![]() |
|
#121
|
|||
|
|||
Daarstraks even gaan kijken. Er waren toch al enkele teams: KRK, Level, AD, speedlover, MI, KS
__________________
www.krisgilissen.net |
#122
|
||||
|
||||
Quote:
kosten,welk is beste voor de sponsors enz... As je alles optelt dan is de 24hr de betere keuze om mee te laten tellen voor het kampioenschap. Tijdens spa euro race rijden de 4 klasses van de dsc samen, als je de btcs en belcar samen telt kom je ook aan zulke aantal wagens.En ze hebben geen 12hr of 24hr of 10hr races en zelfs dan krijgen sommige piloten/teams amper hun budget rond De crisis zal indd er een heel deel mee te maken hebben , ik ben er zelf al slachtoffer van en ben het nog altijd een beetje. Het is niet omdat jij het niet voelt dat andere er geen last van hebben. |
#123
|
|||
|
|||
Quote:
|
#124
|
||||
|
||||
Quote:
|
#125
|
|||
|
|||
De 10 Uren van Zolder zijn inbegrepen in het Belcar kampioenschap, dus ook de budgetten van de teams zitten daar in. Die race laten vallen zal dus weinig oplossen.
|
#126
|
||||
|
||||
Ik bedoel volgend jaar, in de plaats van de 10uren de 24hr laten meedoen voor het kampioenschap
|
#127
|
||||
|
||||
Quote:
We hebben nu Speedworld die verantwoordelijk zijn voor zowel het Belcar als BTCS kampioenschap en denk dat een perfect haalbare oplossing is. Dat komt ook de budgetten ten goede en de kampioenschappen zouden er alleen beter op worden. Stof voor nadenken ![]() Last edited by Fille; 17-08-2010 at 22:14. |
#128
|
|||
|
|||
Niet noodzakelijk, maar wel dat én 10 uur en 24 uur (Belcar) of en 12 Uur en 24 Uur (BTCS) wel duur is. Iemand moet het wel betalen hè
|
#129
|
||||
|
||||
Quote:
Voor circuit zolder zou het een grote klap zijn als de 24hr moest verdwijnen. |
#130
|
||||
|
||||
DSC auto's zijn niet gebouwd voor 24 uurs wedstrijden ook daar heeft men moeite om het hele seizoen te kunnen rijden vergeet niet dat deze een
vrij internationalen kalender heeft dat maakt deze klassen zo aantrekkelijk voor de deelnemers. Met het toevoegen van de BRL auto's komt men dit jaar toch aan een leuk start veld anders was het ook een stuk minder geweest. De GT klassen heeft een stuk in moeten leveren dit jaar ook daar is de bodem in zicht plus het feit dat er aardig wat schade is gereden. Last edited by tarzancorner; 18-08-2010 at 08:30. |
#131
|
|||
|
|||
De wagens zijn inderdaad duur geworden, maar ik vind dat er weinig 996 meerijden, terwijl deze in kostprijs toch relatief goedkoper zijn dan de huidige gt3 wagens. Vorig jaar reden in de dsmec er nog ettelijke rond. Zijn die allemaal verkocht?!
Ik denk inderdaad dat er iets moet gebeuren met de 10uren of de 24uren, want beide zijn op dit moment te veel.
__________________
www.krisgilissen.net |
#132
|
|||
|
|||
Ik denk dat er genoeg DSC auto´s zijn die 24 uren kunnen rijden. De vele Porsche´s in SS1, enkele Clio´s, Mosler´s, Lotus (GT4), BMW´s ... Maar het klopt uiteraard dat voor de 24 Uren van Zolder geld op tafel moet komen en dat het daardoor niet mogelijk is voor teams om er te rijden.
|
#133
|
||||
|
||||
Quote:
Zolder zal altijd een Nationalen 24 uren blijven andere 24 uren hebben veel meer uitstraling gekregen denk bv aan Spa Nordschleife of Dubai |
#134
|
|||
|
|||
Mijne pa zei 't zo: Den tijd dat er op de avond voor de race nog een paar telefoontjes kunnen gedaan worden om wat golfkes met ne 2-liter ergens vandaan te halen, zijn voorbij!
Bovenstaande brengt mij naar deze gedachte: om te racen moet er veel geld op tafel verschijnen dus enkel de beter bemiddelde personen en de betere rijders met goede sponsors kunnen racen. Crisis: sponsors vallen af dus blijven enkel de beter bemiddelden blijven over dus het aantal deelnemers zakt. Die beter bemiddelden zijn niet de laagvliegers van de nationale racerij dus het competitiegegeven valt grotendeels weg. Toeschouwers zien een 'race' die neerkomt op treintje-rijden dus ze blijven weg. Terwijl de nevenraces een opstapklasse zou moeten zijn naar de hoofdrace, moeten daar ook al stukken van mensen betaald worden om daar deel te nemen. We komen weer in de spiraal uit die ik net beschreef. Conclusie: de racerij moet volledig gereset worden tot aan de basis toe. Eén van mijn gekste gedachten daarin is bijvoorbeeld een 24 uren met een stuk of 50 westfields en sakers waarbij de banden slechts 3 keren tijdens de volledige race vervangen mogen worden (relatief goedkoop) en waar er weer lol beleefd wordt door zowel de racers als door het publiek want dat schort al jaren (sfeer). |
#135
|
|||
|
|||
Daar zeg je iets heel erg interessant, want aan Westfield´s in de 24 Uren van Zolder heb ik ook al liggen denken. Als je ziet hoeveel van diee wagens er wereldwijd en in België rondrijden dan heeft dat zeker mogelijkheden, net als inderdaad de Saker´s en Radical´s.
Maar wat vooral vreemd is, dat is dat je met Belcar en BTCS samen 70 à 80 auto´s kunt presenteren, en dat er slechts 23 aan de start staan van de 24 uur. Maar ik vind dat het nu genoeg is geweest met klagen en zagen over het deelnemersveld. Kwaliteit is verzekerd en ik ben ervan overtuigd dat we een mooie race tegemoet gaan. De 24 Uren van Zolder blijven iets speciaal, er hangt altijd een speciale sfeer die met niet veel anders te vergelijken is. Laten we dus genieten van de race en de rest even achterwege laten. ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests) | |
|
|