De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 17-08-2010, 19:10
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Daarstraks even gaan kijken. Er waren toch al enkele teams: KRK, Level, AD, speedlover, MI, KS
Old 17-08-2010, 19:17
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
dus het gene waar het meeste volk komt is het interessantste? Als je zo redeneert dan is de Formule 1 razend interessant en moeten we de weekends zoals de spa euro race maar afschaffen. Al hebben die weeknds wel grids met 60-70 wagens en hoor je daar niet veel van de "maar het is crisis en iedereen is tegen mij" praat.
Het gaat niet alleen om het interessantste zijn.
kosten,welk is beste voor de sponsors enz...
As je alles optelt dan is de 24hr de betere keuze om mee te laten tellen voor het kampioenschap.
Tijdens spa euro race rijden de 4 klasses van de dsc samen, als je de btcs en belcar samen telt kom je ook aan zulke aantal wagens.En ze hebben geen 12hr of 24hr of 10hr races en zelfs dan krijgen sommige piloten/teams amper hun budget rond
De crisis zal indd er een heel deel mee te maken hebben , ik ben er zelf al slachtoffer van en ben het nog altijd een beetje. Het is niet omdat jij het niet voelt dat andere er geen last van hebben.
Reply With Quote
Old 17-08-2010, 20:13
joost joost is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by fenixracing View Post
Het gaat niet alleen om het interessantste zijn.
kosten,welk is beste voor de sponsors enz...
As je alles optelt dan is de 24hr de betere keuze om mee te laten tellen voor het kampioenschap.
Tijdens spa euro race rijden de 4 klasses van de dsc samen, als je de btcs en belcar samen telt kom je ook aan zulke aantal wagens.En ze hebben geen 12hr of 24hr of 10hr races en zelfs dan krijgen sommige piloten/teams amper hun budget rond
De crisis zal indd er een heel deel mee te maken hebben , ik ben er zelf al slachtoffer van en ben het nog altijd een beetje. Het is niet omdat jij het niet voelt dat andere er geen last van hebben.
Dick van Elk, promotor van DSC, gaf in een ITV eerder dit jaar aan dat de meeste deelnemers van DSC GEEN 24-urenrace willen, wegens... te duur. In Nederland zit niet minder of meer geld dan in ons land, dus misschien is de these van teveel toch niet zo'n verkeerde piste?
Reply With Quote
Old 17-08-2010, 20:26
fenixracing's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by joost View Post
Dick van Elk, promotor van DSC, gaf in een ITV eerder dit jaar aan dat de meeste deelnemers van DSC GEEN 24-urenrace willen, wegens... te duur. In Nederland zit niet minder of meer geld dan in ons land, dus misschien is de these van teveel toch niet zo'n verkeerde piste?
Dus je bedoeld dat de beste oplossing het afschaffen van de 24hr is?
Reply With Quote
Old 17-08-2010, 21:48
Mitchio Mitchio is offline
De Paddock Rookie

De 10 Uren van Zolder zijn inbegrepen in het Belcar kampioenschap, dus ook de budgetten van de teams zitten daar in. Die race laten vallen zal dus weinig oplossen.
Reply With Quote
Old 17-08-2010, 22:00
fenixracing's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mitchio View Post
De 10 Uren van Zolder zijn inbegrepen in het Belcar kampioenschap, dus ook de budgetten van de teams zitten daar in. Die race laten vallen zal dus weinig oplossen.
Ik bedoel volgend jaar, in de plaats van de 10uren de 24hr laten meedoen voor het kampioenschap
Reply With Quote
Old 17-08-2010, 22:13
Fille's Avatar
Fille Fille is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Tarzancorner en Joost zitten inderdaad op het juiste spoor door te zeggen "trop is teveel". Volgens mij zou men beter telkens een jaar overslaan voor de 24u of - indien mogelijk natuurlijk - het evenement afwisselend laten doorgaan op het circuit van Spa het ene jaar, het andere jaar in Zolder.

We hebben nu Speedworld die verantwoordelijk zijn voor zowel het Belcar als BTCS kampioenschap en denk dat een perfect haalbare oplossing is. Dat komt ook de budgetten ten goede en de kampioenschappen zouden er alleen beter op worden. Stof voor nadenken

Last edited by Fille; 17-08-2010 at 22:14.
Reply With Quote
Old 17-08-2010, 23:11
joost joost is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by fenixracing View Post
Dus je bedoeld dat de beste oplossing het afschaffen van de 24hr is?
Niet noodzakelijk, maar wel dat én 10 uur en 24 uur (Belcar) of en 12 Uur en 24 Uur (BTCS) wel duur is. Iemand moet het wel betalen hè
Reply With Quote
Old 17-08-2010, 23:53
fenixracing's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Niet noodzakelijk, maar wel dat én 10 uur en 24 uur (Belcar) of en 12 Uur en 24 Uur (BTCS) wel duur is. Iemand moet het wel betalen hè
Daarom zeg ik ook laat de 10 uur vallen. Ik weet dat sommigen liever geen wedstrijden zien wegvallen (ik zie liever ook geen verdwijnen) ,maar als je dan toch moet kiezen dan kan je best de minst interessanste laten vallen.
Voor circuit zolder zou het een grote klap zijn als de 24hr moest verdwijnen.
Reply With Quote
Old 18-08-2010, 08:30
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie

DSC auto's zijn niet gebouwd voor 24 uurs wedstrijden ook daar heeft men moeite om het hele seizoen te kunnen rijden vergeet niet dat deze een
vrij internationalen kalender heeft dat maakt deze klassen zo aantrekkelijk voor de deelnemers.
Met het toevoegen van de BRL auto's komt men dit jaar toch aan een leuk
start veld anders was het ook een stuk minder geweest.
De GT klassen heeft een stuk in moeten leveren dit jaar ook daar is de bodem
in zicht plus het feit dat er aardig wat schade is gereden.

Last edited by tarzancorner; 18-08-2010 at 08:30.
Reply With Quote
Old 18-08-2010, 08:40
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

De wagens zijn inderdaad duur geworden, maar ik vind dat er weinig 996 meerijden, terwijl deze in kostprijs toch relatief goedkoper zijn dan de huidige gt3 wagens. Vorig jaar reden in de dsmec er nog ettelijke rond. Zijn die allemaal verkocht?!

Ik denk inderdaad dat er iets moet gebeuren met de 10uren of de 24uren, want beide zijn op dit moment te veel.
Old 18-08-2010, 11:45
De Paddock Rookie

Ik denk dat er genoeg DSC auto´s zijn die 24 uren kunnen rijden. De vele Porsche´s in SS1, enkele Clio´s, Mosler´s, Lotus (GT4), BMW´s ... Maar het klopt uiteraard dat voor de 24 Uren van Zolder geld op tafel moet komen en dat het daardoor niet mogelijk is voor teams om er te rijden.
Reply With Quote
Old 18-08-2010, 12:11
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mitchio View Post
Ik denk dat er genoeg DSC auto´s zijn die 24 uren kunnen rijden. De vele Porsche´s in SS1, enkele Clio´s, Mosler´s, Lotus (GT4), BMW´s ... Maar het klopt uiteraard dat voor de 24 Uren van Zolder geld op tafel moet komen en dat het daardoor niet mogelijk is voor teams om er te rijden.
Deze teams en rijders zullen eerder kiezen om begin dit jaar in Dubai de 24 uren te rijden zal iets meer kosten maar er veel meer tijd om boel te goed voor te bereiden.
Zolder zal altijd een Nationalen 24 uren blijven andere 24 uren hebben veel meer uitstraling gekregen denk bv aan Spa Nordschleife of Dubai
Reply With Quote
Old 18-08-2010, 12:42
Razornord Razornord is offline
De Paddock Rookie

Mijne pa zei 't zo: Den tijd dat er op de avond voor de race nog een paar telefoontjes kunnen gedaan worden om wat golfkes met ne 2-liter ergens vandaan te halen, zijn voorbij!

Bovenstaande brengt mij naar deze gedachte: om te racen moet er veel geld op tafel verschijnen dus enkel de beter bemiddelde personen en de betere rijders met goede sponsors kunnen racen. Crisis: sponsors vallen af dus blijven enkel de beter bemiddelden blijven over dus het aantal deelnemers zakt. Die beter bemiddelden zijn niet de laagvliegers van de nationale racerij dus het competitiegegeven valt grotendeels weg. Toeschouwers zien een 'race' die neerkomt op treintje-rijden dus ze blijven weg. Terwijl de nevenraces een opstapklasse zou moeten zijn naar de hoofdrace, moeten daar ook al stukken van mensen betaald worden om daar deel te nemen. We komen weer in de spiraal uit die ik net beschreef.

Conclusie: de racerij moet volledig gereset worden tot aan de basis toe. Eén van mijn gekste gedachten daarin is bijvoorbeeld een 24 uren met een stuk of 50 westfields en sakers waarbij de banden slechts 3 keren tijdens de volledige race vervangen mogen worden (relatief goedkoop) en waar er weer lol beleefd wordt door zowel de racers als door het publiek want dat schort al jaren (sfeer).
Reply With Quote
Old 18-08-2010, 12:51
De Paddock Rookie

Daar zeg je iets heel erg interessant, want aan Westfield´s in de 24 Uren van Zolder heb ik ook al liggen denken. Als je ziet hoeveel van diee wagens er wereldwijd en in België rondrijden dan heeft dat zeker mogelijkheden, net als inderdaad de Saker´s en Radical´s.

Maar wat vooral vreemd is, dat is dat je met Belcar en BTCS samen 70 à 80 auto´s kunt presenteren, en dat er slechts 23 aan de start staan van de 24 uur.

Maar ik vind dat het nu genoeg is geweest met klagen en zagen over het deelnemersveld. Kwaliteit is verzekerd en ik ben ervan overtuigd dat we een mooie race tegemoet gaan.

De 24 Uren van Zolder blijven iets speciaal, er hangt altijd een speciale sfeer die met niet veel anders te vergelijken is. Laten we dus genieten van de race en de rest even achterwege laten.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules