De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-04-2010, 09:13
Mattiallemakki's Avatar
Mattiallemakki Mattiallemakki is offline
De Paddock Rookie

Stel dat Polderman wel inde Belcar was gaan rijden welke Clio's waren dan ook in de belcar gebleven? Alleen de Rudolph wagen....dat was voor deze teams ook niks geweest. Nu waren er achter Polderman (die weer echt snel was) leuke spannende gevechten, dit wil het publiek toch?
Reply With Quote
Old 12-04-2010, 10:15
Jakke.be's Avatar
Jakke.be Jakke.be is offline
De Paddock Regular

Schoon races gezien met prachtige wagens.

Idd, véél volk. Bij momenten was het echt drummen in de paddock.
De BTCS-races vind ik persoonlijk ook te lang duren. Ik zie die wagens liever echt sprinten. Ik ben trouwens niet echt fan van silhouettes met hun krijsende geluid. Spannend moment trouwens toen de achterkant van één van de Sirocco's ging vliegen bij het naderen van het rempunt voor de Villeneuve. Wie van de crew heeft vergeten de vijzen vast te draaien?

Mooi startveld voor de Belcar. Ik had al wel direct een deja-vu. De Prospeed Porsche ging zo snel tov de competitie dat ik even dacht dat ik naar de GLPK-Vette aan het kijken was. Ik miste ook nog iets extra. Een Jag, een Vette, een Mustang,... Ah ja, sorry hoor maar die livery van de KRK wagens? Neen dank u.

Soit, De Jupilers en braadworsten waren lekker. De carwash-dames hadden het koud en er stond een AM Vantage V12 in de paddock. Goed geweest.
Reply With Quote
Old 12-04-2010, 15:27
Jakke.be's Avatar
De Paddock Regular

Even terloops, waar kan ik ergens de uitslag van de race vinden?
De site belgiangt.com loopt een week achter...
Reply With Quote
Old 12-04-2010, 15:45
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Jakke.be View Post
Even terloops, waar kan ik ergens de uitslag van de race vinden?
De site belgiangt.com loopt een week achter...
Hier kan je ze zien:

http://www.raceresults.nu/Results/ta...l/Default.aspx

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 12-04-2010, 21:51
Jakke.be's Avatar
De Paddock Regular

Moet eens leren verder kijken dan mijn neus lang is (en ik heb nu niet bepaald een stompje...)
Thanks Belle.
Reply With Quote
Old 13-04-2010, 18:09
RaTje.be RaTje.be is offline
De Paddock Rookie

weet er iemand wat jeuris/vetters aan de hand hebben gehad?
Reply With Quote
Old 13-04-2010, 23:13
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

M.b.t. de tweede race van de BTCS:

Quote:
Dit weekend vonden op Circuit Zolder de eerste wedstrijden van de Belgian Touring Car Series plaats. en opvallend was de prestatie van Werner Moonens. De Brabander komt al jaren in het prestigieuze kampioenschap uit, won onder meer met BMW enkele wedstrijden, maar zette deze winter de stap naar Kia, waar ook Kris en Koen Wauters voor uitkomen.

persbericht
Tijdens de SC-procedure in de tweede race van het weekend vond Werner Moonens het nodig om gas bij te geven of sterk te slingeren met zijn wagen om zijn bandjes op temperatuur te houden.............op een plaats waar mensen op de baan aan het werk zijn om zo snel mogelijk de zaak te herstellen. Dergelijke coureurs moet je gewoon van een circuit aftrappen.

Ik stel me sowieso vragen bij het nivo van enkel coureurs in deze nationale klasse. Verklaar mij eens waarom 4 tot 5 coureurs spinnen over een olievlek als ze daar al een keer gepasseerd zijn, men ziet dat mensen op de baan aanwezig zijn en alle vlagsignalen ruimschoots van te voren worden getoond?

De mensen die gespind zijn en in de zandbak vast zaten kunnen er weinig aan doen, die zaten vlak achter dader van het oliespoor. Maar als je als deelnemer weet te spinnen in een van de wagens die word vlot getrokken door een van de 4x4's dan besef je mijn inziens niet waarmee je bezig bent.

Wachten we gewoon de volgende keer nog langer voordat we in actie schieten. Duurt zo'n SC-periode wellicht 20 minuten i.p.v. de 10 van nu. Krijg je simpelweg minder waar voor je geld als coureur.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Ottooke; 14-04-2010 at 21:32. Reason: Ongepast taalgebruik
Reply With Quote
Old 14-04-2010, 12:04
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Vooral de belcar heeft me kunnen bekoren.De Lambo kon toch een heel eind het tempo volgen van Goossens.Spijtig (en raar) incidentje voor Maes en de Lambo had voor mij ook wat verder mogen meestrijden.
Bij de btcs is er wat bloedarmoede vooraan,zeker als er dan nog wat s1 silhouttes uitvallen .De Megane lijkt me al enkele jaren het bedrijfzekerst.Doet de Audi niet meer mee?
En een sprintrace hoort ook bij een raceweekend,zeker bij een openingsweekend.Nu was het wat magertjes.
Reply With Quote
Old 14-04-2010, 13:04
zwoemba zwoemba is offline
De Paddock Rookie

Deze avond een verslag op Exqi om 22u20
Reply With Quote
Old 14-04-2010, 16:19
Werner Moonens Werner Moonens is offline
De Paddock Rookie

Beste Mark, vooreerst wil ik toch even reageren wat betreft jouw taalgebruik, ik betreur dit tenzeerste op deze wijze te moeten lezen. Ik kan me de bewuste situatie nog zeer goed herinneren, wat mij betreft was er zeker nog voldoende (veilige) afstand tot waar de jongens aan het werk waren. Indien ik een gevaar betekende voor deze jongens wil ik direct mijn excuses aanbieden en mijn waardering naar hen uiten. Trouwens nodig ik u uit de on-board beelden eens komen te bekijken, misschien zal je dan inzien dat er zeker geen gevaar bestond...
Werner
Reply With Quote
Old 14-04-2010, 16:41
Werner Moonens Werner Moonens is offline
De Paddock Rookie

u zal zich waarschijnlijk ook nog afvragen hoe ik dit voorval direct heb herkend, wel, een marshall (u ?) stond van ver al te gesticuleren en bij het naderen van de bewuste plaats benaderde deze de wagen alsof hij er zou onderlopen...
Reply With Quote
Old 14-04-2010, 17:16
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Ik was zelf niet in Zolder maar heb al genoeg naar het circuit geweest om dingen te zien zoals ze zijn...

De "bijna-ongelukken" die ik al gezien heb zijn eerder te wijten aan de onkunde van de betreffende marshall(s)!

Als sommige van die gasten een auto zien spinnen krijgen ze precies een epilepsie aanval en worden ze als het ware dol, ze beginnen oncontroleerbare dingen te doen waardoor de zaak soms nog erger wordt dan het was.

Gevaarlijke situaties en nog langere safety car tijden tot gevolg.

Ieder zijn plicht, piloot als marshall maar ik heb al genoeg rotzooi gezien en altijd gaat het om de onkunde van de marshalls.

Krijg ik nu de marshalls op mijn kop? Kan zijn maar dan ga ik mij eens bezighouden met net na een spin of dergelijke mijn cameraatje eens zijn werk laten doen, ge gaat soms verschieten van wat ge ziet!

Het is geen publiek geheim dat er niveauverschil is tussen marshalls wereldwijd maar in Zolder kunnen ze er wat van...

En Mark, neem dit weer niet als een persoonlijke aanval maar jouw taalgebruik kan echt niet hè man, je noemt piloten lullen, hun wagens gedrochten, vroeger was dit een ban op het forum.

Blijkbaar mag de ene toch wat meer dan de andere.
Reply With Quote
Old 14-04-2010, 17:40
Volano Volano is offline
De Paddock Rookie

Normaal antwoord ik niet op zulke discussies maar dit keer kan ik het toch niet laten. Ik was een van de bewuste marshals die aan het werk waren in de bianchi bocht om de olievlek te bestrijden. Eerst stond ik met de gele vlag als bescherming voor de mensen die aan het werk waren met het opkuisen van de vlek.

Bij de 3e (!) ronde van de safetycar vond de bewuste piloot het nog altijd nodig om op de linkse kant van de baan te blijven rijden terwijl de safetycar aangaf om rechts te rijden en door de rest ook goed opgevolgd werd. De nodige signalen waren al van ver voor het punt goed zichtbaar en er is zelfs een interventiewagen bljiven staan om ons bescherming te bieden. Is dit nodig wanneer ALLE coureurs de aanwijzingen opvolgen die getoond worden?

En in verband met de "epilepsieaanval" zoals enkelen het zo mooi verwoorden. Er zijn inderdaad gekken, maar dit geld niet enkel voor zolder en zeker al niet bij dit incident!

Mvg
Reply With Quote
Old 14-04-2010, 21:59
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Ik heb enkele posts uit het BTCS forum verplaatst naar hier. Een thread over de Finest Races is beter geschikt dan een deelnemerslijst van BTCS.
Het forum wordt binnenkort heringedeeld om alles een betere plaats te geven.

Quote:
Originally Posted by Werner Moonens View Post
Beste Mark, vooreerst wil ik toch even reageren wat betreft jouw taalgebruik, ik betreur dit tenzeerste op deze wijze te moeten lezen. Ik kan me de bewuste situatie nog zeer goed herinneren, wat mij betreft was er zeker nog voldoende (veilige) afstand tot waar de jongens aan het werk waren. Indien ik een gevaar betekende voor deze jongens wil ik direct mijn excuses aanbieden en mijn waardering naar hen uiten. Trouwens nodig ik u uit de on-board beelden eens komen te bekijken, misschien zal je dan inzien dat er zeker geen gevaar bestond...
Werner
De post van Mark is aangepast. Ik denk dat het probleem op de baan vooral een verschil in perceptie is. Als piloot heb je waarschijnlijk wel alles onder controle, maar als je als marshal daar op de baan staat komen de wagens toch nog steeds tegen een behoorlijke snelheid af. Het circuit is lang genoeg om te kunnen zigzaggen, rij rechtdoor op plaatsen waar mensen op de baan staan.
Dit is niets persoonlijk tegen jou, maar het zou geen kwaad kunnen als alle piloten dit zouden toepassen.

Quote:
Originally Posted by Werner Moonens View Post
u zal zich waarschijnlijk ook nog afvragen hoe ik dit voorval direct heb herkend, wel, een marshall (u ?) stond van ver al te gesticuleren en bij het naderen van de bewuste plaats benaderde deze de wagen alsof hij er zou onderlopen...
Dat lijkt soms de enige manier om een piloot te laten vertragen of rechtdoor te laten rijden.

Quote:
Originally Posted by Steve View Post
Ik was zelf niet in Zolder maar heb al genoeg naar het circuit geweest om dingen te zien zoals ze zijn...

De "bijna-ongelukken" die ik al gezien heb zijn eerder te wijten aan de onkunde van de betreffende marshall(s)!

Als sommige van die gasten een auto zien spinnen krijgen ze precies een epilepsie aanval en worden ze als het ware dol, ze beginnen oncontroleerbare dingen te doen waardoor de zaak soms nog erger wordt dan het was.

Gevaarlijke situaties en nog langere safety car tijden tot gevolg.

Ieder zijn plicht, piloot als marshall maar ik heb al genoeg rotzooi gezien en altijd gaat het om de onkunde van de marshalls.

Krijg ik nu de marshalls op mijn kop? Kan zijn maar dan ga ik mij eens bezighouden met net na een spin of dergelijke mijn cameraatje eens zijn werk laten doen, ge gaat soms verschieten van wat ge ziet!

Het is geen publiek geheim dat er niveauverschil is tussen marshalls wereldwijd maar in Zolder kunnen ze er wat van...

En Mark, neem dit weer niet als een persoonlijke aanval maar jouw taalgebruik kan echt niet hè man, je noemt piloten lullen, hun wagens gedrochten, vroeger was dit een ban op het forum.

Blijkbaar mag de ene toch wat meer dan de andere.
Je hebt gelijk over de kwaliteit van de marshals. Vergeet echter niet dat dit allemaal vrijwilligers zijn. Een opleiding is er niet, je moet alles leren in de praktijk. Sommigen reageren doordachter dan anderen, ervaring speelt hier zeker een grote rol in.

Wat betreft de reactie van Mark: iemand beledigen kan inderdaad niet. Een wagen lelijk vinden kan toch?
Jouw reacties van de laatste weken waren ook nogal sterk. Een ban hebben we je nog niet gegeven. Een (pittige) discussie moet mogelijk zijn zonder dat we op de vuist moeten gaan. Dat laatste uiteraard bij wijze van spreken

Last edited by Ottooke; 14-04-2010 at 22:01.
Reply With Quote
Old 15-04-2010, 08:20
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Gisteren het verslag gezien op exqi. Ze laten toch alle klasses aan bod komen!

Wel een vraagje. Weet iemand waarom de KRK Vipers als enigste zonder zonneband van clint.be reden?

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules