was dan wel geschilderd, maar nog niet geweatherd. Met wat smoke wordt dit dus in orde gebracht.

Eens de motor op zijn plaats zit kunnen de zwarte kleppendeksels pas aangebracht worden, omdat ze over de body heen bevestigd moeten worden. Daarna kunnen ook de bougiekabels op hun plaats gekleefd worden. Ook de achterspoiler kan nu definitief aan zijn steun bevestigd worden.

Hier zie je de afgewerkte motor met kablage in close-up. De rode decals waren de laatste details die nog aangebracht moesten worden.

In zijn totaliteit ziet de McLaren er nu zo uit. Het is duidelijk dat de cockpit en de zone achter de rug van de piloot de plaatsen zijn waar nog een boel werk aan de winkel is.

En natuurlijk kon ik niet weerstaan aan een dryfit van alle bodyparts, zodat we toch al eens een idee krijgen van hoe het uiteindelijke model er zal gaan uitzien...

Attached Thumbnails

Name:	1976_mclaren_m23_106.jpg
Views:	731
Size:	629.1 KB
ID:	5873   Click image for larger version

Name:	1976_mclaren_m23_107.jpg
Views:	744
Size:	629.5 KB
ID:	5874   Click image for larger version

Name:	1976_mclaren_m23_108.jpg
Views:	737
Size:	535.5 KB
ID:	5875   Click image for larger version

Name:	1976_mclaren_m23_109.jpg
Views:	734
Size:	679.8 KB
ID:	5876   Click image for larger version

Name:	1976_mclaren_m23_110.jpg
Views:	744
Size:	687.5 KB
ID:	5877  

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 30-04-2007, 09:30
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Mooi mooi mooi, meer is daar niet op te zeggen.
Als ik zo naar het blok kijk, zou ik zeggen dat het een echt blok is!

Tom
Reply With Quote
Old 30-04-2007, 09:35
Flame's Avatar
Flame Flame is offline

SUPER al die details, woorden tekort
Reply With Quote
Old 30-04-2007, 13:39
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Knap werk. Het enige waar ik iets over wil zeggen is uw taalgebuik: worden, worden, worden... Eéntonig hoor als je steeds hetzelfde werkwoord gebruikt!! Maak het eens actiever... Gelukkig is uw handwerk stukken beter !!

Allez, genoeg zever nu, ik wist echt geen enkele commentaar of vraag of wat dan ook. Gewoon superwerk waar we veel uit blijven leren. Veel succes verder met die prachtig handwerk !!
Reply With Quote
Old 30-04-2007, 15:41
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Allez, weeral een zeer mooie update.

Ik zat te kijken en dacht, hey, waar zijn de injectoren van de eerste 2 cylinders? Maar die zitten aan de binnenkant natuurlijk. Blijkbaar ben je er dan toch ingeslaagd om de airbox gemonteerd te krijgen. Good job!

Wat ik me zit af te vragen ivm de "trumpets". Op de foto's die ik al gezien heb en waarop de auto stilstaat in de pits of garage, zit er altijd nog een soort van cylinder in de kelken, in het midden. Zouden ze die er tijdens de race eruit halen, of zouden ze die gewoon vergeten zijn in de updateset?

Tot op heden heb ik bij een Ford F1 V8 blok nog geen enkele bevestiging gezien, van de bougiekabels aan de cylinderkop, die echt perfect is. De kabeltjes worden er gewoon ingeschoven and that's it. Op zich is het overtuigend genoeg natuurlijk, maar ik denk toch dat ik met mijn Benetton B188 (hint hint) naar een perfecte oplossing ga zoeken.

Wederom een progress om "U" tegen te zeggen. De laatste fase, het interieur/de cockpit, kan ingezet worden.

Last edited by Guido; 30-04-2007 at 15:44.
Reply With Quote
Old 30-04-2007, 18:55
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
... zit er altijd nog een soort van cylinder in de kelken, in het midden. Zouden ze die er tijdens de race eruit halen, of zouden ze die gewoon vergeten zijn in de updateset? ...
Die 'venturies' zijn ze én niet vergeten én ze worden er niet uitgehaald voor de race, maar probeer dat maar eens na te maken als je de trumpets draait/freest. Extra voer voor de super detailisten onder ons ...

