De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 12-01-2003, 12:53
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
SOS Chauffeurs

We weten allemaal dat autobestuurders ongeveer de status van heks in de 16de eeuw hebben gekregen. Binnenkort rijden we 30 op de autostrade en niet omdat er teveel verkeer is...
Laat daarom eens van jullie horen op http://www.s-p-a.be/nieuws/interacti...rum.asp?iID=53
daar kan je lekker je mening spuien over onze goede vriend Daan Schalck een van de hogepriesters die de inquisitie tegen de auto leiden...

een grimmige Joost
Reply With Quote
  #2  
Old 12-01-2003, 12:55
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
die van mij staat er nog op (voor zolang het duurt)
Reply With Quote
  #3  
Old 12-01-2003, 12:58
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
eem joost ben jij het dan eens met Walter Grootaers die vindt dat je 211 mag rijden op de autostrade?
En Jean-Marie is wel van plan om de wet goed te keuren maar hij protesteert er wel tegen ? beetje hipocriet niet ?
En margriet ? Tja wat kan ik daar meer van zeggen dan dat ik me niet meer veilig voel nu ik weet dat zij vindt dat ze het alleenrecht heeft op de weg hier in Oud-Turnhout.

/MOD net Joosts rreply gelezen op dat forum en ik moet zeggen hij heeft wel een punt.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #4  
Old 12-01-2003, 13:33
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
hmmmzzzz politics

Eerst en vooral even zeggen dat ik de uitspraken van Walter Grootaers vet overdreven vind, en dat heel het initiatief van De Decker bijzonder slecht gecommuniceerd is naar de burgers.
Daardoor krijg je reacties als die van Raceboy die 1 uitspraak van Walter Grootaers gebruikt om het initiatief geen kans meer te geven.

Bovendien ben ik best te vinden voor meer verkeersveiligheid ... de vraag is hoe je deze verkeersveiligheid het beste bereikt. Door mensen zulke boetes te geven dat ze een lening moeten aangeen (of 2 maand gaan werken) om 1 verkeersboete te kunnen betalen ?? Papa die aan zijn kindjes moet gaan vertellen: Kinderen, we gaan dit jaar niet op vakantie, want Papa is geflitst??
Mensen die geld teveel hebben kunnen rustig te hard blijven rijden, want als je miljoenen op de bankrekening hebt , dan lig je toch niet wakker van honderduizend frank.

Ik durf ten zeerste te betwijfelen of dit werkt. Nu de wet op administratieve afhandeling van verkeersboetes er toch door is, het plaatsen van flits-palen nog nooit zo eenvoudig .... Wat houdt ons tegen om op ieder kruispunt, en iedere 5 km zulke palen aan te brengen ... Laat ze flitsen ... 24/24 7 dagen op 7

Enige verschil ... Als je geflitst wordt kost dat 50€. Dit moet voor iedereen een overkomelijke som zijn.

gevolgen van dit model:
1) Ik ben een notoir hardrijder en roodlichtrijder. Als ik rij, rij ik 180 of meer.
==> Ik word op maandbasis 50 keer geflitst. Ik ben een gevaar op de weg want het blijkt duidelijk dat ik deze overtredingen consequent bega. De prijs voor deze verkeershouding is er ook naar ... 50 keer geflitst aan 50€ ==>2500€
2) Ik kan mij over het algemeen behoorlijk aan de regels houden, heel af en toe rij ik toch eens te hard zonder dat ik hetzelf besef. 1 keer geflitst/maand ==> 50€
3) Ik rij nooit te hard ... 0 keer geflitst
==> 0€

Ik denk dat het duidelijk moet zijn dat mensen die consequent de regels overtreden hier ook voor gestraft worden. Als ik nu eenmaal te hard rij per maand, en ik word om 03h00 's nachts geflitst op den E313. Sorry, maar mijn maag krijgt een slecht gevoel als ik hiervoor een boete van 1000€ of meer krijg (mijn volledige jaarinkomsten als student)

airco
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 12-01-2003, 14:06
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
De belgische gang van zaken ken ik niet helemaal, maar ik weet wel het resultaat is van pesterige boetes in Nederland. Een totaal verlies van respect voor de politie.

Kijk als je 90 rijdt waar 50 mag dan zal er niemand erover zeuren dat hij/zij een fikse prent krijgt. Maar als je iemand een boete geeft van 60 euro waar de desbetreffende persoon maar liefst 3 km te hard reed, dan voel je op je klompen aan dat het ergens scheef zit.

De straf voor een verkeersovertreding staat in geen enkele verhouding tot andere delicten (geweldsmisdrijf, kweken van nederlandse groenten enzo).

