![]() |
|
|
|||
|
|||
Mercedes SLS AMG - Revell - 1/24
Ik heb deze kit recentelijk gekocht, vrij snel na aanschaf opende ik de doos en het eerste wat bij mij opkwam was; WOW. Serieus, Revell heeft de kop goed geraakt. Het gegoten detail ziet er erg goed uit en de mallen zien er erg goed uit. Ik heb het een en ander geklaagd over Revell in de afgelopen jaren, maar dit is goed werk.
De pasvorm lijkt me er goed, maar dat zal zich wijzen door de bouw heen. Normaliter blijft een kit bij mij altijd even liggen, maar in dit geval niet. Ik ben direct maar begonnen. De typische Revell doos ![]() Een snelle dry-fit, de deuren zijn een beetje krom, maar Revell heeft hier rekening mee gehouden door paspennetjes in te gieten, hierdoor sluiten de deuren erg mooi. ![]() ![]() ![]() Er is een klein beetje Flash waar te nemen, maar niets serieus. ![]() ![]() De volgende generatie modelbouwer, wees gerust, als papa zit te lijmen of te verven, mag de kleine niet in de buurt komen. ![]() Alle onderdelen die worden gespoten voor de buitenkleur ![]() Scribed panellines lijken zo veel beter dan die gedaan met een marker. Zeker als je het verschil ziet tussen deze foto..... ![]() .........En deze. ![]() |
|
|||
|
|||
En hetzelfde geld voor de zijkanten
![]() ![]() Het model is tegen mij vanaf het begin, ik ben inmiddels al 2 maanden bezig om een fatsoenlijk primer-laagje op de auto te leggen. Ik heb dat 3x moeten doen, het lijkt of de primer bleef reageren op de body. Niet met ghostlijnen, maar met een andere soort reactie. Hoe dan ook, vandaag was het zover, de primer werd OK bevonden (niet goed, want ik was het spuugzat) en toen heb ik de carrosserie Gulf-blauw gespoten om daarna met Champagne wat contrast in te brengen. ![]() ![]() ![]() ![]() Ik zal over een korte tijd de blanke lak aanbrengen en beginnen met het interieur en de techniek |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() Allereerst een dikke proficiat met de geboorte van jullie zoon neem ik aan, aangezien je spreekt over de volgende generatie modelbouwer en niet -bouwster. ![]()
|
||||
|
||||
Al enig idee in welke versie je deze Mercedes gaat maken of gaat het een gewone straatversie worden.
Je heb allesinds mijn aandacht, ik volg deze opbouw op de voet. ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
@Nismo; jup wij zijn op 30-04 verblijd met Thomas Kees, de nieuwste telg in de familie. Bedankt!
@NF84, gewoon een straatversie. Ik ben niet zo van de racers. |
|
|||
|
|||
Ik ben weer iets opgeschoten met de auto. Voornamelijk aan het interieur, de techniek spreekt me bij deze niet echt aan, mede omdat alles aan het zicht wordt ontrokken. Ik moet even de juiste motivatie ervoor vinden.
Toen ik door de plastic zakjes heen zat te kijken, viel me iets op aan de banden. ![]() Ze zijn nogal breed, glad van profiel en van een kleine diameter, blijkbaar heeft een medewerker in Polen het verkeerde zakje er in gedaan. Inmiddels is er een mailtje gegaan naar Abteilung X van Revell, toffe gasten daar overigens, ik was er vorige week op bezoek. ![]() Terug naar het interieur, dit is een mock-up, eventjes de boel er los ingezet om het resultaat te bekijken. Ik vind het er niet onaardig uit zien, wel moet ik de stoelen nog even een laagje bruin geven, het lijkt wat onevenredig. In het eggie zie je het niet, maar als de camera het wel kan zien.... Daarnaast had ik nogal wat problemen (de laatste tijd overigens) om flocken aan te brengen. Op de oude manier wilde het gewoon niet en aan de hand van wat tutorials lukte het ook niet. Ik heb toen vandaag na de 2e poging een andere manier bedacht en gelukkig werkte die wel voor mij. ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Dit is een echt unicum, een 3e update binnen een week! Dat is erg lang geleden sinds dat is gebeurd. Anyway, ik was vanmiddag vroeg thuis en besloot dat het een mooie dag was om te blanken, nu heb ik nog steeds angst om de modellen te blanken, maar ik heb 3x tegelijk gepakt, beetje gehannest met de verhoudingen, dus een goede les gehad vandaag. De Mercedes heb ik als laatste gespoten en dat is hem gelukkig aan te zien. Het is de strakste van alle 3
Lekker glanzend, daar houd ik wel van ![]() ![]() Helaas 2 stofjes in de lak ![]() De achterkant ![]() En de batch van 3, binnenkort kan ik er nog 2 afbouwen dus. ![]() |
|
|||
|
|||
Ik heb weer wat aan de wagen kunnen werken, het is wel lekker om weer eens gemotiveerd bezig te zijn en nauwelijks tegenslagen tegen te komen. Het interieur vordert gestaag en ik heb een dry-fit geprobeerd, puur om naar de pasvorm te kijken en of de kleuren mooi stonden. Ik ben tevreden, de kleuren passen goed bij de body en de pasvorm is on-Revell. Gewoon goed.
![]() ![]() Ik vind dat de hoedenplank erg strak is en dat beetje extra geeft. ![]() Revell heeft de grillen bij de vinnen ingegoten en alhoewel het niet direct erg slecht is, vond ik dat er ruimte was voor verbetering. ![]() Dus heb ik de vinnen van de grillen losgesneden en op de body geplaatst. Ik ben er niet helemaal tevreden over, maar het lijkt wel beter dan standaard. ![]() Hetzelfde heb ik voor de motorkap gedaan, en ja ik had de motorkap best mogen afvegen. ![]() Het bovenste gedeelte van de deurposten werden in kleur gespoten. ![]() Net als wat interieur delen. ![]() Hier heb ik de gaten in het scharnier gevuld en geschuurd ![]() En het eerste gedeelte van het laatste gedeelte is begonnen; de afbouw. ![]() |
|
|||
|
|||
De deurpanelen zijn ook bijna klaar, nog wat BMF en ze kunnen in de auto.
![]() |
|
|||
|
|||
Toen ik de achterlichten wilde gaan verven, kwam ik erachter dat Revell vergeten was wat ruimte te maken voor het witte gedeelte. Ik heb dit geprobeerd op te lossen met wat afplaktape, maar dit werkte niet helemaal zoals ik het wilde hebben. Nu moet ik op Department X wachten voor nieuwe achterlichten, want die van mij zijn door thinner gesmolten.
![]() Dan maar weer verder met het interieur, de hemel kreeg wat BMF, zodat ook de domelights aanwezig zijn ![]() En toen ging de hemel de auto in, beetje moeizame installatie want er is een gebrek aan paspennen/pasrichels. ![]() Ook aan het chassis ging ik verder, de onderdelen zijn een beetje slordig afgewerkt, maar dit is vanwege het feit dat je er nooit meer iets van terug ziet. ![]() Omdat de radiator nu zo dadelijk in het zicht komt, (Revell gebruikt een plastic stuk met mesh ingegote en ik vervang dat door gaas) heb ik hem van wat diepte voorzien met de airbrush. ![]() ![]() Het interieur is bijna klaar, de stoelen zijn vastgeplakt en de pedalen. ![]() De wielkasten werden vastgelijmd. ![]() Net als de plastic afdekplaat boven op. ![]() Daarnaast heb ik nog een setje golfclubs gemaakt om het interieur wat aan te kleden ![]() |
|
|||
|
|||
Ik kon het onderste gedeelte niet echt mooi krijgen, dus dat verberg ik een beetje onder het dashboard
![]() ![]() En inmiddels is het interieur met de body verenigd. ![]() Ik probeer stiekem de auto voor augstus af te hebben. Eindelijk weer eens iets af ![]() |
|
||||
|
||||
deze is alweer mooi man
|
||||
|
||||
Als je volgende keer clearparts wil ontdoen van verf, gebruik dan Revell-airbrushcleaner. Niet laten zwemmen, maar op een vod doen en dan afvegen.
Ik vind de carrosserie, vooral de kleurencombi, wat vloeken met de binnenkleuren. Ipv van 2 kleuren was 1 kleur misschien beter geweest, maar dat is louter persoonlijke smaak.
|
|||
|
|||
Bedankt, ik zie nu wat ik fout heb gedaan, ik meende dat ik het vroeger zonder problemen heb gedaan. In plaats van de airbrushcleaner van Revell heb ik Color-mix gebruikt. dom dom dom dom.
En nu hopen dat Department X mij gunstig gezind is ![]() Kleuren blijven een persoonlijke kwestie, ik vind het een en ander wel bij elkaar passen. Er is hoofdzakelijk gebruikt gemaakt van bruin tinten, waar het blauw als contrast is gebruikt. Maar zoals ik zei; kwestie van smaak ![]() |
|
|||
|
|||
Toen ik lekker aan de gang was om de auto af te monteren, kwam ik erachter dat er een drupje of iets op de bestuurdersdeur zat. Ik probeerde dit voorzichtig met de tandenstoker af te pielen, maar blijkbaar was het wat lijm en ging de verf mee. Hoe het er ooit heeft kunnen komen? geen idee, maar ik baal wel!
Dus 2 opties, of zo laten, of proberen te repareren. Ik heb maar het laatste gekozen, want het plekje zit op een bijzonder vervelend plekje. ![]() ![]() Dus schuren ![]() En plamuren ![]() En na een paar uur werk zat er weer wat kleur op de auto. Nu hoop ik morgen de auto te kunnen blanken en dan zijn we weer op de goede weg. ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|