Maar zoals je zegt ... het zal een prijswinner worden. Be sure about that!
Reply With Quote
Old 03-05-2007, 20:36
Sennake's Avatar
Administrator

Ik zit met een probleem (blijkbaar). Hoe dichter ik de voltooiing nader, hoe meer details ik begin toe te voegen aan de onderdelen die ik nog moet bouwen, en dus hoe trager ik vooruitga.

Enfin, dit gezegd zijnde, weer een update.

De originele voorste rolbar die in de kit zat heb ik in eerste instantie samengebouwd en zelfs gespoten, maar hij kon me toch niet overtuigen. Om er echt als een metalen constructie uit te zien moet ik ofwel alles spuiten met Alclad, wat dan weer het nadeel heeft dat het onderdeel telkens wat verf verliest als je het durft aan te raken, ofwel moet ik ze in metaal bouwen. Ik besluit om de laatste oplossing uit te voeren.

En dus heb ik het kit-onderdeel nagebouwd in metaal, zonder de beugeltjes om het stuur en het dashbord te bevestigen evenwel, want ook die ga ik helemaal opnieuw van scratch bouwen.

Vervolgens bekijk ik de versnellingspook die uit één enkel gegoten onderdeel bestaat. Dat moet ook beter kunnen, vooral nu ik dat zakje met die horloge-onderdelen aangeschaft heb. De pook zelf en de beugel waarmee de pook aan de cockpit bevestigd zit, komen dan ook uit dat "superzakje". De verlengstaven en de verbindingspin bestaan uit metaaldraad (voor de dunne staaf) en een stuk injectienaald, die hol is en dus over de dunne metaaldraad heen kan schuiven. De rest (witte onderdelen) bestaan uit plastic sheet. In de plaats van 1 enkel onderdeel ben ik erin geslaagd om het op te delen in 9 onderdelen!

Tevens werp ik een blik op het dashbord, dat ook uit één armzalig onderdeeltje bestaat. Dat moet ook beter kunnen. In elk geval wil ik alle bekabeling kunnen aansluiten aan de achterzijde, en wil ik alle schakelaars aan de voorzijde toevoegen. Welnu, geloof het of niet, maar ik heb er twee volle modelbouw-avonden aan gespendeerd om het onderdeel samen te stellen, dat nu uit 39 onderdelen bestaat ipv één. Hier een vooraanzicht:

En een achteraanzicht:

En gans deze tekst is opgesteld zonder één keer het woord te gebruiken waar Loeten de rittepetitte van krijgt
Attached Thumbnails

Name:	1976_mclaren_m23_111.jpg
Views:	655
Size:	625.2 KB
ID:	5907   Click image for larger version

Name:	1976_mclaren_m23_112.jpg
Views:	667
Size:	505.4 KB
ID:	5908   Click image for larger version

Name:	1976_mclaren_m23_113.jpg
Views:	672
Size:	657.9 KB
ID:	5909   Click image for larger version

Name:	1976_mclaren_m23_114.jpg
Views:	662
Size:	608.1 KB
ID:	5910   Click image for larger version

Name:	1976_mclaren_m23_115.jpg
Views:	662
Size:	631.9 KB
ID:	5911  

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 03-05-2007, 20:49
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular

pfffffffffffffffffff niet te doen jong
Reply With Quote
Old 03-05-2007, 21:03
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
... vooral nu ik dat zakje met die horloge-onderdelen aangeschaft heb. De pook zelf en de beugel waarmee de pook aan de cockpit bevestigd zit, komen dan ook uit dat "superzakje" ...
Ik heb u verwittigd toen ge die zakjes in uw handen had ... maar ik heb de indruk dat ik u niet hoor klagen!
Reply With Quote
Old 03-05-2007, 21:16
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Jaja, weer een update die er mag wezen! Vooral dat dashboard is super! Ben benieuwd als de bekabeling er nog gaat aanzitten...

Tom
Reply With Quote
Old 03-05-2007, 21:23
Flame's Avatar
Flame Flame is offline

SUPER, de meesterbouwer op zijn best, gaat weer voor de 1*plaats zeker weten
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules