De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #46  
Old 16-04-2010, 08:26
Rob Rob is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2007
Location: Heusden-Zolder
Posts: 31
als je naar de foto kijkt zie je toch duidelijk dat de aston aanwijzingen krijgt om het stuur naar links te draaien. Maar aan de stand van de voorwielen te zien trekt hij zich daar niet al te veel van aan. Marchalls hebben hun werk dus wel goed gedaan, Ik stond er met mijn neus op.
Reply With Quote
  #47  
Old 16-04-2010, 11:28
Sir Kwietje's Avatar
Sir Kwietje Sir Kwietje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: zolder
Posts: 305
Quote:
Originally Posted by Rob View Post
als je naar de foto kijkt zie je toch duidelijk dat de aston aanwijzingen krijgt om het stuur naar links te draaien. Maar aan de stand van de voorwielen te zien trekt hij zich daar niet al te veel van aan. Marchalls hebben hun werk dus wel goed gedaan, Ik stond er met mijn neus op.
Hij draaid zijn wielen zo dat de neus de kant op gaat als de marchal aan geeft... lijkt me als (niet racer zijnde)normale reactie. En als hij dan al de 'juiste' kant uit ging dan nog moest hij zich draaien, drek de wagen met kont richting pits en dan moet hij niet draaien en baan overteken.
__________________
Design is a passion,
The passion to design is mine.
----------------------------------

Reply With Quote
  #48  
Old 16-04-2010, 11:58
Rob Rob is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2007
Location: Heusden-Zolder
Posts: 31
Quote:
Originally Posted by Sir Kwietje View Post
En als hij dan al de 'juiste' kant uit ging dan nog moest hij zich draaien, drek de wagen met kont richting pits en dan moet hij niet draaien en baan overteken.
Klopt, maar dat moet ook nog gaan natuurlijk, vergeet niet dat er tegelijkertijd ook nog een audi uit datzelfde grind moest getrokken worden
Reply With Quote
  #49  
Old 16-04-2010, 12:47
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Wel een vraagje. Weet iemand waarom de KRK Vipers als enigste zonder zonneband van clint.be reden?
Niet enkel de KRK Vipers hebben geen zonneband van Clint.be, ook de Ferrari van Bouvy-Coens hebben een andere zonneband (DHL).

Quote:
Originally Posted by Steve View Post
Inderdaad, wat een geklungel als ze die Aston willen wegslepen.
Als ge het beter kunt, waarom doe je het dan zelf niet? De beste stuurlui staan aan wal...
__________________
Reply With Quote
  #50  
Old 16-04-2010, 13:16
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Quote:
Originally Posted by Sir Kwietje View Post
Hij draaid zijn wielen zo dat de neus de kant op gaat als de marchal aan geeft... lijkt me als (niet racer zijnde)normale reactie. En als hij dan al de 'juiste' kant uit ging dan nog moest hij zich draaien, drek de wagen met kont richting pits en dan moet hij niet draaien en baan overteken.
Als iemand u teken doet hoe achteruit moet rijden, gaat ge toch de richting uitgaan hoe die het zegt, en niet de richting uitgaan zodat de snuit die richting uitgaat he.

Ik denk dat hij uit zijn eigen wel weet dat hij daarna wel die kant moet opgaan he
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #51  
Old 16-04-2010, 13:52
Sir Kwietje's Avatar
Sir Kwietje Sir Kwietje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: zolder
Posts: 305
Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Als iemand u teken doet hoe achteruit moet rijden, gaat ge toch de richting uitgaan hoe die het zegt, en niet de richting uitgaan zodat de snuit die richting uitgaat he.

