De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Slotcars
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 26-05-2007, 07:09
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Quote:
Originally Posted by Flame View Post
Dat gaat daar weeral een toffe bende zijn, we missen weeral wat die thuis blijven
Het gaat heel zeker een toffe bende zijn! Moest er meer plaats zijn in m'n garage, zou er ook wat publiek mogen meegekomen zijn maar het zal straks al redelijk krap zijn. Vandaar...

Een kleine belofte... als de Paddockers na de race zoiets hebben van... ewel... "Het is niet dat het ook direct onze hobby wordt, maar we willen het wel zeker nog een keertje doen..." dan organiseer ik later op het jaar nog eens iets waar meer Paddockers bij betrokken kunnen zijn, bijvoorbeeld op het grote circuit dat zou kunnen worden opgesteld in de tuin...

G.
__________________
Reply With Quote
  #32  
Old 28-05-2007, 08:32
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerbeke (Geraardsbergen)
Posts: 541
Quote:
Een kleine belofte... als de Paddockers na de race zoiets hebben van... ewel... "Het is niet dat het ook direct onze hobby wordt, maar we willen het wel zeker nog een keertje doen..." dan organiseer ik later op het jaar nog eens iets waar meer Paddockers bij betrokken kunnen zijn, bijvoorbeeld op het grote circuit dat zou kunnen worden opgesteld in de tuin...
Dat zie ik wel zitten, mocht dat doorgaan dan zorg ik voor de taartjes.
Reply With Quote
  #33  
Old 28-05-2007, 16:06
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Quote:
Originally Posted by Wild Goose View Post
Dat zie ik wel zitten, mocht dat doorgaan dan zorg ik voor de taartjes.
Wel, ik ben benieuwd wat de heren Paddockers erover te zeggen hebben, na twee nachtjes slapen! Op het eerste moment was het team in mijn ogen enthousiast, ze waren zelfs aan het vragen welke wagens er allemaal in deze klasse konden meerijden. Later op de avond, naarmate de sfeer competitiever werd, zwakte het enthousiasme wat af...

Ik maak zo snel mogelijk een raceverslagje op van de wedstrijd met bijhorende foto's, maar als tipje van de sluiter kan ik in alle geval zeggen dat De Paddock zich sterk verweerd heeft achter het stuur van de Audi en in alle geval niet als laatste over de streep is gegaan! Vanaf het verslag op ons Petit Spa forum staat, plaats ik hier de link!

G.
__________________
Reply With Quote
  #34  
Old 28-05-2007, 17:32
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
Wel, ik ben benieuwd wat de heren Paddockers erover te zeggen hebben, na twee nachtjes slapen! Op het eerste moment was het team in mijn ogen enthousiast, ze waren zelfs aan het vragen welke wagens er allemaal in deze klasse konden meerijden. Later op de avond, naarmate de sfeer competitiever werd, zwakte het enthousiasme wat af...

Ik maak zo snel mogelijk een raceverslagje op van de wedstrijd met bijhorende foto's, maar als tipje van de sluiter kan ik in alle geval zeggen dat De Paddock zich sterk verweerd heeft achter het stuur van de Audi en in alle geval niet als laatste over de streep is gegaan! Vanaf het verslag op ons Petit Spa forum staat, plaats ik hier de link!

G.
Wel, voor wat mij betreft is mijn mening na twee nachtjes slapen niet gewijzigd. Het was leuk om te doen, en zeker de moeite waard om eens kennis te maken met een andere tak van het modelbouwen. Ik heb dan weer meer last met het feit dat de auto's het soms toch wel erg hard te verduren krijgen. Je stopt een heel pak werk in een model om het toch zo mooi mogelijk te bouwen, en je ziet dan dat de auto's op de baan in het rond vliegen. Ik denk niet dat er 1 auto zonder blikschade is uitgekomen, die avond. Jammer van al dat modelbouwwerk, vind ik dan.
Verder de soms ook bitsige sfeer wanneer in het heetst van de strijd moet worden tussengekomen door een marshall. Als een auto een probleem heeft op de baan, dan kan een marshall echt niets goed gedaan hebben. Het heeft altijd te lang geduurd, of er scheelt altijd wel iets. Ik weet wel, de competitie en de spanning van het moment, maar het ligt niet in mijn stijl. Het competitieve aspect was er voor mij teveel aan, denk ik. De kelk van de slotcar-competitie laat ik dus maar wijselijk aan mij voorbij gaan.
Maar ieder zijn meug, als jullie je daar mee amuseren, geen probleem. Ik wens jullie nog duizenden uren slotcar-plezier!!

Ik wil toch MFahrer efkes bedanken voor het organiseren van de avond. Daar kruipt ook tijd en moeite in.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #35  
Old 28-05-2007, 18:07
Futse's Avatar
Futse Futse is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 105
Nogmaals, k vond het héél jammer - als regulier Petit Spa'er - om er niet bij te zien. Zo te horen heb ik een mooie race gemist. Proficiat ook aan de heren Paddockers voor het mooie resultaat, alhoewel ik het precieze resultaat aan MFahrer laat om te onthullen

Quote:
Verder de soms ook bitsige sfeer wanneer in het heetst van de strijd moet worden tussengekomen door een marshall. Als een auto een probleem heeft op de baan, dan kan een marshall echt niets goed gedaan hebben. Het heeft altijd te lang geduurd, of er scheelt altijd wel iets
K kan je eigenlijk niets anders dan gelijk geven Dominique. Een slechte actie van een marshall wordt bijna altijd onthaald op kritiek, een goede actie zal nooit op een compliment onthaald worden, ze zal zelfs bijna nooit opgemerkt worden... Het is jammer genoeg "part of the game", en bij ons kan het er wel eens over zijn, moet ik toegeven. Nu ja, je leert alleszins rap bij als marshall, en je leert ook wel die opmerkingen negeren, maar leuk is het natuurlijk niet...

Quote:
Ik heb dan weer meer last met het feit dat de auto's het soms toch wel erg hard te verduren krijgen. Je stopt een heel pak werk in een model om het toch zo mooi mogelijk te bouwen, en je ziet dan dat de auto's op de baan in het rond vliegen. Ik denk niet dat er 1 auto zonder blikschade is uitgekomen, die avond. Jammer van al dat modelbouwwerk, vind ik dan.
Dit kan ik ook volledig begrijpen. Zeker met de modellen zoals jullie die maken zou ik ook niet echt de baan op durven. Wij steken veel tijd in onze modellen, maar lang niet zoveel als jullie, denk ik (allee, k kan hier alleen over mezelf spreken natuurlijk ). Anderzijds geeft het toch een super gevoel om een eigen creatie over de baan te zien scheuren, ook al gaat het maar over schaal 1/24... En ja, we zijn allemaal zeer competitief ingesteld, we willen allemaal winnen, en dan wordt er wel eens wat schade gereden. Maar dat nemen wij er graag bij...

Bram
__________________
Reply With Quote
  #36  
Old 28-05-2007, 18:20
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Wel, natuurlijk ben je enthoesiast als je toekomt en prompt wat rondjes kan beginnen draaien. Tot al snel bleek dat we "slechts" 3x 13 minuten konden rijden op een wedstrijd van 6 uur. Wat zoveel wil zeggen als 1x om de 2 uur een klein kwartiertje. Hier had ik in het begin niet echt bij stilgestaan, totdat ik het me realiseerde dat het op die manier wel een erg lange avond ging worden...

Daar sta je dan langs te baan te kijken hoe de anderen zich vermaken. Het enige wat je kan doen is "marshallen", oftewel tegen je kloten krijgen als je de auto niet snel genoeg weer op de track zet, nadat - nota bene de piloot er zelf voor gezorgd heeft dat - de auto van de baan vliegt. Ik was, ik spreek voor mezelf maar denk dat de anderen het ook zo aanvoelden, in de eerste plaats naar Gent gereden om "wat te komen slotten en een leuke namiddag te beleven" en niet om door een roepende piloot tegen mijn vijs te krijgen. Dat jullie elkaar al van in de jeugdjaren kennen, verklaart natuurlijk veel in de manier waarop jullie met elkaar kúnnen omgaan, voor buitenstaanders en mensen die het als initiatie komen doen, is het wel even schrikken.

Was het dan enkel kommer en kwel? Natuurlijk niet, want bovenstaande nasmaak is perfect te verklaren natuurlijk. Dat je maar 3x mag rijden op 6 uur tijd is natuurlijk eigen aan het beestje en daar valt uiteraard niets aan te doen. Dat piloten een wedstrijd rijden op het scherp van de snee is natuurlijk ook te begrijpen. Dat ze in de emotie van de wedstrijd dan gaan roepen, zal er wel bijhoren vermoed ik.

Is dit voor herhaling vatbaar? Ja en neen.

Neen, omdat dit niet de geschikte format is om mensen te laten kennismaken met de slotracerij. Ook bij de eerste keer - toen het uiteindelijk niet doorging - heb ik aangegeven dat we enkel wat wilde komen rijden en een wedstrijd niet hoefde. Als je jaren slotervaring hebt, kan je je misschien niet voorstellen dat iemand enorm veel plezier kan beleven aan enkel rijden om te rijden, maar toch is het zo. Ik vergelijk het even met tennis. Als je de allereeste keer gaat tennissen, speel je ook niet onmiddellijk een wedstrijd. Je krijgt uitleg, klopt een gans uur ballen en leert bepaalde basisprincipes aan. Ik garandeer je dat wanneer je eerste tennisles een dubbelspel wedstrijd is en er op je geroepen wordt wanneer het misgaat enz, dat je ontgoocheld het veld zal verlaten en wellicht nooit meer gaat tennissen. Bij mij was het zaterdag ook een beetje zo.

Ja, omdat, mits de juiste aanpak het wel kan doen smaken naar meer. Geef de mensen een auto en laat ze ieder op een baan tegen elkaar rijden. Bijvoorbeeld: 15 minuten uitleg, 15 minuten rijden, kleine pauze, 15 minuten quali en 45 minuten wedstrijd. Iedereen achteraf "fat and happy" en wellicht dat ze gebeten zijn en terug zullen komen. Wanneer ze dan deze basisles achter de kiezen hebben, zullen ze wellicht zelf ook gaan roepen wanneer één en ander niet snel genoeg op de track zit. Moet dit alles gratis? Of course not. Ik ben best bereid om hiervoor te betalen, zodanig dat de organisator ook uit de kosten komt.

Kortom, het was niet helemaal wat ik me ervan voorgesteld had, maar toch was het erg interessant om het meegemaakt te hebben. In tegenstelling tot Dominique, zit ik bijvroorbeeld niet zo erg in met het feit dat de auto's redelijk wat afzien op de baan. Ik sluit niet uit om er ooit eens eentje zelf te bouwen - mits de nodige tijd enz. Ik vind het nl. redelijk cool om je eigen creaties niet enkel in de kast te zetten, maar er ook daadwerkelijk mee te kunnen rijden. 'k zou dan wel 2 dozen moeten kopen. 1tje om de bouwen als statische model en een counterpart om mee te slotten. Time will tell, want statische modelbouw, de modelbouwclub enz. primeren op de moment zeer zeker.

Gunther, nogals bedankt voor de leerrijke ervaring en mits wat aanpassingen aan de format (als promotie van de slotsport het doel is), zeker voor herhaling, voor andere deelnemers, vatbaar.

Oh ja, de foto's nog. Ik heb ook geprobeerd om wat foto's te nemen. Geen sinecure, want mijn lens was/is niet geschikt voor dit soort van onderwerpen. Te weinig bruikbaar licht, auto's zijn ongeloofelijk snel enz. Door het weinige licht heb ik foto's genomen met een gevoeligheid van ISO800, wat door de snelheid in de beelden, leidt tot erg veel ruis. Ze zijn niet top, verre van, was zelfs wat ontgoocheld, maar bon. Momenteel ben ik nog een practisch detail aan het regelen, waardoor het online zetten van de foto's nog even op zich zal laten wachten.
Reply With Quote
  #37  
Old 28-05-2007, 18:21
Walter's Avatar
Walter Walter is offline
Kraftbayer
 
Join Date: Mar 2004
Location: Turnhout
Posts: 233
Prima raceavond gehad.De strijd met DE PADDOCK AUDI was er een zoals in de beste BTCC wedstrijden van de jaren 94-96.Deurklinkenwerk,duwpartijen en van dat alles meer.De PSR BMW heeft het weerwerk redelijk overleeft.(Op een gescheurde kofferbak en achterbumper na).De auto word weer terug gerepareerd.Gelukkig was de BMW stevig gebouwd om dit alles te overleven.Gunther en al de anderen bedankt voor de fijne raceavond.Wat de relatie piloten-marshalls betreft dat is in het heet van de strijd soms heftig maar eens de wedstrijden gereden zijn is alles terug koek en ei.Wat mezelf betreft rijd ik enkel voor het plezier maar de "proffessionele jongens"moeten ook hun race kunnen rijden.Dus voor ieder wat wils.
Groeten WALTER

BMW ...Kraftbayers!
Reply With Quote
  #38  
Old 28-05-2007, 19:05
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Wel kijk...

Ik ben allereerst zeer tevreden met jullie eerlijk reacties. Ik ga met bijna alles akkoord wat jullie zeggen:

-het gaat er soms bitsig aan toe, maar dat is echt niet enkel bij ons, wij krijgen bij uitraces meermaals op onze donder (zoals iedereen) als het zogezegd niet snel genoeg gaat... dat ligt in het karakter van dit soort competitie vrees ik.

- het is enorm competitief op deze manier, en misschien niet de beste initiatieles, temeer omdat de er (zoals int echt) in deze endurance voor dubbele punten gereden werd in het kampioenschap. Waarschijnlijk was dat ook één van de redenen waarom Johan ondanks z'n misselijkheid toch bleef voortrijden... die puntjes waren enorm belangerijk.

- sommige wagens hebben inderdaad schade opgelopen, maar het is al bij al tot het minimum herleid. De "De Paddock Audi" ziet er uit zoals hij aan de race begonnen is, behalve een rubberspoor op de motorkap, hoe dat jullie dat voor elkaar gekregen hebben is mij nog altijd niet duidelijk! Mijn Bastos BMW ziet er na het hermonteren van spoiler en spiegels net zo uit als hij er voor de race uitzag. Mindere chauffeurs rijden wel meer schade, das in't echt ook zo... Een laatste puntje is dat deze wagens speciaal gebouwd zijn om te racen, en ik versta dat de omschakeling modelbouw/slotracen niet altijd makkelijk te maken is in het hoofd.

- de rijtijd voor de Paddockers was inderdaad weinig in dit format, in het vervolg moeten we inderdaad zoeken naar een ander format om rondjes te bollen. Maar in deze wedstrijd was het de enige manier... ik kon onmogelijk 3 wagens inzetten om uit te lenen. Met eigen wagens was het natuurlijk anders geweest... maar dat is misschien iets voor de toekomst... in bijvoorbeeld een Paddock race, met enkel Paddockers, dat het niveauverschil niet zo groot is en dat iedereen komt om eens met zijn eigen creatie op de baan te komen. Een andere optie is een exclusieve Paddockrace op 1/32, waarbij bijvoorbeeld per Paddocker een SCX WTCC aangeschaft wordt (34 euro) en waarbij er dus geen wekenlang modelbouwwerk kan kapot gaan en waarbij de rijtijd aanzienlijk verlengd wordt.

Ik ben ook eens benieuwd naar de reactie van Sennake, omdat hij er in de ogen van de anciens er het meest voor ging, zowel op de baan als naast de baan. In de cijfers valt ook op te merken dat Sennake het snelst rondreed met de A4 en duidelijk meer rondjes draaide. Met een gemiddelde van zijn aantal ronden op "GROEN!" (nochtans de moeilijkste lane met kortste en veraderlijkste bochten), waren jullie nog een plaatsje opgeschoven in het klassement.

Huudo, Ivm de foto's... laat maar weten waar ze staan. Ik ben alleszins benieuwd naar het resultaat.

Om af te sluiten bedank ik jullie nog eens om tot in Gent te komen om een avond met gemengde gevoelens door te brengen. Als jullie het nog eens zien zitten in een "betere, minder competitieve omgeving", laat gerust iets weten. Misschien kunnen we samen tot een leuk initiatief komen. Eventueel kan ik mijn "rallybaantje" eens meebrengen als er eventueel een Paddockmeeting in de buurt van Gent doorgaat! Geen competitie, enkel initiatie... geen timing in de buurt, gewoon bollen!

Dominique op baan rood: in de ankers voor de "chicane"


Huudo (in de achtergrond) duidelijk met succes in de aanval op Walter en Morgan, je ziet de Audi zo naderen op de andere twee:


En dichter...


En dichter...


Sennake op GROEN! door de "Double Gauche":



Heren, tot de volgende!



G.
__________________

Last edited by MFahrer; 28-05-2007 at 19:20.
Reply With Quote
  #39  
Old 28-05-2007, 20:53
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
Wel kijk...

Ik ben allereerst zeer tevreden met jullie eerlijk reacties. Ik ga met bijna alles akkoord wat jullie zeggen:

-het gaat er soms bitsig aan toe, maar dat is echt niet enkel bij ons, wij krijgen bij uitraces meermaals op onze donder (zoals iedereen) als het zogezegd niet snel genoeg gaat... dat ligt in het karakter van dit soort competitie vrees ik.

- het is enorm competitief op deze manier, en misschien niet de beste initiatieles, temeer omdat de er (zoals int echt) in deze endurance voor dubbele punten gereden werd in het kampioenschap. Waarschijnlijk was dat ook één van de redenen waarom Johan ondanks z'n misselijkheid toch bleef voortrijden... die puntjes waren enorm belangerijk.
Nogmaals, zoals ik ook zei op het einde van de avond. Respect voor al diegene die slotrijden als hun hobby/passie hebben. En voor de motivatie waarmee gereden wordt. En ik begrijp ook de gedrevenheid waarmee je ons naar Gent hebt gehaald om jullie passie aan ons te tonen. Echter, we hadden het al op voorhand - meerdere keren zelfs - aangegeven dat wij NIET in de competitie an sich geïnteresseerd waren maar eens wilde proeven van het rijden met een semi-pro slotbaan op 1/24ste. Maar we zouden en moesten komen om mee te draaien in jullie competitie. Pas nu blijkt dat er dubbele punten te verdienen waren - ook dat wist ik niet - en verklaart natuurlijk veel.

Maar dat neemt niet weg dat ik het altijd ongehoord zal blijven vinden om je gasten al roepend onder de voeten te geven. Want uiteindelijk waren we te gast. Of moet ik bij onze volgende meeting de nieuwkomers een uitbrander geven als ze te dicht bij de modellen komen...? Lang gaan ze niet komen, denk ik. Ik wil hier geen zaak van maken, absoluut niet, maar ik wil ook niet dat het, zoals nu, onder de tafel geveegd wordt als "zo gaat het er nu eenmaal aan toe, pech gehad". Als je iemand uitnodigd ga je zo niet tegen hem te keer.

Anders is het als ik zelf beslis om in de competitie mee te rijden. Als ik op voorhand weet wat er op het spel staat en als ik zelf beslis om naar de race te gaan, op eigen initiatief. Dan laat ik met plezier over me heen komen wat er zoal geroepen wordt. Ik ben dan immers "part of the game" en zal wellicht hetzelfde doen. Dat ik er niet voluit voor ben gegaan, is het gevolg van een en ander. Wat ook opviel was dat het toch wat rustiger werd tegen de marshalls nadat er enkele opmerkingen gemaakt waren over de interventies van de piloten. Het kan blijkbaar dus toch wel anders.

Verder versta ik perfect dat je geen 3 auto's kan inzetten en dat verwacht ook niemand. Wat we de volgende keer moeten doen, is op voorhand goeie afspraken maken met communicatie in 2 richtingen.

De ritjes "tegen" Walter waren wel zeer leuk, precies omdat die met eenzelfde ingestelheid meedoet als ik. Ga je eraf en duurt het wat, ok, dan is het maar zo. De wereld blijft niet stille staan he. Ik heb in enkele manches zelfs op Walter gewacht als ik hem eraf BTCC'de. Logisch dat ik minder rondjes had.

Dat krijg je natuurlijk als je vanuit een verschillend standpunt vertrekt. Volgende keer gewoon beter.

Last edited by Guido; 28-05-2007 at 21:07.
Reply With Quote
  #40  
Old 29-05-2007, 15:54
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Voor de geïnteresseerden, er staat een "verslagje" van de race met exacte cijfers op ons forum! linkie!

G.
__________________

Last edited by MFahrer; 29-05-2007 at 15:56.
Reply With Quote
  #41  
Old 29-05-2007, 16:34
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
Voor de geïnteresseerden, er staat een "verslagje" van de race met exacte cijfers op ons forum! linkie!

G.
Zeer mooi verslag Gunther! Het laatste stuk maakt alles goed. Als ik het zo nog eens nalees, haalt het goede gevoel opnieuw de bovenhand. Dankjewel en tot in het najaar misschien bij een volgende gelegenheid.
Reply With Quote
  #42  
Old 29-05-2007, 16:48
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
Ik ben ook eens benieuwd naar de reactie van Sennake, omdat hij er in de ogen van de anciens er het meest voor ging, zowel op de baan als naast de baan. In de cijfers valt ook op te merken dat Sennake het snelst rondreed met de A4 en duidelijk meer rondjes draaide. Met een gemiddelde van zijn aantal ronden op "GROEN!" (nochtans de moeilijkste lane met kortste en veraderlijkste bochten), waren jullie nog een plaatsje opgeschoven in het klassement.
Wel, mijn instelling bij gelijk welke competitie is er één van "ik wil het zo goed mogelijk doen", wat niet hetzelfde is als "ik wil het goed doen" natuurlijk. Maar met mijn beperkte mogelijkheden heb ik het beste uit mezelf gehaald, om wat weerwerk te bieden tegen de andere teams.

Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik telkens ik uit de bocht vloog (en dat was vrij dikwijls) met klare en luide stemme "GROEN!" uitriep, zodat de marshalls in elk geval wisten dat er werk aan de winkel was. Tot zover mijn competitiespirit. Als een marshall dan per ongeluk niet snel genoeg reageert of de Audi op het verkeerde spoor zet, ga ik hem wel niet beginnen verwijten naar zijn hoofd te slingeren. Zo diep zit de competitiespirit er dan ook weer niet in bij mij. Trouwens, ik kende de meeste van die mensen niet eens. Als je elkaar al van kindsbeen af kent kan dat enigszins anders liggen, voor ons was dat aspect er duidelijk wat teveel aan.

Ook heb ik er net zoals Dominique problemen mee dat je een model waar uren werk in steekt zomaar in de strijd kan werpen, want zelfs de allerbeste slotters laten hun wagen al wel eens uit de bocht vliegen, en als het dat niet is zal een iets minder ervaren piloot er wel eens tegenaan botsen...

Het 13 minuten rijden per 2 uur tenslotte was voor ons in eerste instantie een opluchting omdat we schrik hadden van lange stints, maar ik moet toegeven dat ook ik uiteindelijk graag een pak meer had willen rijden en dat beschouw ik dan toch als een positief gegeven. We deden het alle 3 graag genoeg om vast te stellen dat we eigenlijk te weinig mogen rijden hebben.

Een laatste vaststelling: we zijn er een beetje "in gegooid" zonder een initiatie, en dus moet je proberen om zelf je rempunten te zoeken, en alles wat erbij komt kijken om te proberen snelle tijden te rijden. Dat kon niet anders in dit format, we namen tenslotte direct deel aan een echte wedstrijd, maar om rookies in te wijden denk ik dat er andere en betere methoden zijn.

Dus hier mijn voorstel:

Laat de Paddockers die graag eens zouden willen kennis maken met het slotten zich kenbaar maken en dan kan iedere kandidaat-slotter zelf een kant-en-klaar 1/32 model aankopen (eventueel op voorhand een racecategorie afspreken alhoewel dit niet echt noodzakelijk is).

Organiseer een slot-initiatie bij jou thuis (en zoals Guido zegt moet je dat helemaal niet gratis doen) voor alle amateur-slotters waarbij de routiniers die er graag bij zouden zijn om wat tips te geven en eventueel talent te spotten (haha) uiteraard ook welkom zijn.

Deze initiatie begint met wat theorie-les en wat praktijk-oefeningen, en wordt afgesloten met een wedstrijd(je) zodat iedereen van alle aspecten geproefd heeft (ook van de lekkere broodjes trouwens).

Dit heeft als voordeel dat jij je eigen modelen niet hoeft "op te offeren" voor een bende beginnelingen, en dat wij als (voornamelijk) modelbouwers niet teveel hartzeer hebben bij het uit de bocht vliegen van kant-en-klaar slotcars. Bovendien hebben we met 1/32 wagens op een 1/24 baan wat meer ruimte om te botsen...

Ook het roepen en tieren zal per definitie heel wat minder zijn omdat we allemaal beginnelingen zijn en het aspect competitie zo goed als onbestaande zal zijn.

En dank zij het feit dat ieder zijn eigen wagen meebrengt zal het lange wachten tov het korte rijden ook enorm meevallen: iedereen mag tenminste ven lang rijden.

Wat denken jullie? Zetten we nog eens iets op poten?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #43  
Old 29-05-2007, 19:12
Futse's Avatar
Futse Futse is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 105
Quote:
Wat denken jullie? Zetten we nog eens iets op poten?
Maar dan wel op een datum dat ik er bij kan zijn graag

Bram
__________________
Reply With Quote
  #44  
Old 29-05-2007, 19:18
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Eerst even voor de mensen die geen zin hebben om het verslag te lezen, maar wel graag autosportplaatjes kijken: Het zijn een 110 tal actiefoto's van de race. Als je de optie "slideshow" aanzet, kan je mooie duels in stilstaande foto's volgen.

Linkie

G.
__________________
Reply With Quote
  #45  
Old 29-05-2007, 19:54
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Wel, mijn instelling bij gelijk welke competitie is er één van "ik wil het zo goed mogelijk doen", wat niet hetzelfde is als "ik wil het goed doen" natuurlijk. Maar met mijn beperkte mogelijkheden heb ik het beste uit mezelf gehaald, om wat weerwerk te bieden tegen de andere teams.
En dat hebben jullie perfect gedaan... jullie hebben tenslotte twee iets ervarener piloten achter jullie gelaten! Daar was duidelijk ook op gerekend! Anders waren er geen 3 "lintjes" voorzien van plaats zes hé!

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik telkens ik uit de bocht vloog (en dat was vrij dikwijls) met klare en luide stemme "GROEN!" uitriep, zodat de marshalls in elk geval wisten dat er werk aan de winkel was. Tot zover mijn competitiespirit. Als een marshall dan per ongeluk niet snel genoeg reageert of de Audi op het verkeerde spoor zet, ga ik hem wel niet beginnen verwijten naar zijn hoofd te slingeren. Zo diep zit de competitiespirit er dan ook weer niet in bij mij. Trouwens, ik kende de meeste van die mensen niet eens. Als je elkaar al van kindsbeen af kent kan dat enigszins anders liggen, voor ons was dat aspect er duidelijk wat teveel aan.
Versta ik volledig! 200%... wij zijn er misschien teveel mee vergroeid/misgroeid om dat zo duidelijk te zien!

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Ook heb ik er net zoals Dominique problemen mee dat je een model waar uren werk in steekt zomaar in de strijd kan werpen, want zelfs de allerbeste slotters laten hun wagen al wel eens uit de bocht vliegen, en als het dat niet is zal een iets minder ervaren piloot er wel eens tegenaan botsen...
Wel... je moet het zo zien... die wagens zijn met die bedoeling gebouwd, jullie wagens zijn gebouwd om met een zijden handschoen af te stoffen als het even héél erg moet. De twee categorieën wagens zien er in sé misschien van ver hetzelfde uit, maar ze zijn gebouwd in een andere spirit, op een verschillende manier en met een verschillend doel. Jullie kunnen jaren genieten van het bouwwerk dat jullie maanden gekost heeft... en terecht natuurlijk. De bouw van onze wagens duurt minder lang, zijn versterkt en zijn een compromis tussen schoonheid en snelheid... Als de beste chauffeurs crashen inderdaad ook... of worden van de baan gereden door mindere rijders, maar al bij al valt de schade goed mee! Een beetje zoals in de echte racerij... het is een dure en pijnlijke leerschool.

In jabbeke stonden er twee wagens die al héél wat kilometers onder de banden hadden en die nog héél toonbaar waren om op jullie show te zetten. De Sierra van Johan had de Six Hours Of Lester Raceway gereden én gewonnen in zijn klasse. De Escort van mezelf had al de Dix Heures de Petit Spa gereden én gewonnen, en de Six Hours of Lester Raceway gereden én gewonnen in z'n klasse! Die laatste had dus zonder overdrijven al meer dan 70 echte slotkilometers op z'n teller staan... in volledig competitiemodus! Beiden zagen ze er nog beter uit dan sommige andere modellen op de beurs (niet van de Paddocktafel, maar op de beurs in het algemeen).

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Het 13 minuten rijden per 2 uur tenslotte was voor ons in eerste instantie een opluchting omdat we schrik hadden van lange stints, maar ik moet toegeven dat ook ik uiteindelijk graag een pak meer had willen rijden en dat beschouw ik dan toch als een positief gegeven. We deden het alle 3 graag genoeg om vast te stellen dat we eigenlijk te weinig mogen rijden hebben.
Dat jullie vonden dat je te weinig had kunnen rijden, onthou ik ook als positief... dat wil zeggen dat jullie het eventueel nog een kans geven! Ik probeer hier niets te promoten... gewoon terug in een beter daglicht stellen.


Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Een laatste vaststelling: we zijn er een beetje "in gegooid" zonder een initiatie, en dus moet je proberen om zelf je rempunten te zoeken, en alles wat erbij komt kijken om te proberen snelle tijden te rijden. Dat kon niet anders in dit format, we namen tenslotte direct deel aan een echte wedstrijd, maar om rookies in te wijden denk ik dat er andere en betere methoden zijn.

Dus hier mijn voorstel:

Laat de Paddockers die graag eens zouden willen kennis maken met het slotten zich kenbaar maken en dan kan iedere kandidaat-slotter zelf een kant-en-klaar 1/32 model aankopen (eventueel op voorhand een racecategorie afspreken alhoewel dit niet echt noodzakelijk is).

Organiseer een slot-initiatie bij jou thuis (en zoals Guido zegt moet je dat helemaal niet gratis doen) voor alle amateur-slotters waarbij de routiniers die er graag bij zouden zijn om wat tips te geven en eventueel talent te spotten (haha) uiteraard ook welkom zijn.

Deze initiatie begint met wat theorie-les en wat praktijk-oefeningen, en wordt afgesloten met een wedstrijd(je) zodat iedereen van alle aspecten geproefd heeft (ook van de lekkere broodjes trouwens).

Dit heeft als voordeel dat jij je eigen modelen niet hoeft "op te offeren" voor een bende beginnelingen, en dat wij als (voornamelijk) modelbouwers niet teveel hartzeer hebben bij het uit de bocht vliegen van kant-en-klaar slotcars. Bovendien hebben we met 1/32 wagens op een 1/24 baan wat meer ruimte om te botsen...

Ook het roepen en tieren zal per definitie heel wat minder zijn omdat we allemaal beginnelingen zijn en het aspect competitie zo goed als onbestaande zal zijn.

En dank zij het feit dat ieder zijn eigen wagen meebrengt zal het lange wachten tov het korte rijden ook enorm meevallen: iedereen mag tenminste ven lang rijden.

Wat denken jullie? Zetten we nog eens iets op poten?
Schitterend idee en nog beter verwoord... met die gedachte stelde ik hierboven al de WTCC klasse op 1/32 voor. SCX wagens zijn veruit de goedkoopste en hebben een mooie afgronde klasse met alle wagens die erin deelnemen: BMW 320i, Alfa 156, Seat Leon, Honda Accords, ...

Doordat ze zo goedkoop zijn, zijn ze uiteraard niet de beste slotcars op 1/32. Een ander (en beter rijdend) voorstel is een klasse DTM op 1/32. Daar kan je kiezen uit Mercedes C DTM's, Opel Vectra's, Audi A4's in zeer veel verschillende liveries, van zowel Carrera als van Scalextric... kostprijs per wagen is ongeveer 45 euro, maar het rijplezier is dan ook veel groter en de kans dat het slotvirus bij sommigen toeslaat dus ook véél groter.

Ik sta volledig open voor voorstellen om een exclusieve Paddock race te doen op mijn circuit, met een maximum van pakweg 12 of 15 deelnemers. Er zouden geen kosten aan verbonden zijn... enkel de "catering" natuurlijk!

Stel dat er interesse is, wil ik dat gerust eens organiseren als "vervang-paddock-meeting" in een maand waar er geen modelbouwmeeting is. Als het in een maand is waar het ook goed weer is, kan ik de Paddockers hier buiten ook nog een stoel en een grote tafel aanbieden om toch hun nieuwe modelbouwcreaties ten toon te stellen.

Wat denk je?

G.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.