Als overheid ben je op die manier bezig om een soort van burgelijke ongehoorzaamheid te kweken die moeilijk terug te draaien is.

Je leest maar al te vaak in de krant dat het "publiek" zich en masse tegen de politie keerde..............

Is dit wat ik nu schrijf mijn eigen verzinsel? Nou laat ik het zo zeggen, voor mijn werk kom ik regelmatig op een Politie Opleidings Centrum en daar praat je dus ook weleens met zo'n blauwhemd .

Buiten werktijd om zeg maar zijn ze het over het algemeen eens dat pesterige vekeersboetes niet dat gewenste effect hebben. Het weegt niet op tegen het negatieve imago dat de Politie op dit moment heeft.

Kijk flitsen met rood licht, geen probleem. Boetes voor hard rijden in woonwijken of in de buurt van scholen, geen probleem.

Maar die lullige boetes afschaffen. Denk eens aan flexibele max. snelheden op autowegen? 's Avonds na een uur of 8 kun je best harder dan 120..................

vb. burgelijke ongehoorzaamheid: http://www.tuftufclub.com/
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-01-2003, 15:59
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Glasgow
Posts: 1,597
Quote:
Originally posted by Marshal
De straf voor een verkeersovertreding staat in geen enkele verhouding tot andere delicten (geweldsmisdrijf, kweken van nederlandse groenten enzo).
Als je ziet hoeveel doden er vallen door te hoge snelheid en roekeloos rijgedrag, dan moet je toch inzien dat die hoge boetes juist wel gerechtvaardigt zijn en het enige is wat helpt. Ik kan begrijpen dat sommige wegen waar je 70km/u mag rijden echt frustrerend is, maar het is de wet nu eenmaal hè.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-01-2003, 16:12
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Quote:
Originally posted by Beemer
Als je ziet hoeveel doden er vallen door te hoge snelheid en roekeloos rijgedrag
Hier bega je een fout. Er is een groot verschil tussen te hoge snelheid en roekeloos rijgedrag.
Net als alle politici stel je dat beide zaken gelijk zijn terwijl ze niks met elkaar te maken hebben.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #8  
Old 12-01-2003, 16:26
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Ik heb er persoonlijk niets tegen dat de boetes verhoogd worden. Als je 30 km/u te snel rijdt, dan moet je maar de verantwoordelijkheid voor die beslissing nemen en afdokken als je wordt betrapt.

Tussen haakjes : hogere maximumsnelheden lossen naar mijn gevoel het fileprobleem ook al niet op.

Wat Marshal schrijft, heb ik ook al op Nederlandse fora ondervonden : in Nederland hebben sommigen echt de pest aan de politie, door hun soms op het eerste zicht vrij absurde snelheidsbeleid. Ergens is die frustratie begrijpelijk.

Zelf ben ik ook eens met 3 km/u te snel geflits in Nederland (53 ipv 50 in de bebouwde kom) en dan vloek je wel even. Het heeft echter wel effect (toch wat mij betreft) : je zit constant op je snelheidsmeter te turen (maar of dat veiliger is voor de andere deelnemers aan het verkeer ?).
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 12-01-2003, 16:27
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
het aantal doden / per km is in Ollanda stukken lager dan in Belgie. Mocht je iemand doodrijden, dan geldt voor mij geen boete meer.......gewoon de bak in, punt.

Roekeloos rijden hoeft niet eens hard te gaan, oftewel hard rijden kan heel gediscplineerd gaan en is dus niet per definitie roekeloos.

Roekeloos rijden, das in mijn ogen handsfree bellen enzo, trainingspak figuren die wat liggen te stunten.........


wat betreft hogere maximum snelheden, zeer zeker niet in de spitstijden. Dat blijft gewoon 70,100 of 120..............bedoel meer de tijdstippen dat er weinig verkeer is.

Files oplossen is een utopie, de meeste steden (zowel in belgie en Nederland) hebben hetzelfde probleem. Ze werken als een soort trechter. Je kunt de aanvoerwegen nog zo breed maken, of de snelheid verhogen...........in de stad heb je te maken kleine nauwe straten enzo. Dat krijg je dus in de spits nooit een goedlopend systeem voor.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 12-01-2003 at 16:33.
Reply With Quote
  #10  
Old 12-01-2003, 17:09
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by Marshal


Roekeloos rijden, das in mijn ogen handsfree bellen
ik neem aan dat je bedoeld niet handsfree ?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #11  
Old 12-01-2003, 17:21
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally posted by Beemer
Als je ziet hoeveel doden er vallen door te hoge snelheid en roekeloos rijgedrag, dan moet je toch inzien dat die hoge boetes juist wel gerechtvaardigt zijn en het enige is wat helpt. Ik kan begrijpen dat sommige wegen waar je 70km/u mag rijden echt frustrerend is, maar het is de wet nu eenmaal hè.
ik ken hier in Hoboken wegen die 2 baanvakken breed zijn ... aangelegd als een soort autostrade (verlichtingspalen en middenberm) ...
Geen bebouwde kom in de buurt (noch scholen of andere publieke instellingen) ... afgescheiden fietspad ...
==> snelheidslimiet 50 km/uur

iedere week staan ze er minstens 5 keer te flitsen ...
Boetes hebben niets te maken met verkeersveiligheid ... Het is gewoon een veredelde belastingsverhoging onder het mom van verkeersveiligheid.
De dag dat de overheid elke eurocent die het ontvangt van boetes investeert in veiligheidsbevorderende maatregelen kan ik misschien de hogere boetes steunen ....nu zijn ze enkel om het gat in de schatkist te vullen

airco
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 12-01-2003, 20:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by raceboy
ik neem aan dat je bedoeld niet handsfree ?
Ik bedoel wel degelijk handsfree bellen, zelfs dat kunnen de meeste nog niet fatsoenlijk. Zelf weiger ik een handsfree set in mijn bedrijfswagen............ik stop wel op de eerste de beste parkeerplaats.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #13  
Old 12-01-2003, 20:21
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Ik denk niet dat men de verkeersveiligheid gaat verhogen door hardrijders zeer hoge boetes aan te smeren, ik persoonlijk heb het veel moeilijker met mensen die rijden alsof de baan van hen alleen is (inhalen op de pechstrook, pinken met de lichten als ze achter u rijden,...) dat is in mijn ogen het echte gevaar.

Waar het Dedecker om draait is het flitsen op banen waar de snelheidsbeperking totaal niet geldt voor de toestand van de weg ('s nachts flitsen,...). Ik pleit hoegenaamd niet voor complete vrijheid op de weg qua snelheid, maar wel voor aangepaste snelheden.

'k Vind één ding wel raar, die vele verkeersdoden daar weet men al jaren van, toch raar dat men nu, enkele maanden voor de verkiezingen, daar weer een thema van maakt. De laatste jaren heeft men toch wel zeer weinig gedaan (structureel dan) aan de verkeerssituatie in ons Belgenlandje. Onze wegeninfrastructuur kan op alle gebied beter... maar het is blijkbaar het makkelijkst alles op de automobilist te draaien...
Reply With Quote
  #14  
Old 13-01-2003, 00:27
Anneke's Avatar
Anneke Anneke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: brecht
Posts: 262
Ik vind dat die hoge boetes echt wel veel te hoog liggen! Ik wil niet zeggen dat je overal te snel mag rijden, integendeel. Op vele plaatsen is het nodig om snelheidsbeperkingen te laten gelden, maar ik weet uit ervaring dat dat niet op alle plaatsen even gelukkig valt.
Het is soms gewoon idioot dat een bebouwde kom eindigd op een baan waar 90 de maxximum toegelaten snelheid is; juist omdat er soms evenveel of zelfs meer huizen en zebrapaden zijn dan in de bebouwde kom! of op een open baan waar geen huizen zijn, geen loslopen de koeien of kinderen en geen overstekenede herten waar je dan 70 mag doen??? Er zit gewoon geen logica in. Het wordt misschien eens tijd om eens opnieuw te bekijken welke banen geschikt zijn voor hoge snelheid end e welke niet, en opnieuw te bepalen hoe snel je nu overal mag rijden.

En dan nog even over de dubbele actie die men voert! ze halen overal de maximum toegelaten snelheden naar beneden terwijl men de boetes serieus de hoogte in stuurt. Ofwel doe het een ofwel het andere. Maar beide is een beetje overdreven. Je straft zowiezo de chauffeurs.

Hmm ik zou graag eens een paar ministers een hele dag in de auto willen zien zitten om te kijken of de maximaal toegelaten snelheden in ons landje overal even gerechtvaardigd zijn.
Reply With Quote
  #15  
Old 13-01-2003, 00:40
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by Anneke

Hmm ik zou graag eens een paar ministers een hele dag in de auto willen zien zitten om te kijken of de maximaal toegelaten snelheden in ons landje overal even gerechtvaardigd zijn.
Ze hebben in Nedrland eens de voorzitter van Veilig Verkeer Nederland undercover gevolgd tijdens een autorit van hem..................resultaat, meneer kon zijn functie neerleggen en gaan uithuilen bij moeders de vrouw De kerel reed als een malloot
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.