Ik denk dat hij uit zijn eigen wel weet dat hij daarna wel die kant moet opgaan he
Tja de juiste richting is? die tegen de richting in of met de richting mee?
en over die andere dat de audi ook nog moest getackeld worden, tja ofwel doe je die dan eerst dan is het probleem opgelost
__________________
Design is a passion,
The passion to design is mine.
----------------------------------

Reply With Quote
  #52  
Old 16-04-2010, 14:11
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: St.-Niklaas
Posts: 352
Quote:
Originally Posted by Sir Kwietje View Post
Hij draaid zijn wielen zo dat de neus de kant op gaat als de marchal aan geeft... lijkt me als (niet racer zijnde)normale reactie
Ik hoop dat jij geen rijbewijs hebt en al zeker nooit een race licentie haalt.
Er wordt toch duidelijk aangegeven naar waar de AUTO moet gaan en niet een deel daarvan.

Quote:
Originally Posted by Sir Kwietje View Post
Tja de juiste richting is? die tegen de richting in of met de richting mee?
en over die andere dat de audi ook nog moest getackeld worden, tja ofwel doe je die dan eerst dan is het probleem opgelost
Kijk eens van waar die 4x4 gekomen is ?
Vanuit het einde van de pits.
Die trekken dus steeds met de richting mee, omdat dit nu eenmaal de snelste manier is om iedereen die daar onbeschermd rond loopt terug weg te krijgen.
Die racewagen en bijhorende piloot is eigenlijk niet belangrijk, die zit goed beschermd.
Reply With Quote
  #53  
Old 16-04-2010, 14:12
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Quote:
Originally Posted by Sir Kwietje View Post
Tja de juiste richting is? die tegen de richting in of met de richting mee?
en over die andere dat de audi ook nog moest getackeld worden, tja ofwel doe je die dan eerst dan is het probleem opgelost
Ze waren met 2 interventiewagens
__________________
Reply With Quote
  #54  
Old 16-04-2010, 21:32
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Werner Moonens View Post
Beste Mark, vooreerst wil ik toch even reageren wat betreft jouw taalgebruik, ik betreur dit tenzeerste op deze wijze te moeten lezen. Ik kan me de bewuste situatie nog zeer goed herinneren, wat mij betreft was er zeker nog voldoende (veilige) afstand tot waar de jongens aan het werk waren. Indien ik een gevaar betekende voor deze jongens wil ik direct mijn excuses aanbieden en mijn waardering naar hen uiten. Trouwens nodig ik u uit de on-board beelden eens komen te bekijken, misschien zal je dan inzien dat er zeker geen gevaar bestond...
Werner
Hallo Werner,

Bij deze mijn excuses voor het gebruik van de gekozen term die door de moderatoren van De Paddock correct is verwijderd. Laten we het erop houden dat de emoties nog een rol speelden toen ik mijn opmerking intikte op dit forum. Nogmaals mijn verontschuldigingen hiervoor.

Ik blijf overigens wel achter mijn mening staan, je rijgedrag tijdens deze situatie was niet goed te noemen. Als je het het filmpje bekijkt op youtube zie je meerdere collega's zwaar de mist ingaan. De ergste is wel die ene in de witte Seat. Nummer is me ontschoten maar anders had die naam ook in deze thread gestaan.

Coureurs die onder geel een fout maken dienen een zware sanctie te krijgen. Het geeft aan dat deze coureurs de fundamentele beginselen van de autosport niet beheersen. Laat staan de onnodige risico's die baanposten en rescueteams hierdoor lopen. Nergens voor nodig.

In jou beleving was er geen gevaar voor ons maar dat is een boodschap waaraan ik niets heb. Dat is nu het mooie van communicatie in woord of daad. Het is totaal niet van belang wat je zegt of doet, het gaat erom hoe de andere persoon dit ervaart. Dat blijft nog steeds het moeilijkste van communicatie, dat andere mensen de boodschap op de juiste wijze snappen.

Wat mij betreft case closed en tot de volgende race,

Groeten,
Mark
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #55  
Old 17-04-2010, 09:00
Werner Moonens Werner Moonens is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2010
Location: Lennik
Posts: 3
Mark, ben blij dit te kunnen lezen. Ook, na het zien van het filmpje kan ik de reactie van de mashalls begrijpen...Wat ook mij betreft, zand erover.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.