De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 08-10-2009, 17:13
Drivejay's Avatar
Drivejay Drivejay is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 55
Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey View Post
Omdat je die auto al vind voor 100.000 euro terwijl een nieuwe GT3 meer dan het dubbele kost, zelfs een GT4 kost meer.

http://www.racecarsdirect.com/listin...Mans_1999.html
Kan ik moeilijk geloven dat dat de reden is, trouwens een echte ORECA kost meer dan een "nieuwe" SRT waar nu ook GT3 mee gereden wordt en Porsches vind je met hopen voor minder dan 100000, en die mogen dan wel meedoen.
__________________
www.brass-sports.be
Reply With Quote
  #32  
Old 08-10-2009, 17:40
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey View Post
Omdat je die auto al vind voor 100.000 euro terwijl een nieuwe GT3 meer dan het dubbele kost, zelfs een GT4 kost meer.

http://www.racecarsdirect.com/listin...Mans_1999.html
Denk niet dat het met de prijs te maken heeft, rijden wel goedkopere wagens rond.

Heeft volgens mij meer te maken met het feit dat GT3 hoofdklasse is, en die dan ook bij de snelste wagens moeten zijn.
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #33  
Old 08-10-2009, 17:42
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: tessenderlo
Posts: 396
Misschien gewoon is bij speedworld gaan vragen.
Zij moeten ondertussen toch kunnen zeggen of de wagen toegelaten wordt of niet.
Reply With Quote
  #34  
Old 08-10-2009, 18:33
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Vers van de pers(babbel)

Quote:
2010: twee kampioenschappen op Circuit

Hans Van de Ven, Christian Lahaye en hun vennoten, verenigd onder de vleugels van SpeedWorld Promotion, presenteren een andere aanpak voor de organisatie van de kampioenschappen op Circuit.

De nationale sportieve overheid (RACB Sport) en de verantwoordelijken van Circuit Zolder (Peter Hudders en Lucia Gallucci) zijn alvast enthousiast en hebben het project goed gekeurd.

In enkele zinnen de krachtlijnen van wat beslist werd:

• Er komen 2 kampioenschappen, een onder de benaming Belgian Touring Car Series en de andere met de naam Belcar Endurance Championship.
• De kalender van de kampioenschappen (zie hieronder) bevat 6 meetings voor de BTCS en 6 voor de Belcar. De BTCS zal bovendien ook van de partij kunnen zijn in de 10 Uren van Zolder op zaterdag 13 november, maar buiten kampioenschap, en de Belcar zal afwezig zijn op de meeting in Dijon. De 24 Uren van Zolder, waar de BTCS, Belcar en andere competities samen rijden, telt niet mee voor de kampioenschappen van België. GT1's en GT2's van de voorbije jaren zullen niet toegelaten worden.
• De BTCS zal dezelfde technische en sportieve kenmerken hebben als in het verleden, behalve op het vlak van de normtijd en de pro-am formule. Die laatste wordt geschrapt.
• De Belcar, zonder pro-am, zal de FIA GT3, FIA GT4 en GT Cup (Belgisch reglement waarin GT1's en GT2's van de voorbije jaren niet toegelaten zijn) verenigen, zamen met toerwagens, met uitzondering van Silhouetten S1, S2 en S3.
• De BTCS wordt, zoals in het verleden, een semi-sprintkampioenschap.
• Om de geest van de DSMEC te behouden, wordt de Belcar opnieuw een uithoudingskampioenschap (zie de kalender).
• Het technisch reglement voor toerwagens (met uitzondering van Silhouetten), zal het mogelijk maken om de beide kampioenschappen te betwisten.
• De promotie van de kampioenschappen is exclusief toevertrouwd aan SpeedWorld Promotion.
• De 24 Uren van Zolder wordt weer een "apart" evenement. SpeedWorld Promotion en Circuit Zolder zullen alles in het werk stellen om de machine opnieuw te lanceren om er een spectaculair en hoogstaand evenement van te maken.




Provisional calendar BTCS

April 9, 10, 11 Kick Off Zolder 2 x 90’
April 30, May 1, 2 Trophée de Bourgogne Dijon 2 x 90’
June 3, 4, 5, 6 12 Heures de Spa Francorchamps 721’
July 8, 9, 10 25 Heures VW Fun Cup Francorchamps 2 x 60’
September 17, 18, 19 Francorchampagne Francorchamps 2 x 90’
October 8, 9, 10 FIA GT Championship Zolder 2 x 60’

Not included in the Championship

August 18, 19, 21, 22 24 Hours of Zolder Zolder 1440’
November 13 10 Hours of Zolder Zolder 600’


Provisional calendar Belcar

April 9, 10, 11 Kick Off Zolder 180’
June 3, 4, 5 12 Heures de Spa Francorchamps 125’
July 8, 9, 10 25 Heures VW Fun Cup Francorchamps 180’
September 17, 18, 19 Francorchampagne Francorchamps 240’
October 8, 9, 10 FIA GT Championship Zolder 125’
November 13 10 Hours of Zolder Zolder 600’

Not included in the Championship

August 18, 19, 21, 22 24 Hours of Zolder Zolder 1440’

PS: De kalenders moeten nog bekrachtigd worden.

__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #35  
Old 08-10-2009, 18:40
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Ben echt blij dat de normtijd verdwijnt bij BTCS. Eindelijk...
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #36  
Old 08-10-2009, 19:27
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Belle,

De Pro-Am formule wordt geschrapt. Dat wordt benadrukt in de persbabbel. Wat betreft de normtijd staat er niet uitdrukkelijk in dat deze met absolute zekerheid verwijnt . Christian Lahaye (vrij goed) kennende houdt deze nog steeds een achterpoortje open.
Het zou bijvoorbeeld best mogelijk zijn dat er tijdens de kwalificaties geen normtijd is en tijdens de race wel... Of het zou kunnen zijn dat die normtijd volledig verdwijnt, maar dat denk ik niet, zoniet had men het ook benadrukt, zoals men bij het schrappen van de Pro-Am formule doet .

Hopelijk sla ik de bal volledig mis, want die normtijd is op sportief vlak geen zegen voor dit kampioenschap.

Last edited by Dries DS; 08-10-2009 at 19:30.
Reply With Quote
  #37  
Old 08-10-2009, 19:35
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Oh, dan had ik dat verkeerd op. Dacht dat ze het over pro-am én normtijd hadden. Ik kan er niet aan doen maar die normtijd zal ik gewoon nooit snappen. Strookt gewoon niet met het raceconcept in mijn ogen...
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #38  
Old 08-10-2009, 19:40
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Quote:
Originally Posted by Belle View Post
...Strookt gewoon niet met het raceconcept in mijn ogen...
Je bent niet de enige die er zo over denkt
Reply With Quote
  #39  
Old 08-10-2009, 21:17
Drivejay's Avatar
Drivejay Drivejay is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 55
Quote:
Originally Posted by fenixracing View Post
Misschien gewoon is bij speedworld gaan vragen.
Zij moeten ondertussen toch kunnen zeggen of de wagen toegelaten wordt of niet.
De vraag is gesteld, we zullen zien wat ze zeggen.
__________________
www.brass-sports.be
Reply With Quote
  #40  
Old 08-10-2009, 21:35
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by Drivejay View Post
De vraag is gesteld, we zullen zien wat ze zeggen.
Heb je toevallig geen foto van de wagen? Ben nu wel eens benieuwd geworden over welke het zo gaat. Een benaming zegt niet altijd zoveel, een foto véél meer
Reply With Quote
  #41  
Old 08-10-2009, 21:57
Drivejay's Avatar
Drivejay Drivejay is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 55
Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post
Heb je toevallig geen foto van de wagen? Ben nu wel eens benieuwd geworden over welke het zo gaat. Een benaming zegt niet altijd zoveel, een foto véél meer
Tuurlijk, op de site staat er 1, bij cars.
www.brass-sports.be
__________________
www.brass-sports.be
Reply With Quote
  #42  
Old 08-10-2009, 22:12
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by Drivejay View Post
Tuurlijk, op de site staat er 1, bij cars.
www.brass-sports.be
Bedankt! Ziet er nog tof uit. Net een GTS dus met een soort 'race kit' onder de kont. Ben benieuwd naar het antwoord van Speedworld. We horen het wel van je hé!

Ps: al een tijd mee gereden op Zolder of Spa? Staat bij crono's niets van hem gemarkeerd...
Reply With Quote
  #43  
Old 08-10-2009, 22:20
Drivejay's Avatar
Drivejay Drivejay is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 55
[QUOTE= We horen het wel van je hé!

Ps: al een tijd mee gereden op Zolder of Spa? Staat bij crono's niets van hem gemarkeerd...[/QUOTE]

Thanx
Ik laat zeker iets weten!

Ik heb er zelf nog geen tijden mee gedraaid maar de vorige eigenaar heeft er 2.35 mee gedraaid in Spa toen hij er de eerste keer mee gereden heeft. Moet in principe 2.32 aankunnen.

Ik ben wel van plan er dit jaar nog mee in Zolder te gaan trainen. Normaal gezien was dat gepland voor de 19/10 maar dat is opgeschoven omdat we de Mustang eerst klaar moeten krijgen voor de Nurburgring.
__________________
www.brass-sports.be
Reply With Quote
  #44  
Old 09-10-2009, 11:27
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Quote:
Originally Posted by Dries DS View Post
Belle,

De Pro-Am formule wordt geschrapt. Dat wordt benadrukt in de persbabbel. Wat betreft de normtijd staat er niet uitdrukkelijk in dat deze met absolute zekerheid verwijnt . Christian Lahaye (vrij goed) kennende houdt deze nog steeds een achterpoortje open.
Het zou bijvoorbeeld best mogelijk zijn dat er tijdens de kwalificaties geen normtijd is en tijdens de race wel... Of het zou kunnen zijn dat die normtijd volledig verdwijnt, maar dat denk ik niet, zoniet had men het ook benadrukt, zoals men bij het schrappen van de Pro-Am formule doet .

Hopelijk sla ik de bal volledig mis, want die normtijd is op sportief vlak geen zegen voor dit kampioenschap.
Best wel straf. Heel het jaar spelen ze KS Motorsport met hun kl.ten. Ze krijgen een Stop&Go van 35 sec omdat ze, Steve Vanbellingen en Ruben Maes, pro's zijn. Ruben heeft echter nooit een Belgische titel behaald buiten de VW Fun Cup. Dus volgens het reglement is hij geen Pro. Maar volgens de organisatie wel.

Er is niks anders dan 'ambras' hier rond en nu zien ze het in dat ze het niet kunnen winnen en gaan ze 't afschaffen. Als KS Motorsport dit jaar geen kampioen wordt dan is 't wel degelijk de schuld van de organisatie daar ze zo eventuele overwinningen van het duo Maes - Vanbellingen hebben gestolen.

Mvg
Reply With Quote
  #45  
Old 11-10-2009, 20:07
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Opnieuw een artikel dat de eigenaars van autosport.be niet willen zien verschijnen:

De afgelopen weken is er heel wat water naar de zee gevloeid en niet in het minst via de hoofdkwartieren van de Belgische autosportfederatie, de circuitpromotoren en Circuit Zolder. De grote revolutie in de nationale circuitracerij is er uiteindelijk niet gekomen, maar het is misschien toch even tijd om na alle persberichten de zaken even in perspectief te plaatsen.

Een eerste grote verandering is het verdwijnen van het regionale VAS kampioenschap, (lees de Dunlop Endurance Cup) en het Franstalige ASAF uithoudingskampioenschap. Het Dunlop-kampioenschap ontstond in 2008, kende veel bijval en was een prima platform voor de amateurautosport. Het verdwijnen van wat de opvolger van de Touring Cup was en diens Franstalige tegenhanger zou op termijn wel eens negatieve invloed kunnen hebben. Waarom?

Iedere sport heeft een basis en instapniveau nodig, waaruit een doorstroom naar hoger niveaus wordt gecreëerd en die basis verdwijnt dus nu. Waar moeten startende teams en rijders nu de stiel leren?

Blijven over de BTCS en de herboren Belcar. Laten we beginnen met de BTCS. Het Belgian Touring Car Championship blijft in grote lijnen zoals het was en kan in 2010 hopelijk de groeitendens van 2009 doorzetten en misschien wel het niveau van 2007 opnieuw bereiken. Voorwaarde is uiteraard dat de huidige topteams, zoals Kia, KS, Delahaye... blijven en dat er nog enkele mooie nieuwkomers à la DVB Racing, dat in 2010 een Mégane zal inzetten, bijkomen. De kalender verliest een meeting – van zeven naar zes meetings -, wat gezien de huidige financiële context zeker niet slecht is, maar voor het overige is continuïteit dus troef. BTCS zou zo wel eens het topkampioenschap van ons land kunnen worden.

Wat met de Belcar? Het nieuwe GT-kampioenchap erft een oude naam en is een mix van de huidige Belgian GT – zo wordt de indeling in D1, D2 en D3 behouden – met de raceformats van de Dunlop Endurance Cup, gaande van 2 uur tot 10 uur. En hier wringt het schoentje misschien wel. Want de promotoren willen de GT3-klasse als referentiecategorie behouden, maar deze wagens zijn noch technisch, noch financieel voor het langere werk gemaakt.

“GT3 is voor ons land te duur”, liet Christian Lahaye recent nog optekenen, dus is deze dure wagens in langere races laten uitkomen eigenlijk een paradox, een dure paradox. Enkele van de oude en nieuwe GT3-topteams hebben zich ondertussen al kritisch over het nieuwe kampioenschap uitgelaten.

Anderzijds krijgen we wel weer wat meer gevulde startvelden, wat per definitie positief is en misschien komt de GT4-klasse eindelijk tot ontplooing.

Rest ook de vraag of alle teams uit de Dunlop Endurance Cup gelukkig zijn met een overstap naar het nationale niveau en we moeten ons zelfs de vraag stellen of al die teams überhaupt wel hun plaats op het nationale niveau hebben? Anderzijds kan het voor jonge, dynamische teams ook een springplank naar meer zijn, want ook teams als SRT, ProSpeed... begonnen ooit in wat toen nog de oude Belcar was en spelen nu vooraan op internationaal niveau mee.

Misschien had een revolutie in plaats van een evolutie wel een alternatief kunnen vormen. Een nationaal GT4-kampioenschap naar Nederlands model en daarnaast de Dunlop Endurance Cup behouden, vergde meer moed, risico en werk, maar was op langere termijn misschien wel een goed alternatief geweest. Afwachten dus maar.
Resten er de alarmerende geruchten over het verdwijnen van de Renault Clio Cup, waardoor de laatste der sprintkampioenschappen van de Belgische kaart zou verdwijnen. Misschien vormen een mogelijke nieuwe cup of de Legend Cars een oplossing?

Hopelijk baart het autosportseizoen 2009 nog twee mooie kampioenen op 24 en 25 oktober en vormt een lange en koude winter de voorbode van de renaissance van onze circuitsport.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.